Европейците не се отказват от пътуванията, но намаляват бюджета
Избират къси разстояния, а не екзотични дестинации
Европейците започват да намаляват бюджетите си за пътувания, тъй като нарастващите разходи на домакинствата се отразяват на разполагаемите им доходи, съобщи платформата за онлайн резервации на стаи Trivago NV, цитирана от bloombergtv.bg.
Данните за периода ноември-януари показват повишена склонност на хората да предпочитат по-евтини хотели и по-кратки пътувания, като има повече кликвания за по-евтини варианти, отколкото по същото време през 2019 г., заяви в интервю главният финансов директор Матиас Тилман.
В същото време резервациите през това тримесечие чрез уебсайта на базираната в Дюселдорф, Германия, компания в момента са около нивото, което бяха преди кризата с коронавируса да разтърси световния туризъм, каза Тилман по време на конференцията TMT на Morgan Stanley в Барселона.
Тенденциите сочат, че макар европейците да стават все по-съзнателни по отношение на разходите, те засега не се отказват напълно от почивките и пътуванията. Подобна промяна вероятно ще бъде благоприятна за нискотарифни авиокомпании като Ryanair Holdings Plc, които могат да спечелят в условията на рецесия, тъй като клиентите, които не разполагат с достатъчно пари, се насочват към по-достъпни полети.
"Възможно е хората да търсят по-евтини варианти или да правят повече проучвания и да се опитват да смекчат влиянието на високите цени", каза Тилман, като добави, че пътниците изглежда също така намаляват продължителността на престоя си средно с 10 %.
Средиземноморските градове, в които настаняването обикновено е по-евтино, се оказват особено популярни, каза Тилман, "което може да е признак, че хората търсят по-изгодно съотношение между цена и качество". Гърция и Испания остават популярни, докато Истанбул се е превърнал от дестинация в топ 20 в един от най-популярните 5 града.
Той каза, че резервациите през уебсайта на Trivago обикновено се правят 30 до 60 дни преди настаняването, така че компанията има "много малка видимост" за следващата година.
Отстъпки на eDreams
Онлайн туристическата агенция eDreams, чиято платформа предлага полети, ваканционни пакети и коли под наем, е отбелязала спад на средния приход от потребител с 4 евро до 80 евро през това тримесечие, тъй като повече хора са се абонирали за услугата Prime, предлагаща по-големи отстъпки, заяви компанията в съобщение за приходите.
Главният изпълнителен директор Дана Дън заяви по телефона, че базираната в Барселона компания eDreams също така вижда, че потребителите предприемат по-кратки пътувания, пътуват по-близо до дома си и резервират по-близо до момента на заминаване, отколкото преди. Въпреки това резервациите през октомври и първата седмица на ноември са се увеличили с 45% в сравнение с нивата от 2019 г.
Авиокомпаниите и туристическите фирми приключват с ударно лято, характеризиращо се с т.нар. реваншистки туризъм, тъй като хората харчеха щедро за почивки и пътувания, за да се видят с приятели и роднини след две години на прекъсване заради пандемията.
Въпреки че спираловидната инфлация и нарастващите битови сметки представляват предизвикателство, превозвачите твърдят, че търсенето остава силно. Главният изпълнителен директор на Virgin Atlantic Airways Ltd заяви, че след епидемията хората са по-склонни да похарчат пари за почивка, отколкото да си купят нов хладилник.
Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже
Русе грее с 900 метра празнична светлина и нова коледна магия
Лекари без договор, пациенти без сигурност – защо бюджетът за 2026 е решаващ
Открит опасен микроорганизъм в мляко за кърмачета, изтеглят партиди от пазара
Властта се срива, Радев излиза напред
Откраднаха коледна елха от района пред училище в Радомир
Протест в Смолян срещу фотоволтаична централа: Жителите се опасяват за домовете и гората
Как евтините китайски дрехи заляха Европа
Въпросът остава: Кои са били хората, стреляли по деца в Сараево, като на сафари?
Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана
Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост
Всички правим тази грешка: Тези ястия, стават по-здравословни, но чак на следващия ден
