×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Мечка се разходи по улиците в Ловеч
  • На 17 и 18 септември движението при 33-и км на АМ „Тракия“ и в двете посоки ще се осъществява в активните ленти
  • Неочакваното продължение на комедията на Теди Москов „Редки тъпанари“ идва в Бургас на 16 септември
  • Регионална бизнес конференция ще се проведе в Бургас на 18 септември
  • Регионален исторически музей – Бургас с вход свободен за ученици на 15 септември
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Програмата за туристическа реклама ще промотира Бургас като целогодишна дестинация


Програмата за туристическа реклама ще промотира Бургас като целогодишна дестинация
Всички предварителни прогнози сочат за един добър летен сезон, каза съветникът на министъра на туризма
04 Май 2016, Сряда, 09:38 ч.
Автор: Тони БЕЛОВ

Бургас трябва да бъде двигател за създаването на Организация за управление на туристическия район

Живко Табаков е съветник в Политическия кабинет на министъра на туризма – Николина Ангелкова. Член е на Съвета на директорите на „Слънчев бряг“ АД. Заместник областен координатор и общински председател на „Движение България на гражданите“ – Бургас. От 2015-та година е общински съветник от групата на Реформаторски блок и председател на Постоянната комисия по туризъм към ОбС - Бургас.


- Г-н Табаков, какъв сезон 2016 да очакваме по Южното Черноморие?

През последните седмици по тази тема се изговори много. Истината е, че всички предварителни прогнози сочат един добър сезон. Факторите за това са много. Сложната обстановка в някои от атрактивните туристически дестинации в региона помогна на България да привлече повече туристи през Лято 2016, но и Министерството на туризма също положи много усилия в тази посока. Смея да твърдя, че рекламирахме страната ни по възможно най-добрият начин, като участвахме в редица мащабни туристически изложения.

На база на ранни записвания Летище Бургас отчита общ ръст от 35 % на планираните полети през летния сезон. Очакваме увеличение от редица важни пазари – Русия, Германия, Полша, Чехия и др. Надявам се, че представителите на туристическия бранш ще внимават и ще следят за качеството на предлагания от тях продукт, за да може всички туристи, които ни посетят това лято да се върнат отново. Сега е моментът да рекламираме България по най-правилния начин, и това зависи изцяло от бранша.

- От години се говори за недостиг на подготвени кадри в областта на туризма. Къде се губи връзката между образованието и работодателите и как може да се реши този проблем?

- Проблемът с липсата на квалифицирани кадри е наистина сериозна бариера за развиването на устойчив туристически отрасъл и ние сме наясно с това. Подводният камък е липсата на достатъчно добра връзка между учебните заведения и бизнеса. Почти всички висши учебни заведения бълват мениджъри, но завършилите излизат на пазара на труда без никакъв или с минимален практически опит. Затова трябва да се засили професионалното образование в сферата и то най-вече в средното образование. За тази цел стажовете играят съществена роля. Важен е и диалогът между всички ангажирани страни.

Именно затова по инициатива на министъра на туризма се създаде Съвет за кадрите в туризма, който включва представители на всички ангажирани институции, учебните заведения и бранша. Целта е да се предложат мерки, които в дългосрочен план да помогнат за решаване на проблема. Имаме много добър диалог и с колегите от МОН като имаме тяхното уверение, че практическото обучение в туристическия сектор ще се увеличи, като ще бъде въведена задължителна специализация между 2 и 6 месеца през активните сезони. Програмите за сектора ще бъдат променени, така че да бъдат повече практически, отколкото теоретични.

- Подготвяте първата за Бургас програма за туристическа реклама. Кажете ни с какво точно е свързана тя?

- На първо място Годишната програма за общинска туристическа реклама включва изготвяне на ситуационен анализ на бургаския туристически продукт (SWOT анализ). През него ще можем да отчетем специфичните особености на туристите от страната, на чуждестранните туристи от традиционните пазари и на туристите от перспективните за България пазари. В този смисъл се налага да извършим мониторинг на конкурентните на нас дестинации и да взаимстваме от добрите практики. Акцент в тази програма са целевите ни групи и пазари.

На второ място е важно да преценим през какви маркентингови дейности и комуникационни канали ще достигнем до тях. В т.нар. ATL активности ще заложим телевизионна, печатна, онлайн и външна реклама, а чрез BTL активностите - публичните и медийните събития, които ще промотират Бургас като целогодишна туристическа дестинация.

За да имаме успех в практическата реализация на програмата, трябва да участваме в организирането на експедиентски, журналистически и тематични турове, както и на международни събития - туристически изложения и форуми. Освен това трябва да имаме готовност за информационни щандове на изложения в чужбина. На базата на това можем да заложим очакваните резултати.

Този процес няма как да се случи без финансиране. Затова през следващата година Община Бургас трябва да прецени какви средства ще бъдат заделени за вътрешна и външна туристическа реклама на града.

- От известно време говорите и за създаването на Организация за управление на туристическия район. При обиколката си по Южното Черноморие г-жа Ангелкова подкрепи тази идея и апелира останалите общини да последват примера на Бургас. Какво трябва задължително да включва тази стратегия?

- Искам да уточня, че тази идея не е моя, това е заложено в Закона за туризъм. Съгласно него, туристическият район се управлява от Организация за управление на туристическия район (ОУТР). Целта на организацията е да създаде регионални туристически продукти, които да имат свой маркетинг и реклама, и да бъдат координирани на местно ниво.

В страната ще бъдат обособени 9 туристически района. Замисълът е те да бъдат достатъчно големи за разпознаваемост на туристическата карта, но и достатъчно малки, за да бъдат управлявани ефективно. Смятам, че Бургас като областен център трябва да бъде двигател за създаването на такава организация. В нея ще обединим браншовите организации, които са вписани в Националния туристически регистър, чието седалище е на нашата територия, и минимум четири общини от територията на туристическия район.  За момента наименованието на нашия туристически район е „Южно Черноморие“, който покрива цялата Бургаска област. На по-късен етап ще му дадем ново маркетингово наименование, придружавано от бранд и слоган.

След учредяването на ОУТР ще създадем общи работни групи и обща маркетингова стратегия. Тя трябва да открои два основни туристически продукта и четири допълващи видове туризъм. Маркетинговата стратегия няма да бъде централизирана от страна на държавата. Ние ще си взимаме наши решения относно продуктите, които смятаме да развиваме и пазарите, на които ще стъпваме. Идеята е да създадем и по-добра комуникация между самите общини.

- Вече половин година сте начело на Постоянна комисията по туризъм към ОбС-Бургас. Постигнахте ли първоначалните си цели в нея и какви предложения да очакваме още?

- Твърде е несериозно да говорим, че съм постигнал всичките си цели в посока развитие на Бургас като целогодишна туристическа дестинация, но вече съм предприел първите и решителни стъпки. Това е един дълъг процес, който няма как да даде резултати толкова бързо. На този етап съм се фокусирал върху срещи с кметовете на общините в Бургаска област за създаването на Организация за управление на туристическия район (ОУТР), така че да имаме обща Маркетингова стратегия и качествен туристически продукт. На последното заседание на Общинския консултативен съвет по въпросите на туризма при Община Бургас, което се проведе през месец март, ми бяха делегирани права да водя разговорите с останалите общини. А по отношение на първата за града ни Годишна програма за туристическа реклама ще разчитам на мнението и идеите на бранша и бизнеса. Искам средствата за реклама на община Бургас, които ще гласуваме през 2017 г., да не бъдат напразно похарчени, а да генерират реални приходи за населението.

