Бургасбус премина през много трудности, за да се утвърди като водеща транспортна фирма в страната
Инж.Петко Драгнев е живата история на "Бургасбус". Преминал е през много тежки моменти, за да стабилизира фирмата до най-силния й период
01 Юли 2016, Петък, 11:19 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ, снимка и видео: Иван КОЛЕВНа 100 % подменихме автопарка си, новата електронна система ще предложи качествено по-добра услуга
Инж.Петко Драгнев е директор на общинската фирма „Бургасбус“. Дружеството в последните години е светлият пример как трябва да се развива общественият транспорт. Целият автопарк е изцяло подменен, в компанията работят над 860 души, които получават добри заплати, фирмата постоянно се развива, а качеството на предоставяната услуга за гражданите става все по-добро. Навръх 25-ата годишнина на „Бургасбус“ Флагман.бг разговаря с инж.Петко Драгнев за перспективите пред общинската фирма и иновациите, които ще бъдат въведени в градския транспорт на Бургас до края на годината.-Г-н Драгнев, каква е равносметката за „Бургасбус“ навръх 25-ата годишнина на общинската фирма?
-След четвърт век работа е нормално да си направи равносметка. „Бургасбус“ мина през много сътресения. От 100 % монополист през 90-те години, стигнахме до момента, в който всички частни превозвачи вземаха дялове от нашата работа. Благодарение на община Бургас и лично на г-н Николов, който повярва в нашата работа, „Бургасбус“ започна да възстановява позиции и в момента е една от водещите транспортни фирми в страната.
-А как през вашия поглед се разви дружеството? От 21 години Вие сте ръководител на „Бургасбус“!
-Има една хубава българска поговорка: „Намери си работа, която да те удовлетворява и оттам нататък цял живот няма да работиш“. При мен се случи точно това. Колективът е много добър, всички служители се стараят да си изпълнят задълженията, общината стои зад гърба ни и оттам нататък, когато всички вървят в една и съща посока работата няма как да не върви.
-Успяхте ли да подмените целия автопарк? Последно съобщихте, че сте закупили и нови маршрутки.
-Да, на 100 % във вътрешноградския градския транспорт автобусите са нови. Те са на високо европейско ниво, нископодови, климатизирани, с опция за превоз на хора, които имат проблеми с придвижването, бордово оборудване с GPS системи, видеонаблюдението, за да се гарантира сигурността на пътуването, валидаторите за новите електронни карти. В момента в града пътуват 77 автобуса - 28 са дизелови, 49 са на метан, а 22 са новите тролейбуси. Преди два дни взехме 6 нови маршрутки, а днес е отваряне офертите на четирите фирми, участници в търга за доставка на 7 съчленени автобуси, които ще обслужват новите квартали.
-Какви са инвестициите, направени в обществения транспорт на Бургас освен грандиозния проект за интегрирания градски транспорт на стойност 120 млн.лв.?
-Тролейбусите струват 20 млн.лв., новите седем автобуса са 5 млн.лв., маршрутките - 500 хил.лева, не трябва да забравим и 10-те автобуса за 3 млн.лв., които купихме 2008 година.
-Кога трябва да пуснете новата билетна система?
-Очакваме в следващите дни фирмата-изпълнител да довърши фините настройки, за да се направи връзка между автобусите и трафик центъра. Оттам следва узаконяване на цялата система от НАП. Важно е да уточним, че за известен период успоредно ще вървят двамата вида таксуване – и с електронни, и с хартиени карти. Идеята е всички да свикван и да се убедят, че новата система е много по-добра.
-А кога ще пуснете новата схема на градския транспорт, която подложихте на дълго обсъждане(ВИЖ ТУК)?
-Може да я пуснем веднага, но изчакваме да се въведе електронното таксуване, за да дадем възможност на бургазлии с една карта да се пътува в няколко автобуса в рамките на 45 минути. Искаме да докажем, че не само новата транспортна схема, а и билетната система са качествени услуги, които трайно ще подобрят качеството на обществения транспорт в Бургас. Това е голямо предизвикателство за нас.
-Г-н Драгнев, какви са финансовите показатели на „Бургасбус“?
-Традиционно в последните години излизаме на печалба. Условията за работа са добри и във фирмата работят 860 човека. Бих искал да им благодаря, заради това, че създадохме силен екип и за тяхната всеотдайност. Благодаря и на общината Бургас в лицето на кмета г-н Николов за гласуваното доверие.
В категории:
Бургас
Внимание! Мощна магнитна буря ни връхлита по празниците
Рецепта мечта за козунак! Мек, пухкав, на конци и без месене!
Рекет пред КАТ: Дай пари или ти съсипвам колата
Ако в жк. "Меден рудник" ви е скъпо, отидете в Лондон - средният наем е над 3000 евро
Хиляди ще изпълнят площада пред храм "Св. св. Кирил и Методий" за пасхалната служба, ето програмата
Кой ви каза, че тези храни са вредни - всъщност са здравословни
02/05/2024, Четвъртък 20:40
0
Рецепта мечта за козунак! Мек, пухкав, на конци и без месене!
02/05/2024, Четвъртък 20:25
0
Лоша прогноза за времето премества на друга дата откриването на островния сезон, обявено за 4 май
02/05/2024, Четвъртък 20:00
0
Внимание! Мощна магнитна буря ни връхлита по празниците
02/05/2024, Четвъртък 19:40
1
Хиляди ще изпълнят площада пред храм "Св. св. Кирил и Методий" за пасхалната служба, ето програмата
02/05/2024, Четвъртък 19:30
0
Държавната хазна излиза от релсите
02/05/2024, Четвъртък 19:20
1
Хапвайте тази здравословна шоколадова торта без никакви угризения
02/05/2024, Четвъртък 19:00
0
Внимание, кърлежи: Вижте съветите на здравните власти
02/05/2024, Четвъртък 18:40
0
Рекет пред КАТ: Дай пари или ти съсипвам колата
02/05/2024, Четвъртък 18:20
2
Ако в жк. "Меден рудник" ви е скъпо, отидете в Лондон - средният наем е над 3000 евро
02/05/2024, Четвъртък 18:00
5
Защо някои домакини не мият суровото месо преди готвене
02/05/2024, Четвъртък 17:40
4
Фермерите искат да се създаде гаранционен фонд при щети в земеделието
02/05/2024, Четвъртък 17:20
1
..
но много пестите нафта бе!!!
само по инерция ви се движат
автобусите по линията Бурргас- Камено