×
Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман
Накратко
  • Утре, 27 януари, започва ваксинирането на потребителите и персонала на домовете за възрастни хора в София
  • Затягат условията за почетни бургазлии, ще искат по 1000 подписа за номинация
  • През 2020 г. случаите на домашно насилие се увеличили с около 4 000
  • Протестното отваряне на заведения се отменя
  • В САЩ вече се влиза само с отрицателен тест за COVID-19
  • Напусна ни известният художник Ганчо Карабаджаков
  • Можем да ваксинираме от 50 хил. до 100 хил. души на ден, твърди здравният министър
НА ЖИВО

С тези 18 храни имате огромен шанс за здраве и дълголетие!


С тези 18 храни имате огромен шанс за здраве и дълголетие!
Доскоро яйцата се считаха за опасни, но се оказа, че вредят само пържените
09 Юни 2015, Вторник, 22:19 ч.

Боб и чесън, мнозина ги избягват, обаче са полезни, хапвайте и ечемик, овес, ядки и риба
18 от най-здравословните храни, които трябва да добавите към диетата си.
Представяме ви списък от 18 здравословни храни, които трябва да присъстват в менюто на всеки човек, съветва "Фрамар":

1. Боб – Независимо дали ядете месо или сте вегетарианец, бобът трябва да е един от основните източници на протеини. Основното предимство на боба пред месото е, че той осигурява протеини на тялото, без наситени мазнини и холестерол. Освен това бобът е чудесен източник на фибри, желязо, калций, магнезий, витамини от група В и антиоксиданти. Накисването на боба във вода намалява значително веществата, които причиняват газове.

2. Чесън – Този братовчед на лука трябва да бъде част от ежедневната ви диета. Той е известен с това, че повишава имунитета и укрепва здравето. Подобрява работата на сърцето и предотвратява заболявания, причинени от възпаления. Чесънът контролира инфекциите причинени от бактерии, вируси, гъбички, дрожди и намалява риска от редица видове рак. Нарежете или счукайте чесъна и го оставете за около 10 минути преди готвене, за да извлечете най-добрите здравословни ползи.

3. Артишок – Това растение е едно от най-богатите на диетични фибри. Освен това артишокът е добър източник на витамин С и К, фолиева киселина и манган. Съдържа флавоноида силимарин, който защитава черния дроб. Листата на артишока съдържат антиоксидантите рутин, кверцетин и галова киселина, поради което учените смятат, че може да помогне в борбата с рака.

4. Семена – Семената от чиа, коноп и лен са важна част от диетата, особено ако не ядете риба. Те са отличен източник на Омега – 3 мастни киселини и подпомагат много здравето на сърцето. Подпомагат дейността на мозъка, намаляват възпалението и болките в ставите, понижават нивата на холестерола, заздравяват костите и помагат при високо кръвно налягане. Семената от лен съдържат най-много Омега – 3 мастни киселини, конопа съдържа най-много протеин, а чията съдържа най-много фибри и калций. Семената могат да бъдат добавяни към салати или с кисело мляко за закуска.

5. Нар – Нарът помага много в борбата със свободните радикали, балансира нивата на холестерола и подобрява здравето на сърцето.

6. Сьомга – Тази вкусна риба е богат източник на витамин D, особено през зимата, когато слънчевите часове са много малко. Витамин D оказва огромно въздействие върху емоционалното здраве. Независимо дали сьомгата е дива или отгледана в развъдник, тя съдържа много важни хранителни вещества, които заздравяват имунната система.

7. Сладък картоф – Сладките картофи са богати на витамини А и С и минерали. Готвят се сравнително лесно, а сладката им грудка е изключително богата на калий.

8. Фурми – Фурмите са сладки и пълни с фибри. Имат силно антимикробно действие, понижават нивата на холестерола и подобряват функционирането на сърдечно-съдовата система.
9. Зелен чай – Зеления чай има ободряващо действие подобно на кофеина, което обаче е по-продължително. Комбинацията от зелен чай и кокосово или бадемово мляко ще ви направи неудържими през деня.

10. Банани – Бананите са отличен източник на калий, фибри, магнезий и витамин В6. Добре узрелите банани са един от най-богатите източници на фруктоолигозахариди (FOS), които подпомагат добрите бактерии в нашите черва. Бананите са лесно достъпни и сравнително евтини и е добре да се консумират всеки ден.

11. Яйца – До скоро се смяташе, че приема на яйца трябва да е ограничен, защото освен протеини те имат високо съдържание и на холестерол. В последствие обаче бе доказано, че холестерола в диетата ни не повишава нивата на холестерол в тялото. Затова и ние ви препоръчваме да се храните често с богатите на протеини яйца.

12. Глухарче – Глухарчетата съдържат големи количества на витамин К, витамин А и важни минерали като желязо, калий, магнезий и калций. Горчивите съединения в листата им подпомагат храносмилането, черния дроб и панкреаса. Проучванията показват, че хранителните вещества на глухарчето предпазват невроните, а чая от глухарче може да помогне при някои видове рак.

13. Ечемик – Подобно на овеса, ечемика съдържа бета-глюкан, който изсмуква като гъба холестерола от храносмилателния тракт и по този начин предотвратява усвояването му от кръвта. Ечемика е много подходяща храна за хората с диабет. Бета-глюкана подобрява действието на инсулина, което дава възможност за по-добър контрол на кръвната глюкоза.

14. Авокадо – Авокадото има много голяма хранителна стойност. Съдържа повече от дузина витамини и минерали. Освен това авокадото съдържа здравословните мононенаситени мазнини, които се съдържат в големи количества в зехтина. Половината от едно средно по размери авокадо съдържа около 140 калории и може лесно да се вмести във всяка една диета.

15. Червено грозде – Червеното грозде е един от най-богатите източници на два от видовете бета-каротин – Лутеин и Зеаксантин. Те поддържат здравето на очите. Забавят дегенерацията на макулата, причинена от възрастта и помагат при умствените отклонения, свързани с възрастта. Лутеина и Зеаксантина се срещат още в яйчния жълтък, грах, царевица, чушки, тиква, спанак, броколи и др.

16. Червена леща – Лещата е част от семейство бобови и е богата на протеини и фибри. Яденето на леща намалява вероятността от сърдечно-съдови заболявания и подобрява инсолиновата резистентност. Червената леща е особено подходяща, защото се готви бързо и лесно. Нейната мека текстура я прави идеална за супи, яхнии и пюрета.

17. Ябълки – Ябълките са сладки, сочни и почистват зъбите. Осигуряват много фибри, фитонутриенти за борба със свободните радикали, витамини С и В. Ябълките са източник на сложни въглехидрати, които стабилизират нивата на кръвната захар, което ги прави идеални за диабетици.

18. Бадеми – Бадемите понижават нивата на холестерола и са богат източник на протеини. Освен това те съдържат много фибри и витамин Е, които се борят със свободните радикали и заздравяват кожата, ноктите и косата. Бадемите съдържат калций, фосфор и магнезий, които подпомагат изграждането на здрави кости. /pik.bg

В категории: Здраве


2
Коментара
Флагман.БГ Обилен снеговалеж в Странджа Обилен снеговалеж в Странджа 27/01/2021, Сряда 07:44 1
2
Коментара по темата
2.
До Флагман
09.06.2015 22:40:53
1
0
ВреЗят?!?
Оправете си грешката!
1.
старшината
09.06.2015 19:34:39
0
3
Бирата също е откритие, както колелото, но не върви с пържени КАРТОФКИ :)
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Министър Ангелов: Протестът на ресторантьорите е като уличен бой, ще си получат парите Министър Ангелов: Протестът на ресторантьорите е като уличен бой, ще си получат парите

Ако за разума ми искат оставката, за безразсъдството какво ще ми поискат, попита той

Ресторантьори от Бургас тръгват за София, ще протестират за падане на ограниченията Ресторантьори от Бургас тръгват за София, ще протестират за падане на ограниченията

Настояваме час по-скоро да бъдат отворени заведенията, каза Живко Табаков

Обилен снеговалеж в Странджа Обилен снеговалеж в Странджа

Температурите са от минус 3 до -1 градус

Затварят пътища заради снега, спряха тировете по магистрала край София Затварят пътища заради снега, спряха тировете по магистрала край София

 В столицата повече от 120 снегорина са работили през нощта

827 нови заразени с COVID-19, 36 починали 827 нови заразени с COVID-19, 36 починали

59 с коронавирус в област Бургас, 30 – във Варненско 

Телецът да внимава с парите, последиците може да са катастрофални Телецът да внимава с парите, последиците може да са катастрофални

Хороскоп за деня – 27 януари 2020, сряда

Красимир и Станимир, които обраха апартамента на бургазлия, отиват в затвора за 2 години Красимир и Станимир, които обраха апартамента на бургазлия, отиват в затвора за 2 години

Двамата изгладнели варненци бяха хванати по време на специализирана полицейска акция

5 неща, които да обмислите, преди да си легнете с шефа 5 неща, които да обмислите, преди да си легнете с шефа

Не очаквайте началникът ви да има специално отношение към вас

3 причини мъжете да не се влюбват във вас 3 причини мъжете да не се влюбват във вас

Вижте къде може би грешите

Крими тийнейджъри пребиха бургазлия от кв. Горно Езерово за 100 лв. Крими тийнейджъри пребиха бургазлия от кв. Горно Езерово за 100 лв.

Извършителите са на възраст между 11 и 18 години, някои имат и досиета

Атака с нож във Франкфурт, петима са пострадали Атака с нож във Франкфурт, петима са пострадали

Нападателят е задържан

Италианският премиер подаде оставка Италианският премиер подаде оставка

Джузепе Конте се надява да му връчат отново върнатия мандат и да направи ново правителство

 

АстраЗенека предложи на ЕС да започне доставки на ваксината си по-рано АстраЗенека предложи на ЕС да започне доставки на ваксината си по-рано

Предложението е било направено на две извънредни срещи, проведени вчера

Над 150 арестувани на протести срещу полицейския час в Нидерландия Над 150 арестувани на протести срещу полицейския час в Нидерландия

В две от населените места са изпратени специални части на полицията

Ваксината на Модерна предпазвала от новите щамове на COVID-19 Ваксината на Модерна предпазвала от новите щамове на COVID-19

Това показвали проведените изследвания

Катрин и Даная от ОУ "П.Р. Славейков" са финалисти в състезание по творческо писане на английски език Катрин и Даная от ОУ "П.Р. Славейков" са финалисти в състезание по творческо писане на английски език

Отличното представяне на възпитаничките на ОУ "П.Р. Славейков" ги нареди сред18-те финалисти в последния кръг на състезанието

 

Рибарските портове - любимо място за разходки и риболов и през зимата Рибарските портове - любимо място за разходки и риболов и през зимата

Всички новоизградени портове имат освен лодкостоянки и свободни зони за риболов

 

Откриха мъртъв бивш гръцки министър на яхтата му Откриха мъртъв бивш гръцки министър на яхтата му

Сифис Валиракис вероятно се е подхлъзнал и е паднал в морето

Момче на 11 г. e най-младата жертва на COVID-19 в Хърватия Момче на 11 г. e най-младата жертва на COVID-19 в Хърватия

По неофициална информация детето не е боледувало от други болести

Норвегия с пълно затваряне в Осло и още 9 общини заради британския щам на COVID-19 Норвегия с пълно затваряне в Осло и още 9 общини заради британския щам на COVID-19 Забранени са всички масови събития с изключение на погребенията, а както и масовите спортни и развлекателни дейности за деца и възрастни
Костадин Ангелов, министър на здравеопазването Костадин Ангелов, министър на здравеопазването Парадокс е, че аз воювам с вас за вашето здраве Виц на деня Виц на деня Скандал!
Жената към мъжа:
- Сега отивам в кухнята и ще строша цялата посуда!
Мъжът доволно:
- Върви, купил съм пластмасова - многоскандална!
Виц на деня Виц на деня - Добре де, ти никога ли не си имала "мокри" сънища с мен?
- Имала съм. Веднъж сънувах, че те давя.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Лекарството, към което никой никога няма да има алергия, това е нежността
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева

Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter

Затвори