Надяваме се до края на годината да стартираме работните проекти за етажни паркинги в жк „Възраждане”
Терените, които избрахме за паркинги, бяха отредени за жилищно строителство, но кметът забрани да се продават, каза инж. Чанка Коралска
Инж. Чанка Коралска е зам.-кмет по строителство, инвестиции и регионално развитие на Община Бургас. Разговаряме с нея във връзка с идеята на екипа на Димитър Николов за изграждането на етажни паркинги в ж.к."Възраждане".
- Инж. Коралска, трафикът в Бургас от дни е истинско изпитание за нервите на шофьорите. Паркирането също е невъможно. Какво прави Община Бургас за решаването на тези проблеми?
- Това е в резултат на факта, че хората стават все по-материално състоятелни и си купуват повече автомобили. Така се поражда другият въпрос - трябва да се намери място, където тези коли да нощуват. Община Бургас работи по този проблем усилено и не от днес, а от години. Виждате, че там, където правим нови улици, винаги опитваме да увеличим паркоместата. С ремонтите на междублоковите пространства също се опитваме да осигурим на живущите максимална възможност за паркиране. Знам, че това е недостатъчно и затова търсим всеки възможен свободен общински терен да бъде превърнат в подходящо място за пракинг.
Така възникна идеята за проведената анкета. Избраните в нея терени Димитър Николов преди няколко години забрани да бъдат продавани, въпреки че са отредени за жилищно строителство. Те са потенциално подходящи да бъдат изградени етажни паркинги. Направихме обратна връзка с гражданите - имаме идентифицирани три терена, които получиха най-много гласове като потенциално възможни. Те са разположени между други сгради и изграждането трябва да се случи на калкан с вече съществуваща сграда.
Процедурата е сложна - преминава освен през обществено обсъждане, през изменение и на Подробния устройствен план (ПУП). Надяваме се да нямаме жалби в съда, след като всичко бъде одобрено и процедурата премине за няколко месеца, ще пристъпим към същинското проектиране.
Изграждането на три такива паркинга няма да реши на 100% проблема с паркирането. Община Бургас продължава да идентифира и други терени.
- А какво се случва с идеята за паркинг над пазара "Краснодар"?
- За района на "Краснодар" има и одобрения и несъгласия. Там идеята е да се изгради едно надземно ниво, което да запази пазарната площ и да се направи второ ниво, използвайки денивелацията между двете улици, между които е изграден пазарът. Но това, като че ли, е един процес, който ще бъде малко по-дълъг, защото изисква повече предпроектно проучвателни работи, за да може отново да предложим на гражданите една по-изчистена концепция.
- Каква е вашата идея? Да запазите напълно пазарът и върху него да има паркинг?
- Идеята е половината терен да бъде върху нивото на съществуващата сграда, да се преустрои пространството, да има помещения, които да са много по-удобни за хората, които ползват пазара. В момента смятам, че има още какво да се желае като организация на това пространство.
- Хората изразиха притеснения, че там така трафикът ще влезе по малките улички на жк „Възраждане”.
- Трафикът така или иначе го има. Реално няма да вкараме допълнителни хора вътре, защото там ще паркират хората, които ползват пазара и търговските обекти, както хората, които живеят в комплекса. Нека да стане ясно, че паркингите в жк „Възраждане” ще обслужват основно тези, които живеят наоколо.
- За колко места ще бъдат паркингите, които сте идентифицирали като терени?
- Касае се за 50-60 места в позиции 1, 2 и 5 от анкетата. Възможно е тази бройка да бъде увеличена, в зависимост от начина, по който ще се преминава от едно ниво на друго. Когато терените не са с голяма площ, подходящ начин за качване на автомобилите по етажите е с асансьорна платформа. Но когато е факт изменението на Подробния устройствен план и няма жалби по него, тогава с конкретното проектно решение ще можем да дадем яснота кой паркинг с какъв капацитет ще е.
- От картата, предоставена от Община Бургас като част от анкетата, паркинг 3 изглежда като най-голям. С колко места ще разполага той?
- Това е паркингът на "Краснодар", който може да реализира между 100 и 150 места. Пред нас предстои предизвикателството да предложим достатъчно добър вариант като концепция за това място, за да могат хората да го разберат и осмислят, и да ни дадат възможност да тръгнем напред с реализацията.
- Тези паркинги ще бъдат част от Синята зона, ще се заплащат допълнително? Каква е вашата концепция?
- Има различни варианти. По всяка вероятност няма да са напълно безплатни. Обсъждали сме вариант, с който и аз съм съгласна, да има възможност да се паркира по същия начин, по който в момента е организирано паркирането в жк „Възраждане”. Т.е. - запазва се както почасовото паркиране, така и годишния абонамент.
- Кога може да започне реалното изграждане и откъде идва финансирането?
- Финансирането ще бъде смесено. Ще търсим държавни средства, които се предоставят на общините за проекти, както и ще вложим собствени. По-важно е наистина да направим тази промяна на ПУП-а, да се отредят терените и в края на годината да стартираме с работните проекти.
- На друга тема - къде предстои да се изградят кръгови движения в Бургас и ще облекчи ли това трафикът, според вашите експерти?
- Кръговите кръстовища се доказаха като един доста добър начин за регулиране на трафика. Това е и европейска тенденция. Преди 15 години стартирахме плахо с кръговото кръстовище на "Трапезица", но виждаме колко лесно вече е движението там. Сега, в етап изграждане, е кръгово кръстовище, което се намира на едно доста проблематично място за Бургас - между улиците „Димитър Димов” и „Никола Петков” в жк „Изгрев”. Там се развързва цялото движение за комплекса и към околовръстното. Получи се добър вариант и се надявам до края на годината да сме готови. В момента съвсем умишлено забавяме строителството, защото не искаме да възпрепятстваме летния сезон.
- Другите, които се предвиждат, къде ще бъдат?
-Предвиждаме две кръгови кръстовища на бул. „Захари Стоянов” - първото е на връзката за кв. Горно Езерово, а второто на първия вход към жк „Меден рудник”. Комплексът е доста голям и доста населен - един малък град, който има нужда от оптимизация на тези две кръстовища, които към момента са светофарно регулирани.
Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана
Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост
Всички правим тази грешка: Тези ястия, стават по-здравословни, но чак на следващия ден
Взимаме повече пари заради новите ваучери за храна
Даниел Бачорски побесня, изрече гневни думи
Царевичното брашно крие тайна? Здравен ефект, за който малцина подозират
Левът изчезва от банкоматите от 1 януари: Как ще теглим евро през 2026 г.
Влаковете тръгват по ново разписание
Съпричастност с монети: Варна показва как се гради доброто
Велико Търново се обедини в маратон с кауза
Мистерията с бетонираните тела, изплували от Дунав, свързана с изчезналите милиони от Белград
Шамани се опитаха да предскажат победителя в изборите в Чили, но духовете мълчат
