Напрежение между учители и родители преди 15 септември, причината е забраната на...
Промените не са фундаментални, така изглеждат просто. Не са даже достатъчно дълбоки, просто се опитваме да настроим системата към реалността
Би било много добре, приветстваме идеята, където може да се случи. В 51% обаче в софийските училища към момента не може да се случи, в 35% от страната също. Това е и предизвикателство към родителите. Това заяви Д-р Юлиян Петров, председател на Синдикат „Образование” към ЩТ „Подкрепа”, в ефира на БНТ относно идеята на МОН за започване на учебните часове час по-късно и отпадането на двусменния режим в училищата.
Асен Александров председател на Сдружението на директорите в средното образование в България, подчерта: „Където са искали, са могли да започват по-рано. Иска ни се и децата да свършват по-рано, но има родители, които идват да ги взимат в 18 часа. Въпросът е комплексен, зависи от промяна на навиците на родителите.”
По думите му се изисква строеж на над 50 нови училища в София, за да се премине в едносменен режим. Петров е категоричен, че двусменният режим не е добър и трябва да се излиза от него, но хоризонтът за това е далеч. Напомни, че на две смени са търсените училища също така.
Той коментира още, че световната практика не е да се оставят отключени училищните дворове. Според него не е добре да се оставят отворени.
За промените в НВО за 7 и 10 клас Петров смята: „Изпитът по БЕЛ в 7 клас по времетраене е най-дългият и най-динамичен, това е огромен стрес и за децата, и за родителите.”
Александров уточни: „Цялата подготовка 5,6, 7 клас е подготовка за НВО. За живота, за който ги подготвяме, няма конспект. Те трябва да могат да мислят, не конкретно за задачите в изпитите.”
Относно забраната за телефоните в час, той допълни: „Промените не са фундаментални, така изглеждат просто. Не са даже достатъчно дълбоки, просто се опитваме да настроим системата към реалността. На децата не им трябва да назубрят формули по математика, по физика.
За телефоните – те и сега са забранени в час, но не се спазва забраната. Не срещаме подкрепа от родителите, за да има промяна.“
„Отговорността за телефоните не трябва да бъде вменена на учителите. Родителите трябва да разберат, че това е за доброто на техните деца”, категоричен е Петров.




















