Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Нидерландски изследовател предсказа с точност земетресението три дни преди трусовете

Турският президент Реджеп Ердоган нарече случилото се „историческо бедствие“
07 Февруари 2023, Вторник, 09:17 ч.
Автор: Божидар БОЖКОВ

В публикация в Туитър той предрича и къде конкретно ще се случи

Нидерландецът Франк Хохербейтс предсказа с точност мощното катастрофално земетресение, отнело хиляди животи в Турция и Сирия, три дни преди да се случи. На 3 февруари той написа в профила си в Туитър: „Рано или късно ще има земетресение с магнитуд 7,5 в този регион: Турция, Йордания, Сирия, Ливан“. Към публикацията бе добавил и карта, на която с абсолютна точност е очертал и епицентъра на труса.

Хохербейтс работи за изследователския институт „Солар систъм джиометри индекс“, който се занимава с изчисляване на данни, свързани с конкретните геометрични позиции на Слънцето, планетите от Слънчевата система и Луната. От института твърдят, че когато тези данни се изобразяват на специална графика, тя лесно показва къде предстои по-голяма сеизмична активност. При това графиката представя предстоящите възможни трусове обикновено в рамките на три-четири дни преди те да се случат. Именно такава карта, създадена въз основа на позициите на планетите, бе публикувал в профила си и нидерландецът.

Тъй като заниманията му го сродяват много повече с астролозите, отколкото с класическите учени, туитът от 3-ти февруари веднага предизвика вълна от възмущение сред сеизмолозите, които не спестиха дори обидни определения като „лъжеучен“. Нападките продължиха дори след като прогнозата на Хохербейтс и института му се сбъдна. Малко след като целия свят научи за бедствието нидерландският сеизмолог Мартин ван ден Енде, написа следния коментар под публикация на Хохербейтс: „Моля, всички, които четат тези „прогнози" - не се поддавайте на тях. Земетресенията не се предизвикват от позициите на планетите и няма научен метод за прогнозиране на земетресения. Моля, консултирайте се с истински сеизмолог, ако имате въпроси.“

Атаките срещу Франк Хохербейтс обаче само засилиха интереса към него и организацията, в която работи. Туитът му от 3 февруари се превърна във вирусен и до момента е посетен от над 41 милиона души.

Вижте във видеото какво още разказва Хохербейтс за прогнозирането на земетресения и работата си:

Вчера „Солар систъм“ пък публикува апел към потребителите да не ги заливат с въпроси и обаждания, защото са малък колектив и не могат да отговорят на всички. Организацията обяснява, че е насочила вниманието си единствено към възможни предстоящи земетресения с приблизителен магнитуд 6 по скалата на Рихтер и по-голям. Те твърдят, че такива трусове обикновено се случват когато планетите достигнат точно определени позиции в Слънчевата система. Интересното е, че „Солар систъм“ използва термина „съвпад на планетите“, който е част и от речника на астролозите.

„Всичко това обяснява защо подобни мощни земетресения обикновено са групирани във времето. Добър пример е месец декември на 2016 г., който беше сеизмично много активен поради по-критичните позиции съвпади на планетите през целия месец. Това ни позволи да направим три предупреждения предварително“, заявяват от организацията.

Те признават, че често ги атакуват учени с аргумента, че планетите не могат да влияят върху Земята, тъй като разстоянието между тях е твърде голямо, за да може гравитационната им сила да бъде от значение. „Въпреки, че математически наистина е лесно доказуемо, че гравитационната им сила е малка, логиката зад това разсъждение е погрешна в основата си, защото не обяснява защо в случая се разглежда само гравитационната сила между планетите. През 40-те, 50-те и 60-те години на миналия век радиоинженерът Джон Х. Нелсън доказа чрез наблюдение на радиокомуникация на къси вълни, че позициите на планетите в Слънчевата система влияят значително на земната атмосфера. От близо 1500 прогнози за атмосферното състояние, които прави през 1967 г., той познава в 93,2% от случаите. Неговите методи за прогнозиране, макар и на пръв поглед забравени, не са опровергани и до днес“, заявяват от изследователския институт.

В категории: Животът

Андреа призна, че няма мъж
Андреа призна, че няма мъж 26/07/2024, Петък 19:59 2
Миле Китич пие като смок
Миле Китич пие като смок 26/07/2024, Петък 19:39 2
Не съм изненадан
08.02.2023 02:45:22
Днешната наука продължава със средновековните догми.Тогава църквата заклеймяваше кое е право или не и изгаряше "шарлатаните" на клади,днес същата роля са заели синекурците от разни университети,които не могат да приемат такова "богохулство" срещу науките и бързат да заключенията и заклеймяването.
Аре у лево
07.02.2023 10:59:03
Аз предсказвам, че до 5 години в Япония ще има поне едно силно земетресение, което ще причини материални щети и жертви. Оракул ли съм? Ми не, просто Япония е в един от най-земетръсните райони на света
No Way
07.02.2023 10:57:05
Предсказанията се правят преди да се случи събитието. След това е нещо от рода на "ама аз това го казах или го сънувах, вервайте ми" Тя и баба Ванга и Нострадамус са предсказали уж всичко, но го пишат когато вече се е случило. Всички предварителни прогнози на разни " звездите ми го говорят" са се проваляли. Колко пъти идва Армагедона за последните 30 години? Божка ай спри се с тъпите статии
Селянин
07.02.2023 09:53:12
Гравитацията е интересна и мощна сила и определено влияе на цялата вселена. Имаме още много да учим за тези физични закони и влияния.
Чичо леля
07.02.2023 09:47:12
Там винаги ще има земетресения защото се кръстосват границите на тектонските плочи на 3 континента точно там, и който и да го каже ще познае , а който има достъп до някакво изследователско оборудване то може даже да предскаже кога, така че това изказване е от рода на , септември ще вали дъжд в България
Какво означава
07.02.2023 09:35:36
“Рано или късно”? Звучи ми като врачките: “Ще стане до 3... до 3 дена, до 3 седмици, до 3 месеца, до 3 години!”. И след 30 години се сещаш, и си казваш: “Бах маа ѝ, тая ми позна!”.
Бс
07.02.2023 09:33:46
Възможно е да има такава връзка.Човекът открива и обяснява нещо,което сеизмолозите не са учили.Това не означаеа,че е грешно,може да е откритие в полза.

Шофьори, внимавайте! Дръзки крадци дебнат дали заключвате колите си в Бургас, двама вече изгоряха Шофьори, внимавайте! Дръзки крадци дебнат дали заключвате колите си в Бургас, двама вече изгоряха Близо 6 хиляди лева откраднали двама хитри бандити, но полицаите ги спипали Димчево става Палма де Майорка с най-луксозния си голф курорт в света Димчево става Палма де Майорка с най-луксозния си голф курорт в света Не в изкуствени водни басейни, а направо в Мандренското езеро тузарите ще разгръщат ударната зона на понтони Васил Киричев след сигнал до Флагман: Атака от конкуренцията е, защото съм успешен Васил Киричев след сигнал до Флагман: Атака от конкуренцията е, защото съм успешен Такъв случай с починал човек от жк. "Братя Миладинови" няма, никой не ми давал пари без да издам фактура, всичко е клевета, твърди управителят на погребална агенция „ВиваСват“ Ляв народен фронт ще обедини след броени часове над 15 партии за предстоящите избори Ляв народен фронт ще обедини след броени часове над 15 партии за предстоящите избори Очаква се левият блок по образец на Франция да приеме декларация   Това са кифличките на баба Станка за чудо и приказ Това са кифличките на баба Станка за чудо и приказ Тази рецепта е безотказно вкусна и лесна, няма да съжалявате ако пробвате! Явор Бахаров проговори за пиянска случка в Бургас Явор Бахаров проговори за пиянска случка в Бургас Аз ли съм единственият човек на тази земя, който е отишъл на купон, или съм единственият, който, след като се е почерпил, е задрямал на чист въздух на пейка, пита актьорът Поморийската художничка Нели Тодорова представя самостоятелна изложба в Бургас Поморийската художничка Нели Тодорова представя самостоятелна изложба в Бургас На нея ще бъдат показани различни по стилове и тематика картини, както и такива, непоказвани досега – съкровени и искрени Лиxвeнитe paвнищa и пo ĸpeдититe, и пo и дeпoзититe y нac ce ĸoлeбaят Лиxвeнитe paвнищa и пo ĸpeдититe, и пo и дeпoзититe y нac ce ĸoлeбaят Taĸa или инaчe, въпpocнитe ĸoлeбaния ca тoлĸoвa мaлĸи, чe ca пoчти нeзaбeлeжими ca oтдeлния ĸлиeнт, дoĸoлĸoтo нe влияят нa paзмepa нa внocĸитe пo oбcлyжвaнeтo нa дългa мy Ще се обърне в гроба: Вижте  какво се случва в замъка на Косьо Самоковеца Ще се обърне в гроба: Вижте какво се случва в замъка на Косьо Самоковеца Оказва се, че имотът на покойния контрабанден бос е много апетитна локация за куп звезди Нова измама в чалга средите, ползват името на Глория, за да опъват бръчки Нова измама в чалга средите, ползват името на Глория, за да опъват бръчки Фалшиви кадри обикалят социалните мрежи, създадени са чрез изкуствен интелект
Арестуваха българи за оскверняване на Мемориала на Холокоста в Париж Арестуваха българи за оскверняване на Мемориала на Холокоста в Париж Престъплението е станало на 14 май Могат ли смъртоносните вируси Шандипура и Нипа от Индия да стигнат до България Могат ли смъртоносните вируси Шандипура и Нипа от Индия да стигнат до България И двата могат да предизвикат енцефалит, като първият е опасен за децата, а другият засяга както малките, така и големите Бриджит Бардо скочи на Ердоган, ето какво писмо му написа Бриджит Бардо скочи на Ердоган, ето какво писмо му написа 89-годишната актриса призова да бъде оттеглен проектозакон за бездомните кучета Средната заплата в Сърбия вече е 855 евро Средната заплата в Сърбия вече е 855 евро В Белград средната заплата е 1075 евро, в Нови Сад - 982 евро, в Ниш - 813 евро Ад край бреговете на Филипините! Танкер с 1,4 млн. литра мазут потъна Ад край бреговете на Филипините! Танкер с 1,4 млн. литра мазут потъна Успяхме да спасим 16 от 17-те членове на екипажа, един от които е в неизвестност, заяви министърът на транспорта Джо Байдън: Време е да предам щафетата Джо Байдън: Време е да предам щафетата Американският президент каза, че се оттегля от кампанията в усилието си да защити демокрацията, поставяйки настрана личните си амбиции Арестуваха в Бодрум терорист, сложил бомба в колата на офицер в Москва Арестуваха в Бодрум терорист, сложил бомба в колата на офицер в Москва  При атентата вчера пострада и съпругата на руският военен  Гърците пропищяха: Туризмът излиза извън контрол Гърците пропищяха: Туризмът излиза извън контрол Броят на пристигащите през 2024 г. ще надхвърли миналогодишния рекорд от 35 милиона, което почти сигурно ще донесе още повече приходи от туристи след 10-процентно увеличение от 2023 г. спрямо 2022 г. Сравниха смяната на пола при деца с нацизма в интервю с Мъск Сравниха смяната на пола при деца с нацизма в интервю с Мъск Тези „хора“ трябва да бъдат вкарвани в затвора заради престъпленията си, смята милиардерът Полицай застреля жена, можела да го залее с вряла вода Полицай застреля жена, можела да го залее с вряла вода Байдън прати съболезнования на близките на чернокожата Соня Маси
Асен ГЕНОВ, анализатор Асен ГЕНОВ, анализатор Ваканцията на депутатите ще засили отвращението на хората Виц на деня Виц на деня Една жена се гледа в огледалото и казва на съпруга си:
- Чувствам се дебела и грозна, и сбръчкана. Имам нужда от комплимент.
- ОК, зрението ти е перфектно!
Виц на деня Виц на деня В аптеката:
- Може ли 20 презе*ватива?
- А торбичка ще желаете ли - пита аптекарката?
- Е, тя не е чак пък толкова грозна!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук - Прощавайте, защо сините сливи са червени?
- Защото са зелени!