×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Контрабандни накити, укрити в кисело мляко, задържаха на „Капитан Андреево“
  • Вдигнаха въздушна линейка за родилка от Благоевград с обилна кръвозагуба
  • Израел обяви примирие след нови въздушни удари в Газа
  • Предвиждат начална заплата от 1860 евро за младите лекари
  • Сигнали за бомби затвориха посолствата на САЩ и Франция в София
  • Утре от 14 ч. в Колежа по туризъм 104 бургаски млади учители и техните ментори ще получат признание за старта в кариерата си от кмета Димитър Николов
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Побратименият с Бургас китайски град Йентай с иновативна реклама на туризма – 24 часово видео на живо


Побратименият с Бургас китайски град Йентай с иновативна реклама на туризма – 24 часово видео на живо
Стотици професионалисти, влогъри и аматьори показаха забележителностите на 7-милионния град и как протича един цял ден в него
27 Август 2020, Четвъртък, 12:08 ч.
Автор: Флагман.БГ

В условията на продължаващата пандемия кампанията се увенча с колосален успех, привличайки над 6.5 млн. зрители и 170 млн. споделяния

Побратимения с Бургас крайбрежен китайски град Йентай приключи ежегодния едномесечен Фестивал на Крайморския Живот с 24 часово живо предаване от ключови забележителности в града, което привлече над 6.5 милиона таргетирани зрители и голямо внимание в социалните мрежи - над 170 милиона споменавания. Зрителите откриха интересни места, забележителности и местни специалитети през очите на гости и местни инфлуънсъри. Тази онлайн добавка към ключов за града офлайн ивент е знак за промените в областта на туризма заради пандамията от Covid-19 и модел за иновативна промоция на дестинации и локации.

В много отношения епидемията от коронавирус е овладяна в Китай - освен спорадични клъстери от основно вносни случаи, животът в държавата е почти “нормален” - но не съвсем.

Остават затегнати мерките при пътуване, изискванията да се носят маски по време на полети, в таксита и в градския транспорт, а регистрацията в хотели е възможна само при наличие на зелен QR код, който дава известни гаранции за здравословниото състояние на притежателя си. Преди началото на учебната година, което ще се случи поетапно в началото на септември, в някои провинции има изисквания учениците да се самоизолират вкъщи. Поетапно завръщащите се в Китай чужденци преминават през задължителна карантина, както и пристигащите китайски граждани. Различните провинции имат различно ниво на строгост на мерките, които прилагат, и готовност да ги затегнат при нужда.

Туризмът логично бе от най-засегнатите сектори по време на специалните мерки тази година дори и в Китай. Не всички играчи в него успяха да преодолеят тези месеци - фалити, замразени планове и диверсификация основно чрез електронна търговия на продукти и сувенири описват ситуацията в туристическия сектор и в Китай.

Китай в последните години е четвърта по популярност дестинация за международни туристи (след Франция, Испания и САЩ), като данни за 2019 показват около 140 милиона пътувания до Китай с цел туризъм. Същевременно Китай е и най-големият източник на международни туристи в света - около 134 милиона пътувания са осъществени от Китай през миналата година. Вътрешния пазар е особено впечатляващ - около 5.5 милиарда пътувания в рамките на държавата според миналогогодишните данни.

През последните осем месеца международните пътувания с цел туризъм към и от Китай остават почти напълно невъзможни, така че държавата и играчите на пазара, логично, се обърнаха към вътрешния пазар. Ограничителните мерки за пътувания бяха постепенно отпуснати - първо станаха възможни самостоятелни пътувания в рамките на дадената провинция, след това самостоятелни пътувания между провинции, и едва в началото на лятото организирани пътувания и продажби на туристически пакети, включващи хотел и полет.

Различни локации и дестинации започнаха да мислят за създаване на алтернативни, иновативни продукти и проекти, които да привлекат нови туристи - в рамкита на толкова голям пазар на много от тях до момента не се е налагало да се промотират таргетирано. Привличането на семейни туристи за кратки посещения, посетители за уикенда и “опаковане” на дестинации, така че да са привлекателни за туристи, които могат да шофират то тях се превърнаха във фокус през този нетипичен летен сезон. Туристите, които пътуват с известно притеснение за здравето си искат да знаят какво да очакват - а дестинациите започват да говорят на техния език, като им дават информация за мерките за социална дистанция и безопасност и за забележителности и ивенти, така че да могат да направят максимално фокусиран избор и да избегнат излишни пътувания и рискове.

Китайската Асоциация на Туристическите Медии (CTJA) използва ежегодния Фестивал на Крайморския Живот като тестов проект за таргетирано привличане на нови, и нов тип, туристи към града. Йентай е град в Провинция Шандун на брега на Бохайско Море, с население от около седем милиона и се гордее с плажна ивица дълга 909 км, 63 прилежащи острова и “най-красивата в Китай” крайбрежна улица дълга 100 км и свързваща основните забележителности.

Фестивалът традиционно продължава три месеца, и предлага различни забавления и спортни и културни мероприятия на жителите и посетитилите на града. Първоначалния план за тазгодишния фестивал бе създаването на Световна Асоциация на Крайбрежните Градове, базирана основно мрежата от побратимени градове на Йентай - сред които Бургас, Пукет, Владивосток, Сан Франциско и още 14 други крайбрежни градове. Целта на подобна Асоциация би била да се случва обмен на опит и добри практити за развитието на устойчив и екологичен туризъм, културен обмен и крос-промоция на дестинации и фестивали. За съжаление както продължителността на фестивала бе  намалена, а плана за интернационализация на туристическите инициативи отложен - вместо това фокуса се измести върху промоция на града и възможностите за туризъм и развлечения в рамките на Китай, с конкретен фокус към провинцията в която градът се намира. Провинция Шандун е с население около 100 милиона - жителите на Шандун бяха и около 80% от общия брой зрители на живото излъчване.

24 часовото излъчване имаше за цел да бъде много повече от виртуален тур на морския град - то бе планирано по-скоро като визитна картичка на града и риалити шоу, в което подбраните гости имаха свободата да импровизират и да имат проактивна, дори “продуцентска” роля. Гостите на града и излъчването съответно сами избраха интересни и подходящи за себе си дестинации, които да посетят по време на излъчването. Сред тях имаше яхтинг, автомобилни и къмпинг ентусиасти с присъствие в социалните мрежи, кулинари, журналисти, инфлуънсъри, любители на историята, студенти, млади двойки, семейства с деца и един чужденец, който да оцени местното вино. Многобройни дронове даваха допълнителен контекст на показвания материал в реално време.

Подобен проект е мащабен - за осъществяването му бяха нужни 50 членен продукционен екип и много координатори и консултанти, както и дълга предватителна подготовка. Излъчването се осъществи между 20 часа на 14 Август и 20 часа на 15ти. То започна с концерт, тур на историческите централни улици, вечеря с местни инфлуънсъри - местни специалитети и морски дарове, посещение на крайбрежните барове и тур на нощен Йентай - включително и на знаковата 100 километрова крайбрежна магистрала. Между полунощ и 4 сутринта излъчванията продължиха от Йентайския Океански Аквариум и от Аквариума на Китовите Акули, а след изгрева излъчен от плажа - обиколки на града и прилежащите острови, поглед към морските спортове възможни там - всички те оформени като примерни маршрути за посещение. През излъчването имаше многобройни “спирки” за дегустация на местни специалитети, като морски дарове и различните начини за приготвянето им, барбекю с местна бира, Шандунски ястия, “големи” Фушан нудъли и пелмени с копър.

Измежду спирките бяха включени и кадри и поздрави от представители на побратимените градове - като плана за международно и интерактивно излъчване от всички тях остава актуален за следващото издания на Фестивала на Морския Живот.

Излъчването се случи през три платформи - една специални създадена за целта от местните туристически власти, и две от водещите видео и лайвстрийм платформи в Китай - Tencent и iQiyi. Над 6.5 милиона уникални потребители гледаха сегменти от предаването. Най-малко гледания часови пояс логично бе този между 3 и 5 през нощта - но дори тогава зрителите бяха около 500 хиляди. Най-гледаните части - концерта и тура на града в началото, посещението на един от популярните острови, посещението на музея на културата на виното с дегустация на местни вина и края на излъчването. Експерти в студиото отговаряха в релно време на въпроси на зрителите, 60% от които бяха мъже.

Специално внимание заслужава сегмента, в който участваше български гост - тур и дегустация в Музея на Винената Култура на винзавод Чан Ю. Компанията е най-старата и голяма по рода си в Китай, понастоящем на четвърто място по продажби в света, и притежава лозови масиси и винарни и на четири континента. Вината и брендитата на Чан Ю редовно печелят световни награди, и компанията, музеят, винените масиви и шатата й са сред символите на Йентай. Сегмента продължи около час и бе гледан от около пет милиона зрители и бе сред най-обсъжданите и добре приети. Той показа тур на музея и все още оперативната изба под морско ниво построена през 1894, дегустация и включи още разказ и дискусия за мястото на виното в китайската и световната история, вековната история на Чан Ю, историята на винопроизводството в Китай, успехите на бранда на световни изложения още през 19ти век, развитието и иновацията на продуктите, бутилките и рекламите им и международната експанзия на компанията в последните десетилетия.

Напълно неочаквано, в дните след излъчването акциите на Chang Yu Wines повишиха себестойността си с 16% - без да е възможно разбира се да има абсолютна сигурност по въпроса, организаторите отдават това точно на излъчването и интересно представената информация за компанията. Във всеки случай, това напомня важен факт - за това колко свързани са туризма и бизнеса, и как туризма е в оптимална позиция да е двигател за възстановяване на икономиката след края на пандемията.

Излъчването предлага модел за стратегическо развитие на туризма в условията на ограничения и в атмосфера на несигурност, и потвърждава, че туристите през 2020 са отворени да научат за нови дестинации, които от своя страна трябва да бъдат иновативни в начините по които достигат то тези туристи, и да ги улеснят в процеса на планиране, както и да им дадат информация за мерките за безопасност и социално дистанциране.

Те също така не трабва да забравят, че дори в този период на обръщане навътре и фокус върху близки региони, не трябва да забравят да мислят глобално и да продължават да интегрират такива елементи в дългосрочната си стратегия. Ключовите думи и решения за туризма не само в Китай в тази така трудна година трябва да бъдат адаптивност, сътрудничество между различните играчи, комбиниране на онлайн и офлайн ресурси, иновативни медийни стратегии и иновативни туристически пакети и продукти таргетиращи туристи, на които е възможно да посетят съответното място.

Тези логични инициативи понякога водят дори до неочаквани позитивни резултати, както показва опита на Йентай.

 


В категории: Бизнес


4
Коментара
ТИР се запали в движение
ТИР се запали в движение 29/10/2025, Сряда 19:31 0
Тервел ИЛИЕВ Сини кучета се появиха в Чернобил (ВИДЕО) Сини кучета се появиха в Чернобил (ВИДЕО) 29/10/2025, Сряда 18:57 3
Флагман.БГ Звезда на поп-фолка се завръща Звезда на поп-фолка се завръща 29/10/2025, Сряда 18:19 0
4
Коментара по темата
4.
Бял
27.08.2020 18:21:42
0
0
Китай унищожава световните океани
https://www.theguardian.com/environment/2020/jul/27/chinese-fishing-vessels-galapagos-islands
3.
Бял
27.08.2020 17:53:10
0
0
Китай е източникът на пандемията, която досега е убила повече от 800 000 души. Само червени идиоти могат да се възхищават на Китай.
2.
До Емилия
27.08.2020 12:49:48
1
0
Емилия, ти ми ли я?
1.
Емилия
27.08.2020 12:28:26
0
6
Боже, какви глупости, побратим с Бургас китайски град.... Я, кажете каква далавера се крие зад това?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Стотици почетоха народните будители с факелно шествие в Бургас Стотици почетоха народните будители с факелно шествие в Бургас Маршът от площад „Тройката“ до площад „Атанас Сиреков“ е организиран от Търговската гимназия за 11-ти път Извънредно! Верижна катастрофа край Сарафово Извънредно! Верижна катастрофа край Сарафово Образувала се е тапа от спортния магазин „Пума“ до военната станция  Бяхме подложени на психическо и физическо насилие в Дома на писателите в Бургас, твърдят от „Самосъзнание“ Бяхме подложени на психическо и физическо насилие в Дома на писателите в Бургас, твърдят от „Самосъзнание“ Битката за сградата на ул. „Вола 3“ загрубя, общинските съветници взеха соломоновско решение Загуби ли мафията боклука на София? Кметът очаква края на сагата, заговори за натиск срещу конкурентите Загуби ли мафията боклука на София? Кметът очаква края на сагата, заговори за натиск срещу конкурентите Има усилие за нулева конкуренция, за да могат да ни принудят да сключим при много високи цени с всички хватки за отстраняване на другите кандидати, каза той ЕДИН ГРАМ ЖИВОТ – филм с мисия, провокация и послание ЕДИН ГРАМ ЖИВОТ – филм с мисия, провокация и послание В ролите ще видим като актьори Ивайло Захариев, Калоян М. Патерков, Тервел Пулев, Доби Главинчева, Симона Йорданова, Павел Димчев, Лео Панов, Александър Везенков и др. Между тиквите и светците — защо спорът за Хелоуин е всъщност спор за душата на България Между тиквите и светците — защо спорът за Хелоуин е всъщност спор за душата на България Решението на кмета на Елин Пелин раздели обществото, но извади на показ нещо по-дълбоко – кои сме ние и накъде отиваме БОП-аджии и спецченгета спипаха съпруга на Мани от "Игри на волята" с много пико и кокаин БОП-аджии и спецченгета спипаха съпруга на Мани от "Игри на волята" с много пико и кокаин 28-годишният Стоян Стойков опитал да избяга, изхвърлил пакетите с дрогата по пътя от кв. Ветрен към Бургас Най-добрите начини да поддържаме косата си жизнена и красива през есента Най-добрите начини да поддържаме косата си жизнена и красива през есента Променливите условия поставят косата пред предизвикателство заради трудната адаптация Проблемът с паркирането се пренесе и в Карнобат, иде ли „Синя зона” Проблемът с паркирането се пренесе и в Карнобат, иде ли „Синя зона” В администрацията се подхвърлят идеи за решение на липсата на паркоместа Един от най-сексапилните актьори стана тайно татко Един от най-сексапилните актьори стана тайно татко Холивуд трескаво очаква официално изявление на звездната двойка Крис Евънс и Алба Баптиста
7-етажна сграда рухна в Турция, има затрупано семейство 7-етажна сграда рухна в Турция, има затрупано семейство Намерено е тялото на едно дете Четирима българи застават пред съда в Париж заради... Четирима българи застават пред съда в Париж заради... Обвинението към тях е заради вандализиране на Мемориала на Холокоста във френската столица Седеметажна жилищна сграда се срути край Истанбул Седеметажна жилищна сграда се срути край Истанбул Не е ясно дали има жертви Мъск пусна Grokipedia, която да се конкурира с Wikipedia Мъск пусна Grokipedia, която да се конкурира с Wikipedia Съдържанието се генерира от изкуствен интелект и генеративния AI асистент Grok Уникална страна дава заплата до 9000 лв. Уникална страна дава заплата до 9000 лв. Има сериозен глад на кадри Силен трус удари Турция, има разрушени сгради! Разлюляха се Бургас, Пловдив и дори София Силен трус удари Турция, има разрушени сгради! Разлюляха се Бургас, Пловдив и дори София Земетресението е усетено в цяла Южна България Лукойл продава рафинерии и бензиностанции заради санкциите? Лукойл продава рафинерии и бензиностанции заради санкциите?  От руската компания уточниха, че става въпрос за международните активи Ето коя е новата приятелка на Еминем Ето коя е новата приятелка на Еминем Не е ясно от колко време са двамата заедно Bcичĸи гoвopexa зa іРhоnе Аіr, нo пoчти ниĸoй нe cи гo e ĸyпил Bcичĸи гoвopexa зa іРhоnе Аіr, нo пoчти ниĸoй нe cи гo e ĸyпил Изглeждa, чe oпититe зa пo-нeтpaдициoнeн іРhоnе - cлeд cпpeнитe mіnі и Рluѕ вapиaнти, oтнoвo нe ca ce yвeнчaли c ycпex Тръмп ще срещне с новия японски премиер Тръмп ще срещне с новия японски премиер Очаква се двамата лидери да се разбират добре, тъй като Такаичи е протеже на покойния японски премиер Шиндзо Абе
Радостин ВАСИЛЕВ, лидер на МЕЧ Радостин ВАСИЛЕВ, лидер на МЕЧ за шефката на парламента: Смениха едно мюре с друго

Виц на деня Виц на деня Строг баща се кара на дъщеря си:
- Видях те в една кола на паркинга да се натискаш с някакво момче. Кой е той?
- Какъв цвят беше колата?
Виц на деня Виц на деня - Скъпи, за Нова година, ще ми купиш ли нов телефон?
- Ами този другия, дето го имаш?
- Е, той ще ми купи таблет!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук - Защо си продаде барабаните?
- Защото комшията си купи пушка...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори