Апелативният съд намали присъдата на Алекс, убил две жени на Задушница в Карнобат
Вместо 5 години циганинът ще лежи зад решетките 3, 4 г.
Бургаският апелативен съд измени присъдата на Алекс Димов, за катастрофата в Карнобат, при която загинаха две възрастни жени. (ВИЖ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)
Въззивната инстанция намали наложеното наказание от пет години лишаване от свобода на три години и четири месеца лишаване от свобода, както и срока на наказанието лишаване от право да управлява МПС от осем години на четири години и четири месеца.
Тежкият пътен инцидент е от 3 ноември 2018 година. Шофирайки с превишена за населеното място скорост - около 90 км/ч Алекс Димов загубил контрол над управлението на автомобила – Мерцедес Е-270 CDI и блъснал двете жени, които се намирали на тротоара на ул.„Петър Берон“ в Карнобат.
Делото пред първоинстанционния съд е преминало по реда на съкратената процедура. Съдът е определил окончателен размер на наказанието - пет години лишаване от свобода, след като е приложил предвидената в НК редукция на санкцията с 1/3.
Въззивния съд е приел заключенията на експертите, че посочената висока скорост на движение /90км./ч/е поставила подсъдимия в невъзможност да премине безпрепятствено през пътния участък, в който пътната настилка на мястото, от където започвал наклонът на изкачване, била на две нива, а на платното за движение имало образувана вдлъбнатина. Безспорно е установено, че другата основна техническа причина за настъпване на инцидента е загубата на управление на автомобила от страна на водача му поради рязкото завиване на волана наляво. По експертен път е доказано, че ако подсъдимият беше управлявал автомобила с максималната за населено място позволена скорост от 50 км/ч и дори при по-висока от нея скорост - от 71,5 км/ч, то би имал техническа възможност да овладее управлявания от него автомобил и да спре преди мястото на удара, респективно да предотврати ПТП. Поведението на подсъдимия е било виновно, категорични са двете инстанции. Той е разполагал с обективната възможност да предотврати ПТП и смъртта на пострадалите пешеходки.
Решавайки въпроса за наказанието на подсъдимия, апелативните съдии са съобразили, че престъпленията по транспорта поначало са такива с висока степен на обществена опасност и укоримост, като често тези деяния са извършени от самоуверени водачи, както е в случая.
„Тази опасност е законодателно отчетена с предвидените за въпросните престъпления високи наказания в санкционната част на съответните специални разпоредби от Особената част на НК“, отбелязва в решението си апелативния съд.
Преценявайки механизма на престъплението и причините за него, броя, вида и тежестта на допуснатите от водача нарушения на правилата за движение и тяхната значимост, въззивната инстанция е установила, че конкретното деяние не се различава съществено от типичните случаи на непредпазливи транспортни престъпления от настоящия вид, поради което и приела, че степента му на обществена опасност е в рамките на характерната за този вид противообществени деяния.
На следващо място съдът е приел, че подсъдимият е личност с ниска степен на обществена опасност, предвид липсата на предходни престъпления и противообществени прояви, извършени от него, липсата на допуснати нарушения на правилата за движение и на наложени административни наказания по ЗДП и ППЗДП, както и наличието на добри характеристични данни.
По изложените съображения и отчитайки ниската степен на обществена опасност на дееца, наличните смекчаващи и отегчаващи вината обстоятелства и най-вече семейната му ангажираност и родителски задължения, въззивният съд е преценил, че за извършеното престъпление следва да се определи, наказание лишаване от свобода за срок от пет години, което е под средния размер на предвидената санкция и значително над минималния размер от три години лишаване от свобода. В съответствие с изискванията на НК наказанието от пет години лишаване от свобода следва да се намали с една трета и на подсъдимия да се наложи наказание от три години и четири месеца лишаване от свобода. Такова по вид и размер наказание апелативният съд е намерил за правилно определено и съобразено с целите на специалната и генералната превенция, а също и за справедливо. Наказание с размер, различен от посочения, ще бъде безполезно високо или неоправдано ниско, не би допринесло за поправянето и превъзпитанието на дееца, не би въздействало възпитателно и предупредително-възпиращо върху другите членове на обществото, са посочили в акта си апелативните съдии.
Въззивният състав е преценил за адекватно на извършеното и на дееца и най-вече за справедливо наказанието лишаване от право да се управлява МПС да е за срок от четири години и четири месеца.
Решението подлежи на касационно обжалване и протестиране пред ВКС в 15 – дневен срок от съобщаването на страните, че е изготвено.
Коя зодия ще усети трепетите на любовта без думи на Бъдни вечер
Самолетът на началника на генщаба на либийската армия се разби край Анкара
Как да избегнем семейни конфликти по време на празниците - съвети за хармония
Доброволци от Айтос зарадваха 100 пенсионери в нужда преди Коледа
Пациентите плащат двойно за жизненоважни медикаменти
Истината за отрязаното ухо на Ван Гог
Катя Илиева напуска телевизията на Слави Трифонов
В сезона на Козирога кой ще се радва на личен растеж
Ето защо обмяната на левове в евро става по-достъпна
Спазвайте тези традиции, за да осигурите щастие и късмет през новата година
Купувачите на имоти в София искат простор, а във Варна залагат на кварталите
Германия се опитва да изправи икономиката си, като същевременно укрепва отбраната

Какво му е смекчаващото, че имал семейна ангажираност. И двете жертви са били семейно-ангажирани. Сега техните семейства са до-живот обременени с тази смешна присъда и стази подигравка с човешкия живот. Семейно-ангажирания човек (нормален) не кара с 90км. в час в града и не гази хората по тротоара. Тези съдии щяха ли да са удовлетворени от присъдата ако ставаше въпрос за хора от тяхното семейство. Срам и позор