Как „Севан“ събори в съда акт от 5 хил.лева за претоварен зърновоз
Фирмата на братята Артур и Армен Акопян твърди, че не е собственик на товара
Върши ли изобщо някаква работа Държавната агенция „Автомобилна администрация“, т.нар. ДАИ? Този въпрос зададе Флагман.бг след ужасяващата трагедия в Айтос през септември. (ВИЖТЕ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)
По всеобщо мнение, службата е умишлено обезкървена и няма никакъв ресурс, за да прави качествен контрол на зърновозите. А както се оказва, когато все пак излязат на пътя и спипат някого в нарушение, техните актове „падат“ в съда.
Преди ден Районният съд в Бургас се е произнесъл с решение, което е отменило наказателно постановление от 5 хил.лева, наложено от инспектор на ДААА на фирма „Севан“, собственост на братята Артур и Армен Акопян – крупни зърнобосове и земеделски производители, едни от най-влиятелните бизнесмени в Югоизточна България.
На 2 септември, седмица преди трагедията в Айтос, проверяващи са спрели камион ДАФ, собственост на „Севан“ ООД, пътуващ от област Стара Загора към Бургас.
Установили са, че масата на натовареното ППС надвишавала максимално допустимата, отразена в регистрацията му. Камионът и товарът вместо 40 тона, колкото е разрешено по закон, тежали 55,025 тона.
За констатираното нарушение на фирмата е наложена санкция от 5 хил.лева, която обаче е обжалвана в съда.
Шофьорът Д.П.Т. е санкциониран, но нарушението на фирмата не е доказано по несъмнен начин, смятат магистратите от първата инстанция.
„С оглед на законовата разпоредба следва да се докаже, че именно дружеството е товародател, като някои лице от състава му, е допуснало претоварване в разрез със закона. Съдът намира, че е доказано, че МПС-то е било управлявано с надвишена допустима маса, но по мнението на настоящия състав не е категорично установено кой е товародателят“, пише в мотивите си РС Бургас.
Между кориците по делото става ясно, че ръководител на транспорт в „Севан“ ООД е заповядал да се извърши превоз за собствена сметка в периода 2 септември-3 септември 2021 година. Липсват други документи, които да свързват самия товар със „Севан“ ООД. Т.е. – тежестта пада изцяло върху водача, който едва ли не е извършил превоза за своя сметка.Това е обичайна практика при зърновозите, алармираха още през септември за Флагман.бг експерти.
Превозвачите, които искат да са коректни, призоваха за незабавни законови промени още след трагедията в Айтос. Дали и кога ще стигне до такива, предстои да разберем съвсем скоро.
Тежка катастрофа на АМ Тракия, мъгла поглъща шофьорите
Сашо Кадиев изненада рожденика в ефир
Търсят петима милионери, не си взели печалбите
Евгени Минчев разказа за срещата си с внучката на Людмила Живкова
Гърци превзеха Банско
Кои са тайните на Бачорски, които не знаем
Не подарявайте такива подаръци на близките си тази година, ще съсипете живота им
Лора Крумова не си замълча за Цънцарова
Лекари разкриха кой е най-добрият сутрешен навик за хора над 50 години
Евростат с данни за играчките и откъде идват
Ако искаш! 900 лева за смяна на гума по Коледа
Купуваме жилища като луди, ето какво расте
БНБ посочи: Домакинствата държат в банките депозити за над 100 млрд. лева

Възможно е фирмите да карат първо до своя база, докъдето камионите вървят претоварени, там да "уравняват" товара и впоследствие, на късо разстояние –до пристанището, например, защото базите им се намират близо до портовете, там вече да спазват тонажа.
Имах случай преди няколко години в който шофьора остави камиона на кантара и си тръгна пеша, защото беше точно както казваш 39500. При въпроса какво прави отговора му беше, че курса няма да му бъде платен ако товара му е под 40!
Да видиш как евреин върви на пътя и хвърля пари.
А още по-голямо чудо ?
Да видиш как арменец върви след него, събира ги и му ги връща
Дали са написани нарочно е друг въпрос.
А,че капацитета на съдиите в БургаШкия съд е меко казано спорен, защото почти всички са рожба на БургаШкия свободен университет, където се влиза с тест, а не с изпити.
Така,че факта си е факт, има претоварване, виновни няма.
В закона е написано собственика е длъжен да имаш изправен камион ,а фошьорът да следи камионът да не е претоварен !