×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Столичният общински съвет прие бюджета на София - над 2,5 млрд. лв.
  • Oт 18 ч. днес до 4 ч. утре се затваря кръстовището от ул. „Индустриална“ с улицата, водеща към Пристанище Бургас – между „Шкода Център Бургас“ и „Ламина“ ООД
  • Полицията в тайландска провинция ще преследва маймуни, които създават проблеми
  • Автошествие на миньори и енергетици в областите Стара Загора и Хасково в петък
  • Идва горещ уикенд - чакат ни температури до 29 градуса
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Побратименият с Бургас китайски град Йентай с иновативна реклама на туризма – 24 часово видео на живо


Побратименият с Бургас китайски град Йентай с иновативна реклама на туризма – 24 часово видео на живо
Стотици професионалисти, влогъри и аматьори показаха забележителностите на 7-милионния град и как протича един цял ден в него
27 Август 2020, Четвъртък, 12:08 ч.
Автор: Флагман.БГ

В условията на продължаващата пандемия кампанията се увенча с колосален успех, привличайки над 6.5 млн. зрители и 170 млн. споделяния

Побратимения с Бургас крайбрежен китайски град Йентай приключи ежегодния едномесечен Фестивал на Крайморския Живот с 24 часово живо предаване от ключови забележителности в града, което привлече над 6.5 милиона таргетирани зрители и голямо внимание в социалните мрежи - над 170 милиона споменавания. Зрителите откриха интересни места, забележителности и местни специалитети през очите на гости и местни инфлуънсъри. Тази онлайн добавка към ключов за града офлайн ивент е знак за промените в областта на туризма заради пандамията от Covid-19 и модел за иновативна промоция на дестинации и локации.

В много отношения епидемията от коронавирус е овладяна в Китай - освен спорадични клъстери от основно вносни случаи, животът в държавата е почти “нормален” - но не съвсем.

Остават затегнати мерките при пътуване, изискванията да се носят маски по време на полети, в таксита и в градския транспорт, а регистрацията в хотели е възможна само при наличие на зелен QR код, който дава известни гаранции за здравословниото състояние на притежателя си. Преди началото на учебната година, което ще се случи поетапно в началото на септември, в някои провинции има изисквания учениците да се самоизолират вкъщи. Поетапно завръщащите се в Китай чужденци преминават през задължителна карантина, както и пристигащите китайски граждани. Различните провинции имат различно ниво на строгост на мерките, които прилагат, и готовност да ги затегнат при нужда.

Туризмът логично бе от най-засегнатите сектори по време на специалните мерки тази година дори и в Китай. Не всички играчи в него успяха да преодолеят тези месеци - фалити, замразени планове и диверсификация основно чрез електронна търговия на продукти и сувенири описват ситуацията в туристическия сектор и в Китай.

Китай в последните години е четвърта по популярност дестинация за международни туристи (след Франция, Испания и САЩ), като данни за 2019 показват около 140 милиона пътувания до Китай с цел туризъм. Същевременно Китай е и най-големият източник на международни туристи в света - около 134 милиона пътувания са осъществени от Китай през миналата година. Вътрешния пазар е особено впечатляващ - около 5.5 милиарда пътувания в рамките на държавата според миналогогодишните данни.

През последните осем месеца международните пътувания с цел туризъм към и от Китай остават почти напълно невъзможни, така че държавата и играчите на пазара, логично, се обърнаха към вътрешния пазар. Ограничителните мерки за пътувания бяха постепенно отпуснати - първо станаха възможни самостоятелни пътувания в рамките на дадената провинция, след това самостоятелни пътувания между провинции, и едва в началото на лятото организирани пътувания и продажби на туристически пакети, включващи хотел и полет.

Различни локации и дестинации започнаха да мислят за създаване на алтернативни, иновативни продукти и проекти, които да привлекат нови туристи - в рамкита на толкова голям пазар на много от тях до момента не се е налагало да се промотират таргетирано. Привличането на семейни туристи за кратки посещения, посетители за уикенда и “опаковане” на дестинации, така че да са привлекателни за туристи, които могат да шофират то тях се превърнаха във фокус през този нетипичен летен сезон. Туристите, които пътуват с известно притеснение за здравето си искат да знаят какво да очакват - а дестинациите започват да говорят на техния език, като им дават информация за мерките за социална дистанция и безопасност и за забележителности и ивенти, така че да могат да направят максимално фокусиран избор и да избегнат излишни пътувания и рискове.

