Хаос с парите за пътища, раздавали ги на фирмите без да има разрешение за строеж
Регионалният министър не отговори дали милионите, давани на пътищарите, са се връщали обратно към хора от властта
Основният проблем, който наследихме беше свързан с това, че се възлагат едни задачи и половината от ремонтите са текущи, но фирмите нямат друг избор, освен да ги направят. На всичко отгоре държавата слага в бюджета 300 млн. лева и възлага над 1 млрд. лева. Това е хаос и няма нищо общо със закона, каза в „Здравей, България“ по Нова телевизия служебният регионален министър Иван Шишков.
След като водещата Мира Иванова го пита дали има съмнение, че едни пари, давани на фирмите, са се връщали обратно към хора от властта, той каза, че не може да коментира. Единственото, което мога да кажа, е че това носи лошо качество на продукцията, т.е. некачествени ремонти, изтъкна министърът.
Според него няма опасност България да остане без зимно почистване на пътища, дори и при засилване на финансовата криза.
Старото ръководство на АПИ не си беше направило труда да направи каквото и да било по тази тема, подчерта той.
Министърът сподели, че очаква оферти от фирмите, които биха желали да изпълняват тези дейности.
Не може да се разплатим с тях и те го знаят много добре, но ще направим анализа, който през 7-те месеца не бе извършен, добави той.
„Бяха организирани едни конкурси за текущи ремонти (б.а. на пътища) за три години. КЗК веднъж ги отмени и те бяха направени втори път, но отново ще бъдат проверявани. Моите съмнения са, че бившето ръководство на АПИ е искало да постави държавата в положение, в което да няма никакъв друг избор, освен да се удължат за втори път старите договори”, каза Шишков. И изрази увереност, че властта и строителният бранш ще постигнат споразумение за поддръжката на пътищата. Според министъра работата на въпросните фирми зависи изцяло от подхода на държавата и тя трябва да определи точни правила, които да се следват при извършването на основните и текущи ремонти.
"Бях неприятно изненадан от факта, че там, където можеше да се плаща - за "Хемус" 1, 2 и 3 и други инфраструктурни проекти, всъщност не е плащано. Така, на практика, за седем месеца там нищо не е строено", каза регионалният министър.
„Малко магистрали се строят в България. Те дори не са планирани. Има страшен проблем“, подчерта той.
„За магистрала „Хемус“ са раздавали аванси без да има разрешение за строеж и без да има възможност да започне да се гради в лотовете 4,5 и 6. Става дума за страшно много пари“, изтъкна Шишков.
Той увери, че държавата ще помогне на потърпевшите от пороя в Карлово със средства от Фонда за бедствия и аварии.
Мъркането разкрива повече за котките от мяукането
Почина Карл Карлтън – легендата зад хита "She’s a Bad Mama Jama"
Медиците от КОЦ-Русе: Спасяваме животи, но заплатите ни намаляват
Четири знака, че тялото ви има недостиг на витамин С
Украински подводен дрон удари руска подводница за 400 млн. долара в Новоросийск
Две лекарки осъдени за смъртта на дете в Сливен
16-годишна наръга ученичка с нож в Атина
Синът на Роб Райнер арестуван след смъртта на родителите си в имението им в Калифорния
Сватбена игра в Германия завърши с бой и ранена булка
Националния исторически музей връчи наградата „Лъв - Пазител на наследството“ на кмета на Царево
Русия съди Euroclear за над 229 млрд. долара заради замразените активи
Трик с алуминиево фолио зад радиатора пести топлина и смъква сметките

Около 20 млн. лв. са инвестирани в тръби и ремонт на стената на яз. “Порой“ без да има разрешение за строеж и одобрен Подробен устройствен план.