×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Побратименият с Бургас китайски град Йентай с иновативна реклама на туризма – 24 часово видео на живо


Побратименият с Бургас китайски град Йентай с иновативна реклама на туризма – 24 часово видео на живо
Стотици професионалисти, влогъри и аматьори показаха забележителностите на 7-милионния град и как протича един цял ден в него
27 Август 2020, Четвъртък, 12:08 ч.
Автор: Флагман.БГ

В условията на продължаващата пандемия кампанията се увенча с колосален успех, привличайки над 6.5 млн. зрители и 170 млн. споделяния

Побратимения с Бургас крайбрежен китайски град Йентай приключи ежегодния едномесечен Фестивал на Крайморския Живот с 24 часово живо предаване от ключови забележителности в града, което привлече над 6.5 милиона таргетирани зрители и голямо внимание в социалните мрежи - над 170 милиона споменавания. Зрителите откриха интересни места, забележителности и местни специалитети през очите на гости и местни инфлуънсъри. Тази онлайн добавка към ключов за града офлайн ивент е знак за промените в областта на туризма заради пандамията от Covid-19 и модел за иновативна промоция на дестинации и локации.

В много отношения епидемията от коронавирус е овладяна в Китай - освен спорадични клъстери от основно вносни случаи, животът в държавата е почти “нормален” - но не съвсем.

Остават затегнати мерките при пътуване, изискванията да се носят маски по време на полети, в таксита и в градския транспорт, а регистрацията в хотели е възможна само при наличие на зелен QR код, който дава известни гаранции за здравословниото състояние на притежателя си. Преди началото на учебната година, което ще се случи поетапно в началото на септември, в някои провинции има изисквания учениците да се самоизолират вкъщи. Поетапно завръщащите се в Китай чужденци преминават през задължителна карантина, както и пристигащите китайски граждани. Различните провинции имат различно ниво на строгост на мерките, които прилагат, и готовност да ги затегнат при нужда.

Туризмът логично бе от най-засегнатите сектори по време на специалните мерки тази година дори и в Китай. Не всички играчи в него успяха да преодолеят тези месеци - фалити, замразени планове и диверсификация основно чрез електронна търговия на продукти и сувенири описват ситуацията в туристическия сектор и в Китай.

Китай в последните години е четвърта по популярност дестинация за международни туристи (след Франция, Испания и САЩ), като данни за 2019 показват около 140 милиона пътувания до Китай с цел туризъм. Същевременно Китай е и най-големият източник на международни туристи в света - около 134 милиона пътувания са осъществени от Китай през миналата година. Вътрешния пазар е особено впечатляващ - около 5.5 милиарда пътувания в рамките на държавата според миналогогодишните данни.

През последните осем месеца международните пътувания с цел туризъм към и от Китай остават почти напълно невъзможни, така че държавата и играчите на пазара, логично, се обърнаха към вътрешния пазар. Ограничителните мерки за пътувания бяха постепенно отпуснати - първо станаха възможни самостоятелни пътувания в рамките на дадената провинция, след това самостоятелни пътувания между провинции, и едва в началото на лятото организирани пътувания и продажби на туристически пакети, включващи хотел и полет.

Различни локации и дестинации започнаха да мислят за създаване на алтернативни, иновативни продукти и проекти, които да привлекат нови туристи - в рамкита на толкова голям пазар на много от тях до момента не се е налагало да се промотират таргетирано. Привличането на семейни туристи за кратки посещения, посетители за уикенда и “опаковане” на дестинации, така че да са привлекателни за туристи, които могат да шофират то тях се превърнаха във фокус през този нетипичен летен сезон. Туристите, които пътуват с известно притеснение за здравето си искат да знаят какво да очакват - а дестинациите започват да говорят на техния език, като им дават информация за мерките за социална дистанция и безопасност и за забележителности и ивенти, така че да могат да направят максимално фокусиран избор и да избегнат излишни пътувания и рискове.

Китайската Асоциация на Туристическите Медии (CTJA) използва ежегодния Фестивал на Крайморския Живот като тестов проект за таргетирано привличане на нови, и нов тип, туристи към града. Йентай е град в Провинция Шандун на брега на Бохайско Море, с население от около седем милиона и се гордее с плажна ивица дълга 909 км, 63 прилежащи острова и “най-красивата в Китай” крайбрежна улица дълга 100 км и свързваща основните забележителности.