Китайската Асоциация на Туристическите Медии (CTJA) използва ежегодния Фестивал на Крайморския Живот като тестов проект за таргетирано привличане на нови, и нов тип, туристи към града. Йентай е град в Провинция Шандун на брега на Бохайско Море, с население от около седем милиона и се гордее с плажна ивица дълга 909 км, 63 прилежащи острова и “най-красивата в Китай” крайбрежна улица дълга 100 км и свързваща основните забележителности.

Фестивалът традиционно продължава три месеца, и предлага различни забавления и спортни и културни мероприятия на жителите и посетитилите на града. Първоначалния план за тазгодишния фестивал бе създаването на Световна Асоциация на Крайбрежните Градове, базирана основно мрежата от побратимени градове на Йентай - сред които Бургас, Пукет, Владивосток, Сан Франциско и още 14 други крайбрежни градове. Целта на подобна Асоциация би била да се случва обмен на опит и добри практити за развитието на устойчив и екологичен туризъм, културен обмен и крос-промоция на дестинации и фестивали. За съжаление както продължителността на фестивала бе  намалена, а плана за интернационализация на туристическите инициативи отложен - вместо това фокуса се измести върху промоция на града и възможностите за туризъм и развлечения в рамките на Китай, с конкретен фокус към провинцията в която градът се намира. Провинция Шандун е с население около 100 милиона - жителите на Шандун бяха и около 80% от общия брой зрители на живото излъчване.

24 часовото излъчване имаше за цел да бъде много повече от виртуален тур на морския град - то бе планирано по-скоро като визитна картичка на града и риалити шоу, в което подбраните гости имаха свободата да импровизират и да имат проактивна, дори “продуцентска” роля. Гостите на града и излъчването съответно сами избраха интересни и подходящи за себе си дестинации, които да посетят по време на излъчването. Сред тях имаше яхтинг, автомобилни и къмпинг ентусиасти с присъствие в социалните мрежи, кулинари, журналисти, инфлуънсъри, любители на историята, студенти, млади двойки, семейства с деца и един чужденец, който да оцени местното вино. Многобройни дронове даваха допълнителен контекст на показвания материал в реално време.

Подобен проект е мащабен - за осъществяването му бяха нужни 50 членен продукционен екип и много координатори и консултанти, както и дълга предватителна подготовка. Излъчването се осъществи между 20 часа на 14 Август и 20 часа на 15ти. То започна с концерт, тур на историческите централни улици, вечеря с местни инфлуънсъри - местни специалитети и морски дарове, посещение на крайбрежните барове и тур на нощен Йентай - включително и на знаковата 100 километрова крайбрежна магистрала. Между полунощ и 4 сутринта излъчванията продължиха от Йентайския Океански Аквариум и от Аквариума на Китовите Акули, а след изгрева излъчен от плажа - обиколки на града и прилежащите острови, поглед към морските спортове възможни там - всички те оформени като примерни маршрути за посещение. През излъчването имаше многобройни “спирки” за дегустация на местни специалитети, като морски дарове и различните начини за приготвянето им, барбекю с местна бира, Шандунски ястия, “големи” Фушан нудъли и пелмени с копър.

Измежду спирките бяха включени и кадри и поздрави от представители на побратимените градове - като плана за международно и интерактивно излъчване от всички тях остава актуален за следващото издания на Фестивала на Морския Живот.

Излъчването се случи през три платформи - една специални създадена за целта от местните туристически власти, и две от водещите видео и лайвстрийм платформи в Китай - Tencent и iQiyi. Над 6.5 милиона уникални потребители гледаха сегменти от предаването. Най-малко гледания часови пояс логично бе този между 3 и 5 през нощта - но дори тогава зрителите бяха около 500 хиляди. Най-гледаните части - концерта и тура на града в началото, посещението на един от популярните острови, посещението на музея на културата на виното с дегустация на местни вина и края на излъчването. Експерти в студиото отговаряха в релно време на въпроси на зрителите, 60% от които бяха мъже.

Специално внимание заслужава сегмента, в който участваше български гост - тур и дегустация в Музея на Винената Култура на винзавод Чан Ю. Компанията е най-старата и голяма по рода си в Китай, понастоящем на четвърто място по продажби в света, и притежава лозови масиси и винарни и на четири континента. Вината и брендитата на Чан Ю редовно печелят световни награди, и компанията, музеят, винените масиви и шатата й са сред символите на Йентай. Сегмента продължи около час и бе гледан от около пет милиона зрители и бе сред най-обсъжданите и добре приети. Той показа тур на музея и все още оперативната изба под морско ниво построена през 1894, дегустация и включи още разказ и дискусия за мястото на виното в китайската и световната история, вековната история на Чан Ю, историята на винопроизводството в Китай, успехите на бранда на световни изложения още през 19ти век, развитието и иновацията на продуктите, бутилките и рекламите им и международната експанзия на компанията в последните десетилетия.

Напълно неочаквано, в дните след излъчването акциите на Chang Yu Wines повишиха себестойността си с 16% - без да е възможно разбира се да има абсолютна сигурност по въпроса, организаторите отдават това точно на излъчването и интересно представената информация за компанията. Във всеки случай, това напомня важен факт - за това колко свързани са туризма и бизнеса, и как туризма е в оптимална позиция да е двигател за възстановяване на икономиката след края на пандемията.

Излъчването предлага модел за стратегическо развитие на туризма в условията на ограничения и в атмосфера на несигурност, и потвърждава, че туристите през 2020 са отворени да научат за нови дестинации, които от своя страна трябва да бъдат иновативни в начините по които достигат то тези туристи, и да ги улеснят в процеса на планиране, както и да им дадат информация за мерките за безопасност и социално дистанциране.

Те също така не трабва да забравят, че дори в този период на обръщане навътре и фокус върху близки региони, не трябва да забравят да мислят глобално и да продължават да интегрират такива елементи в дългосрочната си стратегия. Ключовите думи и решения за туризма не само в Китай в тази така трудна година трябва да бъдат адаптивност, сътрудничество между различните играчи, комбиниране на онлайн и офлайн ресурси, иновативни медийни стратегии и иновативни туристически пакети и продукти таргетиращи туристи, на които е възможно да посетят съответното място.

Тези логични инициативи понякога водят дори до неочаквани позитивни резултати, както показва опита на Йентай.

 


