×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как в Германия ремонтират аутобаните така, че да издържат половин век (УНИКАЛНИ СНИМКИ)


24 Октомври 2017, Вторник, 17:00 ч.
Източник: Блиц

Германските магистрали отдавна са станали синоним на качество, надеждност и скоростни пътища. Разбираемо е с кого трябва всички да се сравняват. Това пише Хроника инфо. В Германия всяка година асфалтът се сменя, докато в останалата Европа това се прави на всеки 30-50 години. А виждали ли сте как се ремонтира в Германия федерална магистрала? И каква е тайната?  

В превод от немски „аутобан“ означава само „път за автомобили“. Също така, това е и пътната мрежа, която оплита цялата страна. При това пътищата са надеждни и безопасни. При строенето им обаче при нас и в Германия има огромна разлика – при подхода, в технологиите на строителството.



Умилително е как немците временно маркират включването в магистралата с пътен знак.



Капиталов ремонт на пътя, просто, означава неговото повторно построяване. При приключването на укрепването на грунда и подготовката за полагане на основите работните бригади се трудят по 12 часа на ден, започвайки от 05:00 часа сутринта. На ден те минават по 700 – 1000 метра. 

Да се разкаже за технологията по полагането на такива пътищата може само с няколко изречения, а в процеса няма нищо фантастично.    Типичният аутобан в Германия може да си представите като сандвич, който се състои от мразоустойчив слой на основата, чакълесто-пясъчна основа от 25 сантиметра, укрепена с цимент, покритие от циментобетон с дебелина 27 сантиметра.  Отгоре има сос по вкус на клиента – финална обработка, например, слой бетон (на немски waschbeton) или елмазнофрезована повърхност.  

Как се прави този сандвич? На подготвения участък се разстила текстилна подложка, слой геотекстил. Тя служи за разделяне на слоевете на пътната настилка и изпълнява дренираща функция. По този „килим“ спокойно може да се движат самосвали с бетонна смес.   Следват дюбели, които ще бъдат използвани в качеството на арматура за съединение на съседните плочи. Самосвалите докарват материалите, циментобетонна смес от два сорта (за горното и долното покритие), от разположения в близост мобилен завод. Преди началото на полагането на първия слой подложката се полива с вода.  Докараната „малка планина“ от материали се разнася по ширината на пътното платно. Всички се прави с техника, човекът само контролира процеса. Така целият участък от магистралата изглежда отгоре: три жълти машини пълзят, като гъсеници, една след друга. Първата е необходима за полагането на долния слой на покритието, втората за горния слой. Третата носи защитно филмообразуващо средство и придава готова форма и текстура. В процеса на полагането на пътя участва малък брой работници: ръчен труд тук на практика няма. На обекта работят не повече от 15 души.

По подобна технология в света в момента се строят само пистите за кацане и излитане в летищата. Колко струва един такъв път? По думите на представител на изпълнителя, целият проект по ремонта на 10-километров участък на магистралата (три ленти и тротоар) е струвал 20 милиона евро. Тоест, 1 километър – 2 милиона евро. Идеално гладкото покритие се полага, сякаш е масло на топъл хляб. Но най-много на строежа впечатляват не иновациите, а хората. Машините не са им оставили много тежка работа, трябва да контролират и да проверяват. Но само ако може да видите с каква любов и практическа надеждност тези груби мъже вършат своята работа. Няма нито едно небрежно движение, нито един намек за халтура. Те строят пътя за себе си и своите деца, за своята страна. Все пак ще трябва да пътуват по нея, защо трябва да се вършат глупости.     

Сигурно, читателят вече е заподозрял нещо нередно и е готов да пише коментари, че в Германия зимата не е зима, грунда е друг, в по-студените региони дори и асфалта не оцелява, че бетонът в момента просто е модерен. Да, ама не, циментобетонът може и по-добре да издържа, ако не се правят глупости и не се краде. Един от плюсовете на тази технология е липсата на деформации при промените в температурите и сакралния „преход през нулата“. В Америка, където в южните щати е много топло, а в северните много студено, това са го разбрали отдавна, затова 60% от всичките пътища в страната са точно с такова покритие. Още един мит, че бетоновите пътища са много шумни. Това е остаряла информация, защото съвременните методи на строителство са позволили максимално доближаване по ниво на шум до асфалтовите покрития. А от екологична гледна точка, тази технология е много по-добра: асфалтът се прави от петрол, бетонът от варовик. Той не изпуска токсични газове при нагряване и става за вторична обработка. Също така, бетонът три пъти по-силно отразява светлината, затова да се кара по него през нощта ще е по-комфортно. 















В категории: Бизнес


5
Коментара
Тервел ИЛИЕВ Очакват се валежи в страната Очакват се валежи в страната 31/07/2025, Четвъртък 07:06 0
5
Коментара по темата
5.
запознат
26.10.2017 21:24:44
0
0
До N 3. Плочките ги внесоха от Турция- трето качество, но закупени по фактура за 1-во.
4.
asdfg
24.10.2017 16:10:33
0
1
1км = 2 000 000 евро в България изписват много повече и влагат 1/10 даже няма и толкова при нас 5 сантиметра чакъл 5 сантиметра асфалт и стига толкова.
3.
Ночо
24.10.2017 14:42:13
0
5
Плочките по "Александровска" ги внесоха 2010 г през пристанище "Рибно"... Откъде ли???
2.
Райна Христова Бургас
24.10.2017 14:36:09
0
10
Много точно е описано методът на работа и качеството на аутобаните в Германия.Това не се прилага у нас по няколко причини. Липса на достатъчно средства, отклоняване на средства, което в конкретен превод означава изписани качествени материали, но закупени само по фактура такива и разликата потъва в нечии джоб- както асфалтовите плочки на Аалександровска в Бургас. Другата причина е некомпетентно извършена работа, т.е. от някои, които само са гледали и от там придобили опит. Може би ако се разходим да Зимбабве ще установим, че пътищата им са по- добри. Ей това е в България и затова асфалтът се размеква. Лошите пътища са предпоставка за голям процент ПТП. Аз съм на мнение, че хората трябва да спрат да плащат пътен данък, или да потърсят сметка къде потъват средствата им, след като пътищата са катастрофални.
1.
Az
24.10.2017 14:22:16
2
3
Otkrite razlikite xa xa bylgaristsn
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Лудогорец влезе в групи на евротурнирите след драма срещу хървати Лудогорец влезе в групи на евротурнирите след драма срещу хървати Продължения в Разград при сериозно числено преимущество за "зелените" Очакват се валежи в страната Очакват се валежи в страната Максималните температури ще бъдат между 25° до 30°, за столицата ще е около 24 Жандармерия пази къщите на евакуираните от Плоски, хората говорят за чудо след пожара Жандармерия пази къщите на евакуираните от Плоски, хората говорят за чудо след пожара Над 300 души са били принудени да напуснат домовете си и още не могат да се върнат в селото Латински, биология и олимпийски амбиции – новата гимназия в Бургас, за която си струва да знаеш Латински, биология и олимпийски амбиции – новата гимназия в Бургас, за която си струва да знаеш Новата частна езикова гимназия „Едмънд Бърк“ в Бургас приема само 26 ученици за новата учебна година Легендата DJ Mascota идва в Бургас! DockTales се готви за гореща вечер под звездите Легендата DJ Mascota идва в Бургас! DockTales се готви за гореща вечер под звездите Очаквайте селекция от качествен хаус, клубни ремикси и заряд, който се усеща още от първия бийт, споделят организаторите Олио или свинска мас: Коя мазнина да изберем за пържене? Олио или свинска мас: Коя мазнина да изберем за пържене? За готвене при високи температури експертите препоръчват да се използват мазнини с висока точка на димене Сексуално насилие над деца в интернат, карат ги и да чистят дворове на съседите Сексуално насилие над деца в интернат, карат ги и да чистят дворове на съседите Почти 40 градуса е температурата в стаите в дома на ужасите, матраците са изтърбушени, а тоалетната чиния - счупена Гетото в бургаския кв. "Горно Езерово" започна да се превръща в джунгла Гетото в бургаския кв. "Горно Езерово" започна да се превръща в джунгла Местните винят кметския наместник в бездействие - виждал бетоновозите, но не предприемал никакви мерки Започват проверки в болници след като дете падна от втория етаж на МБАЛ-Карнобат Започват проверки в болници след като дете падна от втория етаж на МБАЛ-Карнобат ИА ,,Медицински надзор” се самосезира, министърът на здравеопазването доц. д-р Силви Кирилов ще бъде запознат с резултатите Гейминг оборудване за лятото: Как да пътуваш и да не изоставаш от играта Гейминг оборудване за лятото: Как да пътуваш и да не изоставаш от играта Почитателите на електронните спортове - т.нар. eSports, имат верен помощник в залозите
Украйна арестува офицер от ВВС, шпионирал за Русия! Зеленски обсъди с Тръмп мащабни споразумения Украйна арестува офицер от ВВС, шпионирал за Русия! Зеленски обсъди с Тръмп мащабни споразумения Военният е издавал информация на Кремъл за украинските изтребители Камчатка е като филм на ужасите, още се тресе и от събудения вулкан тече лава Камчатка е като филм на ужасите, още се тресе и от събудения вулкан тече лава Пет мощни вторични труса са фиксирани само за 10 минути Отиде си голямата германска спортистка Далмайер Отиде си голямата германска спортистка Далмайер Тя бе едва на 31 години Японската "Баба Ванга" предрекла днешното цунами и коронавируса Японската "Баба Ванга" предрекла днешното цунами и коронавируса Ето подробности Куп комплименти полетяха към Лиз Хърли - фенове не могат да повярват, че е на 60 Куп комплименти полетяха към Лиз Хърли - фенове не могат да повярват, че е на 60 Известната дама се показа по леопардов бански костюм Масово нашествие от скакалци в Украйна Масово нашествие от скакалци в Украйна Ситуацията се усложнява от много фактори Чужденец държа 10 години скелета на майка си в тоалетната Чужденец държа 10 години скелета на майка си в тоалетната Стряскащ случай в Япония Най-силните земетресения, регистрирани някога в света Най-силните земетресения, регистрирани някога в света АП представя справка за някои от най-мощните земетресения Кола летя с 202 км/ч средна скорост по "Тракия", на шофьора ще му се доплаче от глобата Кола летя с 202 км/ч средна скорост по "Тракия", на шофьора ще му се доплаче от глобата Когато те засекат камерите и кантарите на тола, измъкване няма, категоричен е депутат Лекари не прекъснаха операция по време на земетресението в Камчатка Лекари не прекъснаха операция по време на земетресението в Камчатка Видео с лекарския екип в операционна, който запазва хладнокръвие въпреки люлеещата се земя, обиколи света
Томислав Дончев Томислав Дончев Президентът се е самоопределил като ярка опозиция Виц на деня Виц на деня - Докторе, помогни да сваля килограми, всички диети пробвах!
- Домати, краставици, зеле, лук.
- Да ги варя, или да ги пека?
- Копай!
Виц на деня Виц на деня Лекар към пациент:
- Как е главоболието, от което се оплаквахте?
- Замина за няколко дни у майка й.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ан*лен с*кс - единственият случай в който я убеждаваш, че не ти е никак голям...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори