Васил Илиев: Оставих „Трансстрой -Бургас“ с активи за 20 млн. евро
Бившият шеф на "Трансстрой Бургас" Васил Илиев от времето, когато беше общински съветник в Бургас от Коалиция "Напред България" с бизнесмените Зияд Ел Масри и Найден Милков в мандат 2003-2007 г., оттогава той страни от публични изяви
Ключови думи:
Васил Илиев, Бургас, Трансстрой, Бургас, Данчо Ментата, Йоан Костадинов, Васил Илиев, Йордан Цонев
14 Август 2014, Четвъртък, 21:08 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ, снимка: архивНапуснах заради това, че вижданията ми се разминаваха с някои от членовете на Управителния съвет, призна Илиев
Бившият изпълнителен директор на „Трансстрой Бургас“ Васил Илиев е напуснал дружеството, оставяйки активи за над 20 млн.евро, с над 200 ангажирани работници и изключително висока ликвидност на акциите на Българската фондова борса. Илиев поиска да говори пред Флагман.бг, провокиран от наша публикация, че е напуснал дружеството след скандал за 2 милиона лева. Според официалната информация, през 2008 година той е махнат от директорския пост, но не бе освободен от отговорност за действията, които е извършил.„Действително през 2008 г. не бях освободен от отговорност, но това беше, защото трябваше да приключи проверката на активите, каквато е практиката при всички публични дружества. Напускането ми тогава бе свързано с две причини. Първата - здравословна, която не позволяваше ежедневното ми присъствие там, а втората – разминавания на някои виждания за управлението и развитието на дружеството с други членове на Управителния съвет“, допълни Илиев.
По думите му в периода, в който той е бил начело на една от най-големите бургаски компании, дружеството е било в изключително добро финансово състояние. Имало и дългове, които обаче се обслужвали редовно, без нито ден закъснение. „По мое време „Трансстрой Бургас“ имаше сериозни активи -120 дка база на пристанището със собствен порт, лицензиран като оператор, голяма административна сграда в центъра на Бургас до хотел „България“, терен в съседство, където по това време имахме планове да издигнем сграда с РЗП от 4 хил.кв/м., оборудвана база в кв.“Долно Езерово“, както и комплекса в „Отманли“. Но освен материалните активи, имаше още една добавена стойност – името „Трансстрой Бургас“. С историята, изпълнените поръчки, референциите и техниката на дружеството можеше много по-лесно да се печелят обществени поръчки“, допълни той.
Васил Илиев бе издигнат за кандидат-кмет на Бургас през най-могъщия период на СДС – тогава, когато партията беше на власт, Иван Костов бе премиер, а Йордан Цонев и Христо Бисеров се разпореждаха с България. Целта на Цонев бе да има на всяка цена свой кмет в Бургас. Затова в подкрепа на Васил Илиев бе организирана най-скъпата предизборна кампания в цялата история на Бургас, откакто е станал населено място. Билбордове на Илиев имаше на всеки ъгъл, дори Лукойл свали външната си реклама, светеща по всички улични лампи на бул. „Стефан Стамболов“ и там се появи ликът на Васил Илиев. Въпреки десетките милиони долари, в крайна сметка Илиев бе победен от Йоан Костадинов. Основната причина – хората в града още тогава ненавиждаха стоящия зад него Йордан Цонев, когото наричаха иронично Данчо Ментата.
След края на кампанията Васил Илиев постепенно слезе от политическата сцена. В момента той има частен бизнес и от години не е правил никакви изявления пред медиите.
В категории:
Бургас
Радев продължава консултациите с партиите в четвъртък
Хакери удариха любимия сайт на възрастните
Кои ваучери за храна да изберем? Разликите между Наредба 7 и Наредба 11
КЗП удря по необоснованите цени и следи търговците под лупа
Коледна среща между поколенията в Царево
ГДБОП разкри международна схема за онлайн измами при продажба на автомобили
СГС върна делото срещу Иван Демерджиев на прокуратурата заради неясности в обвинението
Всеки десети, обменящ левовете в евро, в последния момент взима златно кюлче
Парламентът прие удължителния бюджет на първо четене
Умерен ръст на цените на имотите се очаква за 2026, без шокови движения
Джебчии дебнат по коледните пазари, предупреждава полицията
Хванат в крачка: Бракувана кола с фалшива табела спряна в Кърджали

Тези активи не са създадени от представителите на консуматорите, които ги оглозгаха докрай...