Областният управител на Бургас Стойко Танков пише до МС за пропадналата велоалея
По заповед на губернатора е сформирана комисия, която има препоръка за трайното решение на проблема, големият въпрос е дали спасителната операция ще се реализира бързо
Губернаторът на Бургас Стойко Танков е информирал през май Междуведомствена комисия за възстановяване и подпомагане към Министерски съвет за пропадналата велоалея между Бургас и кв.“Сарафово“. Това става ясно от съобщение на областна администрация Бургас, която току-що излезе със становище по този случай. (ВИЖТЕ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)
Припомняме, че след въпрос на общинския съветник от „Демократична България“ Даниела Божинова за потъващата към морето велоалея, кметът Димитър Николов разясни, че от месеци води тежка кореспонденция с държавното дружество „Геозащита Варна“, което е отговорно в подобни казуси.
Според тях обаче свлачище няма, а пропадане заради ерозия. Управителят на държавната структура Ивелин Гаврилов отказа пред Флагман.бг да поеме отговорност при окончателно потъване на най-романтичната част от бургаската велоалея. Отказа и да даде отговор дали ще извършат укрепване. Според неговите служители – проблем в Бургас не съществува.
„Геозащита Варна“ отказва да приеме и становището на независимия експерт инж. Красимир Маринов, който е категоричен, че в този район не само има свлачище, но и то е доста активно и до няколко месеца ще погълне цялата велоалея. Заради очеизвадния конфликт на интереси Варна да отговаря и за бургаското крайбрежие, вчера кметът Димитър Николов призова да се създаде „Геозащита Бургас“ и Южното Черноморие да бъде поверено на „хора, които са на място и поне малко им пука за Бургас“.
Областният управител Стойко Танков, като най-висш представител на държавата в региона, е разпоредил още при получаването на сигнала да се сформира комисия от експерти, която да направи оглед на място и даде препоръки. Препоръката на специалистите за трайно решаване на проблема с ерозионните и абразионни процеси в имота е да се предприемат мерки за отвеждане на повърхностните води, постъпващи от платото към морето.
Предстои да се направи точно СМР за дейностите и средствата да бъдат за проектиране, стабилизация и строителство на проблемния участък и отводняване на съседната територия. Дали процесът ще може да се ускори и да не е късно, когато отпуснат парите за ремонт, предстои да разберем съвсем скоро.
Междувременно се очертава този участък да бъде затворен. Към настоящия момент до трайното укрепване и отводняване на имота е необходимо да се забрани движението по него, е становището на експертите. Достъпът до алеята и сега е ограничен, но забраната така и не се спазва.
Интересна подробност е, че за областна администрация този участък не е велоалея, а технологичен път, който служи за връзка между пешеходната и велосипедна алея между Солниците и кв.Сарафово.
Румен Радев: Властта организира манифестации, а не протести – народът е възмутен от олигарсите
Красимир Вълчев опроверга: Родителските срещи не са трик срещу протеста
В отговор на критика на Тръмп: Зеленски заяви, че винаги е готов на избори
Бургаският държавен университет и „Арсенал“ АД с меморандум за стратегическо сътрудничество
Шантавите ритуали по света за Коледа
Новият план за парк „Витоша“ орязва ски зоната до 122 хектара и блокира бъдещето на зимния туризъм
КЗК погна МВР, „Български пощи“ и „Столичен автотранспорт“
Жълтите петна по спалното бельо изчезват с този неочакван продукт
Пухкава пълнена торта с Нутела – бърза, мека и много ароматна
Учени и магистрати в Бургас обединиха усилия срещу киберпрестъпността на национален форум
Топ астролог обяви най-щастливата зодия за следващите 20 години
Звездата от „Сексът и градът“ Ким Катрал се омъжи на тайнa церемония в Лондон

Я за яхта,я за скъпа почивка,я за скъпа кола и т.н
След първоначално налятите милиони,сега се вижда качеството на направеното-
корупционни практики,май така е модерният израз.
Сега се искат още милиони,за ремонт на ремонта-и така до безкрай
Кой ли е?
Гарантирано от греб
През 2-3години ще се искат едни милиони,и резултатът ще е видим-както е в момента!
В същото време основни артерии в града са пълен леш,да не говорим за малки улички,които не са ремонтирани от 50 и повече години!
А новите след "основен"ремонт изкарват максимум година-две!
Това е ясно за всички,но трябваше да се"усвоят"няколко милиона,като се хвърлят няколко самосвала асфалт!
Срещу Майката Природа не може да се бориш!