Държавата "уплаши" мобилните оператори с глоби за 56 000 лева
Санкциите "бълха ги ухапала" са наложени за 7 случая на нелоялни практики за половин година
Въпреки че има голямо недоволство от мобилните оператори, държавата засега не успява да пресече т. нар. нелоялни практики - тоест различните уловки и трикове, с които ощетяват абонатите. Последата вълна от възмущение е заради поредното едностранно вдигане на цени по договори, без да е искано съгласие от клиента.
За половин година Комисията за защита на потребителите е хванала само седем случая на нелоялни практики, а наложените глоби са направо смехотворни - общо 56 хиляди лева за установените нарушения. Това става ясно от писмен отговор на служебния министър на икономиката Петко Николов.
Николов не уточнява кои телекоми са уличени в нарушения. Става ясно обаче защо "нелоялните практики" продължават - глобите, които може да налага КЗП, за ограничени от закона и са с толкова нисък "лимит", че няма как да респектират компании, които се радват на милиардни обороти.
Преди дни председателката на комисията, защитаваща потребителите, обяви, че забранява на телекомите да вдигат цените по вече сключени договори. Повод за това бяха анонсираните първо от "Йеттел", а после и от "Виваком" повишения на такси. "Йеттел" съобщи на абонатите си, че вдига цените, защото иска да ги зарадва с повече минутки за разговори и повече интернет. После влезе в спор с КЗП, която подчерта, че мобилен оператор не може да натрапва на клиентите си такава "сделка" - да плащат повече, за да получат повече. Това е "непоискана услуга", посочи Мария Филипова, шеф на КПП, но "Йеттел" настоява и до днес, че действа само в полза на абонатите си
"Виваком" също предупредиха, че качват цените, но обясниха, че го правят заради растящите разходи - за ток, заплати и прочее. Така се стигна до заповедта на председателката на КЗП за забрана на повишенията по заварени, вече сключени договори. Веднага след ветото на Филипова от А1 започнаха да разпращат съобщения на своите "лоялни клиенти", че няма са променят цените.
Засега не е ясно каква ще е ответната реакция на "Йеттел" и "Виваком". Ако се съди по досешните им действия при спорове с държавата, те вероятно ще обжалват в съда заповедта на Мария Филипова за забрана на поскъпвания и други промени в договорните условия, които не поискани и не са одобрени изрично от клиента.
Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже
Русе грее с 900 метра празнична светлина и нова коледна магия
Лекари без договор, пациенти без сигурност – защо бюджетът за 2026 е решаващ
Открит опасен микроорганизъм в мляко за кърмачета, изтеглят партиди от пазара
Властта се срива, Радев излиза напред
Откраднаха коледна елха от района пред училище в Радомир
Протест в Смолян срещу фотоволтаична централа: Жителите се опасяват за домовете и гората
Как евтините китайски дрехи заляха Европа
Въпросът остава: Кои са били хората, стреляли по деца в Сараево, като на сафари?
Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана
Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост
Всички правим тази грешка: Тези ястия, стават по-здравословни, но чак на следващия ден