В категории: Бизнес , Бургас


Автор
9
Коментара
Тервел ИЛИЕВ Млад моторист се заби в крава и загина Млад моторист се заби в крава и загина 15/09/2025, Понеделник 20:30 0
Тервел ИЛИЕВ Мечка се разхожда из голям роден град Мечка се разхожда из голям роден град 15/09/2025, Понеделник 20:00 2
Тервел ИЛИЕВ Толкова пиян шофьор скоро не е хващан в Бургас Толкова пиян шофьор скоро не е хващан в Бургас 15/09/2025, Понеделник 19:34 6
Флагман.БГ БМВ за половин милион вози Деси! Радев мълчи БМВ за половин милион вози Деси! Радев мълчи 15/09/2025, Понеделник 17:34 10
Флагман.БГ Гала стана копие на Донатела Версаче Гала стана копие на Донатела Версаче 15/09/2025, Понеделник 17:00 2
9
Коментара по темата
9.
ееееееееех
05.05.2016 15:12:48
0
1
Какъв съветник по туризма може да бъде тоя недодялан пън? Назначете го на всички възможни постове - съветник на министъра , общински съветник, председател на комисия по туризма и всички останали свободни подобни такива - откъдето може да лапа парички да лапа.
8.
prorokut Oleg
04.05.2016 16:04:06
0
11
Kak raboti propagandnata mashina. Toz kaval go promotirat i go butat napred. A vsi4ki znayat na kogo e podloga.Sega go citirat, vzemat mi interviewta i sled nekoe vreme shte e ministur.
7.
До 6
04.05.2016 15:29:13
1
9
Виж си минусите и моите + и тогава си прави изводите кой е с малоумните изказвания! Не е лошо да има туризъм, ама не може да е само това! На дали в други европейски градове, които печелят от туризма, не се развиват в останалите области! И ъкъл трябва малко да имаш ;)
6.
До 4
04.05.2016 14:31:18
9
4
Ами малумнико ти се прехранвай с каквото искаш ние работим това и много ни интересува ;) явно си далече от това или пишиш тенденционно.
5.
...
04.05.2016 13:25:46
1
16
Освен да носи палтото и чантата на министърката, за друго не става Табаков!
4.
Офф
04.05.2016 13:24:50
1
21
Аман от тоя ръб! Някой ще каже, че прави това, което е говорил преди изборите, ама мен и тогава не ме кефеше! Как може в Бургас да се гледа за развитие само на туризма?! И какво тук само от това ли да се прехранваме?! Трябва да има и други сфери на развитие - действа се за спорта, но останалите неща? Или искате тук да бъде пълно с малоумни спортистчета и чужденци? Как да останат млади хора, чиито интереси не са свързани с това да бъдат рецепционисти, сервитьори и други подобни! Изобщо няма ли нормални хора в тая Община!!!!!!!
3.
цървула
04.05.2016 13:09:45
2
13
цайсатия некадърен урунгуел
2.
e
04.05.2016 12:40:45
1
13
КРАДЛИВА ПОЛИТИЧЕСКА СГАН!
1.
Туристо
04.05.2016 12:33:17
0
9
И що не коментирате за ски влекове на Шилото?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Колежът по туризъм посреща новата учебна година с най-високата оценка в своята история Колежът по туризъм посреща новата учебна година с най-високата оценка в своята история Студентите ще прекрачат прага на напълно обновената и модернизирана сграда на морския бряг на 23 септември Проф. Вучков: Любен Дилов-син да не се занимава с МВР, ще има опасни последствия Проф. Вучков: Любен Дилов-син да не се занимава с МВР, ще има опасни последствия Той даде пример с Франция, където има огромен проблем с хулиганското горене на коли  Мечка се разхожда из голям роден град Мечка се разхожда из голям роден град Изненадваща ситуация в Ловеч Толкова пиян шофьор скоро не е хващан в Бургас Толкова пиян шофьор скоро не е хващан в Бургас Дрегерът едва не се счупи Милионерите менте, които финансират сивата икономика, ще изядат ли парите за пенсии Милионерите менте, които финансират сивата икономика, ще изядат ли парите за пенсии Тези с фалшивите възнаграждения от 2 млн. лева ще източат фондовете на НОИ, предупреди икономистът Ваня Григорова Не правете тази грешка зад волана, може да е фатална Не правете тази грешка зад волана, може да е фатална Защо не трябва да държим волана с една ръка? 31-годишният син на прокурор Маджарова отглеждал дрогата си в голяма палатка 31-годишният син на прокурор Маджарова отглеждал дрогата си в голяма палатка Маджаров-младши е отведен в ареста на ОДМВР-Бургас за разпит, предварителното производство се мести в Районна прокуратура-Варна А1 раздава 333 награди в „Колелото на съдбата“, сред които 3 автомобила А1 раздава 333 награди в „Колелото на съдбата“, сред които 3 автомобила БМВ за половин милион вози Деси! Радев мълчи БМВ за половин милион вози Деси! Радев мълчи И от НСО не обелват дума за придобивката Възможно ли е? Синът на ексшефката на Спецпрокуратурата заловен с 50 кг дрога до Средец Възможно ли е? Синът на ексшефката на Спецпрокуратурата заловен с 50 кг дрога до Средец Спецоперацията е на ГДБОП-Бургас и се провежда в село Драка в същата община
Украинец отиде в Русия да снима филми за възрастни, последва го тежка съдба Украинец отиде в Русия да снима филми за възрастни, последва го тежка съдба За 5 години той не получи документи за пребиваване в РФ, сега е зад решетките Учителка съблазни ученик, ще лежи в затвора Учителка съблазни ученик, ще лежи в затвора Драма отвъд океана Конър Макгрегър се отказва от надпреварата за президент на Ирландия Конър Макгрегър се отказва от надпреварата за президент на Ирландия Макар да се отказа от политическата сцена, той обеща да продължи да работи за доброто на страната Как родителите изпращат първолаците в Япония Как родителите изпращат първолаците в Япония Ако и у нас децата поемаха към училище с подобно възпитание, нямаше да произвеждаме зрелостници като пораснали магарета Търговците в Одрин се хванаха за главите, такова чудо не са виждали скоро Търговците в Одрин се хванаха за главите, такова чудо не са виждали скоро Цените са доста приемливи и всеки може да намери продукти по джоба му Гражданската война, която Западът не иска да повярва, че идва Гражданската война, която Западът не иска да повярва, че идва Безконтролната имиграция, икономическата стагнация и загубата на доверие в политиците неминуемо радикализират народа 20-годишен работник пострада при инцидент в ТЕЦ Бобов дол 20-годишен работник пострада при инцидент в ТЕЦ Бобов дол Младият работник е настанен в столична болница с втора степен изгаряния на левия крак Извънредно! Външно министерство привика руския посланик Елеонора Митрофанова Извънредно! Външно министерство привика руския посланик Елеонора Митрофанова Генералният директор Гергана Караджова връчи писмен демарш на посланик Митрофанова, чрез който Република България осъжда по възможно най-категоричен начин умишленото нарушаване на въздушното пространство на Полша Яки арести за наркотици, има над 20 задържани Яки арести за наркотици, има над 20 задържани Извършителите са на възраст между 19 и 48 години, преобладаващата част от тях - познайници на служителите на реда Този българин е в топ 3 на най-богатите в света Този българин е в топ 3 на най-богатите в света Класацията е на бизнесмените до 40 години
Володимир ЗЕЛЕНСКИ Володимир ЗЕЛЕНСКИ Руската атака срещу Полша е подобна на събитията в Крим Виц на деня Виц на деня – Докторе, чувам гласове!
– А какво ви казват?
– Че съм луд.
– Ами, слушайте ги – те явно ви познават!
Виц на деня Виц на деня Дядо с внучето гледат снимки от сватбата му:
– Дядо, защо си тъжен на снимката?
– Защото съм разбрал, че вече е късно да избягам…
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Истински мъж никога не пита за посоката… той просто кара, докато жената вика.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори