Съдят авиокомпания заради кацане на самолет във Варна, адвокатка разкри защо пътници се барикадираха
Служители на „Гранична полиция“ ги заплашили с арест
Пътници се барикадираха в самолет на нискотарифна авиокомпания, който вместо на Летище София, кацнал във Варна, без да ги уведоми предварително, съобщава Нова телевизия.
Случаят е от петък и за него стана ясно след разпространено видео в социалните мрежи. В него жена обяснява, че след като полетът от Абу Даби бил отложен с 3 часа, се оказало, че поради ремонтни дейности на Летище София, самолетът им се пренасочва към морската столица. Пътниците щели да бъдат превозени от Варна до София с автобуси. „Може би по-големият процент от хората няма да могат да отидат на работа или да си свършат ангажиментите. Самолетната компания не само отказва да съдейства, освен с тези автобуси, ами се явяват органи на „Гранична полиция”, които ни дават 10 мин. да си помислим дали да слезем доброволно от самолета, или ще ни арестуват и с белезници ще ни свалят”, се казва още във видеото.
Отказахме да напуснем самолета, тъй като вместо в София, се намирахме във Варна, каза адвокат Лидия Димитрова. Тя и Тошко Петров са сред пасажерите на въпросния полет. По думите на жената информацията за планов ремонт на софийското летище е била предварително дадена на авиокомпаниите, което означавало, че те са знаели още при излитането на самолета, че той ще кацне на друга аерогара. Сред пътниците имало и малки деца, както и чужди граждани.
„В самолета пътуваха над 200 души. Първоначално отказалите да слезем бяхме 20. След първото появяване на граничните полицаи, които ни дадоха 10 минути, за да слезем доброволно от самолета, излязоха около десетина човека“, разказва адвокат Лидия Димитрова.
За моралните щети, които са ни нанесени, ще търся обезщетение от самолетната компания, закани се тя.
От авиокомпанията твърдят, че е бил предвиден полет от Варна до София, но поради неблагоприятни метеорологични условия той не е бил осъществен. Министърът на транспорта нареди незабавна проверка.
Казуса в студиото на „Здравей, България” коментира и Игнат Арсенов от дирекция "Контрол на пазара" към Комисията за защита на потребителите. По думите му авиокомпаниите нямат задължение да предложат храна и хотел при подобни ситуации. Той обаче подчерта, че все пак пътниците са претърпели щети по отношение на времето и комфорта на своето пътуване. Той обясни, че за закъснения над 3 часа се дължи обезщетение. Арсенов допълни, че всеки час закъснение от първоначално плануваното време за кацане в София трябва да бъде платен на пътниците. Експертът от КЗП препоръча пасажерите да поискат обезщетение първо от авиокомпанията.
Мъркането разкрива повече за котките от мяукането
Почина Карл Карлтън – легендата зад хита "She’s a Bad Mama Jama"
Медиците от КОЦ-Русе: Спасяваме животи, но заплатите ни намаляват
Четири знака, че тялото ви има недостиг на витамин С
Украински подводен дрон удари руска подводница за 400 млн. долара в Новоросийск
Две лекарки осъдени за смъртта на дете в Сливен
16-годишна наръга ученичка с нож в Атина
Синът на Роб Райнер арестуван след смъртта на родителите си в имението им в Калифорния
Сватбена игра в Германия завърши с бой и ранена булка
Националния исторически музей връчи наградата „Лъв - Пазител на наследството“ на кмета на Царево
Русия съди Euroclear за над 229 млрд. долара заради замразените активи
Трик с алуминиево фолио зад радиатора пести топлина и смъква сметките

Между прочем какво прави гранична "полиция" на самолета ?!
Нямат място там. Трябва да си стоят в онези кафези и да си проверяват паспортите.
Определено има превишаване на права с заплахите за арест. не може всеки боклук да може да арестува !