×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Пеевски внесе в НС предложение за закриване на Антикорупционната комисия
  • Пристигнаха двата самолета за борба с пожарите от Швеция
  • Държавата отпуска 900 хиляди лв. помощи за пострадалите при пожарите
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Програмата за туристическа реклама ще промотира Бургас като целогодишна дестинация


Програмата за туристическа реклама ще промотира Бургас като целогодишна дестинация
Всички предварителни прогнози сочат за един добър летен сезон, каза съветникът на министъра на туризма
04 Май 2016, Сряда, 09:38 ч.
Автор: Тони БЕЛОВ

Бургас трябва да бъде двигател за създаването на Организация за управление на туристическия район

Живко Табаков е съветник в Политическия кабинет на министъра на туризма – Николина Ангелкова. Член е на Съвета на директорите на „Слънчев бряг“ АД. Заместник областен координатор и общински председател на „Движение България на гражданите“ – Бургас. От 2015-та година е общински съветник от групата на Реформаторски блок и председател на Постоянната комисия по туризъм към ОбС - Бургас.


- Г-н Табаков, какъв сезон 2016 да очакваме по Южното Черноморие?

През последните седмици по тази тема се изговори много. Истината е, че всички предварителни прогнози сочат един добър сезон. Факторите за това са много. Сложната обстановка в някои от атрактивните туристически дестинации в региона помогна на България да привлече повече туристи през Лято 2016, но и Министерството на туризма също положи много усилия в тази посока. Смея да твърдя, че рекламирахме страната ни по възможно най-добрият начин, като участвахме в редица мащабни туристически изложения.

На база на ранни записвания Летище Бургас отчита общ ръст от 35 % на планираните полети през летния сезон. Очакваме увеличение от редица важни пазари – Русия, Германия, Полша, Чехия и др. Надявам се, че представителите на туристическия бранш ще внимават и ще следят за качеството на предлагания от тях продукт, за да може всички туристи, които ни посетят това лято да се върнат отново. Сега е моментът да рекламираме България по най-правилния начин, и това зависи изцяло от бранша.

- От години се говори за недостиг на подготвени кадри в областта на туризма. Къде се губи връзката между образованието и работодателите и как може да се реши този проблем?

- Проблемът с липсата на квалифицирани кадри е наистина сериозна бариера за развиването на устойчив туристически отрасъл и ние сме наясно с това. Подводният камък е липсата на достатъчно добра връзка между учебните заведения и бизнеса. Почти всички висши учебни заведения бълват мениджъри, но завършилите излизат на пазара на труда без никакъв или с минимален практически опит. Затова трябва да се засили професионалното образование в сферата и то най-вече в средното образование. За тази цел стажовете играят съществена роля. Важен е и диалогът между всички ангажирани страни.

Именно затова по инициатива на министъра на туризма се създаде Съвет за кадрите в туризма, който включва представители на всички ангажирани институции, учебните заведения и бранша. Целта е да се предложат мерки, които в дългосрочен план да помогнат за решаване на проблема. Имаме много добър диалог и с колегите от МОН като имаме тяхното уверение, че практическото обучение в туристическия сектор ще се увеличи, като ще бъде въведена задължителна специализация между 2 и 6 месеца през активните сезони. Програмите за сектора ще бъдат променени, така че да бъдат повече практически, отколкото теоретични.

- Подготвяте първата за Бургас програма за туристическа реклама. Кажете ни с какво точно е свързана тя?

- На първо място Годишната програма за общинска туристическа реклама включва изготвяне на ситуационен анализ на бургаския туристически продукт (SWOT анализ). През него ще можем да отчетем специфичните особености на туристите от страната, на чуждестранните туристи от традиционните пазари и на туристите от перспективните за България пазари. В този смисъл се налага да извършим мониторинг на конкурентните на нас дестинации и да взаимстваме от добрите практики. Акцент в тази програма са целевите ни групи и пазари.

На второ място е важно да преценим през какви маркентингови дейности и комуникационни канали ще достигнем до тях. В т.нар. ATL активности ще заложим телевизионна, печатна, онлайн и външна реклама, а чрез BTL активностите - публичните и медийните събития, които ще промотират Бургас като целогодишна туристическа дестинация.

За да имаме успех в практическата реализация на програмата, трябва да участваме в организирането на експедиентски, журналистически и тематични турове, както и на международни събития - туристически изложения и форуми. Освен това трябва да имаме готовност за информационни щандове на изложения в чужбина. На базата на това можем да заложим очакваните резултати.

Този процес няма как да се случи без финансиране. Затова през следващата година Община Бургас трябва да прецени какви средства ще бъдат заделени за вътрешна и външна туристическа реклама на града.

- От известно време говорите и за създаването на Организация за управление на туристическия район. При обиколката си по Южното Черноморие г-жа Ангелкова подкрепи тази идея и апелира останалите общини да последват примера на Бургас. Какво трябва задължително да включва тази стратегия?

- Искам да уточня, че тази идея не е моя, това е заложено в Закона за туризъм. Съгласно него, туристическият район се управлява от Организация за управление на туристическия район (ОУТР). Целта на организацията е да създаде регионални туристически продукти, които да имат свой маркетинг и реклама, и да бъдат координирани на местно ниво.

В страната ще бъдат обособени 9 туристически района. Замисълът е те да бъдат достатъчно големи за разпознаваемост на туристическата карта, но и достатъчно малки, за да бъдат управлявани ефективно. Смятам, че Бургас като областен център трябва да бъде двигател за създаването на такава организация. В нея ще обединим браншовите организации, които са вписани в Националния туристически регистър, чието седалище е на нашата територия, и минимум четири общини от територията на туристическия район.  За момента наименованието на нашия туристически район е „Южно Черноморие“, който покрива цялата Бургаска област. На по-късен етап ще му дадем ново маркетингово наименование, придружавано от бранд и слоган.

След учредяването на ОУТР ще създадем общи работни групи и обща маркетингова стратегия. Тя трябва да открои два основни туристически продукта и четири допълващи видове туризъм. Маркетинговата стратегия няма да бъде централизирана от страна на държавата. Ние ще си взимаме наши решения относно продуктите, които смятаме да развиваме и пазарите, на които ще стъпваме. Идеята е да създадем и по-добра комуникация между самите общини.

- Вече половин година сте начело на Постоянна комисията по туризъм към ОбС-Бургас. Постигнахте ли първоначалните си цели в нея и какви предложения да очакваме още?

- Твърде е несериозно да говорим, че съм постигнал всичките си цели в посока развитие на Бургас като целогодишна туристическа дестинация, но вече съм предприел първите и решителни стъпки. Това е един дълъг процес, който няма как да даде резултати толкова бързо. На този етап съм се фокусирал върху срещи с кметовете на общините в Бургаска област за създаването на Организация за управление на туристическия район (ОУТР), така че да имаме обща Маркетингова стратегия и качествен туристически продукт. На последното заседание на Общинския консултативен съвет по въпросите на туризма при Община Бургас, което се проведе през месец март, ми бяха делегирани права да водя разговорите с останалите общини. А по отношение на първата за града ни Годишна програма за туристическа реклама ще разчитам на мнението и идеите на бранша и бизнеса. Искам средствата за реклама на община Бургас, които ще гласуваме през 2017 г., да не бъдат напразно похарчени, а да генерират реални приходи за населението.

В категории: Бизнес , Бургас


Автор
9
Коментара
9
Коментара по темата
9.
ееееееееех
05.05.2016 15:12:48
0
1
Какъв съветник по туризма може да бъде тоя недодялан пън? Назначете го на всички възможни постове - съветник на министъра , общински съветник, председател на комисия по туризма и всички останали свободни подобни такива - откъдето може да лапа парички да лапа.
8.
prorokut Oleg
04.05.2016 16:04:06
0
11
Kak raboti propagandnata mashina. Toz kaval go promotirat i go butat napred. A vsi4ki znayat na kogo e podloga.Sega go citirat, vzemat mi interviewta i sled nekoe vreme shte e ministur.
7.
До 6
04.05.2016 15:29:13
1
9
Виж си минусите и моите + и тогава си прави изводите кой е с малоумните изказвания! Не е лошо да има туризъм, ама не може да е само това! На дали в други европейски градове, които печелят от туризма, не се развиват в останалите области! И ъкъл трябва малко да имаш ;)
6.
До 4
04.05.2016 14:31:18
9
4
Ами малумнико ти се прехранвай с каквото искаш ние работим това и много ни интересува ;) явно си далече от това или пишиш тенденционно.
5.
...
04.05.2016 13:25:46
1
16
Освен да носи палтото и чантата на министърката, за друго не става Табаков!
4.
Офф
04.05.2016 13:24:50
1
21
Аман от тоя ръб! Някой ще каже, че прави това, което е говорил преди изборите, ама мен и тогава не ме кефеше! Как може в Бургас да се гледа за развитие само на туризма?! И какво тук само от това ли да се прехранваме?! Трябва да има и други сфери на развитие - действа се за спорта, но останалите неща? Или искате тук да бъде пълно с малоумни спортистчета и чужденци? Как да останат млади хора, чиито интереси не са свързани с това да бъдат рецепционисти, сервитьори и други подобни! Изобщо няма ли нормални хора в тая Община!!!!!!!
3.
цървула
04.05.2016 13:09:45
2
13
цайсатия некадърен урунгуел
2.
e
04.05.2016 12:40:45
1
13
КРАДЛИВА ПОЛИТИЧЕСКА СГАН!
1.
Туристо
04.05.2016 12:33:17
0
9
И що не коментирате за ски влекове на Шилото?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Жандармерия пази къщите на евакуираните от Плоски, хората говорят за чудо след пожара Жандармерия пази къщите на евакуираните от Плоски, хората говорят за чудо след пожара Над 300 души са били принудени да напуснат домовете си и още не могат да се върнат в селото Латински, биология и олимпийски амбиции – новата гимназия в Бургас, за която си струва да знаеш Латински, биология и олимпийски амбиции – новата гимназия в Бургас, за която си струва да знаеш Новата частна езикова гимназия „Едмънд Бърк“ в Бургас приема само 26 ученици за новата учебна година Легендата DJ Mascota идва в Бургас! DockTales се готви за гореща вечер под звездите Легендата DJ Mascota идва в Бургас! DockTales се готви за гореща вечер под звездите Очаквайте селекция от качествен хаус, клубни ремикси и заряд, който се усеща още от първия бийт, споделят организаторите Олио или свинска мас: Коя мазнина да изберем за пържене? Олио или свинска мас: Коя мазнина да изберем за пържене? За готвене при високи температури експертите препоръчват да се използват мазнини с висока точка на димене Сексуално насилие над деца в интернат, карат ги и да чистят дворове на съседите Сексуално насилие над деца в интернат, карат ги и да чистят дворове на съседите Почти 40 градуса е температурата в стаите в дома на ужасите, матраците са изтърбушени, а тоалетната чиния - счупена Гетото в бургаския кв. "Горно Езерово" започна да се превръща в джунгла Гетото в бургаския кв. "Горно Езерово" започна да се превръща в джунгла Местните винят кметския наместник в бездействие - виждал бетоновозите, но не предприемал никакви мерки Започват проверки в болници след като дете падна от втория етаж на МБАЛ-Карнобат Започват проверки в болници след като дете падна от втория етаж на МБАЛ-Карнобат ИА ,,Медицински надзор” се самосезира, министърът на здравеопазването доц. д-р Силви Кирилов ще бъде запознат с резултатите Гейминг оборудване за лятото: Как да пътуваш и да не изоставаш от играта Гейминг оборудване за лятото: Как да пътуваш и да не изоставаш от играта Почитателите на електронните спортове - т.нар. eSports, имат верен помощник в залозите Ивелин Михайлов за пожарите: Ситуацията е катастрофална и ще става по-зле Ивелин Михайлов за пожарите: Ситуацията е катастрофална и ще става по-зле Той засегна темата за обезлюдяването на много родни села Загиналият рибар Стоян бил майстор занаятчия на мидените мрежи, утре щял да празнува рожден ден Загиналият рибар Стоян бил майстор занаятчия на мидените мрежи, утре щял да празнува рожден ден Помориецът подготвял за пакетиране черноморски култивирани миди, докато хванал щепсела на машината и ел.ток го убил на място
Камчатка е като филм на ужасите, още се тресе и от събудения вулкан тече лава Камчатка е като филм на ужасите, още се тресе и от събудения вулкан тече лава Пет мощни вторични труса са фиксирани само за 10 минути Отиде си голямата германска спортистка Далмайер Отиде си голямата германска спортистка Далмайер Тя бе едва на 31 години Японската "Баба Ванга" предрекла днешното цунами и коронавируса Японската "Баба Ванга" предрекла днешното цунами и коронавируса Ето подробности Куп комплименти полетяха към Лиз Хърли - фенове не могат да повярват, че е на 60 Куп комплименти полетяха към Лиз Хърли - фенове не могат да повярват, че е на 60 Известната дама се показа по леопардов бански костюм Масово нашествие от скакалци в Украйна Масово нашествие от скакалци в Украйна Ситуацията се усложнява от много фактори Чужденец държа 10 години скелета на майка си в тоалетната Чужденец държа 10 години скелета на майка си в тоалетната Стряскащ случай в Япония Най-силните земетресения, регистрирани някога в света Най-силните земетресения, регистрирани някога в света АП представя справка за някои от най-мощните земетресения Кола летя с 202 км/ч средна скорост по "Тракия", на шофьора ще му се доплаче от глобата Кола летя с 202 км/ч средна скорост по "Тракия", на шофьора ще му се доплаче от глобата Когато те засекат камерите и кантарите на тола, измъкване няма, категоричен е депутат Лекари не прекъснаха операция по време на земетресението в Камчатка Лекари не прекъснаха операция по време на земетресението в Камчатка Видео с лекарския екип в операционна, който запазва хладнокръвие въпреки люлеещата се земя, обиколи света Конкурс за свирки предизвика чутовен скандал Конкурс за свирки предизвика чутовен скандал Клипче от състезанието в нощен клуб на гръцкия остров Закинтос стана вайръл в мрежата
Томислав Дончев Томислав Дончев Президентът се е самоопределил като ярка опозиция Виц на деня Виц на деня - Докторе, помогни да сваля килограми, всички диети пробвах!
- Домати, краставици, зеле, лук.
- Да ги варя, или да ги пека?
- Копай!
Виц на деня Виц на деня Лекар към пациент:
- Как е главоболието, от което се оплаквахте?
- Замина за няколко дни у майка й.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ан*лен с*кс - единственият случай в който я убеждаваш, че не ти е никак голям...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори