×
Култура Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Програмата за туристическа реклама ще промотира Бургас като целогодишна дестинация


Програмата за туристическа реклама ще промотира Бургас като целогодишна дестинация
Всички предварителни прогнози сочат за един добър летен сезон, каза съветникът на министъра на туризма
04 Май 2016, Сряда, 09:38 ч.
Автор: Тони БЕЛОВ

Бургас трябва да бъде двигател за създаването на Организация за управление на туристическия район

Живко Табаков е съветник в Политическия кабинет на министъра на туризма – Николина Ангелкова. Член е на Съвета на директорите на „Слънчев бряг“ АД. Заместник областен координатор и общински председател на „Движение България на гражданите“ – Бургас. От 2015-та година е общински съветник от групата на Реформаторски блок и председател на Постоянната комисия по туризъм към ОбС - Бургас.


- Г-н Табаков, какъв сезон 2016 да очакваме по Южното Черноморие?

През последните седмици по тази тема се изговори много. Истината е, че всички предварителни прогнози сочат един добър сезон. Факторите за това са много. Сложната обстановка в някои от атрактивните туристически дестинации в региона помогна на България да привлече повече туристи през Лято 2016, но и Министерството на туризма също положи много усилия в тази посока. Смея да твърдя, че рекламирахме страната ни по възможно най-добрият начин, като участвахме в редица мащабни туристически изложения.

На база на ранни записвания Летище Бургас отчита общ ръст от 35 % на планираните полети през летния сезон. Очакваме увеличение от редица важни пазари – Русия, Германия, Полша, Чехия и др. Надявам се, че представителите на туристическия бранш ще внимават и ще следят за качеството на предлагания от тях продукт, за да може всички туристи, които ни посетят това лято да се върнат отново. Сега е моментът да рекламираме България по най-правилния начин, и това зависи изцяло от бранша.

- От години се говори за недостиг на подготвени кадри в областта на туризма. Къде се губи връзката между образованието и работодателите и как може да се реши този проблем?

- Проблемът с липсата на квалифицирани кадри е наистина сериозна бариера за развиването на устойчив туристически отрасъл и ние сме наясно с това. Подводният камък е липсата на достатъчно добра връзка между учебните заведения и бизнеса. Почти всички висши учебни заведения бълват мениджъри, но завършилите излизат на пазара на труда без никакъв или с минимален практически опит. Затова трябва да се засили професионалното образование в сферата и то най-вече в средното образование. За тази цел стажовете играят съществена роля. Важен е и диалогът между всички ангажирани страни.

Именно затова по инициатива на министъра на туризма се създаде Съвет за кадрите в туризма, който включва представители на всички ангажирани институции, учебните заведения и бранша. Целта е да се предложат мерки, които в дългосрочен план да помогнат за решаване на проблема. Имаме много добър диалог и с колегите от МОН като имаме тяхното уверение, че практическото обучение в туристическия сектор ще се увеличи, като ще бъде въведена задължителна специализация между 2 и 6 месеца през активните сезони. Програмите за сектора ще бъдат променени, така че да бъдат повече практически, отколкото теоретични.

- Подготвяте първата за Бургас програма за туристическа реклама. Кажете ни с какво точно е свързана тя?

- На първо място Годишната програма за общинска туристическа реклама включва изготвяне на ситуационен анализ на бургаския туристически продукт (SWOT анализ). През него ще можем да отчетем специфичните особености на туристите от страната, на чуждестранните туристи от традиционните пазари и на туристите от перспективните за България пазари. В този смисъл се налага да извършим мониторинг на конкурентните на нас дестинации и да взаимстваме от добрите практики. Акцент в тази програма са целевите ни групи и пазари.

На второ място е важно да преценим през какви маркентингови дейности и комуникационни канали ще достигнем до тях. В т.нар. ATL активности ще заложим телевизионна, печатна, онлайн и външна реклама, а чрез BTL активностите - публичните и медийните събития, които ще промотират Бургас като целогодишна туристическа дестинация.

За да имаме успех в практическата реализация на програмата, трябва да участваме в организирането на експедиентски, журналистически и тематични турове, както и на международни събития - туристически изложения и форуми. Освен това трябва да имаме готовност за информационни щандове на изложения в чужбина. На базата на това можем да заложим очакваните резултати.

Този процес няма как да се случи без финансиране. Затова през следващата година Община Бургас трябва да прецени какви средства ще бъдат заделени за вътрешна и външна туристическа реклама на града.

- От известно време говорите и за създаването на Организация за управление на туристическия район. При обиколката си по Южното Черноморие г-жа Ангелкова подкрепи тази идея и апелира останалите общини да последват примера на Бургас. Какво трябва задължително да включва тази стратегия?

- Искам да уточня, че тази идея не е моя, това е заложено в Закона за туризъм. Съгласно него, туристическият район се управлява от Организация за управление на туристическия район (ОУТР). Целта на организацията е да създаде регионални туристически продукти, които да имат свой маркетинг и реклама, и да бъдат координирани на местно ниво.

В страната ще бъдат обособени 9 туристически района. Замисълът е те да бъдат достатъчно големи за разпознаваемост на туристическата карта, но и достатъчно малки, за да бъдат управлявани ефективно. Смятам, че Бургас като областен център трябва да бъде двигател за създаването на такава организация. В нея ще обединим браншовите организации, които са вписани в Националния туристически регистър, чието седалище е на нашата територия, и минимум четири общини от територията на туристическия район.  За момента наименованието на нашия туристически район е „Южно Черноморие“, който покрива цялата Бургаска област. На по-късен етап ще му дадем ново маркетингово наименование, придружавано от бранд и слоган.

След учредяването на ОУТР ще създадем общи работни групи и обща маркетингова стратегия. Тя трябва да открои два основни туристически продукта и четири допълващи видове туризъм. Маркетинговата стратегия няма да бъде централизирана от страна на държавата. Ние ще си взимаме наши решения относно продуктите, които смятаме да развиваме и пазарите, на които ще стъпваме. Идеята е да създадем и по-добра комуникация между самите общини.

- Вече половин година сте начело на Постоянна комисията по туризъм към ОбС-Бургас. Постигнахте ли първоначалните си цели в нея и какви предложения да очакваме още?

- Твърде е несериозно да говорим, че съм постигнал всичките си цели в посока развитие на Бургас като целогодишна туристическа дестинация, но вече съм предприел първите и решителни стъпки. Това е един дълъг процес, който няма как да даде резултати толкова бързо. На този етап съм се фокусирал върху срещи с кметовете на общините в Бургаска област за създаването на Организация за управление на туристическия район (ОУТР), така че да имаме обща Маркетингова стратегия и качествен туристически продукт. На последното заседание на Общинския консултативен съвет по въпросите на туризма при Община Бургас, което се проведе през месец март, ми бяха делегирани права да водя разговорите с останалите общини. А по отношение на първата за града ни Годишна програма за туристическа реклама ще разчитам на мнението и идеите на бранша и бизнеса. Искам средствата за реклама на община Бургас, които ще гласуваме през 2017 г., да не бъдат напразно похарчени, а да генерират реални приходи за населението.

В категории: Бургас , Бизнес


Автор
9
Коментара
Мария АРНАУДОВА Истината за отрязаното ухо на Ван Гог Истината за отрязаното ухо на Ван Гог 23/12/2025, Вторник 21:15 0
Мария АРНАУДОВА Катя Илиева напуска телевизията на Слави Трифонов Катя Илиева напуска телевизията на Слави Трифонов 23/12/2025, Вторник 20:53 3
9
Коментара по темата
9.
ееееееееех
05.05.2016 15:12:48
0
1
Какъв съветник по туризма може да бъде тоя недодялан пън? Назначете го на всички възможни постове - съветник на министъра , общински съветник, председател на комисия по туризма и всички останали свободни подобни такива - откъдето може да лапа парички да лапа.
8.
prorokut Oleg
04.05.2016 16:04:06
0
11
Kak raboti propagandnata mashina. Toz kaval go promotirat i go butat napred. A vsi4ki znayat na kogo e podloga.Sega go citirat, vzemat mi interviewta i sled nekoe vreme shte e ministur.
7.
До 6
04.05.2016 15:29:13
1
9
Виж си минусите и моите + и тогава си прави изводите кой е с малоумните изказвания! Не е лошо да има туризъм, ама не може да е само това! На дали в други европейски градове, които печелят от туризма, не се развиват в останалите области! И ъкъл трябва малко да имаш ;)
6.
До 4
04.05.2016 14:31:18
9
4
Ами малумнико ти се прехранвай с каквото искаш ние работим това и много ни интересува ;) явно си далече от това или пишиш тенденционно.
5.
...
04.05.2016 13:25:46
1
16
Освен да носи палтото и чантата на министърката, за друго не става Табаков!
4.
Офф
04.05.2016 13:24:50
1
21
Аман от тоя ръб! Някой ще каже, че прави това, което е говорил преди изборите, ама мен и тогава не ме кефеше! Как може в Бургас да се гледа за развитие само на туризма?! И какво тук само от това ли да се прехранваме?! Трябва да има и други сфери на развитие - действа се за спорта, но останалите неща? Или искате тук да бъде пълно с малоумни спортистчета и чужденци? Как да останат млади хора, чиито интереси не са свързани с това да бъдат рецепционисти, сервитьори и други подобни! Изобщо няма ли нормални хора в тая Община!!!!!!!
3.
цървула
04.05.2016 13:09:45
2
13
цайсатия некадърен урунгуел
2.
e
04.05.2016 12:40:45
1
13
КРАДЛИВА ПОЛИТИЧЕСКА СГАН!
1.
Туристо
04.05.2016 12:33:17
0
9
И що не коментирате за ски влекове на Шилото?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Как да избегнем семейни конфликти по време на празниците - съвети за хармония Как да избегнем семейни конфликти по време на празниците - съвети за хармония Няма място за караници по празниците, нека освободим място за повече любов и заедност Ако си сам на Бъдни вечер, не се тревожи - има място за теб в Бургас Ако си сам на Бъдни вечер, не се тревожи - има място за теб в Бургас Народно читалище „Асен Златаров - 1940“ отваря врати за хората, които нямат с кого да посрещнат Рождество Христово Доброволци от Айтос зарадваха 100 пенсионери в нужда преди Коледа Доброволци от Айтос зарадваха 100 пенсионери в нужда преди Коледа През целия месец декември се събираха средства чрез благотворителни инициативи, за да се подготвят хранителните пакети. Пациентите плащат двойно за жизненоважни медикаменти Пациентите плащат двойно за жизненоважни медикаменти Поскъпването удря най-силно хронично болните, които все по-често избират кое лекарство могат да си позволят Истината за отрязаното ухо на Ван Гог Истината за отрязаното ухо на Ван Гог И била ли е проститутка дамата, на която го подарява Банка ДСК се срина предпразнично Банка ДСК се срина предпразнично Проблеми има с достъпа до ДСК директ, ДСК смарт, DSK Mobile и DSK Online Катя Илиева напуска телевизията на Слави Трифонов Катя Илиева напуска телевизията на Слави Трифонов Новината за раздялата беше обявена в социалните мрежи и предизвика публична подкрепа от колеги журналисти В сезона на Козирога кой ще се радва на личен растеж В сезона на Козирога кой ще се радва на личен растеж Ето какво да очаква всяка зодия Ето защо обмяната на левове в евро става по-достъпна Ето защо обмяната на левове в евро става по-достъпна 9 нови пощенски станции ще осигурят безплатна обмяна на левове в евро за гражданите извън големите градове Спазвайте тези традиции, за да осигурите щастие и късмет през новата година Спазвайте тези традиции, за да осигурите щастие и късмет през новата година Момите, на които им предстои да се омъжват през годината, не трябва да месат хляба
Самолетът на началника на генщаба на либийската армия се разби край Анкара Самолетът на началника на генщаба на либийската армия се разби край Анкара Частният „Фалкон“ е изгубил контакт малко след излитане, турските власти пренасочиха въздушния трафик Германия се опитва да изправи икономиката си, като същевременно укрепва отбраната Германия се опитва да изправи икономиката си, като същевременно укрепва отбраната Но какво ще означават тези усилия за вътрешната и външната ѝ политика? Ким Чен Ун заедно с дъщеря си, демонстрира икономическия напредък на Северна Корея преди ключов партиен конгрес Ким Чен Ун заедно с дъщеря си, демонстрира икономическия напредък на Северна Корея преди ключов партиен конгрес Те са част от усилията да подкрепят страната в условията на международни санкции и изолация Видео показа как Ферарито на създателя на Call of Duty се забива в мантинелата и избухва в пламъци Видео показа как Ферарито на създателя на Call of Duty се забива в мантинелата и избухва в пламъци В червения супер автомобил са били Винс Зампела и спътникът му, двамата загиват на място  Изплуваха още над 11 000 файла от досиетата на сексуален престъпник "Епстийн" Изплуваха още над 11 000 файла от досиетата на сексуален престъпник "Епстийн" Те включват близо 400 видеоклипа, електронни таблици с доказателства, изрезки от документи и аудиофайлове Роналдо и Джорджина си купиха две вили на красив остров, далеч от хората Роналдо и Джорджина си купиха две вили на красив остров, далеч от хората Островът се намира на около 25 километра от брега в средата на Червено море и на близо 1300 километра от столицата Рияд Арестуваха Грета Тунберг в Лондон Арестуваха Грета Тунберг в Лондон Тя е обвинена в подкрепа на забранената във Великобритания група „Palestine Action“ Мъка за феновете на бърбъна, Jim Beam спира производството Мъка за феновете на бърбъна, Jim Beam спира производството Гигантът в производството на бърбън предприема пауза за подобрения, следвайки спад в консумацията и износа на алкохол в САЩ Енрике Иглесиас и Анна Курникова посрещнаха четвъртото си дете Енрике Иглесиас и Анна Курникова посрещнаха четвъртото си дете Певецът и бившата тенис звезда обявиха радостната новина в социалните мрежи, разкривайки снимка на новороденото си, но без да разкриват пола и името Pantone обяви цвета на 2026 г.: Носи вътрешен мир Pantone обяви цвета на 2026 г.: Носи вътрешен мир Той вдъхва спокойствие и креативност за следващата година
Радостин ВАСИЛЕВ, лидер на МЕЧ Радостин ВАСИЛЕВ, лидер на МЕЧ Нямам никакви проблеми с гнева Виц на деня Виц на деня - Съседке, имам да те черпя.
- Защо, комшия?
- Вчера, така вика по твоето дете, че и моето си оправи стаята и се облече по-топло.
Виц на деня Виц на деня - Знаеш ли какво е кактус?
- Не.
- Разочарована от живота краставица.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Странно нещо е съвестта! Измъчва не този, когото трябва, а този, който я има.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори