Чужди търговци въртят схеми в онлайн пространството! Поръчваш си стока, а после...
31 Юли 2017, Понеделник, 16:15 ч.
Вижте редицата от измами, които тормозят потребителите в интернет
Чужди търговци ни цакат с онлайн поръчки. Взимат ни парите предварително, а не получаваме поръчаните стоки. За подобен случай съобщиха от Европейския потребителски център (ЕПЦ), цитирани от „Монитор“. Българин си поръчал от германски сайт две каски за мотор и чифт ръкавици, като веднага платил с карта сумата от 500 евро.Когато отишъл в офиса на куриерската фирма, за да си вземе пратката, се оказало, че едната каска и ръкавиците липсват. Потребителят веднага уведомил търговеца в Германия, който трябвало да възстанови сумата от над 260 евро. Два месеца по-късно обаче опареният още не получил парите си и се наложило да подаде сигнал в потребителския център. По време на разследването пък се разбрало, че търговецът чакал куриерската фирма да възстанови парите на фирмата и чак тогава те да ги върнат на българина. Според куриерът, когато взел пратката тя тежала 2 килограма и при предаването й в България теглото й било същото, което означава, че грешката не е при транспортирането на пакета.
Въпреки това немската компания накарала куриерът да заплати липсващите артикули от пратката, а нашенецът чакал над 60 дни да си получи обратно близо 520 лева, които той дал предварително. Освен за големи поръчки нередности се срещат и при по-малки покупки.
Потребител закупил настолна игра и бебешка играчка от онлайн търговец в Румъния, но в последствие решава да ги върне в рамките на позволения от закона 14-дневен срок. След месец обаче парите на човека не били възстановени и той се обърнал за съдействие към експертите от ЕПЦ и сумата от 10 евро била върната на купувача. Резултатите от изданието за 2017 г. на индекса на условията за потребителите пък показва, че едва 55,6% от българите подават жалба, когато се сблъскват с проблем, докато до това прибягват 94 на сто от финландците.
Използването на нелоялни търговски практики също се различава значително в отделните държави. Най-големи са рисковете 40,9% за хърватите в сравнение с 3,4% от австрийците. Близо 19% от сънародниците ни също са попадали на нередности Индексът сочи още, че доверието на потребителите в електронната търговия се е увеличило драстично. За десет години делът на европейците, които пазаруват онлайн, почти се е удвоил - от 29,7% през 2007 г. на 55% през 2017 г.
След последното издание на индекса равнищата на доверие на потребителите са нараснали с 12 процентни пункта за покупките от търговци на дребно, намиращи се в същата държава, и с 21 процентни пункта за покупки от други държави - членки на ЕС.
В категории:
Животът
Зеленски с коментар за ситуацията в Покровск
31/10/2025, Петък 22:00
3
Жестока вражда между банди в Брюксел
31/10/2025, Петък 21:29
1
Бавят Бюджет 2026 заради санкциите срещу „Лукойл“? Заради тях приходите намаляват с 1 млрд. евро
Колин Фарел се напи зверски и вбеси Том Крус
31/10/2025, Петък 21:00
1
Бърз трик за по-лесно заспиване
Всички ли мразят Слави? Тв водещият с безпрецедентен ход във фейсбук
Безпрецедентна ситуация в Биг Брадър
Трилърът със Светльо Вуцов продължава
31/10/2025, Петък 19:30
1
Алекс Грозданов обра аплодисментите в Полша
31/10/2025, Петък 19:17
0
Мъж се направи на жена в "Ергенът"
31/10/2025, Петък 19:03
0
Какво се случва с водата в голям роден град?
31/10/2025, Петък 18:33
2
Круизен кораб заседна в Дунав
31/10/2025, Петък 18:21
0
