Обмислят създаването на радио- или телефонни връзки по магистралите
03 Юли 2017, Понеделник, 19:41 ч.
Автор: Флагман.бгДокументът е публикуван за обществено обсъждане
Осигуряване на радио- или телефонна връзка по автомагистралите и скоростните пътища, 10-метрова зона за безопасност и изграждане на пътни трасета предимно през пустеещи земи предвижда изготвен от работна група към Министерството на регионалното развитие и благоустройството проект на Наредба за проектиране на пътища. Правилата ще важат при проектирането на нови и при реконструкцията на съществуващи пътища.
Преди време министър Николай Нанков пое ангажимент за осъвременяване на нормите за проектиране на пътища и съоръжения по тях. В момента то се прави по остарял модел, текстовете не са актуални и в тях липсват важни раздели, отнасящи се до проектиране на пътни възли и кръгови кръстовища, на зони за отдих, за обхват и съдържание на пътните проекти и др.
Според проекта на нормативния акт пътищата трябва да отговарят на екологични изисквания, поради което трябва да се избягва преминаване през вододайни зони и природни резервати. За изграждането им трябва да се използват преимуществено наличните необработваеми и слабо продуктивни земи, като могат да преминат само по границите на земеделски земи с трайни насаждения.
Регламентираната в проекта на наредбата безопасна зона започва от края на активната лента за движение, чието предназначение е да се предотвратят или намалят последствията от пътнотранспортни произшествия при напускане на платното за движение. Тя варира от 1,5 м за третокласни и местни пътища и скорост по-ниска от 60 км/час до 10 м при автомагистрали и скоростни пътища.
Функционалните, проектните и транспортни характеристики на републиканските пътища са приведени към изискванията на Закона за движение по пътищата и по-специално с максималната допустима скорост от 140 км/час. Актуализираните габарити, осигуряващи зоната необходима за протичане на движението, са съобразени с проектната скорост и са създадени условия за осигуряване на възможност за проектиране и изграждане на автомагистрали при тежки теренни условия.
Въведени са нови видове кръстовища и са подобрени параметрите на полето за видимост на водачите както от главното, така и от второстепенното направление.
Въведени са и нови видове кръгови кръстовища, като се предвижда те да могат да бъдат изграждани на места, където се пресичат повече от четири клона и/или направленията сключват остри ъгли на пресичане, както и в места, където обикновеното кръстовище ще бъде със сложна геометрия. Според наредбата такива съоръжения са подходящи и при ситуация, в която разликата в прогнозната интензивност на движението по основното и второстепенното направление на движението е не повече от 30%, практически е трудно да се установи кое е главното направление и въвеждане на път с предимство не би отговаряло адекватно на транспортната интензивност.
При проектиране на пътища да се прилагат принципите за пространствено развитие на пътя и зрително ориентиране на водачите на моторни превозни средства, предвижда още проектът на наредбата. Според него разполагането на пътните кръстовища и възли, на аварийни площадки, паркинги и др. трябва да бъде удобно и безопасно, а възможностите за създаване на условия за изпреварване трябва да се използват максимално.
В проекта на наредбата се предвижда и осигуряване на паркинги, предназначени за спиране на автомобили, превозващи опасни товари. Предвижда се радио- или телефонна връзка да може да се осигурява при доказана техническа и икономическа целесъобразност и за други пътища, освен магистрали и скоростни.
В проектонаредбата се предвиждат технически средства за организация и регулиране на движението и предпазни и направляващи устройства и осветителни устройства в участъци със сложни условия на движение. Подобрени са изискванията за отводняване на наземното тяло, с които се регламентира и осигуряването на условия за бързо отвеждане на повърхностните води встрани от пътното платно. Това е особено важно за осигуряване на пътната безопасност при екстремни климатични условия.
Тя предвижда още пътищата да осигуряват възможно най-добри транспортни връзки с административните центрове в района или с пътищата от по-висок клас, а свързаността между отделните райони и населените места да се осъществява по възможно най-краткия път.
Проектът на наредбата може да бъде намерен на интернет страницата на МРРБ в раздел „За обществено обсъждане“, както и на Портала за обществени консултации.
В категории:
Политика
Студенти от Университет "Проф. д-р Асен Златаров“ взеха ключово участие в празничното тържество на ДГ „Детелина“
Ще има ПОС терминали в патрулките, ще плащаме глобите и с карта
Това, което направи на финала не е мъжко, отсече първият ерген за Алек
Пловдивският университет приема задочно чуждестранни студенти в Царево
Ако искаш да отслабнеш, задължително яж тези храни, те подтискат апетита
Кметът на Царево Марин Киров с подарък към гостите си - манов мед от Странджа
04/06/2024, Вторник 18:41
0
Ще има ПОС терминали в патрулките, ще плащаме глобите и с карта
04/06/2024, Вторник 18:20
1
Най-добре се живее в Нидерландия и Швеция, най-зле в Хърватия и България
04/06/2024, Вторник 18:00
4
Пловдивският университет приема задочно чуждестранни студенти в Царево
04/06/2024, Вторник 17:40
0
Стана ясно защо свалиха Черешката на тортата
04/06/2024, Вторник 17:33
1
Това е прегръдката на смъртта и разтърси целия свят
04/06/2024, Вторник 17:31
0
Двама българи с моторна лодка убиха по непредпазливост гръцки гмуркач край Самотраки
04/06/2024, Вторник 17:29
3
Българин стовари пет ковчега в центъра на Париж, прибра 120 евро за акцията
04/06/2024, Вторник 17:20
0
Линейка и кола се удариха в столичния кв. „Младост"
04/06/2024, Вторник 17:19
0
Тя стана първа приятелка с най-големия си враг в Ергенът
04/06/2024, Вторник 17:17
0
Парното в Бургас поевтинява с 15%, но токът масово поскъпва в цялата страна
04/06/2024, Вторник 17:15
1
Това, което направи на финала не е мъжко, отсече първият ерген за Алек
04/06/2024, Вторник 17:13
0