×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Пеевски внесе в НС предложение за закриване на Антикорупционната комисия
  • Пристигнаха двата самолета за борба с пожарите от Швеция
  • Държавата отпуска 900 хиляди лв. помощи за пострадалите при пожарите
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Константин Бачийски и истината за привличането в Бургас на нискотарифната компания „Райънеър“


Константин Бачийски и истината за привличането в Бургас на нискотарифната компания „Райънеър“
Дори и с малкия по размер фонд за стимулиране на  полетите си отворихме вратите в преговорите за полети до Бургас, каза кандидатът за кмет от СЕК Константин Бачийски
11 Октомври 2019, Петък, 23:30 ч.
Автор: Флагман.бг

Много е трудно да убедиш един превозвач да открие нова дестинация, на всичко отгоре, аз преговарях съвсем сам - като обикновен общински съветник от Бургас, разкри той

Константин Бачийски е кандидат за кмет на община Бургас, издигнат от ПП „Средна европейска класа“. В тези избори той влиза със сериозен актив от постижения в полза на бургазлии. Представяме Ви едно от тях – „Фонда за стимулиране на полети“

- Г-н Бачийски, при всяка Ваша среща с бургазлии споменавате и определяте като изключително важно за града и региона да има действащ Фонд за стимулиране на полети. С какво е толкова важен?

- Ще дам конкретен пример – през 2014 година, когато създадох „Планът Бачийски“, първата точка в него беше посветена на привличането на авиокомпании, които да летят целогодишно от и до Бургас. Целта ми беше да бъде постигнат такъв ефект – първо, да имаме чуждестранен пътникопоток, извън активния летен туристически сезон, второ, да подобрим качеството на живот на хората, които живеят тук.

Много от нас вече работят, учат или живеят в чужбина, а светът се глобализира и с полети от и до Бургас хората биха могли много по-лесно да пътуват по света.

Третото и най-важно нещо е, че много по-лесно ще привличаме чуждестранни инвеститори, когато имаме по-добри връзки със света.

- И какво можехте да поставите на масата на преговорите?

- Това беше моята основна цел – да привлечем авиокомпании, които да летят целогодишно до Бургас или поне на първо време да разширят периода извън активния туристически сезон, като по този начин да се разшири и туристическият сезон и да се подкрепи местната икономика. Лично аз водих преговори с над петнадесет такива авиокомпании, като преговорите бяха за създаване на дългосрочни връзки.

Тогава много от хората в ръководствата на тези авиопревозвачи, които отговаряха за откриване на нови дестинации, даже не знаеха къде се намира Бургас на картата. Наложи се да направим по няколко срещи, преди да започнат да мислят за нашия град като за възможност, в която да инвестират, като за възможна дестинация.

Първите срещи с „Райънеър“ осъществих през 2014 година. Те, не само, че нямаха представа къде е Бургас, а даже още не бяха дошли в България.

В онзи момент в моя фокус бяха основно лоу-кост компаниите. Тези срещи ми костваха много време, енергия и лични средства. Много е трудно да убедиш един превозвач да открие нова дестинация. На всичко отгоре, аз преговарях съвсем сам. Като обикновен общински съветник от Бургас. Без помощта на Общината или на държавата. Впоследствие се оказа, че и самото летище в Бургас може да подпомогне идването на нов превозвач и затова обединихме сили и на някои срещи с авиокомпании ходихме заедно с Улрих Хеппе и Димитър Биков, които представляваха Фрапорт в привличането на нови компании.

Това е тежък процес, планирането се прави месеци напред. Рисковете в този сектор са много. Успях да се преборя за Фонда за стимулиране на полетите, но само аз знам какво ми струваше това.

Когато предложих на колегите от Общинския съвет в Бургас идеята си за създаване на този фонд, реакцията им беше… как да кажа. Реакцията им беше абсурдна. Почти никой не разбра какво всъщност им предлагам. Имаше огромна съпротива и съмнения. Спомням си, че някои от колегите заявиха, че вероятно смятам да продавам и да печеля от продажбата на самолетни билети. Когато за първи път представих идеята и събрах председателите на групите преди да я предложа в Общинския съвет, колегата от групата на ГЕРБ Людиев ме попита „Коце, ти агенция за самолетни билети ли си направил?“, аз му отговорих , че както сам знае, аз се занимавам с ИТ бизнес и нямам нищо общо с продажба на самолетни билети и че повечето лоукост компании продават билетите онлайн и изобщо не им трябват агенти. Подобна беше реакцията и на други колеги, които отказаха да подкрепят тази идея.

Никой дори и не помисли, че един съветник може да предлага безкористно и безвъзмездно някаква идея, която да е в полза на Бургас, а не в полза на един човек.

Общо взето, колкото и да ми е неприятно да го кажа, немалка част от съветниците демонстрираха доста ограничено мислене. Отне ми много време и усилия, докато направим първата крачка и създадем фонда. За да съм обективен, трябва да кажа, че подкрепа за създаването на фонда получих от администрацията.

- И какво се случи след създаването на Фонда?

- За съжаление не получихме договореното от администрацията в Бургас и накрая открихме фонда с пет пъти по-малко средства в него. Моето предложение беше във фонда да се генерира сума от над 200 000 лв. годишно по формулата „Един жител, един лев“, т.е ако условно в Бургас живеят 211 000 души, всяка година във фонда да постъпват по 211 000 лв. Тогава предложих да привлечем и съседните общини, като лично проведох разговори с някои от другите кметове.

Но аз не съм настоявал за генерирането на такъв ресурс самоцелно, защото за да бъде базиран самолет в Бургас, една компания очаква сума от порядъка на предложения годишен бюджет, че и нагоре.

Статистика показва, че ако един авиопревозвач създаде своя база тук, т.е от Бургас да излитат самолети към различни точки на света и да кацат обратно, това би донесло на местната икономика приходи от 120 млн лв. годишно извън цените на самолетните билети.  От работни заплати за служителите, от потребяване на услуги от туристите и т.н.

Само че за пет години вместо във фонда да съберем на 1 000 000 лв. и да можем да имаме няколко целогодишни линии от различни компании, фондът стартира с едва 40 000 лв. и няколко години това беше единствената постъпила сума в него, което беше крайно недостатъчно за привличане на авиокомпании.

Но аз никога не се оказвам и макар, че фондът разполагаше със силно ограничен ресурс, започнах да го ползвам по време на преговорите, като чисто маркетингов инструмент.  На всички авиокомпании обяснявах, че в Бургас имаме фонд за стимулиране на полетите и исках срещи с тях с цел, ако имат желание да обсъдим възможността, да ползват този фонд.

По време на преговорите често се обръщах назад и виждах, че зад мен няма нито един човек от Бургас, който да ме следва, т.е бях сам. Но когато нещата почнаха да се случват и авиокомпаниите почнаха да обмислят Бургас като възможна дестинация и да искат срещи с администрацията, тогава почнаха всевъзможни пресконференции и статии, на които различни хора се снимаха, за да покажат колко са съпричастни към идеята и колко са допринесли това да се случи. В началото нямаше никой до мен, а на рязането на лентата пред мен вече имаше толкова много хора, че едвам можех да видя лентата. И сред тях бяха и част от хората, които ми казваха преди това, че моята идея за привличане на нискотарифните компании в Бургас е абсурдна и че няма нужда от никакъв фонд. А ако знаете с какъв финес същите тези хорица се бутаха пред камерите и фотоапаратите.

Истината е, че дори и с малкия по размер фонд за стимулиране на  полетите си отворихме вратите в преговорите за полети до Бургас.

- Но идването на „Райънеър“ в Бургас беше представено като колосален успех на администрацията… никой не спомена Вас при рязането на лентата. Защо?

- Аз бях там, но когато „Райънеър“ дойде в Бургас, аз не бях във фокуса на събитията. И това е нормално, защото една компания, правейки подобна стъпка, иска да се срещне с администрацията на града, с кмета на този град. И когато се „реже лентичката“ на една въздушна магистрала, образно казано, там отива представителят на Общината. Хората, които са отъпкали пътеката за този момент, остават на заден план, те не влизат в репортерските обективи.

Но аз бях щастлив, че след толкова положен труд от мен и от екипа ми, Бургас получи шанс за своята икономика.

Преди дни се коментираше, че авиокомпанията Lauda ще лети от другата пролет до Бургас и чий е бил приносът. Това между другото е дъщерна компания на „Райънеър“, които я придобиха последната година. Lauda придобиха и операциите на FlyNiki (NIKI Luftfahrt GmbH), като и двете компании бяха свързани преди това бившия пилот от Формула 1 Ники Лауда. Със Андреас Грубер, главен изпълнителен директор „Лауда, се виждах няколко пъти преди години, за да говорим за Бургас, когато все още беше във FlyNiki и отговаряше за новите дестинации. Но директорът Андреас Грубер е всъщност човекът, с когото аз преговарях преди няколко години. Тогава не видях никой от администрацията на масата на преговорите. Те си стояха в Бургас.

- Но защо бургазлии не знаят за личната Ви ангажираност с тези преговори?

- Защото аз не съм тръбял на бургазлии за това, а просто работех това да се случи. Извървях стъпките, които трябва да се изминат, за да се създаде Фондът за стимулиране на полетите и провеждах преговори. Но, както вече
Ви казах, бях сам. Един общински съветник. А представете си, ако с мен бяха десет съветници, работещи в същата посока или ако кметът на Общината работеше всеки ден в тази посока? Представете си, че Общинският съвет и общинската администрация бяха приели моята концепция, бяха гласували във фонда да се генерират 200 000 лв. годишно. Представете си, че вече бяхме събрали над 1 000 000 лв.

Тогава в Бургас щяхме да привлечем не една, а няколко нискотарифни компании и тогава щяхме да имаме много по-добри резултати за месната икономика и туризма, защото можеше да има много индивидуални туристи и малки групи извън сезона. Пропуснахме няколко години, пропуснахме много възможности. Но аз не се отказвам никога. А и времето доказа, че съм бил прав.

Моята идея за създаване на Фонд за стимулиране на полетите наскоро намери място и потвърждение в държавната политика. Правителството узря за тази идея и обяви, че ще използва 15 милиона лева за стимулиране на полетите до България. Сега всички представят това като страхотен инструмент. Радвам се, че се стигна дотук, но ми е тъжно, че е едва сега, когато са изминали пет години след обявяването на моята идея.

Това е истината за привличането на нискотарифните компании в Бургас. Сигурен съм, че не се харесва на много хора от мнозинството, но истината е точно тази.

Затова се кандидатирах за кмет. Затова искам подкрепата и доверието на бургазлии. За да не бъда сам в Общинския съвет и да не пилея време и енергия в безсмислена борба с едно закостеняло мнозинство и тромава администрация, които често саботират и пречат на всяка една идея, която им разваля комфорта. Защото досега в Общинския съвет се гласува според това не дали една идея е добра, или лоша , а според това кой я предлага.

Но никой никога няма да ме накара да се откажа да следвам пътя си.

И да работя за Бургас със сърце и със страст.

 

 




България Всички новини
Жандармерия пази къщите на евакуираните от Плоски, хората говорят за чудо след пожара Жандармерия пази къщите на евакуираните от Плоски, хората говорят за чудо след пожара Над 300 души са били принудени да напуснат домовете си и още не могат да се върнат в селото Латински, биология и олимпийски амбиции – новата гимназия в Бургас, за която си струва да знаеш Латински, биология и олимпийски амбиции – новата гимназия в Бургас, за която си струва да знаеш Новата частна езикова гимназия „Едмънд Бърк“ в Бургас приема само 26 ученици за новата учебна година Легендата DJ Mascota идва в Бургас! DockTales се готви за гореща вечер под звездите Легендата DJ Mascota идва в Бургас! DockTales се готви за гореща вечер под звездите Очаквайте селекция от качествен хаус, клубни ремикси и заряд, който се усеща още от първия бийт, споделят организаторите Олио или свинска мас: Коя мазнина да изберем за пържене? Олио или свинска мас: Коя мазнина да изберем за пържене? За готвене при високи температури експертите препоръчват да се използват мазнини с висока точка на димене Сексуално насилие над деца в интернат, карат ги и да чистят дворове на съседите Сексуално насилие над деца в интернат, карат ги и да чистят дворове на съседите Почти 40 градуса е температурата в стаите в дома на ужасите, матраците са изтърбушени, а тоалетната чиния - счупена Гетото в бургаския кв. "Горно Езерово" започна да се превръща в джунгла Гетото в бургаския кв. "Горно Езерово" започна да се превръща в джунгла Местните винят кметския наместник в бездействие - виждал бетоновозите, но не предприемал никакви мерки Започват проверки в болници след като дете падна от втория етаж на МБАЛ-Карнобат Започват проверки в болници след като дете падна от втория етаж на МБАЛ-Карнобат ИА ,,Медицински надзор” се самосезира, министърът на здравеопазването доц. д-р Силви Кирилов ще бъде запознат с резултатите Гейминг оборудване за лятото: Как да пътуваш и да не изоставаш от играта Гейминг оборудване за лятото: Как да пътуваш и да не изоставаш от играта Почитателите на електронните спортове - т.нар. eSports, имат верен помощник в залозите Ивелин Михайлов за пожарите: Ситуацията е катастрофална и ще става по-зле Ивелин Михайлов за пожарите: Ситуацията е катастрофална и ще става по-зле Той засегна темата за обезлюдяването на много родни села Загиналият рибар Стоян бил майстор занаятчия на мидените мрежи, утре щял да празнува рожден ден Загиналият рибар Стоян бил майстор занаятчия на мидените мрежи, утре щял да празнува рожден ден Помориецът подготвял за пакетиране черноморски култивирани миди, докато хванал щепсела на машината и ел.ток го убил на място
Камчатка е като филм на ужасите, още се тресе и от събудения вулкан тече лава Камчатка е като филм на ужасите, още се тресе и от събудения вулкан тече лава Пет мощни вторични труса са фиксирани само за 10 минути Отиде си голямата германска спортистка Далмайер Отиде си голямата германска спортистка Далмайер Тя бе едва на 31 години Японската "Баба Ванга" предрекла днешното цунами и коронавируса Японската "Баба Ванга" предрекла днешното цунами и коронавируса Ето подробности Куп комплименти полетяха към Лиз Хърли - фенове не могат да повярват, че е на 60 Куп комплименти полетяха към Лиз Хърли - фенове не могат да повярват, че е на 60 Известната дама се показа по леопардов бански костюм Масово нашествие от скакалци в Украйна Масово нашествие от скакалци в Украйна Ситуацията се усложнява от много фактори Чужденец държа 10 години скелета на майка си в тоалетната Чужденец държа 10 години скелета на майка си в тоалетната Стряскащ случай в Япония Най-силните земетресения, регистрирани някога в света Най-силните земетресения, регистрирани някога в света АП представя справка за някои от най-мощните земетресения Кола летя с 202 км/ч средна скорост по "Тракия", на шофьора ще му се доплаче от глобата Кола летя с 202 км/ч средна скорост по "Тракия", на шофьора ще му се доплаче от глобата Когато те засекат камерите и кантарите на тола, измъкване няма, категоричен е депутат Лекари не прекъснаха операция по време на земетресението в Камчатка Лекари не прекъснаха операция по време на земетресението в Камчатка Видео с лекарския екип в операционна, който запазва хладнокръвие въпреки люлеещата се земя, обиколи света Конкурс за свирки предизвика чутовен скандал Конкурс за свирки предизвика чутовен скандал Клипче от състезанието в нощен клуб на гръцкия остров Закинтос стана вайръл в мрежата
Томислав Дончев Томислав Дончев Президентът се е самоопределил като ярка опозиция Виц на деня Виц на деня - Докторе, помогни да сваля килограми, всички диети пробвах!
- Домати, краставици, зеле, лук.
- Да ги варя, или да ги пека?
- Копай!
Виц на деня Виц на деня Лекар към пациент:
- Как е главоболието, от което се оплаквахте?
- Замина за няколко дни у майка й.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ан*лен с*кс - единственият случай в който я убеждаваш, че не ти е никак голям...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори