„Кока-кола“ зарадва погрешка десетки българи с награда за 700 лева
Компанията засега не коментира гафа, който може да породи и много съдебни дела
Десетки българи, които са инсталирали приложението „Coca-Cola app“ и са играли в него, бяха зарадвани, че печелят скъпарска награда от „Кока-кола“ – скъпарска тонколона. Компанията наистина разиграва от 1 февруари такава награда в България, но е обещала да раздаде само десет бройки и то през втората половина на март. За да се участва за наградата, трябва да се въведат 7 кода от промоционални капачки.
Още в началния ден на промоцията първите, успели да въведат кодове, получили в отговор съобщението „Честито! Ти си един от 10-мата печеливши потребителя, които ще се радват на страхотен саундбар Sony HT-G700, за да създадат едно необикновено преживяване вкъщи. За да получите наградата си, моля пишете на email адрес: [email protected] и колегите ще съдействат за доставката му.“
Двама от зарадваните сами разказаха пред „Флагман“, че останали изключително разочаровани, когато се свързали с компанията, а оттам им върнали дежурно писмо, че участват в томбола, чийто резултат тепърва ще се изяснява. В специализиран форум за игри в интернет много от излъганите споделят недоволството си от случая и обмислят какви мерки да предприемат. Въпросният саундбар струва между 690 и 765 лева в различните магазини за техника.
Макар въпросната игра да има официални правила, където ясно са посочени сроковете за участие, наличието на такова персонално съобщение за печалба поставя в твърде деликатно положение „Хеленик ботълинг къмпани“ – гръцката компания, произвеждаща продуктите на „Кока-кола“, която отговаря за пазарите и в България.
.jpg)
Проблемът е, че играта не е безплатна и изисква покупка. А това веднага я поставя под ударите на три закона – за защита на конкуренцията, за защита на потребителя и на Закона за задълженията и договорите. Българската комисия за защита на конкуренцията винаги се е отнасяла много сериозно към случаи на обещани, но непредадени награди в конкурси, изискващи покупка. Защото такива томболи поставят фирмата, която ги разиграва, в по-изгодни пазарни позиции спрямо останалите компании в същите браншове. Подобно отношение заема и Комисията за защита на потребителя.
А чл. 45 от Закона за задълженията и договорите, който гласи „Всеки е длъжен да поправи вредите, които виновно е причинил другиму“, пък е най-често използваният в съдебната практика при именно такива случаи.
„Флагман“ отправи запитване за случая към пресцентъра на „Хеленик ботълинг къмпани“, но до редакционното приключване на тази статия отговор не бе получен.
Гръцки кораб с близо 7 тона кокаин е задържан в Атлантическия океан
Несебър въвежда безплатно паркиране за Коледа и Нова година
Коледари ще наричат за здраве и берекет в кварталите и селата на Бургас
В 12 без 5 от мандата си Мариан Бачев обяви ударно конкурси за нови директори на театри и опери
Григор Димитров започва новия сезон с нов треньор - белгиеца Ксавие Малис
Удължителен или редовен бюджет - какво печели и губи държавата
Социалните мрежи влошават концентрацията при децата
Какви са условията за туризъм в планините
Как една случайна чаша в древен Китай се превърна в най-популярната напитка в света след водата
КНДР обезврежда над милион мини в Курска област
Нетаняху обвини премиера на Австралия, че с подкрепата за Палестина подхранва антисемитизма
„Ние, потребителите“: Наложеният платеж остава най-сигурната защита при онлайн пазаруване

Ама нали Бг е малък пазар, така се оправдават всички компании за високите цени и неизгодните условия.
За Коледите трябва да купиш еди палет кока кола за да ти се падне надписът КОЛЕДА и да спечелиш една чаша която всска година я предлагат!
Дайте поне 6 чаши, да имат хората стимул да купуват от вашата напитка!
Това е всяка година,то и чсши нямаше достатъчно по магазините!!!!!
По добре да си купиш от Метро 18 чаши комплект за 14лв отколкото кока кола за 1чаша!!!!!