×
Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Администрацията вече работи без прекъсване за обедна почивка и с удължено работно време
  • Започва изплащането на увеличените пенсии
  • Задържаха 40-годишен мъж, стрелял на протеста в Скопие
  • 643 заразени с коронавирус, двама са починали
  • Разглеждат искането за освобождаване на Гешев
  • Ракетен удар по университет в Харков, украинската армия атакува Херсон
  • Хороскопа си за деня - чети тук
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Дълъг сън = ефективна тренировка


19 Юни 2022, Неделя, 21:00 ч.
Автор: Флагман.бг

Знаеш ли, че по-дългият сън прави тренировката ти по-ефективна? Ето 5 причини защо

Сънят може би е последното нещо, за което се сещаш, когато става въпрос за поддържане на добра форма. Много хора смятат, че е напълно достатъчно да тренират усилено и да хапват добре… Само че не е така.

Всъщност сънят има огромно влияние, както върху изграждането на мускулатурата, така и при отслабване... Независимо каква е целта ти, липсата на достатъчно сън би се отразила негативно на тялото и дори най-ефективната тренировъчна програма няма да може да разгърне напълно потенциала ти.

Без адекватна почивка (каквато е и сънят) възстановяването и равитието на мускулатурата се забавя, изгарянето на излишните мазнини става все по-трудно, а техника ти по време на тренировките може значително да се влоши и това да доведе до изкривявания и травми.

Накратко – сънят не е за подценяване! В тази статия ще разгледаме по-отблизо негативните ефекти, които оказва лошият сън над физическото ти представяне във всяка тренировка.

1. Ефектът на съня върху хипертрофията
Казано накратко, хипертрофия се нарича нарастването на обема на мускулната маса в тялото. Просто е – ако не се наспиваш добре, мускулатурата ти не може нито да се възстановява, нито да расте пълноценно. И това не е от значение само при покачване на маса, а може значително да повлияе на резултатите ти и при отслабване. Причината е, че количеството на мускулна маса в тялото директно влияе на бързината и ефективността на метаболизма. Колкото повече мускулна маса има човек, толко по-лесно поддържа добра форма и по-трудно натрупва мазнини. Просто защото тялото му постоянно изгаря голямо количество калории, за да поддържа мускулатурата адекватно.

И не само това – мускулатурата расте и се възстановява не по време на самото усилие в залата, а след това, докато тялото почива. А сънят е от ключово значение за процесите на регенерация в цялото тяло, включително и за възстановяването на клетъчната мускулатура.

Ето защо е толкова важно да се наспиваш добре, ако редовно тренираш с тежести – без значение с каква цел са тренировките ти, мускулите ти се нуждаят от време, за да се възстановят и да бъдат готови за следващата оптимална тренировки, която да те придвижи с още една стъпка по-близо до целта!

2. Ефектът на съня върху клетъчното възстановяване
Сънят е важен за намаляването на увреждането и по-доброто възстановяване и на клетъчно ниво. Когато тренираш, ти реално предизвикваш микро-разкъсвания в мускулните си клетки. Те трябва да бъдат "поправени", като така мускулатурата не само се заздравя, но става и по-издръжлива, а силата расте. Сънят е времето, през което тялото ти върши по-голямата част от своята „ремонтна дейност“, така че ако не си почиваш достатъчно, тази дейност се затормозява и възстановяването става неефективно. Всъщност, спокойно можем да кажем, че ако не внимаваш за качеството и количеството на съня си и не даваш на тялото си нужното време за почивка, всъщност нанасяш повече вреда, отколкото полза, когато тренираш.

3. Ефектът на съня върху запасите от енергия
Сънят също е важен и за попълването на запасите от гликоген. Гликогенът е вид захар, която тялото използва за енергия, той се съхранява предимно в клетъчната мускулатура и е готов за използване въглехидрат, до който тялото може бързо да прибегне при нужда.

А когато тренираш или подлагаш тялото си на друго сериозно натоварване, то обикновено първо изгаря запасите от гликоген, като най-удобен източник за моментална енергия. Ако след това тези запаси не се запълнят, няма да имаш достатъчно енергия, за да тренираш пълноценно. Нещо повече – при липса на такъв запас, тялото може да се насочи към следващият по-удобен източник за него. А това, за съжаление, не са мазнините, а обикновено е мускулатурата…

При редовно недоспиване, непълноценен хранителен режим и тежка физическа дейност, тялото прибягва до атрофия на мускулатурата и я разгражда като източник на енергия. А с това постепенно се губи форма и се забавя метаболизмът. Тялото може да се отпусне, а отлагането на мастни запаси да се улесни. (Определено никак не искаш това да става!)

По време на сън тялото преработва приетите хранителни вещества и постепенно възстановява своите гликогенови запаси, така че ако държиш да се представиш на ниво в следващата тренировка и да запазиш добър тонус и фигура – сънят ще помогне и тук!

4. Ефектът на съня върху тренировъчната техника
Когато се учи ново двигателно умение, като например ново упражнение или техника за изпълнение по време на тренировките, сънят е важен фактор за консолидирането на тази двигателна памет. Това означава, че ако не спиш достатъчно, ще ти отнеме повече време и усилия да заучиш упражненията в тренировките си и да свикнеш с правилното им изпълнение. А правилното изпълнение на упражненията е от основно значение за ефективността на тренировката.

Влошената техника на изпълнение и затрудненията около нея често водят до раздразнение и дори пълен отказ от тренировките, тъй като чувстваш, че не постигаш желания напредък или полагаш прекомерни усилия за него, без съществен резултат.

5. Ефектът на съня върху хормоналния баланс
И накрая, но не на последно място – сънят е важен и за регулиране нивата на определени хормони в тялото. Например, тестостеронът и хормонът на растежа са два важни хормона за здравето на мускулатурата, които директно се влияят от качеството на съня. При недоспиване тялото не успява да произвежда достатъчно от тях, а това може да доведе до по-бавно развитие и възстановяване в дългосрочен план.

Както може би се убеди, сънят е изключително важен за ефективността на всяка твоя тренировка.
Ако не си почиваш достатъчно, няма да можеш да се представиш оптимално по време на упражненията, а целта, която гониш, ще изглежда все по-трудна и непостижима.

Ето защо, освен с подходящи тренировки и хранене, трябва да се въоръжиш и с достатъчно време за сън и възстановяване, ако искаш да изградиш тялото, за което мечтаеш.


В категории: Здраве


Коментари
Макрон към Скопие: Изборът е ваш
Макрон към Скопие: Изборът е ваш 07/07/2022, Четвъртък 19:24 0
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Супер модерен фитнес отвори врати в някогашната култова дискотека в Царево (СНИМКИ) Супер модерен фитнес отвори врати в някогашната култова дискотека в Царево (СНИМКИ) Най-знаковата сграда в центъра на курортния град вече е с ново предназначение Качулки нахлуха в дома на Детелин Стефанов, намериха мини наркооранжерия Качулки нахлуха в дома на Детелин Стефанов, намериха мини наркооранжерия В дома на 43-годишния бургазлия ченгетата се натъкнали на 35 грама марихуана ПП показват трудовата книжка на депутат – доказват, че е наклеветен от „Възраждане“ ПП показват трудовата книжка на депутат – доказват, че е наклеветен от „Възраждане“ Георги Гвоздейков имал ценз и спечелил конкурс, но не бил назначен в ГДГВА Още преди 5-6 години малка група хора искаше "Корал" да е частен плаж. Сега успяха! Още преди 5-6 години малка група хора искаше "Корал" да е частен плаж. Сега успяха! Искат да изгонят местните, да не им пречат, да си карат сърфове, лодки и докато е лято щастливо да си почиват на дюните Майката на Георги Семерджиев: Не съм отгледала убиец, той е много добро същество Майката на Георги Семерджиев: Не съм отгледала убиец, той е много добро същество Срам ни е да погледнем хората навън, той просто си се погреба жив. И нас също, казва жената ЕК започна одит на "приватизирания" пункт на границата с Турция ЕК започна одит на "приватизирания" пункт на границата с Турция Бюджетът е загубил 1 млрд. лева от лабораторията на ГКПП "Кап. Андреево", изчисли директорът на БАБХ Бургазлия „хвана цаката” на Синята зона, паркира на място, отредено за контейнери Бургазлия „хвана цаката” на Синята зона, паркира на място, отредено за контейнери Мястото не е обозначено със знак за частен паркинг, но изглежда точно като такова Енергийният министър за проблемите с газа: Хората да са спокойни, спекулират със страховете им Енергийният министър за проблемите с газа: Хората да са спокойни, спекулират със страховете им Поскъпването било заради пазара в Европа и "специфичното поведение" на "Газпром Експорт" Два автобуса се удариха в София, има пострадали, сред които и дете Два автобуса се удариха в София, има пострадали, сред които и дете Районът е отцепен и движението в зоната е временно спряно Уникален и патентован индикатор за измерване на температура представиха в Университет "Проф. д-р Асен Златаров" Уникален и патентован индикатор за измерване на температура представиха в Университет "Проф. д-р Асен Златаров" Продуктът е иновативен, дело е на бургаски учени и до дни ще бъде в аптечната мрежа  
Италиански град забрани излизането по бански Италиански град забрани излизането по бански Мярката важи за мъже и жени, който не изпълнява ще бъде глобен от 25 до 500 евро Макрон към Скопие: Изборът е ваш Макрон към Скопие: Изборът е ваш В договора се споменава Договорът за приятелство с България от 2017 г.   Цената на газа в Европа надхвърли 1900 долара за 1000 куб. метра Цената на газа в Европа надхвърли 1900 долара за 1000 куб. метра От началото на борсовата търговия цената на газа се е увеличила с почти 7% Разгневен пациент застреля лекар в Турция Разгневен пациент застреля лекар в Турция Днес и утре се очакват стачки на лекари в цялата страна Митничарите отбелязват професионалния си празник Митничарите отбелязват професионалния си празник Вицепремиерът Асен Василев изпрати поздравителен адрес до служителите на Агенция "Митници" Илон Мъск тайно е станал баща на близнаци Илон Мъск тайно е станал баща на близнаци Родили са се през ноември миналата година Атина: Интерконекторът Гърция-България ще започне работа до края на юли Атина: Интерконекторът Гърция-България ще започне работа до края на юли Капацитетът му ще бъде 3 млрд. куб. м, който може да бъде увеличен до 5 млрд. куб. м. Задържаха трима генерали от руското МВР за злоупотреба със служебното положение Задържаха трима генерали от руското МВР за злоупотреба със служебното положение Трима генерали от Санкт Петербург са заподозрени по това наказателно дело Борис Джонсън подава оставка Борис Джонсън подава оставка Неотдавна Би Би Си съобщи, че Джонсън е решил да предприеме тази стъпка Ракетен удар по университет в Харков, украинската армия атакува Херсон Ракетен удар по университет в Харков, украинската армия атакува Херсон Загубите на окупаторите само ще се увеличават всяка седмица, както и трудностите при снабдяването им, каза Зеленски
Делян ДОБРЕВ Делян ДОБРЕВ На "Продължаваме промяната" им остава да купят само 1 депутат и са готови Виц на деня Виц на деня Рецепта против плешивост:
- Намажете главата си с мед, изчакайте три дни, след това силно плеснете - мухите отлитат, но краката им остават!
Виц на деня Виц на деня Спира ме на улицата едно момче:
- Провеждаме изследване , изпитвате ли затруднения при покриване на ежедневните си разходи?
- Никакви! – отговарям. Изобщо не съм в състояние да ги покривам.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Участничките в конкурса за красота се запознаха с членовете на журито.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори