Строежът на АМ „Черно море“ тръгва най-рано през 2027 г.
Разделят трасето на 4 лота
Строежът на АМ „Черно море“ тръгва най-рано през 2027 г. В момента в АПИ се прави разширен идеен проект заедно с проектиране на ПУП за доизграждането на автомагистрала „Черно море“, съобщиха от пътната агенция.
На експертен съвет през юли миналата година са били разгледани 3 варианта за трасе на недостроените участъци, като от тях е бил избран най-икономически изгодният. Недостроената част на аутобана край морето е около 100 км.
За да може да се продължи във втория етап на разработването на разширения идеен проект, трябва да се проведе екологична процедура В момента се подготвя процедурата за избор на изпълнител на изработването на Оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС).
Ще се строи на 4 лота и затова проектната документация ще бъде разделена за всеки от тях. При най-добро стечение на обстоятелствата до края на 2027 г. ще бъдат готови технически проекти и подробните устройствени планове (ПУП) по трасето и след това това ще се иска издаване на разрешение за строеж. Оптимистичният вариант е към края на 2027 г. да се сключи договор с изпълнителите на отделните лотове.
Ще има тунел и няколко пътни възела, за да се осигури връзка с близките населени места. Довършването на автомагистрала „Черно море“ ще отнеме поне 5 години. Изпълнението ще е сложно заради разнообразния терен по трасето. Част от него минава и през зони от мрежата „Натура 2000“. През август миналата година стана ясно още, че Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Агенцията "Пътна инфраструктура" и Българската банка за развитие са поели инициативата за финансовото обезпечаване на автомагистрала "Черно море".
За целта проектът е включен в програмата на инициативата "Три морета" в която са още три стратегически обекта за икономическото развитието на България. До момента от автомагистралата функционират само около 8 км Проектирането на "Черно море" започва през 70-те години на миналия век, като по времето на соца е изградена малката отсечка между варненския кв. Аспарухово и Приселци.
Връщането проекта е чак през 2001 г., когато са изработени нови предварителни проучвания. Те са готови през 2002 г., минават през експертен съвет и се избира трасе, дълго 95 км. След това обаче нещата отново зациклят.
В началото на века е направен и анализ "ползи - разходи", а през 2007 г. се възлага изготвянето на оценка на въздействието върху околната среда на инвестиционното предложение за АМ "Черно море" и има готов доклад по ОВОС от юли 2008 г., но той вече не е актуален.
Ще отиде ли Пеевски при Радев?
Бордо маникюрът е признак за елегантна визия при дамите
Какви са цените на имотите в България, растат ли?
Доналд Тръмп съди Би Би Си за $10 милиарда заради манипулирана реч
Обирджия на Донарума се самоуби в затвора след натиск от тартор на бандата
На 16 декември църквата почита Свети Агей и мъченик Марин – ето какво да не правите днес
Ограничения и ремонти по пътищата в страната: особено внимание за водачите в Бургаска област
Джордж Клуни се отказва от сцените с целувки във филмите си
Медиците от КОЦ-Русе: Спасяваме животи, но заплатите ни намаляват
Мъркането разкрива повече за котките от мяукането
Почина Карл Карлтън – легендата зад хита "She’s a Bad Mama Jama"
Уроки или стрес? Как да разпознаем негативната енергия и кога да потърсим лекар

Ние за 50 години комунизъм не успяхме да направим една пълна(хем толкова се тупахме в гърдите как изпълняваме петилетките и какви балкански индустирални тигри сме+ безплатната работна ръка чакаща в казармите). Та сега Бай ти Ганя, кат бълха на корем излиза да строи 1000 магистрали.
Еййй, в тея панели хептен изтрещяхте.