Зам.-кметът Калоянов: Генералният план ще сложи край на пътния хаос в Айтос, до дни го стартираме

Общинският съвет прие мащабния проект
Общинският съвет на Айтос прие мащабния генерален план за организация на движението в града, който ще сложи край на пътния хаос и ще увеличи безопасността. До дни ще стартира изпълнението му, каза пред Флагман.бг зам.-кметът Калоян Калоянов, който е основен двигател на проекта.
Той благодари на съветниците за подкрепата и обясни подробно какво включва разработката, по която ДЗЗД „Алве-Капитал“ работи месеци наред.
Мащабният план на движението в Айтос - еднопосочни улици, нови кръгови кръстовища и синя зона
„Изходните позиции са следните – георгафско разположение, около 12 хиляди МПС, 80 улична мрежа и 145 улици. Всичко това предполага едно натоварено движение, недостатъчно добра организация, предвид увеличения трвафик не само на притежали на МПС, но и приходящи такива. Айтос е пресечна точка на пътникопоток от общините Карнобат и Руен. Основните цели на генералния план на първо място е организацията на движението, след това престоят и паркирането на автомобилите и не на последно място – подобрение на екологичните норми като замърсяване и шум“, каза Калоянов. Проектът ще се изпълни на три етапа – стартира от Централната градска част, след това кварталите около центъра, а накрая – крайните квартали.
Основната промяна ще бъде по същността на улиците – доста от тях ще станат еднопосочни, което ще позволи осигуряването на нови паркоместа и безпроблемно паркиране както за живущите, така и за хората, които искат да посетят даден обект. Следващата стъпка е въвеждането на синя зона, която също е част от Генералния план, но урегулирането ще бъде предмет на отделна наредба, която Общинският съвет ще гласува, обясни още зам.-кметът.
Тъй като проектът вече е приет, а Общината има готовност, изпълнението ще стартира още в следващите дни от ЦГЧ. Предстои поставянето на пътните знаци, както и маркирането.
В Генералния план е заложено и изграждане на кръгови кръстовища на т.нар. „пътя на смъртта“ – ул. „Хаджи Димитър“. Едното ще бъде в района на автогарата, а другото – на голямото кръстовище на изхода на града в посока Руен – в района на Мастерхаус. Пътят обаче не е общински, а държавен, тоест задача е на Агенция „Пътна инфраструктура“ да направи проектиране и изпълнение. „Моето мнение е, че изграждането на кръгово кръстовище ще допринесе за безопасността на движението на този рисков участък, но е ангажимент на стопанина на пътя – АПИ“, добави зам.-кметът.
Какви още решения взеха общинските съветници и защо кметът Васил Едрев реши да възроди градската линия за обществен транспорт - очаквайте след малко във Флагман.бг!























