Докога фирмените бусове ще заемат малкото паркоместа в „Славейков“
Да се въведе изрична забрана за нощуване на такива автомобили в часовия диапазон от 22:00 до 07:00 часа.
След репортаж на Флагман темата за паркирането в ж.к. „Славейков“ отново излезе на дневен ред и предизвика вълна от реакции сред жителите на комплекса. Този път повод за недоволство станаха фирмените бусове, добре познати като „баничарки“, които ежедневно заемат ценни паркоместа пред жилищните блокове.
Преди няколко дни Флагман публикува статия със заглавие „Докога колите ще спират върху тротоарите и ще пречат на пешеходците?“. Материалът предизвика бурни коментари и множество сигнали от граждани, които поискаха въвеждането на „синя зона“ за по-уредено паркиране в квартала. Малко след публикацията в редакционната ни поща постъпи ново писмо от читател, възмутен от практиката фирмените микробуси да нощуват и престояват с дни пред жилищните кооперации.
Ядосана бургазлийка: „Докога колите ще спират върху тротоарите и ще пречат на пешеходците?“
„Това е ежедневие. Хората, които живеят тук, остават без право на паркиране, защото бусове с фирмени надписи заемат пространствата. Нужно е да се въведат по-строги правила и да се променят наредбите, така че тези превозни средства да не пречат на живущите“, коментира нашият читател. Според него е необходимо да се въведе изрична забрана за нощуване на такива автомобили в часовия диапазон от 22:00 до 07:00 часа.
Недоволството на жителите поставя няколко ключови:
- Ще бъдат ли включени служебните автомобили в евентуална забрана за нощуване в жилищните райони?
- Обмисля ли се изграждане на специални паркинги за фирмени бусове извън междублоковите пространства?
- Ще се засили ли контролът от страна на ОП „Транспорт“ и МВР и какви санкции вече се налагат в „Славейков“?
Повече вижте в нашия репортаж.
Григор Димитров с първи думи след завръщането си
Райна се показа от екзотично кътче
Извънредно! Трус разлюля Бургас в 21:50 часа
Тежка катастрофа с автобус с работници

Преди 10 години нямаше такъв проблем!
Днес сме автоморгата на ЕС.
Обществените паркинги са пълни трошляци ,който не биха могли да преминат технически преглед по нормалния начин.
До 35 - жена съм, разведена, със собствена кооперация и собствен гараж в квартал на Бургас и хич не ме вълнува кой нямал място да спира в "Славейков" .Изказах мнение, защото въпросът е принципен за навсякъде.
И паркоместата трябва да се определят на база на жилища и квадратура, а не на това какъв тип е колата, с която се движиш-лична или служебна.
Що се отнася до микробуси-те да си нощуват в базите.
Тези дето имат проблем с тва май са ново доматен дето си накупиха апартаменти в новите блокове да сме баровци а нямат пари за гаражи
-служебните автомобили плащат ли данък на общината?
-сините и зелени зони не са ли нов вид допълнителен общински данък?
Веднъж плащаме общински годишен данък за да се движим и сега искат втори път данък за да спираме.
Решението е паркинги, безплатни общински паркинги. В един стандартен панелен вход от 8 етажа има 24 апартамента, това са най-малко 20 автомобила, пред входа обаче мястото е за 8-14 автомобила, колкото и зони да се начертаят мястото е недостатъчно. А таксите и данъците станаха прекалено много, или целта е да стане по евтино човек, който ползва по рядко автомобил да си наема рент а кар?
Ей тогава ще се подобрят нещата!
И зоните /синя-зелена/да се плащат денонощно и през почивните дни!
Какво е това, идва с буса в 18:00часа пуща такса1лв
до 19:00 и заема мястото на някой от живущите и събота и неделя,в понеделника тръгва преди да започне таксата за зоните и работата е готова!!!
Колко хора се занимават в общината с тия зони и не могат да се оправят,а заплатките си вървят всеки месец!
Решете въпроса,защото започва учебната година и ще е ад,особенно покрай училищата!!!!!
Като ги гледам тия контрольори, за синята и зелена зона как държат устройствата,ми е ясно какво ще проверят,те името си не могат да напишат,ще проверяват номера на колата по устройството!!!!!
Има и общинари,които имат по два гаража,но не ги използват или ги отдават под наем,или ги мързи да си паркират колите в тях,а си вземат стикер и паркират пред съседните блокове или кооперации където заемат местата за живущите!!!
Омръзна ни от връзкарски истории,уж те искат да въведат ред,само държат речи по телевизии,по вестници,но как да стане???
Тук е големият проблем,че във всяка кооперация помещенията които по нотариален акт се водят гараж,не се използват за гараж,а за други цели!!!!
Баничарките не са бусове шъзнайш
А иначе фирмени бусове рядко се паркират пред блокове, те са там за да зареждам магазини и след това се оставят по фирмените бази. Виж семейства с по 3 коли, пришълци и някой с 2 леки коли и очукан бус с който им завършва някакви услуги е пълно навсякъде
Дори 10 години да се заложи като срок, може да стане.
И да, Лазур без зона беше невъзможно! И то целогодишна както е сега! Преди нямаше разлика летен или зимен сезон. Зимата паркираха и забравяха с месеци коли от цяла България. Лятото е трудно, но не и невъзможно.
Аз Славейков от един разкошен комплекс за живеене до преди няколко години, се превърна в кошмар заради проблема с паркирането. Пътуването от центъра към Изгрев/Славейков е като центъра-Меден Рудник.
За всички е трудно в града от пешеходци до шофьори. Крайно време е да се заложи старт на решаването на този проблем, това е “ахилесовата пета” в иначе атрактивния и купонясващ целогодишно Бургас!
Сега сериозно.Карам служебен автомобил брандиран и служебно и лично...и сега какво?Само защото е с лепенки да я спирам на другия край на града и да ползвам автобус до вкъщи ли?Щот Пенка имат 3 лични коли и нямат къде да паркират???
1. Колко места за паркиране могат да се обособят: автомобилни, инвалидни, мотори, мотопеди.
2. Разчертават се паркоместа като се следва принципа за по-добра плътност. Места за успоредно паркиране се разчертават за мини и икономичен клас, така че да заемат по-малко място (да му мислят каките как ще паркират успоредно). Комбита и други 5 метрово кошници паркират само перпендикулярно.
3. Прави се анализ на броя на регистрираните автомобили по местоживеене на собствениците.
4. Зоните за паркиране около блоковете се правят с достъп само за резиденти (от 18ч до 8 ч имат право да паркират само живущи.
Ако колата то е регистрирана на дядо то от Хасково, сорри, но нямаш работа пред блок 22.
5. Паркингите на Кауфланд, Метро, Практикер, Билла след 22ч може да се обособят за служебни коли евентуално срещу заплащане
6. Ред други мерки, които нямам време, а и не искам да изброявам.
7. Да не забравим и че всяка промяна се въвежда в малък район експериментално и се отчитат плюсовете и минусите.
Но аз съм песимист, че нашите общинари имат умствен капацитет да измислят и приложат нещо работещо. Ако могат, нека да ме опровергаят.a94eb
Виж си драсканицата - няма точки, няма запетаи, няма нови изречения,
всичко тече, като че ли имаш разстройство... умствено разстройство!
Защото на шефа на фирмата му е по-изгодно да накара шофьорите
да държат служебните коли пред жилищата си, включително събота и неделя,
отколкото да поддържа гараж, който е свързан с много разходи -
данъци, пазачи, заплати, помещение за пазачите, осветление, отопление и т.н.
Събирай подписка и в общината и ОП транспорт нищо ,че никой не те брои за слива
ПАРКОМЕСТАТА ПРЕД БЛОКОВЕТЕ СА ЗА ЖИВУЩИТЕ, А СЛУЖЕБНИТЕ ДА СЕ ПАРКИРАТ ИЗВЪН ГРАДА.
НАГЛО Е СЕМЕЙСТВО ДА ИМА ПО ТРИ КОЛИ И ОЩЕ ДВЕ СЛУЖЕБНИ ПРЕД ЖИЛИЩНИЯ БЛОК, А ДРУГ ДА НЯМА ДОРИ И ЕДНАТА СИ КОЛА КЪДЕ ДА ПАРКИРА.
А, събота и неделя, като си наредите шарените таратайки пред блока, гледка за чудо и приказ!