Експерт разкри: Може ли кола да се запали на бензиностанция от жегата
Зареждането с гориво при работещ двигател или включени електрически устройства рязко увеличава риска
Експерт говори за рисковете от пожари на автомобили на бензиностанции в жегата. Според него, при температури над 30 градуса по Целзий, вероятността от опасни ситуации по време на зареждане с гориво се увеличава.
В горещо време изпарението на бензина се увеличава, създавайки облак от запалими пари около гърловината на резервоара за гориво, които могат да се възпламенят от случайна искра или нагрети части на автомобила. Особено опасно е да се пълни колата „догоре“: в горещо време горивото се разширява и може да се разлее изпод капачката на резервоара, което увеличава риска от пожар при контакт с горещи части.
Балашов подчерта, че зареждането с гориво при работещ двигател или включени електрически устройства рязко увеличава риска от искри. В сухо и горещо време се натрупва статично електричество, особено ако пътниците носят синтетични дрехи, което може да доведе и до запалване на горивните пари.
За да се намалят рисковете, експертът съветва да се спре зареждането с гориво, когато се задейства автоматичното изключване на пистолета, без да се допълва резервоарът. Зареждането с гориво при работещ двигател и включени уреди е забранено.
Важно е да се поддържа достатъчно ниво на гориво в резервоара, за да се охлажда горивната помпа, тъй като то може да загрее по-бързо, ако има малко гориво.
Колата не трябва да се оставя на пряка слънчева светлина, а преди зареждане е препоръчително да се отстрани статичният заряд чрез докосване на каросерията.
Необходимо е също така да се спазват правилата и ограниченията на бензиностанциите, включително забраната за пушене.
Въпреки че съвременните автомобили и оборудването на бензиностанциите са проектирани да отговарят на строги стандарти за безопасност, топлината увеличава концентрацията на запалими пари, което прави нарушенията на правилата особено опасни.
Експертът отбеляза, че спазването на прости предпазни мерки може на практика да елиминира риска от пожар по време на зареждане с гориво, дори и в най-горещите дни.























