Становището всички автобуси да имат колани е неправилно и некомпетентно
31 Август 2018, Петък, 11:46 ч.
Източник: БНРСтановището всички автобуси да имат колани е неправилно и некомпетентно. В един момент може да се окаже, че „тези колани, поставени по неправилен начин, биха застрашили живота на хората повече, отколкото ако ги няма“.
Това заяви в предаването "Преди всички" Магдалена Милтенова, председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта и представител на Националното сдружение на автобусните превозвачи. По думите ѝ, подмяната на седалките в по-старите автобуси, в които няма обезопасяващи колани за пътниците, означават конструктивно изменение. Когато по-старите автобуси са произвеждани, са правени съответните изпитания за тежестта на седалките и отстоянието между тях, обясни тя и допълни, че няма как да се установи "кой автобус е бил произведен с колан и кой не“.
Новите автобуси от 2008 година насам са оборудвани с колани, но в Европа всички автобуси отпреди 2008-а продължават да се движат, посочи още Милтенова, според която "вероятно ще бъдем първата държава в Европа, която ще иска задължително поставяне и монтиране на нещо, което не е фабрично произведено".
Предложението всички автобуси да се оборудват с предпазни колани дойде след тежката катастрофа край Своге.
"Надяваме се, че отговорността наистина ще се понесе и тя няма да бъде поета изцяло и само от водача на автобуса, защото в такива ситуации водачът винаги е уязвим", каза още Магдалена Милтенова. Тя определи скоростта на движение на автобуса преди трагедията като умерена. "53 км/ч е съвсем умерена скорост и това, че от АПИ са поставили знак „40“ съвсем не решава проблема", смята Милтенова, която даде пример със свое преживяване и разказа, че с личния си автомобил се е преобръщала с 20 км/ч на необезопасен участък. "10 км над поставеното ограничение не са фаталните", категорична бе тя.
Милтенова коментира още, че варовикът, който бе открит в асфалтовите смеси в участъка на катастрофата, се шлифова, става хлъзгав и не създава условия за сцепление.
"Да има участъци в Кресненското дефиле, разрешени за изпреварване, е абсурдно, защото там няма никаква видимост или видимостта е с много малък периметър", отбеляза още Милтенова в анализа си на условията за пътна безопасност в страната.
В категории:
Животът
Цените на жилищата ще растат и през 2026 г., но с по-бавни темпове
Коледа издава изневерите: най-рисковото време за палавите съпрузи
Светлините на Коледен Бургас събират фотографи и модели на празничния пл. "Тройката"
Кола се вряза в пълен с хора басейн във Франция след объркване на педалите
Три зодии ще имат пробив през 2026 година
Тостът "Скаген" - как един сандвич се превърна в символ на шведската кухня
Станка Златева: На следващата олимпиада искаме българи, а не натурализирани състезатели
Агресивен нов вариант на грип А се разпространява по света: лекарите предупреждават за тежки симптоми
Китайската полиция тества смарт очила с изкуствен интелект и преводач
Съдът остави в ареста Росен Кръстев - Стъкларя, обвинен за лидер на престъпна група
Нови научни данни поставят под съмнение представата за вейповете като "по-безопасна алтернатива"
16/12/2025, Вторник 17:42
0
Русия обяви Deutsche Welle за „нежелана“ и фактически забрани дейността ѝ
