Пет мита за зимните гуми
24 Октомври 2017, Вторник, 17:11 ч.
Здравият разум веднага трябва да развенчае тези измислици, вижте ги!
Зимата наднича иззад ъгъла и отново настъпи време за преобуване на автомобила. Когато този момент настъпи, в шофьорските разговори неминуемо се завръщат няколко мита за зимната гума, които здравият разум веднага трябва да развенчае, пише Факти бг.Мит №1. Важни са не гумите, а опитът
Майсторството и стажът зад волана безспорно са важни. Дори и гениален художник обаче не може да нарисува шедьовър с проскубана четка. Добрите зимни гуми позволяват на разумния водач да спира по-лесно, да управлява по-надеждно и при нужда да ускорява по-ефективно. Монетата, разбира се, има и обратна страна - глупакът може да причини куп поразии и с най-качествените зимни гуми.
Мит №2. Двойното предаване не се нуждае от зимни гуми
Дяволски опасна заблуда. Дори да се допусне, че автомобил с четири задвижващи колела ще ускорява нормално на сняг, остават управляемостта и спирането. Законите на физиката не зависят от типа на трансмисията. Най-съществена роля за ефективното намаляване на скоростта през зимата играят именно гумите.
Мит №3. Широките гуми са по-удачни за зимата
Тестовете недвусмислено доказват, че през зимата автомобилът се държи най-добре на пътя със заводския размер. Широките гуми имат по-голяма контактна площ, но на сняг и лед са безпомощни. Автомобилите от световния рали шампионат неслучайно се обуват в смешно тесни гуми за зимните стартове.
Мит №4. Ако не стигат парите, по-добре да се купят само две скъпи гуми и да се монтират на едната ос
Друга опасна заблуда. Ако на единия мост са монтирани зимни гуми, а на другия - летни, рискът от загуба на контрол върху управлението на колата нараства многократно. Щом бюджетът е ограничен, по-добре да се купи пълен комплект от 4 гуми от евтин модел, отколкото да се експериментира с живота и здравето.
Мит №5. С добри зимни гуми може да се кара целогодишно
Летните и зимните гуми (особено скандинавските, които са проектирани за експлоатация в наистина студено време) се различават не само по рисунъка на грайфера, а и по състава на каучуковата смес. Експертите са единодушни, че при температура от 5-7 градуса под нулата лятната гума вече е изгубила повечето от свойствата си. Същото важи и за зимната, която променя значително характеристиките си над 7-10 градуса.
В категории:
Животът
Зеленски с коментар за ситуацията в Покровск
31/10/2025, Петък 22:00
2
Жестока вражда между банди в Брюксел
31/10/2025, Петък 21:29
0
Бавят Бюджет 2026 заради санкциите срещу „Лукойл“? Заради тях приходите намаляват с 1 млрд. евро
Колин Фарел се напи зверски и вбеси Том Крус
31/10/2025, Петък 21:00
0
Бърз трик за по-лесно заспиване
Всички ли мразят Слави? Тв водещият с безпрецедентен ход във фейсбук
Безпрецедентна ситуация в Биг Брадър
Трилърът със Светльо Вуцов продължава
31/10/2025, Петък 19:30
0
Алекс Грозданов обра аплодисментите в Полша
31/10/2025, Петък 19:17
0
Мъж се направи на жена в "Ергенът"
31/10/2025, Петък 19:03
0
Какво се случва с водата в голям роден град?
31/10/2025, Петък 18:33
2
Круизен кораб заседна в Дунав
31/10/2025, Петък 18:21
0
