Банка притиска хотел в Приморско - иска му парите от клиент, платил с чужда кредитна карта

Управителят на "Престиж Холидейс"АД Златина Бикова смята, че има и други хотели, с които банките се гаврят по подобен начин
09 Декември 2017, Събота, 23:59 ч.
Автор: Емел МАХМУД, снимка: Светлозария КИДЕРОВААко е извършена транзакция от престъпник, ние каква вина имаме, пита хотелиерът
Огромен скандал се вихри след края на сезона в Приморско, свързан с голяма банка, чиято репутация е срината, а името й вече е синоним на рекетьор и изнудвач. Случаят вече е придобил достатъчно голяма гласност сред местния бизнес и е заради една кредитна карта, с която клиент на местен хотел е заплатил престоя си край брега. Банката настоява, че транзакцията била с престъпен характер и заради това хотелът трябвало да й върне парите, за да можела банката да ги възстанови на истинския картопритежател. Не става ясно обаче защо хотелският комплекс е виновен и защо банкерите първо не сезират компетентните органи, а се нахвърлят като граблива птица върху местния предприемач?Управителят на „Престиж Холидейс“ АД Златина Бикова настоява Флагман.бг да даде гласност на проблема, за да се вземат мерки от МВР и Прокуратурата подобни случаи да не стават практика.
Ето какво разказа тя пред Флагман.бг:
Като във всяка цивилизована хотелска база и ние предлагаме услугата заплащане с кредитна карта. Ние сме корпоративни клиенти на банка и пос терминалите ни са предоставени от тях.
През август т.г. получихме резервация по имейл от чужденци, изпратихме оферта на клиентите, водихме съответната кореспонденция и след като бяха одобрени условията, обяснихме, че е задължително да се преведе депозит по сумата, каквато е политиката на хотела ни. Изпратиха ни данните от кредитната карта, след което преведоха и сумата по резервацията. Гостите ни пристигнаха, настанихме се и преди да си заминат благодариха за престоя в слънчево Приморско.
На 9-ти октомври т.г. получихме писмо от банката, че се натъкнали на измама чрез транзакция на стойност 1000 лв. Притежателят на същата тази карта се свързал с банката и твърдял, че нашият клиент не бил истинският картодържател. Поради което банкерите настояват ние да им преведем 1000 лв.
Ако действително е налице финансово престъпление, защо бързат да се обърнат към нас, а не към компетентните органи, които да се заемат с разследване? От наша страна предоставихме цялата документация - фактура, касови бележки, аргументиран отговор, че отказваме да възстановяваме каквото и да било, защото това е договор между хотела и клиента ни и не касае банката като трета страна. Смятахме, че повече няма да ни безпокоят. Току-що отново получихме ултимативно писмо, в което пише: „Банката-издател на картата инициира рекламация на транзакцията като основание измамни транзакции. В рекламациите бяха отхвърлени предоставените от ваша страна документи“.
Поразително е, че никой от тази банка не ни е предупредил, че можем да бъдем част от такива измами. Ние сме хотелиери, а не сме банкери, или полицаи. След като взимат комисиона от корпоративен клиент, на който са предоставили пос терминал за обслужване на клиентите, би трябвало да го запознаят с рисковете. Таксата за преводите е 4 %, т.е. след всяко теглене от карта от нас банката взима 4 %. На въпросната сума от 1000 лв. комисионната беше 40 лв.
Заплашват ни с арбитражна комисия. Отделно да заплатим и сумата от 500 евро. 250 евро за разглеждане на казуса и още толкова - административна такса. А ако не предприемем действия, щели да изтеглят сумата от нашата сметка, казаха от банката.
Водя кореспонденция с г-жа Агнеса Гинчева - главен специалист към въпросната банка. Тя се държи грубо, на ден получавала по 50 обаждания от хотелиери за подобни проблеми. В едно от писмата до нас директно ни обвиниха, че работим със сайтове като букинг, подписвали сме договори с неоторизирани търговски туроператорски агенции и т.н.
Сумата от 1000 лв., която трябва да възстановим, не е голяма, но въпросът е принципен!
Ние получаваме резервации предимно от чужбина, предоставят ни данни от кредитната карта, аз тегля сумата, гостите идват и си тръгват, има резервации, които са и по 2-3 хил. евро. Всички ни представят документи за самоличност. Но ние нямаме право да снимаме лични карти или кредитни карти. А и как да различим престъпника от почтения гост?!
Най-противното е, че искат ние да върнем парите и случаят да приключи.Но в нашето положение сигурно са десетки колеги
Флагман.бг написа писмо до въпросната банка по Закона за достъп до обществена информация. Очакваме отговора в законовия срок. Името на банката ще съобщим във втората част на нашето разледване.
В категории:
Разследване






Вкъщи правим само стъргана мусака, става много по-бързо, а е още по-вкусна
30/04/2025, Сряда 15:20
0

Хванаха жена, нафиркана до козирката зад волана - дрегерът й удари 3,25 промила алкохол в кръвта
30/04/2025, Сряда 15:00
4

Погледнете в дланта си: Aко имате тази линия, значи...
30/04/2025, Сряда 14:40
1



3 зодии, които колкото повече остаряват, толкова по-богати стават
30/04/2025, Сряда 14:00
0



Почина доайенът на предаването "Бразди"
30/04/2025, Сряда 13:47
0

Била е много по-красива преди корекциите
30/04/2025, Сряда 13:40
3

Община Несебър подготвя спортно-рекреативна зона в Свети Влас за активна дейност
30/04/2025, Сряда 13:31
1

Тесто като памук, плънка-апетитка – тези кралски милинки са любими на всички
30/04/2025, Сряда 13:20
0

Трима полицаи дават показания по делото срещу актьора Димо Алексиев
30/04/2025, Сряда 13:05
1

Срина се при Гала
30/04/2025, Сряда 13:00
0
Не разбра ли, че това е нова схема на пияните англичани за безплатни почивки? Туроператорите ги отсвириха за "лоша храна", "натравяния", "подхлъзване в коридора" и т. н. Минаха на друга схема за безплатни почивки!
Не четеш ли че само в Райфайзен имало по 50 такива обаждания от хотелиери на ден!
И кво се получава сега:
1. Резервирам си почивка някъде
2. Плащам предварително с карта
3. Изкарвам си 20-ина дни на море или планина
4. След 2 месеца пускам жалба за "измамна транзакция"
5. Банката дърпа парите от сметката на хотела и ми ги връща
6. Хотела е нае*ан, аз съм една почивка напред
Да живеят българските банки!
НЕМА ТАКАВА ДЪРЖАВА!