Версия: Тежките травми при катастрофата край Микре говорят за липса на предпазни колани
18 Ноември 2017, Събота, 13:45 ч.
Източник: бтвЕдна част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват, коментира Владимир Тодоров
Травмите на пострадалите при катастрофата край Микре – лицево-челюстни наранявания и множество счупвания, говорят за вероятна липса на предпазни колани, коментира в студиото на „Тази събота” Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадали при катастрофи.
„Една част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват. Много подценяваме коланите. И докато на предните седалки на леките автомобили употребата им е 90%, на задните неупотребата им е 80%”, посочи още той.
Трудно е да се коментират причините за тежката катастрофа в момента – може да е била свързана с пътя, с превозното средство, да е по вина на някой от водачите, вероятно на автобуса, или пък да е свързана с моментното му състояние, коментира експертът Алекси Стратиев, бивш директор на КАТ.
И двете превозни средства имат тахошайби, по които може да се установи каква е била скоростта при момента на удара, посочи Тодоров.
Ловеч е областта с най-тежка пътно-транспортна обстановка в страната – над 190 загинали на 1 млн. души, докато в София са 40 на 1 млн., отбеляза Стратиев.
Трябва да има много повече камери и инфраструктурата да бъде безопасна, смята пък Тодоров. По думите му например сериозен проблем е непремахването на пътни знаци, които вече не отговарят на реалната обстановка – някога може да е имало причини за различна организация на движението, които са отпаднали, но знаците са останали – защото за това трябва да се направи одит на пътя, да се подпишат няколко души, а струва и пари – въпрос на бюрокрация е.
Кадър: МВР
Тодоров препоръча на пострадалите при катастрофата край Микре и на наследниците на загиналите да се заредят с търпение, защото нашата разследваща система е много бавна. Той даде пример с друга катастрофа, при която вече една година делото е на фаза досъдебно производство, защото не може да излезе една експертиза.
Относно обезщетенията Тодоров посочи, че има две застраховки – на местата в превозното средство и гражданската отговорност на виновния водач.
Пострадалите и наследниците трябва да се обърнат към компетентни специалисти, призова Тодоров. Трябва да събират медицинските документи, както и документи за разходите по лечението си. Сега ще ма наказателно дело, което да определи виновния, после започват процедури по застрахователните казуси, описа процедурата той.
Вижте още във видеото:
В категории:
Пътна обстановка
Три зодии отварят нова страница в живота си, вижте кои са те
Стоичков пак ще става дядо, чака внук
Кои храни ни причиняват кариеси
Хората с увреждания с електромобили ще ползват безплатни винетки
Само опитните домакини слагат това във водата за миене на прозорците
8 фрази, които показват, че мъжът не уважава жените
24/04/2024, Сряда 22:00
0
Тези 7 съвета ще върнат щастието в живота ви
24/04/2024, Сряда 21:40
0
Три зодии отварят нова страница в живота си, вижте кои са те
24/04/2024, Сряда 21:20
0
Такива пържени филийки не сте яли, рецептата е испанска
24/04/2024, Сряда 21:00
0
Само опитните домакини слагат това във водата за миене на прозорците
24/04/2024, Сряда 20:40
0
Феновете на "Денсинг старс" откачиха: Това е пълно безобразие!
24/04/2024, Сряда 20:20
1
Кои храни ни причиняват кариеси
24/04/2024, Сряда 20:00
0
Статистика показа: Друсаме се под евронормите, но пием като за световно
24/04/2024, Сряда 19:40
0
Опасно време утре: Обявиха жълт код за 12 области
24/04/2024, Сряда 19:20
0
Хората с увреждания с електромобили ще ползват безплатни винетки
24/04/2024, Сряда 19:00
1
Германия увеличава пенсиите от 1 юли
24/04/2024, Сряда 18:40
0
Стоичков пак ще става дядо, чака внук
24/04/2024, Сряда 18:20
3