Нови изисквания в строителството: Всеки апартамент с тераса от минимум 1,5 метра
Паркомястото да не е по-малко от 2,75 м ширина и 5,50 м дължина, височината е не по-малка от 2,40 м
Нови изисквания към новостроящите сгради въвежда регионалното министерство с промени в Наредбата за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия на сградите и съоръженията, качена за обществено обсъждане.
Според тях „за всяко жилище поне един балкон/лоджия/тераса се проектират с минимална светла широчина 150 сm и светла дължина 150 сm“, пише в наредбата.
Изменението се налага, защото при прилагането на наредбата е констатирано, че някои от текстовете са неточни, непълни, неясни и водят до двусмислено тълкуване или до излишна административна тежест.
При балконите/лоджиите изискваните минимални размери 150/150 cm може да се осигурят и чрез предвиждане на възможност за частично използване на вътрешното пространство (врата с две крила, плъзгаща се врата и др.), пише още в промените.
Друга промяна предвижда рампите за детски и инвалидни колички да са с отопляема повърхност, ако водят към сгради или се намират в подлези, надлези и метростанции. За другите места няма такова изискване, защото нямало възможност за осигуряване на такова техническо решение в условията на градската среда.
Новите изисквания в наредбата важат за инвестиционни проекти, за които производството по одобряване и издаване на разрешение за строеж започва след влизането в сила на промените в наредбата. Това означава, че вече започнатите или готови строежи няма да бъдат засегнати от измененията.
Друга наредба, отново на регионалното министерство, се определя размерът на паркомястото за една кола в блока. То не може да бъде по-малко от 2,75 м ширина и 5,50 м дължина, височината е не по-малка от 2,40 м. Дава се и възможност за изграждане на подземни паркинги на два етажа в блоковете.
Друга промяна предвижда всяко пето място за паркиране в новостроящи се обществени сгради и такива със смесено предназначение да бъде с монтирано зарядно за електроавтомобили. Изискването ще е валидно за изграждащите се сгради, към които се предвижда да има надземна или подземна автоматизирана паркинг система, които имат минимум 10 паркоместа.
От предвидените зарядни точки една трябва да е с голяма мощност и да дава възможност за пренос на електроенергия към електрически превозни средства с мощност по-голяма от 22 kW, пише в наредбата. Втора зарядна точка трябва да е с мощност до 3,7 kW, а останалите - с нормална мощност на точките, с възможност за пренос на електроенергия към коли на ток с мощност, по-малка от или равна на 22 kW, но по-голяма от 3,7 kW.
Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже
Русе грее с 900 метра празнична светлина и нова коледна магия
Лекари без договор, пациенти без сигурност – защо бюджетът за 2026 е решаващ
Открит опасен микроорганизъм в мляко за кърмачета, изтеглят партиди от пазара
Властта се срива, Радев излиза напред
Откраднаха коледна елха от района пред училище в Радомир
Протест в Смолян срещу фотоволтаична централа: Жителите се опасяват за домовете и гората
Как евтините китайски дрехи заляха Европа
Въпросът остава: Кои са били хората, стреляли по деца в Сараево, като на сафари?
Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана
Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост
Всички правим тази грешка: Тези ястия, стават по-здравословни, но чак на следващия ден

ИДИОТИ !
Не че някой ще ползва зарядните станции ама да ги има.
Хайде пак набутват предприемачите за сметка на електродружествата,които автоматично ще прибират по-големи такси включване.
ЛОБИСТИ СЪР !
Аз тази пролет мисля да си направя 2 лехички с домати и краставички на моите тераски...
А понякога и седеметажна !