В категории: Бизнес


4
Коментара
Флагман.БГ Уволниха ергенката Виктория от БФС Уволниха ергенката Виктория от БФС 28/03/2024, Четвъртък 17:20 4
Флагман.БГ Зрители бесни след гавра с хляб в "Хелс Китчън" Зрители бесни след гавра с хляб в "Хелс Китчън" 28/03/2024, Четвъртък 17:00 2
4
Коментара по темата
4.
Бял
27.08.2020 18:21:42
0
0
Китай унищожава световните океани
https://www.theguardian.com/environment/2020/jul/27/chinese-fishing-vessels-galapagos-islands
3.
Бял
27.08.2020 17:53:10
0
0
Китай е източникът на пандемията, която досега е убила повече от 800 000 души. Само червени идиоти могат да се възхищават на Китай.
2.
До Емилия
27.08.2020 12:49:48
1
0
Емилия, ти ми ли я?
1.
Емилия
27.08.2020 12:28:26
0
6
Боже, какви глупости, побратим с Бургас китайски град.... Я, кажете каква далавера се крие зад това?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Идва горещ уикенд - чакат ни температури до 29 градуса Идва горещ уикенд - чакат ни температури до 29 градуса Още в днешния ден времето даде заявка за предстоящото затопляне ГЕРБ, ДПС и БСП провалят изслушване на Сарафов, Цацаров и Гешев за Нотариуса ГЕРБ, ДПС и БСП провалят изслушване на Сарафов, Цацаров и Гешев за Нотариуса Бойкотират съответната парламентарна комисия Съгласни ли сте? МОН предлага повторното явяване на матура да се заплаща Съгласни ли сте? МОН предлага повторното явяване на матура да се заплаща Предложението е цената да бъде съгласно Тарифата за таксите, които се събират в системата на предучилищното и училищното образование Приложение показва в коя аптека можем да намерим конкретно лекарство Приложение показва в коя аптека можем да намерим конкретно лекарство Не повече от 20 секунди са нужни, за да се изпрати запитване за съответното лекарство Той знаеше тайните на Червената принцеса Людмила Живкова, но издъхна в хоспис Той знаеше тайните на Червената принцеса Людмила Живкова, но издъхна в хоспис Дамян Дамянов бе прикован на легло и инвалидна количка след прекаран инсулт И Камено се включва във Фонда за развитие на Летище Бургас И Камено се включва във Фонда за развитие на Летище Бургас Решението бе взето днес единодушно на редовната сесия на Общинския съвет Сашка Васева прогледна Сашка Васева прогледна Тя вече различава хора и цветове Горица Кожарева е най-вероятният служебен премиер Горица Кожарева е най-вероятният служебен премиер Тя е зам.-председател на Сметната палата Любовните афери на Гонзо – милионерши, силиконки и фолк диви Любовните афери на Гонзо – милионерши, силиконки и фолк диви Сред най-известните му завоевания са манекенката Цеци Красимирова и модела на Плейбой Светлана Василева С Фонда за развитие на летището днес Поморие постигна целта „Зимна дестинация Южно Черноморие" С Фонда за развитие на летището днес Поморие постигна целта „Зимна дестинация Южно Черноморие" Благодаря на колегите кметове по общини и на Общинсктие съвети, че подкрепят тази идея и са единни, защото това вече има ефект, каза кметът на Поморие Иван Алексиев
Най-възрастният кандидат на изборите в Турция е на 90 години, най-младият-на 18 Най-възрастният кандидат на изборите в Турция е на 90 години, най-младият-на 18 С разлика от 72 години помежду си 18-годишната Елиф Нур Батур и 90-годишният Али Калънджа ще се борят за постове в местната власт Голям скандал в Денсинг старс Голям скандал в Денсинг старс Партньорката на Емрах го напуска Водолази извадиха две тела от реката след срутването на моста в Балтимор Водолази извадиха две тела от реката след срутването на моста в Балтимор Труповете са на двама мъже, намерени в камион, паднал в Патапско Заплаха на Путин към Европа, летища може да станат военна цел на Русия Заплаха на Путин към Европа, летища може да станат военна цел на Русия Владимир Путин предупреди, че аеропортовете в трети страни, от които излитат F-16 и се използват срещу руски военнослужещи, ще бъдат атакувани Хю Грант обмислял политическа кариера Хю Грант обмислял политическа кариера Звездният актьор сподели, че обсъждал това с майката на съпругата си, която е бивш член на шведския парламент Украинска следа при събарянето на моста в Балтимор? Прекратиха издирването на оцелели Украинска следа при събарянето на моста в Балтимор? Прекратиха издирването на оцелели 52-годишният Серьожа бил капитан на кораба, който събори съоръжението Светът ще забрави скоро за терора в Москва? Зловещо пророчество за още по-кървав атентат през април Светът ще забрави скоро за терора в Москва? Зловещо пророчество за още по-кървав атентат през април Хората ще мечтаят как да оцелеят, предсказал Владимир Жириновски, на чиито прогнози руснаците вярват повече и от тези на Ванга Руският журналист Антон Хардин: От касапницата в „Крокус“ мирише на тайните служби (видео, български субтитри) Руският журналист Антон Хардин: От касапницата в „Крокус“ мирише на тайните служби (видео, български субтитри) „Това е видимото начало на криза, каквато Русия все още не е преживявала“, твърди проф. Валерий Салавей Спипаният с дрога за 1,5 млн.лева в Бургас мълчи, за да не стане храна на рибите Спипаният с дрога за 1,5 млн.лева в Бургас мълчи, за да не стане храна на рибите Очевидно е, че Георги Господинов е на ниско ниво в наркоканала Това е новият биткойн Това е новият биткойн Kaĸaoтo зa пъpви път в иcтopиятa нaдxвъpли 10 000 дoлapa зa тoн
Бойко Борисов Бойко Борисов Един път казват "Бойко, помогни ни", после пък съм виновен за всичко Виц на деня Виц на деня - Отче, съгреших...
- Ама как си ми омръзнала! Всяка неделя едно и също...
Виц на деня Виц на деня - Влизай спокойно, кучето ми е кастрирано.
- Мен повече ме е страх да не ме ухапе!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Като дете Чък Норис направил снежен човек... от пясък в пустинята!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори