Държавата може да спечели войната по пътищата за един ден, но не иска
Борис Марков с разтърсващ коментар за камерите на тол системата, които могат да изловят джигитите, но не работят
Държавата има властта да спечели войната с джигитите по пътя за един ден. И за това е нужно да се добави само едно изречение в законодателството – че се разрешава на тол системата да измерва и скоростта. Така смята бившият политик от СДС Борис Марков, който в момента е представител на австрийската фирма „Капш“, което изгради тол-системата у нас. Според него обаче това не се прави, защото така МВР ще изгуби контрол, комисиони и власт.
Публикуваме позицията му без редакторска намеса, а изводите всеки може да си направи сам:
Държавата разполага с 300 камери на тол системата, които МОГАТ ДА ЗАСИЧАТ МОМЕНТНАТА СКОРОСТ , т.е. да работят като полицейски радари. Могат, но не ги пускат да работят с тази им функция вече 4 години.
Камерите на тол системата са в пъти по-ефективни от полицейските. Модерни, нямат нужда от допълнителни настройки, няма разходи за екип да ги инсталира на пътя, няма нужда от настройване, всичко е автоматично. Като сметнете за целият им експлоатационен живот, те са над 50 пъти по-ефективни. Но не работят.
Камерите на тол системата са разположени така, че дори когато даден участък е затворен за ремонт и трафикът на камионите е отклонен по алтернативен маршрут от АПИ, той задължително също е оборудван с камери (заради събирането на пътните такси), от което следва, че всички трасета на камионите са подсигурени и за контрол на скоростта. С полицейските не е така, няма ги и трябва да се и инсталират и прибират, което е крайно неефективно.
Ако тол камерите засичат и скорост, край на джигитите по пътя! Ако пуснат и средната скорост да се засича на различни отсечки, ДЪРЖАВАТА ЩЕ СПЕЧЕЛИ ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА. Ще, но не иска.
Единствената причина камерите на тола да не работят и да засичат скорост е… корупцията в МВР.
Защото, ако тези 300 камери заработят, МВР няма да организира търгове за камери следващите 10-15 години и няма да има комисиони и корупция при обществените поръчки.
Защото, ако тези 300 камери заработят, МВР ще загуби монопола върху контрола на скоростта, което е по-малко корупция по-пътищата.
Защото, ако тези 300 камери заработят, всяка глоба ще може да се заплати ВЪВ ВСЯКА ЕДНА БЕНЗИНОСТАНЦИЯ, а МВР ще загуби монопола върху събирането на глобите и съответните комисионни от това. Вече няма да е само в гишетата на полицията.
И най-важното, ще се види отчайващо ниската ефективност. Защото в момента цялата полиция, с всичките си служители, привилегии, допълнителни разходи за материално стимулиране и заплати, събират по 9-10 милиона в глоби на година. Това е ефективността на 20-30 хиляди полицаи, а 250 държавни служители в тола събират над 16 милиона на година глоби. Виждате ли разликата? 30 хиляди срещу 250 души, 9 милиона срещу 16 милиона, колко пъти по-ефективно е това?!
За да заработят камерите на тола и за скорост е нужно да се добави само едно изречение в българското законодателство - че се разрешава на тол системата да правоприлага и за скорост. Това е. Само това изречение и държавата печели войната почти автоматично.
Затова умират децата ни. Затова я няма Сияна. Да сте чули някой да попита с каква скорост се е движел тира преди удара? Защо е загубил контрол? Ако е бил натоварен и само с 10 километра е превишил скоростта, много ясно, че ще изгуби контрол.
Ако работеха камерите на тола, щяхме да знаем със сигурност. Само че тук работи корупцията в МВР и децата умират. С едно изречение можем да ги спасим, но не го правим.
Ето това е в основата на войната на МВР срещу тол системата. Затова не помагат на колегите си, не отиват да заловят нарушителите нито за превишена скорост, нито за претоварване. Чувстват се застрашени и си пазят старото и познатото.
Едно изречение в законодателството или монопол на МВР и смърт по пътя.
П.С. Запазвам си правото да ви разкажа детайлите по-късно и далеч по-образно. Толкова образно, че и прокуратурата ще се разработи. Няма да имат избор.
България засилва присъствието си на германския туристически пазар

Защо трябва да убиеш някой на пътя за да разбереш, че ограниченията не са измислени просто, защото на някой му е хрумнало...
Истината е, че масово се превишава скоростта, но това не е само българско явление. Закони има, но не са виновни политиците, а задкормилното устройство!
Селските пръчки дето живеят за да дават газ на умрелите си 25 годишни щайги щот не ги знаят тея камери.
Единственият работещ метод е с не маркирани автомобили да се пускат катаджии да обикалят нон стоп по пътищата и да глобяват за всичко не да се правят на приятно разсеяни !!!
Толкова. С тоя маТрял ще е така. Който има възможност да се евакуира докато е време, защото промяна няма да има, дори и да се въведат тол камерите.
1. Корекцията на здп с понятието средна скорост е приет на първо четене! Въпрос на време е да бъде приет окончателно!
2. Не на всички пътища има тол камери!
3. Австрийската фирма все още държи сорс кодовете на софтуера за което ежегодно й се плащат права! А отчитането на средната скорост е промяна в сорс кода!
4. В момента започват проби в София за сертифицирането на камерите!
5. В законът за МВР е записано, че всички глоби свързани с здп отиват в бюджета на МВР! Което означава, че колкото повече нарушения се правят, толкова по високи заплати ще имате МВР!
6. МВР не е психолог! Спазването на здп е личен избор! Поради тази причина, свързана и с българския манталитет по пътищата ни ще продължават да умират невинни хора! За съжаление!
УПРАВЛЕНИЕТО НА АВТОМОБИЛ Е ОТГОВОРНОСТ! КАКТО РАБОТАТА А ВСЯКА МАШИНА!
да е по граничната ограда.
С бронировка `Лада` `Нива`,
на цар Тиква най ще му отива.
- Куче. Куче-касичка.
- Куче? Старомодно…
- Имаме модерни! Камера-касичка и шлем-касичка.
- Тази камера защо е зелена?
- Тя е тол-камера!
- Така ли? Нищо не пише?
- От пратката Е !
- Лошо! Лошо, гербарю…
- Седларов.
- Лошо, Седларов, лошо!
Много ясно че иска да си пробуха австрийдките боклуци и да си вземе комисиона ара в дясно