На празника на морето ДППИ започна рехабилитацията на вълнолома в Бургас

„Проектът ще подобри значително работата на самото пристанище, което ще донесе преки икономически ползи за града и региона
На 20 май 2025 г., по случай Европейския ден на морето, в Бургас официално стартира рехабилитацията на стария вълнолом – ключова инфраструктура за сигурността и функционирането на пристанището. Проектът се реализира от Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) в рамките на Програма „Транспортна свързаност“ 2021–2027 г.
Началото на строителните дейности бе дадено с официална церемония, на която присъстваха генералният директор на ДППИ Ивайло Иванов, представители на местната и държавната власт, както и експерти в областта на морския транспорт.
„Модернизацията на вълнолома ще гарантира надеждно и безопасно корабоплаване, както и по-ефективни пристанищни услуги. Проектът е част от дългосрочната визия на ДППИ за развитие на съвременна и устойчива морска инфраструктура в съответствие с европейските транспортни и екологични политики“, подчерта Ивайло Иванов /на снимката/.

Съгласно инвестиционните параметри, ще бъде увеличена височината на вълнолома, както и обновени конструктивните му елементи, с цел подобряване на защитната му функция и устойчивост при неблагоприятни метеорологични условия. Наред с това се предвижда и изграждането на нова пешеходна алея, която ще отвори морския фронт към гражданите и гостите на Бургас.
„Проектът ще подобри значително работата на самото пристанище, което ще донесе преки икономически ползи за града и региона, като същевременно ще създаде по-достъпна и атрактивна среда“, посочва в официално обръщение кметът на Бургас Димитър Николов.
Според ръководителя на Управляващия орган на Програма „Транспортна свързаност“ Мартин Георгиев, ДППИ продължава да реализира проекти с ясна бизнес насоченост и дългосрочен ефект, като така укрепва позицията на Бургас като стратегически логистичен хъб в Югоизточна Европа.
Вълноломът е от критично значение за надеждността и оперативната ефективност на пристанище Бургас, особено в контекста на климатичните промени и повишената честота на екстремни метеорологични явления. Подобренията ще позволят по-ефективно опериране на търговските и логистичните терминали, както и разширяване на капацитета за бъдещи инвестиции.
Рехабилитацията е още една стъпка към утвърждаването на пристанище Бургас като модерен мултимодален център, конкурентоспособен на европейско ниво.



















Ала-бала приказки да галят ушите на бургазлии. Истината е, че се продължава да се работи за Варна, а сега и за Констанца, която БГ направи най-голямото контейнерно пристанще от Босфора. Нашите сега откриха, че Бс е преди Вн и Констанца и направихаф с 80-годишно закъснение контейнерен терминал за големите кораби, които щели да продължават да минават през Босфора. Такива вече няма да има. Всичко ще минава Ж П връзкота от Александруполис за Вн и Констанца. Защото в Бс не искат да построят фериботен термина, а той е задължителен. И ако имаше разумни концесионери, той отдавна трябваше да е факт, а не да ни залъгват със закъснял контейнерен терминал, който всъщност е благодарение на Щатите. Войната ще свърши и Украъна ще е грижа на руснаците. Ние да мислим за нашите пристанища, от които Бс е най-важно и е крайно време да заеме мястото си