Бургас въвежда наредба за зареждането на търговските обекти, за да спре хаоса в центъра
За да няма подобни гледки и микробуси на доставчици да затапват основните пътни артерии, се предлага въвеждането на наредба
03 Май 2015, Неделя, 06:47 ч.
Автор: Иван КОЛЕВИскането е на фондация „Безопасни улици от Валя“, ще се гледа на сесия
Община Бургас да въведе норматив, регулиращ времето и начина на зареждане на търговските обекти. Това поискаха от общинските съветници от фондация „Безопасни улици за Валя“. Председателят на сдружението Мария Димитрова входира искането си до кмета Димитър Николов и Общинския съвет (ВИЖ ТУК).С него тя настоява да се възложи на администрацията да проучи европейските практики и адаптира наредба, която ще работи функционално в Бургас. Работното предложение е тя да носи наименованието „Наредба за условията и времето за зараждане на търговските обекти“.
Припомняме, че от години има подобни намерения, но досега не бе подложено на широк дебат. Идеята е в най-натоварените жилищни квартали в Бургас да се ограничи влизането на доставчици. В момента често се получават тапи в ЦГЧ и ж.к.“Възраждане“, заради това, че микробус е спрян в средата на улицата и спокойно зарежда поредната бакалийка.
Практиката от европейски градове, която успя да открие репортер на Флагман.бг показа, че градовете обикновено са раздереди на две или три зони, според интензитета на движение. Зареждащите автомобили са допуснати да влизат в натоварените - до 7:30 часа, а в ненатоварените - от 8 до 10 часа и от 13 до 15 часа.
За да се работи ефикасно наредбата трябва да се увеличаване на щата на дирекция УКОРС, предлагат от неправителствената организация. Заради това те настояват за назначаването на поне двама щатни служители на район, които ще бъдат нещо като кварталните полицаи и ще сигнализират в дирекцията при констатиране на нарушение. В момента се чака само на съвестта на бдителни бургазлии.
В категории:
Бургас
Аня Пенчева: Вече нямам снаха!
Христо Ковачки се срещна отново с Нийл Буш
Слагат и електронен подпис в личните карти
Глоба от КАТ ни спъва да си продадем колата
Красотата в Бургас има ново име –„Sunny Shape“ (СНИМКИ)
Червени флагове, които карат мъжете да се отдръпват
29/04/2024, Понеделник 22:02
0
10 неща, които всяка жена заслужава от мъжа до себе си
29/04/2024, Понеделник 21:40
0
10 знака, че мъжът, когото обичате, не ви заслужава
29/04/2024, Понеделник 21:19
0
Любовен хороскоп за 29 април – 5 май
29/04/2024, Понеделник 20:57
0
Бабината рецепта за празнична великденска пита
29/04/2024, Понеделник 20:44
0
НСИ: Какъв е броят на разводите у нас през 2023 г.
29/04/2024, Понеделник 20:25
1
Защо децата ни са първи по пушене и пиене?
29/04/2024, Понеделник 19:59
1
70% от българите нe си мият зъбите
29/04/2024, Понеделник 19:36
2
"Булгаргаз" предлага с 6% по-евтин газ през май
29/04/2024, Понеделник 19:23
0
Слагат и електронен подпис в личните карти
29/04/2024, Понеделник 19:16
3
Даниел Петканов стана трейдър
29/04/2024, Понеделник 19:00
3
Глоба от КАТ ни спъва да си продадем колата
29/04/2024, Понеделник 18:40
0
http://cio.bg/5339_kak_se_svarzvat_6400_kasovi_aparati_s_nap__opitat_na_balgarski_poshti_ead
Нямам нищо против малките магазинчета, а забележките ми са че създават транспортен хаос около себе си ... че са ми по-мили от търговските вериги е безспорен факт. Има и още един факт обаче - търговските вериги внасят 100% от платеното от нас ДДС, макар че правят споменатите врътки с данък печалба и дивидент. Доста от малките магазинчета си го прибират кеш /цените са с ДДС/ неиздавайки фискален бон. Та няма черно и бяло - светът и бизнесът е шарен.
Първата е малкото квартално магазинче дето вика един огромен бус да му свали 5 кисели млека и 2кг сирене. След него следва един още по-голям камион да смъкне един картон яйца.
Втората е шофьора дето ако не зареди 20-30 такива обекта не може да си продаде стоката в камиона и трябва да си ходи...
Третата сме ние - пред малкото магазинче има спрени 1 камион и 2 буса, често по средата на улицата - и ние ги чакаме или им правим забележка да се махнат от тротоара за да можем да минем.
Това е перфектно описание на градската среда където все още 1/3 от магазините са размер "гараж". Веригите нямат такива особености ... но нали се борим за дребен и среден бизнес.
Никак не е лесно да се вземе решение по този казус, защото всяка регулация ще направи много хора безработни.