Не може да има забрана за внос на стари дизели, вижте защо
Нено Димов иска повече електромобили у нас
Не се подготвя забрана за вноса на дизелови автомобили с клас под Евро 4 от началото на 2021 г. Това ще бъде допълнителна мярка, която може и да не бъде приложена, каза министърът на околната среда и водите Нено Димов.
По думите му не може да бъде забранен вносът на автомобили с дизелови двигатели, тъй като се нарушава правото на свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали в ЕС. "Директна забрана не може да има”, беше категоричен министърът.
Той обясни, че още миналата година е имало сериозна коалиция от една трета от европейските държави, които "възложихме на ЕК да реши този проблем на европейско ниво, защото не можем да нарушаваме основни принципи за свободно движение, ако това бъде решение на европейско ниво, принципът няма да бъде нарушен".
"За мен ограничението ще дойде от това, когато кола не може да бъде изнасяна, защото се третира като отпадък – това е вид ограничение. Тази мярка е само при положение, че не сработят основните мерки, тъй като ние говорим за основни мерки, свързани най-вече с икономиката, с енергетика, със земеделие, промишленост. А това е един резервен вариант”, каза Димов.
Министърът коментира и документа, насочен към ограничаването на фините прахови частици във въздуха - това е мащабен документ, говорещ средносрочно до 2030 г.
"Успяхме да договорим с ЕК едни 400 млн. лв., които са вече на разположение на общините. Повече от 6 месеца отделихме, за да убедим ЕК, и процедурата за кандидатстване за електрификацията на транспорта се отваря буквално тези дни“, допълни той. Според него е необходимо да се работи за въвеждането на електромобили у нас.
"На Съвета на министрите получих подкрепата на една трета от държавите в ЕС за изграждане на фонд, който да подпомага инфраструктурата и електрификацията на страните от Съюза, така че това е процес, който ще продължа да развивам и да се опитам да направя максималното в тази посока”, каза министърът.
По повод на ветото на президента срещу закона за дивото къмпингуване, министърът коментира: "Там, където има диво къмпингуване, след това има много отпадъци и кметовете са изключително притеснени. Всъщност те взимат ресурс от хората, които плащат, за да покриват щетите от тези, които не плащат. Самите хора са различни групи. Законът регламентира точно това кои са онези минимални изисквания, за да може от една страна да се опазва, а друга страна да се къмпингува. Законът възлага на четири министерства за 6 месеца след влизането му в сила да разработят условията за къмпингуване. Естествено трябва да има тоалетна, вода и ток и място, на което да събирате отпадъците си. Това трябва да бъде регламентирано”.
Еврокомисията представя план срещу жилищната спекулация и високите наеми
Какво не се прави на 15 декември според народните вярвания
17-годишно момиче загина след падане от четвърти етаж след рожден ден
Романтиката ще почука на вратата на три зодиакални знака
Gen Z след протестите искат честни избори и реално участие във властта за да останат в България
ЕС въвежда ново правило за автомобилите, което ще ги направи по-скъпи
Слави Трифонов атакува социолозите, заради ниски прогнози за ИТН: Или сте некадърници, или сте манипулатори
Инфлацията в България през ноември 2025 г. достига 5,2% на годишна база
Числото 15 събужда Божествената любов в живота на 4 зодии
Покупката на жилище в София изисква близо 10 годишни заплати - имотите стават все по-недостъпни
Капките се завръщат през пролетта, водещи пак са Геро и Рачков
Украинец загина след удар в мантинела и пропадане в канавка на магистралата

фолксваген като разработят електричките и трябва да покрият загубите по това, брюксел веднага ще приеме едно законче... с преходен период, докато им свършат запасите на стари двигатели.