×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Президентът назначи Елеонора Димитрова за посланик на България в Бразилия
  • Студентите платена форма на обучение ще имат право на стипендия, реши ВАС
  • Един милион и осем хиляди туристи са посетили Варна от началото на годината до 10 октомври
  • Въздушна спешна помощ ще има база край Търговище
  • Литва затвори границата си с Беларус
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Заради липса на туристическа реклама от ПП МОРЕ прогнозират слаб летен сезон в община Несебър


Заради липса на туристическа реклама от ПП МОРЕ прогнозират слаб летен сезон в община Несебър
Общинските съветници от ПП МОРЕ (на преден план) настояват 50% от планираните приходи от т.нар. „туристически данък“ - общо 4 700 000 лв., да се отделят за реклама на туризма в общината
25 Февруари 2020, Вторник, 22:02 ч.
Автор: Позиция на ПП МОРЕ, Снимка: Георги РУСЧЕВ

Апелираме към кмета и подкрепящите го общински съветници - отделете повече средства за реклама!, се казва в позиция на партията, изпратена до медиите

Краят на февруари е, а още няма яснота как Несебър ще посрещне наближаващия летен туристически сезон. Това става ясно от описаните дейности и предвидените разходи за туризма в общината за 2020 г., събрани в една малка страничка в годишния бюджет. От нея се разбира, че за реклама и подпомагане на туризма са заделени минимални суми, което предварително го обрича на неуспех. Това се казва в позиция на общинските съветници от ПП МОРЕ в местния парламент на Несебър. В нея се казва следното: 

ПП МОРЕ е конструктивна опозиция, но не може да мълчи, когато за поредна година е застрашена прехраната на почти цялото население в общината. Целта ни е да направим ефективни предложения и да предупредим местните хора: „Летен сезон 2020 може да бъде по-слаб и от провалената туристическа 2019-а година!“ 

Какво предлагаме? 

Да се увеличи бюджетът за реклама 

Това може да стане без да се засягат други важни дейности на общината.

През 2020 г. планираните приходи от т.н. „туристически данък“ са 4 700 000 лева. Законът изисква тези приходи да се изразходват за дейности, свързани с туризма. Очаквахме да видим детайлно описана програма за това как ще се подпомага летния сезон. С изненада установихме, че в плановете на общината за тази най-важна дейност е отделена страничка. 

Ето какво се разбира от нея:

75 000 лева ще отидат за“поддръжка и обновяване на официален туристически сайт на община Несебър“. Той е създаден през 2019-а. Няма отчет каква е била ефективността му през м.г. когато туристическият сезон в района бе катастрофално слаб. Най-вероятно тази „ефективност“ ще бъде същата и през 2020-а - сайтът ще потъне в океана от подобни скучни официални рекламни страници, които никой не чете. 

170 000 лева от туристическия данък са отделени за издаване на книги. Не става ясно какви са те, от кои автори, в какъв тираж, къде ще се предлагат? С 60 000 лева ще се правят „медийни реклами“ – каквото и да означава това. Професионалистите в бранша знаят, че тази сума няма да стигне дори за една ТВ, а какво остава да се покрие целия медиен спектър.

С 215 000 лева ще се финансират „участия в туристически борси и посрещане на чужди делегации“. Начинанието може и да е полезно, но не е описано какви борси и в каква чужбина ще бъдат посещавани, какво ще се показва там, колко и кои делегации ще пристигнат в Несебър... 

4 020 000 ще бъдат похарчени за „строителство и проектиране на обекти, обслужващи туристически дейности“. Да, но в строителната програма на община Несебър за тази година подобно „строителство“ липсва! Няма описание на предвидените „туристически обекти“. Не се знае къде ще бъдат построени, за какви цели? 

В община Несебър са съсредоточени най-много туристически обекти и хотели не само в България, но и на Балканите - проблемът е, че не могат да бъдат напълнени. При това положение дали  е ефективно да се строят нови „туристически обекти“, каквото е намерението на общината? По-добре да положим усилия и да запълним съществуващата леглова база. 

