×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Тръмп ще отбележи първите 100 дни от управлението си с митинг в Детройт
  • Ето какво ще е времето днес
  • Тръмп ще намали въздействието на автомобилните мита
  • След великденската ваканция, депутатите се събират за две заседания, започвайки с извънреден парламентарен контрол днес
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Трите най-ефективни начина за онлайн реклама


24 Февруари 2023, Петък, 12:27 ч.

Живеем във времена, в които голяма част от търговията се е прехвърлила в дигиталното пространство. В тази среда резултатите са измерими и бързо рефлектират на развитието на дадена компания. Онлайн магазините таргетират конкретна аудитория, а от тяхното маркетингово проучване зависи дали ще успеят да изберат правилните онлайн канали, чрез които да достигнат потенциалните си потребители.

Интернет реклама – научете повече за този дигитален „помощник“ за вашия онлайн бизнес

Интернет рекламата, известна още като онлайн реклама, е вид реклама, която развива промоционални кампании и предава съобщения към потребителите на интернет пространството. Тя може да се поръчва както от рекламна агенция, така и да се развива от вътрешни екипи на съответната компания, която иска да привлича клиенти във виртуална среда.

През последните години онлайн рекламата се превърна в тренд, който е почти задължителен за всички компании, които искат да оцелеят на пазара в среда, която е много динамична. Взаимодействието с потребителя, както и потенциала по-лесно да се открият неговите „болки“, предразполага компаниите да предлагат „решения“, които да го облекчат, но и направят удовлетворен от дадена покупка. Това е едно от основните предимства на дигиталното рекламиране – персонализацията и възможността за изграждането на устойчива връзка с клиента.

Методите за онлайн реклама са много, но вероятно повечето от вас, са чували поне един от тях или в случай, че не сте – в тази статия ще изброим основните канали, които се използват в практиката.  Тези методи е вероятно да доведат бизнеса до добри резултати, но е важно те да се управляват и развиват от професионалисти.

1. SEO оптимизация – ключов канал към дългосрочното развитие на бранда

SEO представлява специфично оптимизиране на дигиталните активи с цел индексиращите машини по-лесно да разчитат вашият онлайн магазин, но освен това и да се спомогне за неговото по-добро класиране в органичните резултати на Google. Това е един от най-популярните методи в днешни дни, тъй като е устойчив и притежава дългосрочен характер.

Един уебсайт постига по-високи позиции в класирането си, когато процесът по подобряване на видимостта и представянето на даден сайт, се ръководи успешно от професионалисти или специализирана SEO агенция, която знае какво да прави. Нещо повече, за разлика от другите канали, при SEO, ако се прави неправилно, може да има негативен ефект.

Основна концепция в SEO е да се установи как индексиращите машини виждат и тълкуват съдържанието на вашият уебсайт, както и какво е търсенето на потребителите и дали вие предлагате подходящият продукт или услуга, от която те имат нужда. Важно е да се генерира полезно и качествено съдържание, което да е от полза именно на посетителите във вашата уеб страница. 

SEO е един от най-устойчивите канали за онлайн реклама и при правилно дефинирана SEO стратегия, която да е съпричастна с удовлетворението на потребителя, но и със стандартите на Google и другите търсачки, то ползите от развитието на този тип интернет реклама могат да бъдат огромни. Именно чрез SEO може да постигнете измерими резултати, както и пряко или косвено да повлияте на продажбите във вашият онлайн магазин. Резултатите идват бавно, но са най-устойчиви във времето и дълги години ви носят дивиденти.

2. Google Ads – възможност за бързи резултати и лесна валидация на аудиторията

Друг метод за онлайн промотиране е PPC рекламата. Абревиатурата PPC (Pay-Per-Click) се превежда като „плащане за клик“. Този тип реклама се плаща за всеки посетител, който е имал пряка интеракция с вашата реклама или казано на разбираем език – направил е клик върху съдържанието на онлайн кампанията, която сте създали именно с тази цел и е влязъл във вашия сайт.

Един от основните канали за такъв тип интернет реклама е чрез платформата Google Ads (старо име AdWords). Това е услуга, предлагана от Google и както вече се досещате – тя е пряко свързана с рекламирането в тяхната търсачка. Ето защо често се нарича Гугъл реклама.

Този метод за онлайн реклама дава конкретна измеримост на абсолютно всички детайли, които са свързани с нейната експлоатация. Това прави използването на Google Ads наистина ефикасно, но със сигурност ще ви трябват сериозни бюджети ако искате да се преборите с най-големите играчи в популярните и висококонкурентни пазарни ниши.

И докато SEO оптимизацията има за цел да постигне конверсии и трафик по органичен начин, съответно без да се използват бюджети и пряка финансова инвестиция, то при Google Ads всичко се основава на финансирането на въпросната PPC кампания.

Едно от предимствата на  Google Ads е, че резултатът идва много бързо. Недостатъците са няколко:

- в момента, в който спрете а плащане за реклама, сайтът ви става отново неоткриваем в търсачката;

- много от хората не обичат да кликат върху рекламите, а предпочитат да гледат само органичните резултати в Google, под рекламите.

Прилики между SEO оптимизацията и Google Ads съществуват и те се свеждат отново до съдържанието, което ще се представи на потребителя, както и ключовите думи, които отговарят на неговите намерения и търсения. В Google Ads показването на онлайн рекламите се основава на ключовите думи в Google, както и на бисквитките, спрямо които се анализира доколко рекламата е релевантна на реализираното търсене в търсачката.

Въпреки, че този метод за онлайн реклама е силно ефективен и дава бързи резултати, то най-добре е да се комбинира със SEO оптимизацията. Също така е много важно и двата типа интернет реклама да се развиват от професионалисти, които имат доказан опит в това отношение.

3. Email marketing – един от най-ефективните и доказани във времето канали за онлайн реклама

Като говорим за интернет рекламиране, няма как да пропуснем и един от най-старите канали за онлайн реклама, а именно – имейл маркетинга. Чрез него подхода в интеракцията с потребителя  е директен, тъй като се изпращат промоционални послания и оферти до него чрез личната му електронна поща.

Много хора отхвърлят идеята за имейл маркетинга като адекватен канал за онлайн реклама, но данните от множество проучвания показват, че той е един от най-ефективните и доказали се във времето.

Голям плюс на този канал е, че в съответните съобщения могат да се прилагат различни видове визуализации, изображения, файлове, мултимедия и различни типове съдържание, които да ангажират потребителите. Друго предимство са ниските разходи, които са характерни за този тип реклама.

Имейл маркетинга помага на компаниите да задържат клиентите си, да комуникират активно с тях, както и периодично да споделят емоциите си с тях. В днешни дни, този канал за интернет реклама е силно автоматизиран и предлага голям набор от безплатни и платени инструменти, които в правилните „дигитални ръце“ могат да доведат до брилянтни резултати.

Как да подходим при избора на канали за интернет реклами и какво да съобразим?

От фундаментално значение е да се подходи правилно при избора на рекламни канали, които да се използват за онлайн реклама. Най-добрият вариант е да се комбинира използването им, но внимателно трябва да се съобрази спецификата и предназначението на всеки един от тях.

Препоръчително е да се прави SEO оптимизация на вашия уебсайт, тъй като тя спомага за подобряване както на техническото му качество и скоростта му на функциониране, така и на цялостното потребителско преживяване. Имайте предвид, че SEO може да даде положителни резултати  в средносрочен или дългосрочен план. Въпреки това, предимствата, които носи SEO рано или късно водят и до подобрение на финансовия резултат на дадена компания, която правилно развива всички SEO процеси.

Който и вариант да изберете за онлайн реклама, то имайте предвид, че най-важното условие в уравнението са хората, които са ангажирани с реализацията на дейностите, свързани с дигиталното промотиране на вашият бранд.

Препоръчваме винаги да търсите контакт със специалисти, които имат знанията и уменията да ви помогнат спрямо естеството на вашият бизнес. Консултирайте се само с доказани професионалисти, защото в противен случай е възможно да допуснете грешки, които водят до финансови загуби.


В категории: Бизнес


Коментари
Флагман.БГ Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона 29/04/2025, Вторник 22:00 0
Флагман.БГ На десния си крак носи бижута за... На десния си крак носи бижута за... 29/04/2025, Вторник 21:03 1
Големи проблеми с водата в...
Големи проблеми с водата в... 29/04/2025, Вторник 20:40 0
Млада жена нападна полицаи
Млада жена нападна полицаи 29/04/2025, Вторник 20:00 0
Флагман.БГ Спечели чисто нова кола Спечели чисто нова кола 29/04/2025, Вторник 19:40 0
Флагман.БГ Каза за българския футбол Каза за българския футбол 29/04/2025, Вторник 19:24 0
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Отстраненият от шоуто готвач се появи на вечерната резервация с цветя и любовно послание Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Вече са договорени първите групи и стартираха резервациите за организираните пътувания Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона Добрин не завоюва колата от Турнирите, но получи награда за атрактивност Световен шампион пристига в Бургас Световен шампион пристига в Бургас Нафтата със силен трансфер Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици 60% дял на ВЕИ в мощностния баланс е критичен, поясни енергийният експерт Иван Хиновски Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Той сподели, че се съмнява кибератака да е причината за аварията на Иберийския полуостров, заради която няколко държави останаха без ток Големи проблеми с водата в... Големи проблеми с водата в... Хората във врачанско село бедстват Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Европол казва, че влиза от двете пристанища, поясни бившият секретар на МВР проф. Николай Радулов Промяна в движението по "Тракия" утре Промяна в движението по "Тракия" утре Движението при 251-ви км, в посока Бургас, ще е в активната лента за няколко часа Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Гражданите настояват за реализацията й от години
Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Терористът е избягал със скутер Медведев отсече: Русия и САЩ са... Медведев отсече: Русия и САЩ са... Политикът счита, че няма да има крайно изостряне на отношенията между Москва и Вашингтон Драмата с тока не спря Григор Димитров Драмата с тока не спря Григор Димитров Българинът победи чисто великобританец Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Знаете ли, това, което правя, е изключително сериозно, заяви президентът на САЩ Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България "Европа трябва да защитава физичната среда, но и мрежовата", каза пък специалистът по киберсигурност Ясен Такев Почина Ирина Мутафчиева Почина Ирина Мутафчиева Тя е автор на множество публикации в централния периодичен печат и в специализирани издания А ако токът спре в такъв момент? А ако токът спре в такъв момент? Хаосът в Испания можеше да е още по-голям Най-малко 26 души загинаха при експлозия Най-малко 26 души загинаха при експлозия Починали са и деца В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... По неволя: Транзисторите се връщат на мода Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака В Мадрид обаче не бързат с констатациите
Володимир Зеленски, президент на Украйна Володимир Зеленски, президент на Украйна Ние ценим живота на хората, а не парадите Виц на деня Виц на деня Тя разбра, че трябва да си обръсне краката, когато Той я погали и каза:
- Шаро, махай се!
Виц на деня Виц на деня - Като малък исках да стана гробар...
- Защо?
- Спокойна работа, клиентите не се оплакват.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Село - място, където кокошките ходят сурови по улиците.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори