×
Избори 2021 Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман
Накратко
  • Подробен преразказ на "Череши" на Карабашлиев пишат седмокласниците
  • Времето във вторник - четете тук
  • Цената на биткойна достигна двуседмичен връх
  • Ваксината срещу Covid-19 на Novavax показва над 90% ефективност
  • Европа удължава подкрепата за компаниите и увеличава дълговото бреме
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Бягането като средство за сваляне на килограми – подходящо ли е за теб


09 Април 2021, Петък, 19:20 ч.
Автор: Флагман.бг

Бягането е уникална форма на физическа активност, но не е за всеки

Пролетта е тук и много хора се „събуждат“ за идеята, че искат да отслабнат и да влязат в по-добра форма. Един от най-често използваните инструменти за постигането на тази цел е бягането. Още в началото, ще кажа, че нямам нищо против бягането и дори го харесвам, но смятам, че е форма на физическа активност, която не е за всеки (поне в началния етап). Макар и бягането да е нещо естествено, за повечето хора повече вреди, отколкото помага – в дългосрочен план. Причината е, че начинът на живот е такъв, че доста ограничава разнообразието от движения, които извършваме и това води до ограничения в мобилността, за които не си даваме сметка.

1.Изпълняваме упражненията по начина, по който се движим в ежедневието
Мнозина вярват, че могат да се движат по един начин, когато тренират и по друг начин, когато са извън залата, парка, стадиона. Това е заблуда! Дори и да знаем каква е правилната техника на дадени упражнения, това остава на ниво знание, когато тялото, физически не е способно да ги изпълни. Ние изпълняваме упражнения, по начина, по който се движим ежедневно.

Например, хората, които седят по цял ден, обикновено пренасят модела от седенето в упражненията.

Когато става въпрос за бягане, то определено изисква определена техника. Бягаме така, както вървим. Отделете време, за да огледате как ходят хората около вас – може би, с единия крак стъпват навън (пръстите са отворени навън); пренасят тежестта на единия крак от външната страна на стъпалото, а на другия от вътрешната страна на стъпалото; тежестта им отива прекалено много върху петите и т.н. Всичко това са модели на движение, които пренасяме и в по-динамичната физическа активност. Но тогава става още по-лошо, защото когато има динамика или тежест в самото движение, тогава неправилният начин на стъпване, травмира още повече меки тъкани, които не са предназначени да понасят тежест.

Доста хора имат проблем с колената, таза, ахилесите, глезените. В повечето случаи, това се дължи на такива дисбаланси, които водят до ограничение в мобилността и когато включим още натоварване, това допълнително травмира ставите и меките тъкани.

2.Бягането е за начинаещи?
Много от хората, които искат да свалят килограми и избират бягането като основно средство за това, попадат в графа начинаещи по отношение на двигателните си способности. Няма значение от колко години го правите. Ежедневно, по време на разходка в парка, виждам жени и мъже, които от години бягат всяка сутрин и не че трябва да се откажат от това, но биха могли да добавят някои неща, които да подпомогнат правилната им техника, така че да не вредят на ставите си. Когато някой от тях мине покрай теб, можеш да видиш как замята стъпалото и подбедрицата си навън, а това усуква коляното. Как не движи ръцете си от рамото, а движението е само в лакътната става и т.н. Всичко това вреди на ставите и води до хронични болки и контузии. Колкото повече бягате по този начин, толкова повече вредите на тялото си.

Когато имате повече наднормено тегло или пък не извършвате по-интензивна физическа активност, достатъчно често, тогава бягането е последното нещо, което трябва да направите.

Преди да се захванем с по-сложни движения – от гледна точка на координация и качества, които трябва да притежаваме, трябва да имаме основите. Трябва да знаете как да движите тялото си правилно и осъзнато. Това е липсващото парченце – осъзнатото движение. Да усещаш как, когато промениш ъгъла на движението, променяш натоварването; как, когато стъпиш на външната част на стъпалото, това се отразява нагоре по веригата и къде го усещаш в колянната и тазобедрените стави. Това отнема време, но всичко започва с изграждането на определена сила – силата да движим тялото си в различен обем на движение.

Нямате идея, колко често гледам хора, които наистина се стараят – всеки ден бягат, отделят време, влагат усилия, но не постигат резултати. Гледам ги и си мисля, че ако отделят дори два пъти в седмицата, за да тренират – първо със собствено тегло, а после и с малко тежести, за да изградят сила, тогава ще имат много по-добър резултат – ще активират повече мускули и ще горят и повече калории.

Техниката на бягане на повечето хора е такава, че изобщо не активират достатъчно мускули в тялото си и не постигат резултати, не защото с бягане не става, а защото с такава техника е невъзможно.

3.Бягането и силата
Силата е основното качество, на което се градят издръжливост, скорост и ловкост. Качествата се вплитат едно в друго, но не могат да се надграждат, ако основите липсват. Не е случайно, че в подготовката  на всеки един спортист има силова част. В някои спортове интензивността е по-голяма, в други по-малка, но силата винаги е необходима. Затова, всеки, който иска да бъде в добра форма, трябва да включи и тренировки, които да изградят тази сила. Когато основите са положени, тогава може да се добави и динамика в тези упражнения – както са скачащи клекове, скачащи напади, скачащ бг-клек и т.н. Динамиката на упражнението затруднява техниката и там също трябва да се отдели време, за да можем да балансираме и да изпълняваме упражненията правилно.

Когато и това стане лесно, тогава можем да добавим бегови упражнения и вариации на подскоци. Беговите упражнения предшестват бягането. Всеки, който ходи на лека атлетика, започва с тях. Защото те ни учат как да движим и използваме стъпалата си – правят ги по-силни и способни да понесат по-интензивни и дълги бягания. Беговите упражнения помагат, за да координираме долната и горната част на тялото и ни дават възможност, да се движим по-осъзнато – защото интензивността е по-малка. И не се тревожете и с бегови упражнения можете да горите калории. Не е необходимо да правите обиколки и да навъртате километри в парка или на стадиона, за да това да се случва.

Бягането е уникална форма на физическа активност, но не е за всеки (на първоначалния етап). Това не означава, че никога не трябва да бягате, но трябва да дадете време на тялото си и да положите усилия в други направления, за да станете достатъчно силни и координирани, за да го правите. Има много начини да сте във форма, но залагайте на тези, които в дългосрочен план имат ефект и тези, които не рушат тялото ви. Дълголетието в тренирането се дължи на здравето. Ако не подхождаме осъзнато към това как се движим, тогава рискуваме доста често да се налага да правим паузи, заради болки и травми.

Източник: https://inspiredfitstrong.com/


В категории: Здраве


1
Коментара
1
Коментара по темата
1.
Скарлет
09.04.2021 19:40:50
2
7
Тая какво зърно изкара... като бибитка... или като на асансьор копчето
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Стъки не бил взел милион от "Борисов 3", дали на федерацията му само 220 000 лева Стъки не бил взел милион от "Борисов 3", дали на федерацията му само 220 000 лева Нападат ме, защото ме издигнаха за президент, жалва се боецът, който бе обявен за добре платен протестиращ Нова жестока катастрофа на пътя Бургас-Средец, мъж е с опасност за живота Нова жестока катастрофа на пътя Бургас-Средец, мъж е с опасност за живота Фолксваген е навлязъл в насрещното движение и се е забил в Ауди Издирването на падналия в морето МиГ-29 възобновено Издирването на падналия в морето МиГ-29 възобновено Операцията по търсенето беше временно прекратена заради лошото време Тръгва делото за простреляното с пушка 8-годишно дете Тръгва делото за простреляното с пушка 8-годишно дете Обвиняем е бащата на друго дете, с което загиналото играело Сюреалистична картина на брега: Пяна покри пясъка край Шабла Сюреалистична картина на брега: Пяна покри пясъка край Шабла Явлението изглежда странно, но всъщност е съвсем нормално Заев търси подкрепа от служебното правителство за бъдещето на Северна Македония в ЕС Заев търси подкрепа от служебното правителство за бъдещето на Северна Македония в ЕС  Делегацията от западната ни съседка ще пристигне у нас 25 починали от COVID-19, Бургас и Варна сред областите с най-много нови заразени 25 починали от COVID-19, Бургас и Варна сред областите с най-много нови заразени В 8 области в страната няма регистриран случай на коронавирус Водолеят да внимава с подмазвачите, а Рибите да си пестят енергията! Водолеят да внимава с подмазвачите, а Рибите да си пестят енергията!  Хороскоп за деня – 17 юни 2021, четвъртък Ето какво намериха ченгетата при акцията в жилището на Тома Томов в Поморие Ето какво намериха ченгетата при акцията в жилището на Тома Томов в Поморие При претърсване на имота униформените са намерили кокаин и канабис Защо жените избират бета мъже Защо жените избират бета мъже 5 причини да изберете бета мъж за дългосрочна и хармонична връзка
СЗО започва наблюдение на латиноамериканския вариант на COVID-19 СЗО започва наблюдение на латиноамериканския вариант на COVID-19 Този щам e идентифициран за пръв път в Перу Принц Хари и Меган Маркъл се връщат в Лондон Принц Хари и Меган Маркъл се връщат в Лондон Херцогинята е решила да подкрепи съпруга си при срещата със семейството му Хаос в Гърция заради стачка Хаос в Гърция заради стачка Придвижването ще бъде затруднено и по вода, и по суша Как изглеждаше първото модно ревю на Ferrari? Как изглеждаше първото модно ревю на Ferrari? Колекцията е доминирана от червено и оранжево, а отпечатъците върху артикулите са вдъхновени от отличителните линии на колите на Ферари и статии във вестници Раздават над 160 хиляди кондома на атлетите в Токио Раздават над 160 хиляди кондома на атлетите в Токио А местните правила съветват всеки присъстващ да избягва физически контакт Исландия хвърли маските Исландия хвърли маските Ресторантите в страната отварят до полунощ   25 застаряващи хубавици в спор за короната на "Мис 40+" 25 застаряващи хубавици в спор за короната на "Мис 40+" Претендентките са жени между 40 и 67 години Спор за носене на маска завърши със стрелба, има убит и ранени Спор за носене на маска завърши със стрелба, има убит и ранени Касиер в хранителен магазин е застрелян след спречкване с клиент, който отказал да се маскира  Облекчават правилата за носене на маски в Германия Облекчават правилата за носене на маски в Германия Страната отчита рязък спад на заразените с COVID-19 Почина актьорът Нед Бийти на 83-годишна възраст Почина актьорът Нед Бийти на 83-годишна възраст Той има ключови роли във филми като "Избавление", "Супермен" и "Телевизионна мрежа"
Проф. Тодор Кантарджиев Проф. Тодор Кантарджиев Като нищо не можеш, търси маана Виц на деня Виц на деня - Докторе, мисля, че имам склероза...
- Как разбрахте?
- 5-10 минути след като изляза от вкъщи и забравям, че съм женен.
Виц на деня Виц на деня По време на светски прием жена говори на мъжа си:
- Вече 15-и път отиваш в бюфета за уиски. Какво ще си помислят хората за теб?
- Не се безпокой. Всеки път казвам, че го взимам за теб.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Преди да се оплакваш от живота, помисли за тези, които твърде рано са го напуснали.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори