Почина бащата на някогашните бургаски тираджии
Още по времето на социализма Вили Бетц е сериозен партньор на СО "МАТ" и намира много работа на транспортното обединение
14 Декември 2015, Понеделник, 17:19 ч.
Купувачът на СО „МАТ“ край Лозово издъхна на 88-годишна възраст
На 12 декември 2015 г., на 88 годишна възраст почина Вили Бетц. Той е основател на международната спедиторска компания Вили Бетц, която през вече далечната 1994 година изкупи българското стопанско обединение „Международен автомобилен транспрот“, известно повече като СО „МАТ“.
Обединението имаше подразделение и в Бургас, като разполагаше с десетки камиони „Волво“, на които пишеше ТИР – съкращение, което зевзеците в годините на социализма разчитаха като „Тошо Изнесе Родината“. По това време тираджиите, заедно с моряците, бяха най-желаните мъже сред младите бургазлийки, защото получаваха валута и можеха да ги глезят с подаръци от Кореком.
Всъщност СО „МАТ“ е било изключително рентабилно предприятие - от 1971 г. до 1985 г. то предоставя на държавата около $1 млрд. и 200 млн. валутна печалба. До края на 1989 г. числата нарастват на $1 млрд. и 400 млн, а капиталът на дружеството е огромен дори и за световните мащаби. Всичко това е постигнато само от около 10 000 служители и работници.
България заема първо място в международния автомобилен транспорт на три континента. Нейните близо 5000 транспортни камиона са чакани с уважение от хиляди товародатели, спедитори и търговци по света, които с увереност им доверяват своята стока и са сигурни, че тя ще пристигне непокътната точно по предназначение.
След политическите промени през 1989 г. обединението е преструктурирано в акционерно дружество. Процедурата за продажбата му е открита на 1 септември 1993 г. Приватизационният проект е разработен от френската консултантска фирма Mercer Management Consulting и финансиран от програмата PHARE. Активите на СОМАТ са оценени на $100 млн. Преди приватизацията в тв предаването „Плюс-минус“ тогавашният шеф на фирмата Анастас Вълканов обаче заявява, че активите само в България възлизат на 18 млрд. лв., а СОМАТ притежава и огромни капитали в чужбина. Пресметнато по тогавашния курс – 55 лв. за долар, оценката би трябвало да е над $327 млн.
На 22 юли 1994 г. за купувач е избран Internationale Spedition Willi Betz GmbH & Co.KG. Продажбата на международния автомобобилен превозвач влиза в историята като първата голяма приватизационна сделка в България.
Вили Бетц създава своята транспортна фирма в Ундинген, Швебишен Алб, на 17 годишна възраст. През белязаните от недостиг следвоенни години, той открива пазарна ниша и започва да транспортира хранителни стоки, строителни материали и въглища. През 50-те години предприятието се разраства и седалището на компанията се премества в Ройтлинген.
Още през 60-те години Вили Бетц основава клонове в Австрия, Италия и Франция и започва тясно сътрудничество с държавното транспортно дружество СОМАТ в България.
Да работиш на такъв камион бе мечта на хиляди шофьори по време на соца
В категории:
Животът
Слави Ангелов: Задържаха шефа на Пето районно управление заради разчистване на сметки
Защо синът на Милен Цветков отиде на протестите
Милиони живеят в студени домове: България е сред уязвимите страни
Николай Василев: Най-щедрият, дядоколедовски бюджет доведе до най-големите протести от десетилетия
Наталия Киселова: Смяната на председателя на НС отвори духа от бутилката
Миризмата на тялото издава от какво сте болни
Натали от „Ергенът” била в паралелни връзки с мъж и жена
Сърдечни заболявания и диабет остават водещи причини за издаване на ТЕЛК през 2025 г.
Домашна лимонова торта - най-вкусният празничен десерт
Google премахна AI видеа с герои на Disney
8 лъжи, в които „Сексът и градът“ ни накара да вярваме
Адвокат на Васил Божков осъди прокуратурата да му плати 400 хил. лв.

П.С
Флагман
когато искате мога да ви заведа на място да снимате хилядите трупове на животни !.
DOBRO ILI NISHTO.A INACE ZA PRODAZBATA NA SO MAT BG.GORUBLYANE,H.DIMITYR-SOFIA,
BURGAS,PAZARDZIK,RUSE I VIDIN,
SA PRODADENI OT SLUZEBNOTO
PRAVITELSTVO NA G-ZA INDZOVA.ZA SUMATA 200 MIL.DOLARA.ZAEDNO S POCIVNI STANCII,FERIBOTI I VSICKO????
SAMO OT PRODAZBATA NA KAMIONITE,REMARKETA,VILI BETZ
SI IZBI PARITE.A DEPUTATA IVAN VYLKOV,BE POSLEDNIA OTGOVORNIK-NACALNIK NA EP 3 BS.
Приживе Вили Бетц твърдеше, че в живота се има две големи любови - жена му и България. Големият му бизнес започва с един камион и представителството на СОМАТ в тогавашната Западна Германия.