Министър Ангелкова: България е на първо място като предпочитана дестинация за немските туристи
22 Юли 2017, Събота, 21:00 ч.
Само до месец май общият брой посещения на чуждестранни туристи в България е близо 2,2 млн - ръст с близо 13.5% в сравнение с предходната година
Поставени сме на първо място от големите туроператори като предпочитано място за почивка от немските туристи. Към момента германският пазар се движи с ръст около 15-20% спрямо същия етап на миналото лято. Това съобщи министърът на туризма на изнесено заседание на Националния съвет по туризъм (НСТ) в к.к. Златни пясъци, което днес разглежда Годишната програма за национална реклама на България за 2018 г. и актуализирането на Националната стратегия за устойчиво развитие на туризма в България 2014-2030 г. Участие в дискусията вземат и областният управител на Варна Стоян Пасев, представители на министерства, Комисията за защита на потребителите, Българската агенция по безопасност на храните, Националната агенция за приходите, общини, туристическия бранш, национални курорти и др.Министър Ангелкова коментира, че сме предпочитана дестинация не само за немските туристи, според предоставените данни от водещите туроператори, но сме на второ място при избора на гостите с цел почивка от Холандия и на четвърто място от Франция и от Русия. „Данните към момента показват, че са налице всички предпоставки за много благоприятен летен сезон 2017 г. с прогнози 7-10% ръст спрямо миналогодишния. Разбира се, това не е предел и ни предстои още работа, за да надграждаме постигнатото, и нещо повече – да го направим устойчива тенденция. Аз лично приемам тези статистики като оценка за нашия труд и за усилията ни да превърнем страната в по-разпознаваемо и предпочитано място за пътешествия и ваканции“, допълни още министърът.
„Радвам се да Ви съобщя, че добрите резултати през настоящата година продължават. Само до месец май общият брой посещения на чуждестранни туристи в България е близо 2,2 млн., което е с около 13% повече спрямо същия период на 2016 г. Същевременно от януари до май 2017 г. приходите от международен туризъм възлизат на над 1,5 млрд. лв. и ръстът спрямо същия период на 2016-а е почти 15%.“, заяви министърът. „Нека не забравяме и политиката за привличане на по-висок клас туристи. Защото са важни не само абсолютните числа, а и качеството, което стои зад тях, и високите стандарти в обслужването. По данни на НСИ през 2016 г. 66% от всички нощувки на чужденци в категоризираните места за настаняване с поне 10 легла у нас са реализирани в 4- и 5-звездни обекти. През май 2017 г. това ниво е вече около 80%“, допълни още министър Ангелкова.
„Знаете, че от началото на мандата си ние работим неотклонно за това маркетинговата и рекламната ни политика да станат изпреварващи и по-ефективни. Спазихме и още едно наше обещание - да съгласуваме програмата с Вас поне до средата на предходната година, в която ще се изпълнява. Днес сме още по-убедени, че само с адекватно сътрудничество и синхронни стъпки между бизнеса и държавните институции можем да бъдем конкурентоспособни в промотирането на България и нейния туристически профил“, каза още министър Ангелкова. Вярвам, ще се съгласите, че едно от най-големите предизвикателства пред всички нас е как да направим по-продуктивна рекламата на страната като целогодишна и предпочитана дестинация.
Министър Ангелкова заяви, че сред водещите маркетингови цели на Програмата за национална реклама за 2018 г. е да се разширят позициите на страната на генериращите пазари чрез разнообразни туристически продукти и увеличаването на дела на вътрешния пазар. „Ориентирът е 10% ръст на туристите от тези дестинации през 2018 г. Важно е също да привличаме нови и перспективни пазари, като прогностичната цел е да стигнем 20% ръст от тях“, заяви още министър Ангелкова.
В рамките на откриването на заседанието на НСТ министър Ангелкова коментира, че предстои Министерството на туризма да изготви и нови балнео и спа дестинации, които да се добавят до вече познатите осем. „Новите маршрути ще подпомогнем усилията за популяризиране на общините и утвърждаването им като предпочитани балнео и спа дестинации. След тяхното очертаване ще бъдат подложени на обществено обсъждане“, каза Ангелкова.
По време на форума ще бъде обсъдена финално и актуализацията на Националната стратегия за устойчиво развитие на туризма в България 2014-2030 г. „Стратегията е съществена стъпка за развитието на сектора. Към нея е разработен и подробен план за действие с обхват 2017-2020 г., който маркира ред водещи цели, приоритети, конкретни мерки и дейности, срокове, но и очаквани резултати, индикатори, отговорни институции, финансови рамки и др.“, допълни министър Ангелкова. По думите й това са фундаментални документи, без които не може да се постигнат целите, които Министерството на туризма си е поставило, и че разчита на опита и знанията на членовете на националния съвет, за да бъде пълноценен този процес на сътрудничество. Стратегията се актуализира също и съгласно Концепцията за туристическо райониране на България, съобразявайки се със специфичните особености на страната и нейните отделни части.
Въпросът остава: Кои са били хората, стреляли по деца в Сараево, като на сафари?
Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана
Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост
Всички правим тази грешка: Тези ястия, стават по-здравословни, но чак на следващия ден
Взимаме повече пари заради новите ваучери за храна
Даниел Бачорски побесня, изрече гневни думи
Царевичното брашно крие тайна? Здравен ефект, за който малцина подозират
Левът изчезва от банкоматите от 1 януари: Как ще теглим евро през 2026 г.
Влаковете тръгват по ново разписание
Съпричастност с монети: Варна показва как се гради доброто
Велико Търново се обедини в маратон с кауза
Мистерията с бетонираните тела, изплували от Дунав, свързана с изчезналите милиони от Белград
