100 зрелостници без транспорт за матурите, шефове на училища в София зоват родители да помогнат

Не представлява проблем до сряда да имаме една много добра логистика, каза директорът на 119 училище Диан Стаматов
Стотина деца имат проблем с извозването за матурите в София. Не представлява проблем до сряда да имаме една много добра логистика. Това каза в „Лице в лице“ по бТВ директорът на 119 училище Диан Стаматов.
След като водещата Цветанка Ризова изтъкна, че преди ден негови колеги са излязли с апел да се осигури транспорт на зрелостниците и на квесторите на матурите, за да може децата да си положат изпита, Асен Александров, който е шеф на 51 училище, поясни, призивите всъщност са два.
„Преди това настоявахме родителите да подпомогнат този процес. Много бащи заявиха пред директорите на училищата, където учат техните деца, че ще се включат в извозването. На следващия ден се обърнахме и към транспортните работници“, добави той.
„София е един солидарен град. Това го показаха родителите, учителите. Независимо дали стачката продължава, децата ще бъдат извозени“, заяви Александров.
Изненадани сме от тази съпричастност и солидарност, каза колегата му в студиото.
Според него въвеждането на Религии и добродетели е един от много дискутираните акценти на промяната с средното образование, защото се очаква нещо, което все още не е точно формулирано. „Ясно е, че трябва да имаме добре изградени хора с добри отношения и обноски. Въпросът е кой да го направи и как. Не е задължително да е с религиозни елементи“, добави той.
Има много примери близо до нашата държава, които показват много висока степен на добродетели и добро отношение с ценности в областта на религията, заяви Стаматов.
„В 51-во училище от четири години имаме възпитание на 51 добродетели. Когато имаш проблем, спираш часа и започваш да говориш за него, а това, че няма да решиш уравнението, не е толкова важно“, каза пък Александров.
От съществено значение е в контекста на събитието децата да получат правилна оценка на ситуация и как да реагират, добави той.
„Казваш само темата и децата сами започват да я обсъждат. Те искат да говорят за приятелство, за щедрост, за съчувствие. Това са техните теми. Кога да ги правим – в часовете по математика, по български ли? Идеята е да има фокусиране на възпитание върху ценности“, обясни шефът на 51-во училище.
„Религията се е пропила в нашия живот. Поне 100 дечица ми казаха „Христо Воскресе!“. Не е ли по-добре учителката да им разказва кой е този Христос и как е възкръснал?“, каза още той.





