Как може да стане това?

ПП МОРЕ предлага  минимум 50 процента от планираните приходи на т.н. „туристически данък“ /общо 4 700 000 лева/ да бъдат отделени за реклама на туризма в общината. Това да стане след изработване на детайлен план на рекламните дейности с една основна цел: Утвърждаване на Несебър като културно-историческа дестинация с добре разпознаваем висококачествен туристически продукт – в това число и извън летния сезон. Добре е рекламата на туризма в община Несебър да бъде подложена на обществено обсъждане, за да се чуе мнението на повече професионалисти от туристическия бранш. 

Рекламата може да се извърши при оптимална употреба на съществуващите традиционни маркетинг инструменти /ATL, BTL, TTL, онлайн реклама, ПР, изложения, събития, акции по насърчаване на продажбите/, както и прилагане на нестандартни миксове, технологични иновации и възможности за нов вид рекламиране, които все по-често се предлагат в дигиталната реклама. 

Да привлечем български туристи    

Има още един важен фактор. Всяка година заинтересувани туроператори и компании организират мощна антиреклама срещу българското Черноморие. Те сочат за пример съседни туристически държави и убеждават българите да пътуват натам. Всички помним летните всекидневни ТВ репортажи от гранични пунктове за това как „българите бягат от родното море и масово се изнасят на почивка към по-добрите плажове“ на съседни страни. Вече се появиха първите признаци на тази антибългарска кампания. Не трябва да се съмняваме, че тя ще се развихри с наближаването на сезона. Това е още една причина, която изисква не по-малко мощна рекламна кампания на родното Черноморие. 

Нашият интерес е рекламният акцент да падне върху Несебър. И понеже не можем да очакваме друг да направи това – трябва да го организираме със собствен ресурс. 

Заради това ПП МОРЕ предлага на управляващите община Несебър: 

Увеличете разходите за реклама!

 Направете го още сега, докато все още има потенциални туристи, които не са решили къде да почиват! 

Съветниците на ПП МОРЕ ще подкрепят всяка инициатива в тази насока.

 Предупреждаваме и населението на Несебър: Ако и през тази година общината не финансира мощна реклама на туристическия потенциал, с което разполагаме – сезонът на 2020-а ще бъде още по-слаб  от този на 2019-а! 
 


В категории: Несебър


Издирват 15-годишно момиче
Издирват 15-годишно момиче 30/10/2025, Четвъртък 19:00 0
България Всички новини
Бойко Рашков лъсна на снима с Мухарем – Мухата и Пеевски нарече скандала с изборите пърформанс Бойко Рашков лъсна на снима с Мухарем – Мухата и Пеевски нарече скандала с изборите пърформанс Организиран е от пуделите с пачките, коментира лидерът на ДПС-НН Станимир Хасърджиев измамил свои близки за стотици хиляди лева Станимир Хасърджиев измамил свои близки за стотици хиляди лева  В схемата за пари е замесен и баща му “Златен век” за директорката на Държавен куклен театър - Бургас “Златен век” за директорката на Държавен куклен театър - Бургас Заслужено отличие, коментира кметът Димитър Николов „Бургас Инвест“ с отличие от Камарата на строителите и нов визионерски проект „Бургас Инвест“ с отличие от Камарата на строителите и нов визионерски проект Поредната награда е свързана както с реализираните жилищни сгради до момента, така и с изгаждането на впечатляващия с мащаба си комплекс до Mall Galleria От несигурност към спокойствие: PAXMINING показа пътя към стабилни доходи в нестабилни пазари От несигурност към спокойствие: PAXMINING показа пътя към стабилни доходи в нестабилни пазари PAXMINING предлага сигурен начин за печалба от криптовалути чрез облачен майнинг – без техника, без стрес и без нужда от опит Летище Бургас става още по-гостоприемно за товарни полети. А за пътнически? Летище Бургас става още по-гостоприемно за товарни полети. А за пътнически? Логистичен хъб или живо международно летище? Накъде вървим?  Fabric Club посреща Нова година 2026 с грандиозна дискотека и две уникални зони за изживяване! Fabric Club посреща Нова година 2026 с грандиозна дискотека и две уникални зони за изживяване! Fabric Club превръща последната нощ на 2025-а в експлозия от музика, стил и еуфория – с DJ Mascota, MC Mikey и DJ Pokera зад пулта Кораб-фантом изправи на нокти институциите в Бургас Кораб-фантом изправи на нокти институциите в Бургас На борда имало двама украинци Новите будители на бургаските деца получиха своето признание от кмета Димитър Николов Новите будители на бургаските деца получиха своето признание от кмета Димитър Николов Общо 104 млади учители и техните ментори получиха благодарности и признание за своя успешен старт в кариерата Германец с нелепа кражба във Варненско Германец с нелепа кражба във Варненско Открадна саксия с цвете
Принц Андрю губи титлите си и дома си заради аферата "Епстийн" Принц Андрю губи титлите си и дома си заради аферата "Епстийн" Крал Чарлз Трети днес започна официалната процедура срещу брат си Фрапираща история с учителка, гаджето й и ученичка, първите двама са в ареста Фрапираща история с учителка, гаджето й и ученичка, първите двама са в ареста Случи се в САЩ Gunvor купува рафинерии на „Лукойл“, но заради руски олигарх санкциите може да останат Gunvor купува рафинерии на „Лукойл“, но заради руски олигарх санкциите може да останат Съоснователят на швейцарската компания Генадий Тимченко, който е приближен до Кремъл, е продал своя дял на партньора си Защо тунелът на император Комод в Колизеума е магнит за туристи, а амфитеатърът в София пустее Защо тунелът на император Комод в Колизеума е магнит за туристи, а амфитеатърът в София пустее Няма друг град в света, притежаващ такава полузаровена забележителност точно в градския център, от която не изкарва и един лев Срутеният блок в Гебзе взе четири жертви: Откриха и родителите мъртви след 19 часа под отломките Срутеният блок в Гебзе взе четири жертви: Откриха и родителите мъртви след 19 часа под отломките Единствено най-голямото дете в семейството - 18-годишната Дилара Билир, оцеля в инцидента Тръмп: Измамата с изменението на климата загуби войната Тръмп: Измамата с изменението на климата загуби войната САЩ спряха парите за фондацията на Бил Гейтс и той заяви, че „глобалното затопляне“ не е толкова страшно Здравна криза налегна цяла Европа Здравна криза налегна цяла Европа Системната липса на инсулин е само част от критичните проблеми Тръмп нареди спешни ядрени тестове, след като Путин се похвали със Статус-6 Тръмп нареди спешни ядрени тестове, след като Путин се похвали със Статус-6 От Вашингтон считат, че Китай настига тях и Русия във въоръжаването Тръмп оцени срещата със Си с 12 по десетобалната скала Тръмп оцени срещата със Си с 12 по десетобалната скала Не е говорено за Тайван. Китай ще започне отново да купува американска соя и ще направи компромис за редкоземни елементи, Вашингтон обмисля да намали мита Изненадващ победител на изборите в Нидерландия Изненадващ победител на изборите в Нидерландия Крайнодесните на Герт Вилдерс получиха шамар във вота
Васил ТЕРЗИЕВ, кмет на София Васил ТЕРЗИЕВ, кмет на София Дали са български вълци, дали са турски, няма да са хора с докторантура по ядрена физика
Виц на деня Виц на деня - Омъжи се за мен! Откакто те познавам, не мога да спя!
- Простак такъв! Искаш да се ожениш за мен само за да се наспиш ли?
Виц на деня Виц на деня - Операцията мина успешно. Днес си на лекарства и системи. За вечерта ще пратя сестрата.
- Докторе, може ли да не е тази вечер, че още ме боли.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Днес шефът толкова дълго вика по мен, че накрая неволно казах: "Да, скъпа!"
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори