Политика Общество Общини Спорт Разследване

Сензационно: Още преди 30 години намерили лек за рака, а днес...

Снимката е илюстративна
12 Май 2019, Неделя, 08:46 ч.

Международна група учени за първи път синтезира противораков антибиотик, наречен „Кедарцидин". Той е ефикасен в борбата както с раковите клетки, така и с резистентните към антибиотици бактерии.

След 20 години специализирани изследвания, учените разбили химическия код на невероятно сложната субстанция и са я възпроизвели синтетично в лаборатория. Този голям пробив може да доведе до нова ера в проектирането и производството на антибиотици и противоракови агенти.

Но как точно може да настъпи края на смъртоносната болест ще научите на zdrave.to

Кедарцидинът е открит още преди 30 години в естествена форма и извлечен от проба от почва в Индия. На практика почвата е естественият източник на всички антибиотици, разработени от 1940 г., но за да бъдат възпроизведени като лекарства, преминават през химичен синтез. За разлика от много други антибиотици, които се фокусират единствено върху унищожаването на бактериите, кедарцидин е в състояние да увреди туморните клетки и има потенциал за ефективно лечение на рака, уточнява standartnews.com.

Д-р Мартин Лиър от Университета в Линкълн, Великобритания, и проф. Масахиро Хирама, базиран в Университета Тохоку в Япония, станаха първите учени в света, които създадоха пълен синтез на този силно нестабилен природен продукт. Д-р Мартин Лиър обясни: „След откритието му в почвата бяха необходими 10 години, за да се определи молекулярната структура на кедарцидина. През 1997 г. започнах дългото пътуване, за да направя реактивното ядро на кедарцидин с професор Хирама, който наскоро бе удостоен с най-висока почит за един учен в Япония. Трябваше да съберем молекулярния пъзел, който беше със забележителна трудност, след което разработихме нови начини, по които да произвеждаме парчетата от пъзела. 20 години по-късно най-накрая решихме пъзела."

Откритието посочва нови молекулярни прозрения и обещаващи механизми за борба с рака и с резистентните към антибиотици бактерии и поставя предизвикателства пред химията и биологията, смятат учените. „Сега можем да произведем следващото поколение антибиотици и противоракови лекарства", убеден е д-р Лиър. / zdrave.to

В категории: Здраве

Коментари

Страшен канибалски екшън разтърси Трявна Страшен канибалски екшън разтърси Трявна

25-годишен младок се сби и нахапа ченге заради канабис

Николета прибра Ники Михайлов в апартамента й от Божинов Николета прибра Ники Михайлов в апартамента й от Божинов

Двамата живеят в жилището на Николета в комплекс „Верту“ в близост до бул. „Симеоновско шосе“

Срам! Държавата остави Васил Найденов без пенсия Срам! Държавата остави Васил Найденов без пенсия

Певецът е огорчен и не крие, че се чувства чужденец в собствената си държава

Криско и Тита бойкотираха наградите на БГ Радио! Двамата трябваше да участват в програмата, но се обидиха и я пропуснахаэ Криско и Тита бойкотираха наградите на БГ Радио! Двамата трябваше да участват в програмата, но се обидиха и я пропуснахаэ

Криско съветва и Тита, която е негово протеже, да не ходи в Пловдив на мероприятието

Закриват прокуратурата в Несебър Закриват прокуратурата в Несебър

Тя става териториално отделение на РП-Бургас, същата съдба се предвижда и за звената на държавното обвинение в Поморие и Средец

Поморие отбеляза тържествено 24 май Поморие отбеляза тържествено 24 май Ад на пътя на 24 май! БМВ се размаза в автобус на пътя Бургас-Созопол Ад на пътя на 24 май! БМВ се размаза в автобус на пътя Бургас-Созопол

Водачът на немското возило и спътникът му били целите в кръв, коментират свидетели на инцидента

Борис Дали завъртя грандиозен бизнес във фалирала болница в Бобов дол Борис Дали завъртя грандиозен бизнес във фалирала болница в Бобов дол

До дни сделката за покупко-продажбата на двата етажа ще бъде финализирана

Вижте килъра на милионерката от Пловдив, спипан след 10 години издирване Вижте килъра на милионерката от Пловдив, спипан след 10 години издирване

Делото беше отложено по искане на адвоката му, за да се запознае с материалите по делото

Първо във Флагман.бг! Огнена вендета срещу колите на Желязко от жк. "Изгрев" Първо във Флагман.бг! Огнена вендета срещу колите на Желязко от жк. "Изгрев"

Стана ясно кои са собствениците на двата запалени автомобила

Извънредно! Експлозия на пешеходна улица в Лион, има ранени Извънредно! Експлозия на пешеходна улица в Лион, има ранени

Според френския президент Еманюел Макрон се касае за нападение

Папа Франциск с послание към България за 24 май Папа Франциск с послание към България за 24 май

Папа Франциск благодари за гостоприемството и топлото му посрещане у нас от българския народ

Инж. Александър Христов: Достигаме скорост на протоните от 99,999% от тази на светлината Инж. Александър Христов: Достигаме скорост на протоните от 99,999% от тази на светлината

В Европейската организация за ядрени изследвания в момента работят над 100 български учени

Пуснаха скандален запис на загиналия Емилиано Сала Пуснаха скандален запис на загиналия Емилиано Сала

Нант продал аржентинеца на Кардиф против волята му

Прогрес: От трупове на починали хора правят компост във Вашингтон Прогрес: От трупове на починали хора правят компост във Вашингтон

Той се дава на роднините на починалия, които могат да посаждат в него цветя, зеленчуци или дървета

Служителите в кухнята разкриват: Никога не си поръчвайте тези неща в ресторант Служителите в кухнята разкриват: Никога не си поръчвайте тези неща в ресторант

Не купувайте пуканки в киното на първа за деня прожекция

Гневна тълпа подгони Фарадж Гневна тълпа подгони Фарадж

Той бил в Кент на предизборна обиколка и се скрил в автобуса си

Огромен скандал! Арестуваха Марадона в Аржентина Огромен скандал! Арестуваха Марадона в Аржентина

Властите закопчали Божията ръка на летище "Есеиса", след като към тях е подадена жалба от бившата му съпруга Росио Охеда

Извънземно нашествие на Луната, снимаха десетки летящи чинии Извънземно нашествие на Луната, снимаха десетки летящи чинии

Московчанин снима флотилия от НЛО край естествения спътник на Земята

Българка призна за подла схема за пране на пари в съда в Ню Йорк Българка призна за подла схема за пране на пари в съда в Ню Йорк

Тя била замесена в корупционни схеми за над 200 млн. долара

Бойко Борисов, министър-председател Бойко Борисов, министър-председател До Банкя се стига по пътя за Мюнхен, преди Белград - вляво Виц на деня Виц на деня Гинеколог към пациентка:
- Водите ли активен полов живот?
- А, не, просто си лежа отдолу...
Виц на деня Виц на деня - Тате, тате, циркът дойде!
- Не, тати... Това са абитуриентки.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Винаги се уча от грешките на хората, които са се вслушали в съветите ми...