10-годишно проучване доказа: Чаят удължава живота
Това е добре дошло изследване за тези, които смятат, че пиенето на чай е едно от ежедневните удоволствия в живота
Пиенето на чай е свързано с по-нисък риск от смърт, показва ново проучване.
Това е добре дошло изследване за тези, които смятат, че пиенето на чай е едно от ежедневните удоволствия в живота.
Проучването показва, че в сравнение с хората, които не пият чай, при хората, които консумират две или повече чаши всеки ден, рискът от смъртност е с 9-13% по-нисък, твърдят изследователите, за което съобщава „Гардиън“. Констатациите, публикувани в Annals of Internal Medicine, сочат, че резултатът е един и същ, независимо от това дали човекът добавя мляко или захар към чая си, или каква е предпочитаната от него температура. Резултатите са еднакви и независимо от генетичните варианти, които влияят върху скоростта, с която хората разграждат кофеина.
Изследователите от Националния институт по здравеопазване на Великобритания са използвали данни от Биобанката на страната, в която 85% от половин милион мъже и жени на възраст от 40 до 69 години са съобщили, че редовно пият чай. От тях 89% твърдят, че пият черен чай. Проучването е проведено с въпросник, на който е отговорено от 2006 до 2010 г. и е проследено в продължение на повече от десет години.
Фернандо Родригес Арталехо, професор по превантивна медицина и обществено здраве в Автономния университет в Мадрид, определи изследването като "значителен напредък в областта".
Той заяви, че повечето проучвания са проведени в Азия, където зеленият чай е най-разпространен, а малкото извън континента са "малки по обем и с неубедителни резултати".
Арталехо каза: "Тази статия показва, че редовната консумация на черен чай (най-широко консумираният чай в Европа) е свързана с намаляване на общата смъртност и особено на смъртността от сърдечносъдови заболявания в продължение на 10 години при възрастно население на средна възраст, предимно бяло."
През ноември в. "Гардиън" съобщи, че пиенето на кафе или чай може да бъде свързано с по-нисък риск от инсулт и деменция, според най-мащабното подобно проучване. Изследователи от Медицинския университет в Тиендзин, Китай, установиха, че хората, които консумират две до три чаши кафе или три до пет чаши чай дневно, или комбинация от четири до шест чаши от двете напитки, са с най-нисък риск от инсулт или деменция. При тези, които са пиели две до три чаши кафе и две до три чаши чай дневно, рискът от инсулт е бил с 32% по-нисък.
Доналд Тръмп: Спокойно, подписваме мира с Иран до няколко часа
Ново строителство срещу панелки: Големият сблъсък на имотния пазар у нас
С много емоции и зрелищни мачове приключи големият футболен уикенд в Приморско
Километрично задръстване по АМ "Тракия" в посока Пловдив заради продължаващите ремонти
Цените на Световното - 14,99 долара за 1 бира, вода - 5,99 долара, паркинг - 20 долара
Uber в Пхенян и BMW по улиците: Как Северна Корея се превърна в неочакван икономически хит
Илюзия за милиарди: Как Brexit сви британската икономика и загроби растежа
Куриозен инцидент в Пловдив: Шофьор забрави пистолета и отнесе колонка на метанстанция
Доналд Тръмп се скара на Израел заради атаката срещу Ливан
Скритата схема „Баба Алино“: Бойко Рашков осветли дубайска връзка, наркотрафик и разследване за милиони
Оръжия и списъци с проститутки: Какво откри МВР при зрелищната акция срещу „Калашниците“
МВР удари „Калашниците“ при зрелищна акция