Фестивалът традиционно продължава три месеца, и предлага различни забавления и спортни и културни мероприятия на жителите и посетитилите на града. Първоначалния план за тазгодишния фестивал бе създаването на Световна Асоциация на Крайбрежните Градове, базирана основно мрежата от побратимени градове на Йентай - сред които Бургас, Пукет, Владивосток, Сан Франциско и още 14 други крайбрежни градове. Целта на подобна Асоциация би била да се случва обмен на опит и добри практити за развитието на устойчив и екологичен туризъм, културен обмен и крос-промоция на дестинации и фестивали. За съжаление както продължителността на фестивала бе  намалена, а плана за интернационализация на туристическите инициативи отложен - вместо това фокуса се измести върху промоция на града и възможностите за туризъм и развлечения в рамките на Китай, с конкретен фокус към провинцията в която градът се намира. Провинция Шандун е с население около 100 милиона - жителите на Шандун бяха и около 80% от общия брой зрители на живото излъчване.

24 часовото излъчване имаше за цел да бъде много повече от виртуален тур на морския град - то бе планирано по-скоро като визитна картичка на града и риалити шоу, в което подбраните гости имаха свободата да импровизират и да имат проактивна, дори “продуцентска” роля. Гостите на града и излъчването съответно сами избраха интересни и подходящи за себе си дестинации, които да посетят по време на излъчването. Сред тях имаше яхтинг, автомобилни и къмпинг ентусиасти с присъствие в социалните мрежи, кулинари, журналисти, инфлуънсъри, любители на историята, студенти, млади двойки, семейства с деца и един чужденец, който да оцени местното вино. Многобройни дронове даваха допълнителен контекст на показвания материал в реално време.

Подобен проект е мащабен - за осъществяването му бяха нужни 50 членен продукционен екип и много координатори и консултанти, както и дълга предватителна подготовка. Излъчването се осъществи между 20 часа на 14 Август и 20 часа на 15ти. То започна с концерт, тур на историческите централни улици, вечеря с местни инфлуънсъри - местни специалитети и морски дарове, посещение на крайбрежните барове и тур на нощен Йентай - включително и на знаковата 100 километрова крайбрежна магистрала. Между полунощ и 4 сутринта излъчванията продължиха от Йентайския Океански Аквариум и от Аквариума на Китовите Акули, а след изгрева излъчен от плажа - обиколки на града и прилежащите острови, поглед към морските спортове възможни там - всички те оформени като примерни маршрути за посещение. През излъчването имаше многобройни “спирки” за дегустация на местни специалитети, като морски дарове и различните начини за приготвянето им, барбекю с местна бира, Шандунски ястия, “големи” Фушан нудъли и пелмени с копър.

Измежду спирките бяха включени и кадри и поздрави от представители на побратимените градове - като плана за международно и интерактивно излъчване от всички тях остава актуален за следващото издания на Фестивала на Морския Живот.

Излъчването се случи през три платформи - една специални създадена за целта от местните туристически власти, и две от водещите видео и лайвстрийм платформи в Китай - Tencent и iQiyi. Над 6.5 милиона уникални потребители гледаха сегменти от предаването. Най-малко гледания часови пояс логично бе този между 3 и 5 през нощта - но дори тогава зрителите бяха около 500 хиляди. Най-гледаните части - концерта и тура на града в началото, посещението на един от популярните острови, посещението на музея на културата на виното с дегустация на местни вина и края на излъчването. Експерти в студиото отговаряха в релно време на въпроси на зрителите, 60% от които бяха мъже.

Специално внимание заслужава сегмента, в който участваше български гост - тур и дегустация в Музея на Винената Култура на винзавод Чан Ю. Компанията е най-старата и голяма по рода си в Китай, понастоящем на четвърто място по продажби в света, и притежава лозови масиси и винарни и на четири континента. Вината и брендитата на Чан Ю редовно печелят световни награди, и компанията, музеят, винените масиви и шатата й са сред символите на Йентай. Сегмента продължи около час и бе гледан от около пет милиона зрители и бе сред най-обсъжданите и добре приети. Той показа тур на музея и все още оперативната изба под морско ниво построена през 1894, дегустация и включи още разказ и дискусия за мястото на виното в китайската и световната история, вековната история на Чан Ю, историята на винопроизводството в Китай, успехите на бранда на световни изложения още през 19ти век, развитието и иновацията на продуктите, бутилките и рекламите им и международната експанзия на компанията в последните десетилетия.

Напълно неочаквано, в дните след излъчването акциите на Chang Yu Wines повишиха себестойността си с 16% - без да е възможно разбира се да има абсолютна сигурност по въпроса, организаторите отдават това точно на излъчването и интересно представената информация за компанията. Във всеки случай, това напомня важен факт - за това колко свързани са туризма и бизнеса, и как туризма е в оптимална позиция да е двигател за възстановяване на икономиката след края на пандемията.

Излъчването предлага модел за стратегическо развитие на туризма в условията на ограничения и в атмосфера на несигурност, и потвърждава, че туристите през 2020 са отворени да научат за нови дестинации, които от своя страна трябва да бъдат иновативни в начините по които достигат то тези туристи, и да ги улеснят в процеса на планиране, както и да им дадат информация за мерките за безопасност и социално дистанциране.

Те също така не трабва да забравят, че дори в този период на обръщане навътре и фокус върху близки региони, не трябва да забравят да мислят глобално и да продължават да интегрират такива елементи в дългосрочната си стратегия. Ключовите думи и решения за туризма не само в Китай в тази така трудна година трябва да бъдат адаптивност, сътрудничество между различните играчи, комбиниране на онлайн и офлайн ресурси, иновативни медийни стратегии и иновативни туристически пакети и продукти таргетиращи туристи, на които е възможно да посетят съответното място.

Тези логични инициативи понякога водят дори до неочаквани позитивни резултати, както показва опита на Йентай.

 


В категории: Бизнес


4
Коментара
Показа Анди (СНИМКА)
Показа Анди (СНИМКА) 15/06/2025, Неделя 21:20 0
Най-влюбчивите зодии са...
Най-влюбчивите зодии са... 15/06/2025, Неделя 20:00 0
4
Коментара по темата
4.
Бял
27.08.2020 18:21:42
0
0
Китай унищожава световните океани
https://www.theguardian.com/environment/2020/jul/27/chinese-fishing-vessels-galapagos-islands
3.
Бял
27.08.2020 17:53:10
0
0
Китай е източникът на пандемията, която досега е убила повече от 800 000 души. Само червени идиоти могат да се възхищават на Китай.
2.
До Емилия
27.08.2020 12:49:48
1
0
Емилия, ти ми ли я?
1.
Емилия
27.08.2020 12:28:26
0
6
Боже, какви глупости, побратим с Бургас китайски град.... Я, кажете каква далавера се крие зад това?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
„Бургас и морето“ удължава срока за участие – знак за липса на силни песни? „Бургас и морето“ удължава срока за участие – знак за липса на силни песни? Има още няколко седмици за приемането на нови песни, а причината може да е творческа суша Задава ли се сух режим? Казаните за ракия са пред фалит, но не заради еврото Задава ли се сух режим? Казаните за ракия са пред фалит, но не заради еврото Чудо невиждано стана тази пролет - за първи път акацията не цъфна, а това е страшно знамение, защото от нея се прави най-пивката огнена вода От Бургас до София с експрес или как за 55 години влаковете станаха по-бавни От Бургас до София с експрес или как за 55 години влаковете станаха по-бавни . Експресът "Чайка" още през 70-те минаваше това разстояние по-бързо В Слънчака пуснаха бира, по-евтина от минерална вода, само не питай каква е! В Слънчака пуснаха бира, по-евтина от минерална вода, само не питай каква е! Ресторантьори сигнализираха, че е невъзможно питието да струва 2 лева Любов за Скорпиона, а късметът се усмихва на смелите Везни Любов за Скорпиона, а късметът се усмихва на смелите Везни Хороскоп за деня – 15 юни 2025, неделя  Бургас догони София по търсене на имоти Бургас догони София по търсене на имоти Три квартала чупят рекорди по търсене и цени Търсят се нови директори в ключови училища в региона Търсят се нови директори в ключови училища в региона Свободни позиции в училища от Бургас, Айтос, Несебър, Карнобат и други Едно от момчетата, наръгани от Памела в Слънчев бряг е в кома, лекари се борят за живота му Едно от момчетата, наръгани от Памела в Слънчев бряг е в кома, лекари се борят за живота му Сестрата на пострадалия се свърза с Флагман.бг, за да разкаже потресаващи подробности за инцидента Тир удари каруца, уби коня Тир удари каруца, уби коня Катастрофата е станала в района на Бяла Слатина Първото издание на Ретро фестивала в Царево стартира с голям интерес Първото издание на Ретро фестивала в Царево стартира с голям интерес Арт улицата пред СУ „Н. Й. Вапцаров“ става сцена на вълнуващото пътуване назад във времето
Ужасяваща трагедия: Загинал и 19 ранени при инциденти с балони в Кападокия (ВИДЕО/СНИМКИ) Ужасяваща трагедия: Загинал и 19 ранени при инциденти с балони в Кападокия (ВИДЕО/СНИМКИ) Пилотът е паднал от кошницата и краката му са се оплели във въже Доналд Тръмп отбеляза рождения си ден с военен парад, тълпата му пя "Честит рожден ден" (ВИДЕО) Доналд Тръмп отбеляза рождения си ден с военен парад, тълпата му пя "Честит рожден ден" (ВИДЕО) Президентът, обръщайки се към парада, заяви, че "армията на САЩ пази нашата свобода, вие ни правите силни и тази вечер накарахте всички американци да се гордеят с вас" Доналд Тръмп дава отбой и иска край на войната с Иран, но Техеран се кани да мъсти жестоко Доналд Тръмп дава отбой и иска край на войната с Иран, но Техеран се кани да мъсти жестоко Трима загинали и 125 ранени при последните атаки по израелските градове Президентът на Иран: САЩ помогнаха на Израел да ни нападне. Ще предприемем разрушителни атаки Президентът на Иран: САЩ помогнаха на Израел да ни нападне. Ще предприемем разрушителни атаки Иран няма да промени позицията си по ядреното си досие и няма да преговаря, докато израелските атаки продължават Борисов свиква национално съвещание на ГЕРБ, участват активът, премиерът Желязков и министри Борисов свиква национално съвещание на ГЕРБ, участват активът, премиерът Желязков и министри Акцент ще бъде поставен върху процеса на присъединяване на България към еврозоната Нетаняху: Израел ще нанесе удари по всички обекти на режима в Иран Нетаняху: Израел ще нанесе удари по всички обекти на режима в Иран Израел ще възобнови гражданските полети постепенно, предпазливо и бавно, веднага щом обстоятелствата го позволят, съобщи премиерът Известен милиардер почина по абсурден начин Известен милиардер почина по абсурден начин Той е председател на световния гигант за автомобилни части Sona Comstar Радев: Правителството налива значителни средства за пропаганда и реклама на еврото Радев: Правителството налива значителни средства за пропаганда и реклама на еврото Не ви ли тревожи фактът, че правителството налива средства в социологически агенции, за да му предоставят такива резултати, каквито то иска да види, коментира пред журналисти държавният глава Турист счупи „Стола на Ван Гог“ Турист счупи „Стола на Ван Гог“ Нелепият, но и шокиращ инцидент, е бил заснет от охранителните камери и набра огромна популярност, след като беше публикуван в интернет Сбогуваме се с този сериал Сбогуваме се с този сериал „Големият финал“ обещава емоционално, разкошно и достойно сбогуване с един от най-обичаните сериали на съвременната телевизия и кино
Томислав Дончев Томислав Дончев Влизането в Еврозоната да не би да е градушка или друго стихийно бедствие Виц на деня Виц на деня - Да ти се похваля, купих си крокодил и го гледам на вилата.
- Съседите не реагират ли?
- Кви съседи?
Виц на деня Виц на деня - Скъпа, достави ми ор*лно удоволствие!
- Кво бе? Свирка ли искаш?
- Не ма! Замълчи малко!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук За разлика от мъжa жената е готова с изводите още преди началото на разговора.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори