×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Георги Илиев отново ще е кмет на "Слатина", в "Искър" ще има балотаж
  • Димитър Маринов ще снима филм със Скарлет Йохансон
  • Шефът на Renault подаде оставка
  • Печки, перални и хладилници поскъпват с до 1000%
  • МВР се събира на национално съвещание
  • Над 50 хил. десетокласници се явяват на НВО по математика
  • В Източните Родопи се родиха три нови зубърчета
  • Официално: Стартират разговорите между Филипов и Зингаревич за ПФК Ботев
  • Смърт на пътя затапи движението на важен участък на магистрала Струма
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

С новите електрически автобуси ще подобрим значително качеството на градския транспорт в Бургас


С новите електрически автобуси ще подобрим значително качеството на градския транспорт в Бургас
Ще разпределим новите попълнения в автопарка към линиите, които най-много се нуждаят от по-голям брой курсове, това обаче зависи от сезона, казва инж. Петко Драгнев
30 Юли 2019, Вторник, 13:00 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ, Видео: Иван КОЛЕВ

В града ще се построят 2 зарядни станции – едната на обръщалото на тролеите в жк „Меден рудник“, другата в гаражите на „Бургасбус“

Инж. Петко Драгнев е дългогодишният директор на общинското предприятие „Бургасбус" ЕООД, което обслужва градския транспорт на града. Наш репортер днес разговаря с него по повод одобреното от Общинския съвет на Бургас решение за покупката на 56 нови електрически автобуса, които да се прибавят към автопарка на дружеството. Той дава подробности за проекта и разяснява някои от важните за бургазлии детайли. 

Г-н Драгнев, Общинският съвет днес одобри покупката на 56 нови електрически автобуса за автопарка на „Бургсасбус“. Кажете нещо повече за проекта и неговите позитиви за града?

-Както казахме в залата, ще бъдат закупени 56 нови електрически автобуса. 12 от тях ще бъдат 8-метрови, 34 ще са 12-метрови и 10 ще бъдат 18-метрови. Те ще могат да бъдат използвани по всички линии във вътрешно-градския транспорт. Част от автобусите, които в момента се използват, ще бъдат пренасочени към съставните селища на Бургас, за да може там да се подобри услугата. Там автобусите са над 15-годишни и има крещяща нужда от подмяната им. Освен това и по договора за вътрешен оператор на градския транспорт, ние сме поели ангажимент да обновяваме автопарка на територията на цялата община. Имайки възможност да експлоатираме по-голям брой автобуси, ще ни се осигури достатъчно време за отремонтирането на вече амортизираните автобуси, които са вече на над 500 хил. км. и в скоро време ще бъдат подложени на по-основни ремонти.

Относно опасенията в залата – предвидили сме да отворим достатъчно „ножицата“, за да може всички производители на електрични автобуси да участват в конкурса, така че да не бъде отрязан някой производител заради по-свити или конкретни изисквания. Смятам, че всеки ще може да се включи в процедурата.

-Къде ще бъдат зарядните станции и ще могат ли те да се използват от хора с автомобили?

-Ако говорим за леките автомобили на граждани – не, няма да могат да се използват. Причината е проста – леките електрически коли работят на съвсем друг принцип от електрическите автобуси. На две места сме предвидили да има зарядни станции. Едната ще бъде в гаража на „Бургасбус“ ЕООД, а другата - на тролейбусното депо в жк „Меден рудник“. Така ще можем да разпределим натоварването към електропреносната мрежа. Предвижда се зареждането да се извършва еднократно на ден – вечер. Предвидени са 5 часа заряд, за да може да се експлоатират през деня.

 

-Какъв пробег има един електроавтобус с едно зареждане?

-Различни са, в зависимост от производителя. Нашите изисквания ще бъдат да има пробег от поне една смяна или около 130 км. Ние сме предвидили като минимум 150-160 км на заряд. Опитът на колегите от София показва, че при обещани 300 км на заряд, те получават реално 220-250, при положение, че се използва климатикът. Очакванията ни са електрическите автобуси да могат да изминават поне 150 км с едно зареждане. 

-Кои линии ще очестите, за да минават по-често автобусите?

-На първо място №9, където предвиждаме всички автобуси да са 9-метрови. Самото въвеждане на тези 56 нови автобуса пък ще ни даде възможност да сме гъвкави. Например през лятото, когато учениците са във ваканция, Б1 и Б2 са много по-малко натоварени. В същото време Б11 и Б12 пък са много натоварени. Новите автобуси ще запълват дупки, там където линиите са най-натоварени.

-Колко е заплатата на един шофьор от градския транспорт и как ще осигурите 40-те нови водачи, които ще са ви нужни?

-Средната брутна заплата на водачите в момента е в порядъка на 1750 лв. Ако сравним с вложения труд, може да се мисли за увеличение. Някои от тях сами желаят да работят по 1 или 2 дена повече през месеца – те получават по-голямо възнаграждание. В момента съвместно с Професионалната гимназия по транспорт работим за обучение на персонал. От ПГМЕЕ пък от миналата година учениците карат стажовете си при нас – така се запознават и с условията, които ние предлагаме, и с техниката, която експлоатираме. Имаме договорки и с фирми, които провеждат курсове за „Д“ категория, към които поемаме част от цената на курсовете срещу ангажимента за това завършилите да работят в „Бургасбус“ минимум 3 години. Не смятам, че липсата на кадри ще е някакъв проблем. 

-Какво е финансовото положение на „Бургасбус“?

-Това е тема, която доста често се коментира в града. Към днешна дата фирмата не дължи на абсолютно никого никакви пари – нито към доставчици, нито към осигурителни, нито към държавата. Единственото ни задължение е към Община Бургас. Финансовото положение на „Бургасбус“ не е по никакъв начин драма. Искам да уточня, че в момента ние плащаме и лизингите на закупените с наши средства автобуси. Не бива да се спекулира с финансовото положение на общинското предприятие. 

В интервюто са използвани въпроси и от други медии.


В категории: Бургас


21
Коментара
Флагман.БГ Пакистан заплаши с атомна бомба Израел Пакистан заплаши с атомна бомба Израел 16/06/2025, Понеделник 11:12 1
Две седмици пост от днес
Две седмици пост от днес 16/06/2025, Понеделник 10:40 0
Флагман.БГ Почина един от най-богатите мъже в света Почина един от най-богатите мъже в света 16/06/2025, Понеделник 09:50 2
"Лъвовете" не успяха срещу Канада
"Лъвовете" не успяха срещу Канада 16/06/2025, Понеделник 09:00 0
21
Коментара по темата
21.
до 19
31.07.2019 23:09:30
0
1
Не знам колко си запознат, но ако си много запознат кажи къде се изпариха 4 млн лв дълг, защото със сигурност не са покрити с печалба. Най-много да са заложили някой актив от дружеството. Това е изпипана схема в общината. Така беше и общинският хлебозавод, който вече не съществува... така беше и стадион Черноморец... Не знам колко си запознат, но схемата ни е ясна... Капиш?
20.
Гого
31.07.2019 06:59:55
0
4
Голямото лапане продължава....
19.
до 16
31.07.2019 00:30:52
2
0
само дето аз ти казвам информация към днешна дата... през 2018 имаше задължения.. през 2017 задълженията бяха още по- големи ... сега са 0... единствено бургасбус се води в пасив към общината, но трябва да се много запознат по тази тема за да водиш този диалог.. всъщност ти ако беше нямаше изобщо да го водиш
18.
Дядо Добри02384
30.07.2019 18:28:31
1
8
Дружеството няма задължения, освен към общината!?!?!?
Сериозно? Че то Бъргасбус не е ли общинско? И не тегли ли общината много милиони за интегриран градски транспорт, които уважаемите бургаски данакоплатци и ползватели на Бургасбус ще връщат, докато плащат най-скъпия билет в България на база пропътуван километър?
Ей смешнико. Стига си гушил и ти и хващай пътя!
17.
до слепия
30.07.2019 18:20:29
0
9
Тази година също ще завършат с 500 хилки назад. Аз казах, че са с 1 млн лв назад за 2 години. Те си бяха назад с 4 млн лв преди това. Лошото е че нито новата транспортна схема, нито по-скъпото билетче им компенсира загубата. Все по-надолу и все по-назад и копаят под дъното за нефт и газ
16.
до 14
30.07.2019 18:17:34
0
9
Над 500 000 лв. е загубата на общинското предприятие „Бургасбус“ за миналата година. Това показват данните от публикувания отчет на общинските еднолични търговски дружества за 2018 г. През май миналата година стана ясно, че заради въвеждането на проекта за Интегриран градски транспорт, "Бургасбус" е на загуба от близо 4 милиона лева.
15.
S
30.07.2019 18:17:19
0
5
Не са наядохте ей
14.
до 13
30.07.2019 17:58:44
5
0
кво си правил.. кво си гледал ама явно си червена мома и съответно всичко е точно. само да ти кажа че Бургасбус сега не дължи на никой нищо, само допреди 12 годинки дружеството дължеше пари на едни около 50-60 фирми и си беше реално фалирало
13.
под кота нула
30.07.2019 16:31:29
1
11
С какви пари ще купите електричките? Като гледам Бургасбус сте задлъжняли с 1 млн лв през последните 2 години. Драгнев не се връзвай, ще те изпързалят. После теб ще те размятат по съдилищата. Пуснал си се по течението и рано или късно ще изгориш като бушон.
12.
Пламен
30.07.2019 15:18:49
1
9
Проект, след проект и обещанията са едни и същи в началото, а резултата е точно обратното в края. На есен с песен всички отново за ГЕРБ.
Нали?
11.
Ташакис
30.07.2019 15:17:59
0
7
"...Някои от тях сами желаят да работят по 1 или 2 дена повече през месеца – те получават по-голямо възнаграждание."
Ами като те залагат в ежедневния наряд и са те наплашили, че ще "береш ядове"ако не се явиш на "отнета почивка" (термина е автентичен вътрешно заводски)един -два пъти месечно (някога и повече) щеш- не щеш ще работиш. Доста спорен е въпросът колко повече получаваш.
10.
илия
30.07.2019 15:16:43
0
13
Никога няма да се увеличи потока с 20%,напротив ще намаля.Ако едно семесйтво излезе в центъра с децата си -трябва да плати 4 х1,50 -6 лева.ако си хване такси ще даде 5лева.Кое е по изгодно ,а????
9.
селски
30.07.2019 15:12:14
0
15
кажете ми една държава в която има две спирки една до друга.
спирка до спирка .смях и лятото да се криеш зад тях на сянка.
8.
Ehheee
30.07.2019 14:48:33
0
13
Как да се увеличат пътниците с 20 процента като 15 номер до Сарафово е претъпкан в двете посоки. И зимата не ходи до новото кръгово . Децата ходят пеш в дъжда по 1 километър. Бургасбус е общинска фирма и не е нужно да трупа печалба.
7.
unikalni!
30.07.2019 14:05:00
0
7
уникални тъпанари... вие четете ли тва което публикувате!?-Ако говорим за леките автомобили на граждани – не, няма да могат да се използват. Причината е проста – леките коли работят на съвсем друг принцип от електрическите автомобили.
6.
agaghhet
30.07.2019 14:02:41
1
17
ще фалирате значително тоз път Драгнев и ще заробите бургазлии с един огромен заем тва ще направите тогава ще изпищите билетя да стане 2-2,50 и никой ама никой няма да ви се качи на тъпите автобуси които никой вече не знае кой за къде е. Тъпанари!
5.
шофьор
30.07.2019 13:56:08
1
20
Ще подобрите качеството на обслужване, а ще подобрите ли условията на труд полаган от шофьори и контрольори, ща се научите ли да спазвате КТ и правото на почивки и отпуски, ще им увеличите ли заплатите, след като полагат труд повече от необходимите часове? Изобщо за работещите в транспорта какво ще направите, или работят докато умрат на работното място от умора. Смешен си Драгнев!
4.
един
30.07.2019 13:39:35
1
26
Преди 3 години купихте чисто нови дизелови автобуси Шкода Соларис по програмата за Интегриран Градски Транспорт.
И тогава граждани настояваха да се премине на лектрически, но великите специалисти от Бургасбус не искаха да ги чуят и накупихме дизеловите печки.
3 години по-късно, откриваме топлата вода, и ще купуваме 56 електрически, а 3 годишните дизелови ще ги насочим към крайградските линии.
Огромна последователност в действията.
3.
*********
30.07.2019 13:25:29
1
11
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
2.
Burgas
30.07.2019 13:22:35
3
26
След 4-5години като се изчерпят батериите и няма пари за нови, какво ще правим? Този господин не е ли за пенсия, а може би е незаменим специалист.
1.
Автобус но.9
30.07.2019 13:05:50
0
16
След 42 мин

Т2- след 34мин.. къде го това качество бе, кой ще чака 30 мин за транспорт
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Жега, мръсотия и без климатик! Проверка установи шокиращи условия на летище Бургас Жега, мръсотия и без климатик! Проверка установи шокиращи условия на летище Бургас Не може така! Бургаското летище с фрапиращи нарушения, подчерта транспортният министър Въоръжен екшън на пътя: Мъж извади пистолет срещу жена край Руен Въоръжен екшън на пътя: Мъж извади пистолет срещу жена край Руен Не е ясна причината за заплахата, но вероятно е заради спор на пътя  Две седмици пост от днес Две седмици пост от днес Петровият пост е по-малко строг и по-щадящ от Великденския Смърт на пътя затапи движението на важен участък на магистрала Струма Смърт на пътя затапи движението на важен участък на магистрала Струма Трафикът от Кулата към Благоевград и София се осъществява само в дясната лента на аутобана Почина един от най-богатите мъже в света Почина един от най-богатите мъже в света Той беше икона и пионер, спечелил уважението на хората по целия свят Зрелищна катастрофа край Камено! Млад шофьор направи ключова спасителна маневра Зрелищна катастрофа край Камено! Млад шофьор направи ключова спасителна маневра Бе избегнат челен удар в последния възможен момент Открито е огнище на шарка по овцете в Бургаско Открито е огнище на шарка по овцете в Бургаско Заболяването е установено в обект със 183 дребни преживни животни След кончината на Явор от Варна: Имат ли полицаите нужните помощни средства за арести? След кончината на Явор от Варна: Имат ли полицаите нужните помощни средства за арести? "Униформените нямат лютив спрей и тейзъри", каза бившият зам.-ректор на Академията на МВР Милен Иванов и уточни, че въпросните са много ефективни при задържане Развитие по шокиращия случай във Велинград Развитие по шокиращия случай във Велинград Кола удари дете в инвалидна количка, жената зад волана избяга, но после сама отиде в полицията Жега в страната Жега в страната Термометрите ще достигат до 34 градуса
Продуцентите на Ергена го превърнаха в марионетка и направиха за смях, днес той дълбоко съжалява Продуцентите на Ергена го превърнаха в марионетка и направиха за смях, днес той дълбоко съжалява Грешката, която Алек отчете е, че не опитал да наложи мнението си и се съгласил да зареже Магдалена и Надежда с видео, за което понесе доста критика от зрителите Той не е пропаднал пияница, а син на една от най-големите знаменитости в света Той не е пропаднал пияница, а син на една от най-големите знаменитости в света Приеха го по спешност в болница заради свръхдоза  Очертава се много гаден ден за тези зодии Очертава се много гаден ден за тези зодии Вижте кои са Пакистан заплаши с атомна бомба Израел Пакистан заплаши с атомна бомба Израел Коментарът идва на фона на засилващите се ирано-израелски военни действия, които вече доведоха до 248 жертви и предизвикаха остри предупреждения от президента на САЩ Доналд Тръмп Промени в движението по АМ "Тракия" Промени в движението по АМ "Тракия" Временната организация на движение е за изкърпване на асфалтовата настилка в активната и аварийната лента, като трафикът ще преминава само в изпреварващата Царя посрещна световноизвестен гост Царя посрещна световноизвестен гост Дизайнерът е в България по покана на Борис Делчев, художник и декоратор, завършил Националната художествена академия „Боз-Ар" в Париж Защо този път режимът на аятолласите в Иран ще падне Защо този път режимът на аятолласите в Иран ще падне Израел първо разчисти терена наоколо, за да отслаби властта в Техеран. Помага му и турбулентният свят Илон Мъск включи Starlink над Иран Илон Мъск включи Starlink над Иран Счита се, че това е удар по правителството в Техеран   Нови смъртоносни атаки в Израел и Иран! Ударен е и щаб на специални части Нови смъртоносни атаки в Израел и Иран! Ударен е и щаб на специални части В Тел Авив и Йерусалим не спаха тази нощ Сирени за тревога звучат в Израел Сирени за тревога звучат в Израел Иран с нови военни удари
Никушор Дан, президент на Румъния Никушор Дан, президент на Румъния Единственият език, който Русия разбира, е този на силата Виц на деня Виц на деня - Тате, как се запознахте с мама?
- Язе тогава карах такси, а она немаше пари да си плати...
Виц на деня Виц на деня Редник подмазвач:
- Господин старшина, вие сте гений!
- Ти да не си по-хубав бе?! Два непоряда по служба...!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук За съжаление в Европа сме познати като разбойници, проститутки и рафинирани мошеници
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори