×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Честният пояс на Пресвета Богородица пристига в Бургас на Кръстовден
  • Повечето германци се страхуват от руска атака срещу НАТО
  • След дроновете над Полша и Румъния: Зеленски обвини Русия в разширяване на войната
  • Над 100 хиляди души се събраха на антимигранстки митинг в Лондон
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Шпионските очи на КАТ - как ни снимат по пътищата


Шпионските очи на КАТ - как ни снимат по пътищата
Преди 11 години КАТ започна д с 15 стационарни камери и 400 000 нарушители годишно. Сега разполага с около 230 системи и снима 1,5 млн, но какво от това?
25 Октомври 2020, Неделя, 16:30 ч.
Автор: Флагман.БГ

Нашата полиция седи с камерите в храстите и иска да лови диверсанти, а не монтира системите си на най-опасните участъци, където стават най-много злополуки

 

Войната по пътищата в България налага на враждуващите страни - полицаите и шофьорите, непрекъснато да се въоръжават с нови системи. Катаджиите купуват камери, а онези, които обичат високите скорости - антирадари и радардетектори.

И тази “игра” щеше да е много смешна и забавна, ако резултатът от нея не беше трагичен - страната ни държи едно от първите две места в Европейския съюз по брой на жертвите от катастрофи.

Защото нашата полиция седи с камерите в храстите и иска да лови диверсанти, а не монтира системите си на най-опасните участъци, където стават най-много злополуки. Не осветява и предупреждава със знаци километри преди опасното място, на което снима, за да накара всички да намалят, а камерата да засече само автомобила на истинския пътен хулиган, който не зачита правилата, може да няма книжка, да е пиян или дрогиран. Такива брутални шофьори трябва да гони, снима и глобява КАТ, пише вестник Труд.

Преди 11 години нашенската пътна полиция започна да снима с 15 стационарни камери по към 400 000 нарушители годишно. Сега разполага с около 230 различни системи и снима 1,5 млн. И какво от това? Не само, че не могат да си съберат и половината от глобите, не само, че не постигат никаква безопасност на движението, а и пълнят джобовете на някакви интернет търговци на уреди със съмнително азиатско качество. Наред с това в социалните мрежи се създават групи за съпротива, в които самите шофьори или корумпирани полицаи си съобщават местата на камерите и схемите на дежурствата.

Конспирацията трябва да спре, пътната полииция да започне да публикава всеки ден местата и часовете, на които снима, а информационнят знак Е 24, който беше премахнат от 9 юли 2017 г. да бъде върнат.

Впрочем - идеологът и моторът на премахването на този знак - бившият втори в ГЕРБ Цветан Цветанов, отдавна вече не е в парламента. Да се надяваме, че идва денят, в който всеки шофьор ще може да погледне право в шпионските очи на КАТ и да каже: “Ти знаеш ли, че имаш хубави очи?”

1. Стационарните камери на “Сименс”

 работят от 2009 г. у нас. Те са 15 и бяха купени за 1 млн. лева и досега са се изплатили над 100 пъти. Пълното име на видео радарната система е “Sitraffic ERS 400” и тя има възможностите да засича и денем, и нощем и двете посоки на движение. Принципът на измерване на скоростта е базиран върху Доплеровия ефект. Всички снимки се снабдяват в радарната установка с невидим разрушаващ се воден знак. В КАТ обработват данните само на снимки, чийто воден знак е валиден. Ако два или повече автомобила се намират в зоната за обработка на данни на първата снимка, то софтуерът сам прави контролно изчисление. Ако и чрез него не е възможно еднозначно определяне кой е нарушителят, резултатът от измерването задължително се отхвърля.

2. Системата MultaRadar SD580

 също е стационарна и е произведена в Швейцария. Камерите от нея са 8 и са на въоръжение от 2014 г. Системата следи до четири пътни ленти в едната посока и може ясно да определи в коя лента се движи превозното средство. Ако превозното средство не е ясно позиционирано в някоя лента в момента на измерване, системата показва междинно положение. Радарният сензор работи според принципа на Доплер, т. е. антената непрекъснато излъчва сигнал с известна честота и го прихваща след отразяването.

3. Стационарна видео-радарна система “SENSYS SSS Droplet RS240” 

е само една. Монтирана е в София на “Цариградско шосе”, където шофьорите трябва да намалят скоростта от 80 км/ч до 50 км/ч преди да стигнат на кръстовището на Орлов мост. Седи там от години и продължава да снима денонощно нарушители с 20 до 40 км/ч над ограничението. Радарът следи няколко пътни ленти едновременно на разстояние до 150 м в дълбочина. Скоростта се определя на база на Доплеров ефект, засича се на предварително зададена линия и се заснема снимков материал в случай на превишаването ѝ.

4. “3М Система за средна скорост” 

е със стационарни камери, британско производство. Работят на принципа за снимане на автомобила на 2 контролни точки на определен участък от пътя. Средната скорост се изчислява от “мозъка” на втората камера, която снима преминаващия автомобил и разделя разстоянието между двете контролни точки на измереното време. Формулата се знае от всеки третокласник - скоростта V е равна на пътя S, изминат за единица време Т (V=S:T). Системата работи от 2015 г. само на един от тунел от магистрала “Люлин”, но и дълго време беше изключена заради проблеми с поддръжката є. Полицията предвижда да я разшири с още две отсечки в Пловдив и на тунела Траянови врата на магистрала “Тракия”. Камерите могат да следят също за платена ТОЛ-такса и дали автомобила има застраховка “Гражданска отговорност”.

5. Мобилната система ТFR1-M 

е българска и се въведе масово през 2012 и 2013 година, когато 148 камери бяха монтирани в полицейските автомобили “Опел Астра”. Няколко години по-късно - през 2017 г., когато КАТ получи над 250 чисто нови патрулни автомобили “КИА”, стана ясно, че тези камери не могат да бъдат монтирани и да снимат от тях. В момента продължават да работят на доизживяване с опелите, като се правят опити за монтаж в “Шкода”, “Лада Нива”, “Грейт Уол” и други видове автомобили на полицията, но не се чуло да имат успех. Мобилните камери са много ефективни, защото чрез тях могат да се снима не само превишена скорост, а и много други опасни нарушения като неправилно изпреварване, отнемане на предимство, движение в насрещно платно или аварийна лента на магистрала и т. н.

6. “Толерантната” словашка система “SOITRON” 

също е мобилна и се монтира в патрулните коли “КИА”. Катаджиите имат 23 такива системи и характерното за тях е, че засичат само превишения с 25 км/ч на разрешената скорост - тоест, дава се голям толеранс на шофьора, преди да бъде заснет и глобен. Състои се от две камери монтирани отпред и отзад в колата и преносим компютър. Освен за скорост, снима за всякакви други нарушения, прави клипове и проверки за застраховка “Гражданска отговорност”.

7. Лазерните унгарски камери ARH CAM S1

 са стационарно-преносими от ново поколение, слагат се на тринога край пътя. Известни са като “барбекю”. КАТ има 28 такива и засега са най-мощното им оръжие. Специалния лазерен радардетектор за тези камери е много по-скъп от обикновените. Камерата записва всяко преминаващо превозно средство, регистрира неговата скорост и номер, обработва информацията и я праща в централна база данни, където се издава електронен фиш. Регистрира и други нарушения освен превишена скорост.

8. Руските “Кордон-М” са последният писък 

на катаджийската мода. Те също са стационарно преносими на триноги. В началото на октомври първите 6 от тях бяха пуснати да снимат по пътищата в областите София, Ловеч, Русе, Пловдив, Варна и Бургас. Те снимат до 16 автомобила едновременно във всички ленти в двете посоки и са правени за големи “проспекти”, каквито има например в Москва. Те снимат целия поток и софтуерът им отделя онези номера на автомобили, които са в нарушение.

9. Камерите от уличното видеонаблюдение 

по кръстовищата и булевардите могат да се използват от КАТ, за да бъдат глобявани шофьорите. Добре развити мрежи има в София, Пловдив, Стара Загора и др., но системите не могат да засичат скорост. B столицата бяха монтирани 40 камери специално за контрол на движението в BUS лентите. Преди дни бе съобщено, че до края на октомври общинският Център за видеонаблюдение ще бъде свързан с КАТ-София и там ще се получава картина от над 200 камери.




Флагман.БГ Българин стана кмет в Англия Българин стана кмет в Англия 14/09/2025, Неделя 15:40 1
Флагман.БГ Водоноска и джип катастрофираха в София Водоноска и джип катастрофираха в София 14/09/2025, Неделя 15:20 1
4
Коментара по темата
4.
Скоро
25.10.2020 19:18:32
1
15
Продадох колата, така че куките да ме барат за дедовия.
3.
Кидер ага
25.10.2020 17:09:36
12
19
Спазвайте правилата и стига сте ревали бе. Ако тряя направете римейк на статията как новият шев на кат купува хартия.
2.
Полицай куров
25.10.2020 17:07:55
9
30
Българи бягайте от тая държава, един кур ще вземете само...
1.
Koko
25.10.2020 17:02:50
6
9
Карам си аз ладата със 100 и неми дреме нимога да хвана ковит с тая скорост доказано така трябва да е докато не преборим ковита кат да не пречат след като непомагат и до триногата с маски нали знаете.махайте камерите че хората са без книжки а автобусите са развъдник на вируси аман бе
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Човекът, който водеше Тодор Живков на риболов, проговори Човекът, който водеше Тодор Живков на риболов, проговори В лодката на рибаря са се возили още Пенчо Кубадински, Станко Тодоров, а след демокрацията- президентите Желю Желев и Петър Стоянов Българските миди под натиск от климатичните промени Българските миди под натиск от климатичните промени Колкото и тежка да е ситуацията за българските фермери, колегите им в Средиземно море се сблъскват с още по-високи температури ГЕРБ сложи край на сагата с областния управител на Разград, „отлюспиха“ го ГЕРБ сложи край на сагата с областния управител на Разград, „отлюспиха“ го Членството му в партията е прекратено заради неактивност и неплащане на членски внос Едва на 53 г. почина известен наш бизнесмен Едва на 53 г. почина известен наш бизнесмен Сред проектите, в които е участвал като мениджър продукция, са холивудски блокбастъри като "300: Възходът на една империя", "Непобедимите 3", "Код: Ангелът" и др Откриха мъртъв световен шампион Откриха мъртъв световен шампион Според полицията до момента няма подозрителни обстоятелства около смъртта му Българин стана кмет в Англия Българин стана кмет в Англия В продължение на година Мариан Несторов успешно ръководи област с население от 285 000 души Водоноска и джип катастрофираха в София Водоноска и джип катастрофираха в София Катастрофа между автомобил и камион цистерна, миеща улиците в София, стана в неделя рано сутринта на кръстовището между бул. „Константин Величков“ и ул. „Възкресение“ Анелия: Това ме постави на колене, не бях готова за второ дете Анелия: Това ме постави на колене, не бях готова за второ дете Поп фолк певицата сподели лични моменти от живота си в разговор с Мариян Станков – Мон Дьо От вторник идва обрат с времето, в сряда отново дъждове От вторник идва обрат с времето, в сряда отново дъждове Циганското лято започва от 26 октомври и продължава 20 дни Прогнозата: Студ и градушки на 15 септември Прогнозата: Студ и градушки на 15 септември Вятърът ще се ориентира от запад-северозапад, най-късно в Източна България, ще се усили и с него ще нахлува по-студен въздух
Китай и САЩ преговарят в Мадрид за митата Китай и САЩ преговарят в Мадрид за митата Президентът Тръмп одобри удължаването на съществуващите мита върху китайски стоки (около 55%) до 10 ноември Българин стана кмет в Англия Българин стана кмет в Англия В продължение на година Мариан Несторов успешно ръководи област с население от 285 000 души Гълъбин Боевски отвлечен и убит като "Наглите"? Гълъбин Боевски отвлечен и убит като "Наглите"? Никой не го е виждал от месеци, върви слух, че е ликвидиран от наркокартела, който му бе издал смъртната присъда Учениците от тази гимназия ще посрещнат 15 септември без покрив Учениците от тази гимназия ще посрещнат 15 септември без покрив ържавата не е отпуснала обещаните средства, а застрахователят – не е изплатил щетите НАСА проучва планета, подобна на Земята НАСА проучва планета, подобна на Земята Тя е една от седемте планети с размерите на Земята, които орбитират около червеното джудже Джебчийките във Венеция подават сигнали срещу граждани, че ги преследват и снимат Джебчийките във Венеция подават сигнали срещу граждани, че ги преследват и снимат Градът е препълнен с посетители и се наблюдава вълна от "удари" на прословутите „джобни крадци“ Беше като при земетресение, разказва свидетел на взрива в мадридското кафене Беше като при земетресение, разказва свидетел на взрива в мадридското кафене Първоначално гледахме от стаите си, а когато се случи експлозията, всичко се разклати, добавя той Не чакайте десетки "Шахеди" и балистични ракети, за да вземете решение, зове Зеленски лидерите на ЕС Не чакайте десетки "Шахеди" и балистични ракети, за да вземете решение, зове Зеленски лидерите на ЕС Руските военни са знаели точно къде летят дроновете им и това не е било своеволно решение на някакви командири от по-ниско равнище, заяви той Tранспортен хаос в Ленинградска област след саботаж, пожарът на танкера е потушен Tранспортен хаос в Ленинградска област след саботаж, пожарът на танкера е потушен Не се потвърждават обаче твърденията за пламъци в една от най-големи петролни рафинерии на Русия  Ватикана се преобрази в сцена на музика и светлина Ватикана се преобрази в сцена на музика и светлина Андреа Бочели и Фарел Уилямс участваха в безплатния концерт
Володимир ЗЕЛЕНСКИ Володимир ЗЕЛЕНСКИ Руската атака срещу Полша е подобна на събитията в Крим Виц на деня Виц на деня – Докторе, чувам гласове!
– А какво ви казват?
– Че съм луд.
– Ами, слушайте ги – те явно ви познават!
Виц на деня Виц на деня Дядо с внучето гледат снимки от сватбата му:
– Дядо, защо си тъжен на снимката?
– Защото съм разбрал, че вече е късно да избягам…
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Истински мъж никога не пита за посоката… той просто кара, докато жената вика.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори