×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Официално: Срещата между Тръмп и Путин в Будапеща - отменена!
  • Силно земетресение разтърси Източен Тайван
  • Керана Ангелова представя “Книга за Христо Фотев на 4 ноември в Художествената галерия
  • Националната премиера на документалния филм „Потопът и вкаменената гора“ стартира от Бургас на 8 ноември в НХК
  • Днес затварят две улици в ж.к. "Възраждане" - ул. "Дебелт" и ул. "Пробуда"
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как в Германия ремонтират аутобаните така, че да издържат половин век (УНИКАЛНИ СНИМКИ)


24 Октомври 2017, Вторник, 17:00 ч.
Източник: Блиц

Германските магистрали отдавна са станали синоним на качество, надеждност и скоростни пътища. Разбираемо е с кого трябва всички да се сравняват. Това пише Хроника инфо. В Германия всяка година асфалтът се сменя, докато в останалата Европа това се прави на всеки 30-50 години. А виждали ли сте как се ремонтира в Германия федерална магистрала? И каква е тайната?  

В превод от немски „аутобан“ означава само „път за автомобили“. Също така, това е и пътната мрежа, която оплита цялата страна. При това пътищата са надеждни и безопасни. При строенето им обаче при нас и в Германия има огромна разлика – при подхода, в технологиите на строителството.



Умилително е как немците временно маркират включването в магистралата с пътен знак.



Капиталов ремонт на пътя, просто, означава неговото повторно построяване. При приключването на укрепването на грунда и подготовката за полагане на основите работните бригади се трудят по 12 часа на ден, започвайки от 05:00 часа сутринта. На ден те минават по 700 – 1000 метра. 

Да се разкаже за технологията по полагането на такива пътищата може само с няколко изречения, а в процеса няма нищо фантастично.    Типичният аутобан в Германия може да си представите като сандвич, който се състои от мразоустойчив слой на основата, чакълесто-пясъчна основа от 25 сантиметра, укрепена с цимент, покритие от циментобетон с дебелина 27 сантиметра.  Отгоре има сос по вкус на клиента – финална обработка, например, слой бетон (на немски waschbeton) или елмазнофрезована повърхност.  

Как се прави този сандвич? На подготвения участък се разстила текстилна подложка, слой геотекстил. Тя служи за разделяне на слоевете на пътната настилка и изпълнява дренираща функция. По този „килим“ спокойно може да се движат самосвали с бетонна смес.   Следват дюбели, които ще бъдат използвани в качеството на арматура за съединение на съседните плочи. Самосвалите докарват материалите, циментобетонна смес от два сорта (за горното и долното покритие), от разположения в близост мобилен завод. Преди началото на полагането на първия слой подложката се полива с вода.  Докараната „малка планина“ от материали се разнася по ширината на пътното платно. Всички се прави с техника, човекът само контролира процеса. Така целият участък от магистралата изглежда отгоре: три жълти машини пълзят, като гъсеници, една след друга. Първата е необходима за полагането на долния слой на покритието, втората за горния слой. Третата носи защитно филмообразуващо средство и придава готова форма и текстура. В процеса на полагането на пътя участва малък брой работници: ръчен труд тук на практика няма. На обекта работят не повече от 15 души.

По подобна технология в света в момента се строят само пистите за кацане и излитане в летищата. Колко струва един такъв път? По думите на представител на изпълнителя, целият проект по ремонта на 10-километров участък на магистралата (три ленти и тротоар) е струвал 20 милиона евро. Тоест, 1 километър – 2 милиона евро. Идеално гладкото покритие се полага, сякаш е масло на топъл хляб. Но най-много на строежа впечатляват не иновациите, а хората. Машините не са им оставили много тежка работа, трябва да контролират и да проверяват. Но само ако може да видите с каква любов и практическа надеждност тези груби мъже вършат своята работа. Няма нито едно небрежно движение, нито един намек за халтура. Те строят пътя за себе си и своите деца, за своята страна. Все пак ще трябва да пътуват по нея, защо трябва да се вършат глупости.     

Сигурно, читателят вече е заподозрял нещо нередно и е готов да пише коментари, че в Германия зимата не е зима, грунда е друг, в по-студените региони дори и асфалта не оцелява, че бетонът в момента просто е модерен. Да, ама не, циментобетонът може и по-добре да издържа, ако не се правят глупости и не се краде. Един от плюсовете на тази технология е липсата на деформации при промените в температурите и сакралния „преход през нулата“. В Америка, където в южните щати е много топло, а в северните много студено, това са го разбрали отдавна, затова 60% от всичките пътища в страната са точно с такова покритие. Още един мит, че бетоновите пътища са много шумни. Това е остаряла информация, защото съвременните методи на строителство са позволили максимално доближаване по ниво на шум до асфалтовите покрития. А от екологична гледна точка, тази технология е много по-добра: асфалтът се прави от петрол, бетонът от варовик. Той не изпуска токсични газове при нагряване и става за вторична обработка. Също така, бетонът три пъти по-силно отразява светлината, затова да се кара по него през нощта ще е по-комфортно. 















В категории: Бизнес


5
Коментара
5
Коментара по темата
5.
запознат
26.10.2017 21:24:44
0
0
До N 3. Плочките ги внесоха от Турция- трето качество, но закупени по фактура за 1-во.
4.
asdfg
24.10.2017 16:10:33
0
1
1км = 2 000 000 евро в България изписват много повече и влагат 1/10 даже няма и толкова при нас 5 сантиметра чакъл 5 сантиметра асфалт и стига толкова.
3.
Ночо
24.10.2017 14:42:13
0
5
Плочките по "Александровска" ги внесоха 2010 г през пристанище "Рибно"... Откъде ли???
2.
Райна Христова Бургас
24.10.2017 14:36:09
0
10
Много точно е описано методът на работа и качеството на аутобаните в Германия.Това не се прилага у нас по няколко причини. Липса на достатъчно средства, отклоняване на средства, което в конкретен превод означава изписани качествени материали, но закупени само по фактура такива и разликата потъва в нечии джоб- както асфалтовите плочки на Аалександровска в Бургас. Другата причина е некомпетентно извършена работа, т.е. от някои, които само са гледали и от там придобили опит. Може би ако се разходим да Зимбабве ще установим, че пътищата им са по- добри. Ей това е в България и затова асфалтът се размеква. Лошите пътища са предпоставка за голям процент ПТП. Аз съм на мнение, че хората трябва да спрат да плащат пътен данък, или да потърсят сметка къде потъват средствата им, след като пътищата са катастрофални.
1.
Az
24.10.2017 14:22:16
2
3
Otkrite razlikite xa xa bylgaristsn
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Колосалната сума от 300 бона инвестира Рачков за нов салон на Виктория Колосалната сума от 300 бона инвестира Рачков за нов салон на Виктория Изгората на Рачков търси и нови служители, защото вече не смогва сама да се справя с обслужването на клиентите си   Влади Въргала: „Изгубих пари, но не и вярата – фалитът не е провал“ Влади Въргала: „Изгубих пари, но не и вярата – фалитът не е провал“ Актьорът разказа в „Преди обед“ за двете си финансови катастрофи, предателствата по пътя и уроците, които са го научили да различава загубата от истинския провал Спирането на Лукойл ще бъде катастрофа за България, смята енергиен експерт Спирането на Лукойл ще бъде катастрофа за България, смята енергиен експерт Нефтохим - Бургас не е просто компания, а енергийното сърце на страната, предупреждава Боян Рашев Боряна Петрова и Емил Йорданов блестят в „Лебедово езеро“ в Бургас Боряна Петрова и Емил Йорданов блестят в „Лебедово езеро“ в Бургас Спектакълът на „балета на балетите“ по режисура на проф. Хикмет Мехмедов е на 3 ноември от 19 ч. в залата на Бургаската опера  Разрева се и избяга след провала в бТВ Разрева се и избяга след провала в бТВ Близки до водещата разкриват, че раздялата не е била по нейно желание и я е засегнала дълбоко Отново се търси изпълнител за довършване на Концертната зала в Бургас Отново се търси изпълнител за довършване на Концертната зала в Бургас Втора обществена поръчка за ремонта в рамките на година остава без желаещи Срещу 7 хиляди пуснаха на свобода собственика на дома на ужасите в Ягода Срещу 7 хиляди пуснаха на свобода собственика на дома на ужасите в Ягода От обвиняемите шестима - никой от тях не е задържан под стража Кой е този мъж, залепен винаги до Меган Маркъл Кой е този мъж, залепен винаги до Меган Маркъл Съпругата на принц Хари се отрече от много близки, а в социалните мрежи дори се появи терминът "Марклинг“, който означава, че когато някой вече не ти е полезен, просто започваш да го игнорира 5G конспирация или схема на съсед? Защо цял блок в бургаския ж.к. "Меден рудник" събира подписка срещу антена 5G конспирация или схема на съсед? Защо цял блок в бургаския ж.к. "Меден рудник" събира подписка срещу антена Някой е подписал договор с мобилен оператор без да съобщи на съседите си, назначена е проверка Храм „Св. Пимен Зографски“ в кв. Крайморие отбелязва своя празник с духовна и културна програма Храм „Св. Пимен Зографски“ в кв. Крайморие отбелязва своя празник с духовна и културна програма Празненствата ще започнат в неделя вечер с литературно четене и ще продължат с вечерна служба и представяне на нова духовна книга
Хамас предаде тялото на убития български заложник  Хамас предаде тялото на убития български заложник  Сахар Барух е с българско гражданство и бе отвлечен от кибуца Беери Бизнес за милиарди подари Рамзан Кадиров на дъщеря си Бизнес за милиарди подари Рамзан Кадиров на дъщеря си Айшат стана горд собственик на фабрика за облекла, склад и общежитие за работници Ето къде приеха задължителен коледен бонус от 639 евро Ето къде приеха задължителен коледен бонус от 639 евро Така наречената "Зимна празнична надбавка" ще бъде в размер на половината минимална работна заплата  в Словения Защо военните вземат с 1000 лева по-високи пенсии Защо военните вземат с 1000 лева по-високи пенсии За високите пенсии на военни и полицаи е, че при тях три години действително изслужено време се зачитат за пет години осигурителен стаж от трета категория Ивайло Пенчев дава 50 хил. лева за главата на хакерите, ударили Уолтопия Ивайло Пенчев дава 50 хил. лева за главата на хакерите, ударили Уолтопия Държавата трябва да пази хората от разбойници – това е първичната ѝ функция, категоричен е той Тя умря, но посмъртните й мемоари разтресоха цял свят Тя умря, но посмъртните й мемоари разтресоха цял свят Вирджиния Джуфре, чиито посмъртни мемоари, публикувани по-рано този месец, отново изведоха на дневен ред обвиненията й за сексуално насилие Америка откачи заради тази сделка Америка откачи заради тази сделка Продадоха ЛА Лейкърс за 10 млрд. долара Бил Гейтс си призна грешката за климатичния истеризъм Бил Гейтс си призна грешката за климатичния истеризъм Нищо, че загубихме 10 години с малоумни политики Последният ден на октомври бележи смъртта на първата жена премиер в Индия Последният ден на октомври бележи смъртта на първата жена премиер в Индия Индира Ганди, определяна като месия и ненавиждана от други, променя лицето на своята родина и остава в историята    Кирил Домусчиев: Ако политици и синдикати не се вразумят, ни чака дежавю на кризата от 2009 г. Кирил Домусчиев: Ако политици и синдикати не се вразумят, ни чака дежавю на кризата от 2009 г. Бизнесменът предупреди, че държавата харчи неефективно, а натискът за по-високи осигуровки ще прогони инвеститорите
Доналд ТРЪМП Доналд ТРЪМП Няма да си губя времето с Путин, който говори, говори – и нищо Виц на деня Виц на деня - Любовният ми живот е като Coca-Cola.
- Искрящ, бурен и сладък ли?
- Не, бе! Първо беше нормален, после стана Light, а сега вече е Zero!
Виц на деня Виц на деня - Дъще, ела да измиеш чиниите!
- Мамо, аз съм родена за големи неща!
- Добре, ела да измиеш тенджерата!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако не сте джентълмен, то е възможно да сте… лейди
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори