Защо трябва да се търси второ мнение при повреда на колата
Американец си спести близо 7000 долара
Брокер от Далас остава неприятно изненадан, след като червената лампа на въздушната възглавница на колата на съпругата се активира на приборния панел. Автомобилът е Honda Odyssey от 2020 година, който е надхвърлил пробега от 32 000 мили (50 000 км), и съответно е извън гаранция. А това означава, че собственикът трябва да плати за ремонта.
Така започва една история, която включва сервиза на местния дилър на марката, откъдето е купена колата, и познат на собственика, който е автомобилен механик. Крайният резултат в случая е спестяване на доста сериозна сума - 6875 долара, и поуката, че в подобни случаи търсенето на второ мнение не само не е излишно, но и помага.
След като сигналът в колата се активира, Джонатан Морсинхоф се обажда в сервиза на дилъра, тъй като е притеснен, че повредата е сериозна. Два дни по-късно той оставя автомобила за ремонт и само няколко часа по-късно получава текстово съобщение, че отстраняването на повредата ще му струва 7000 долара.
От сервиза твърдят, че виновникът е окабеляването на системата за въздушни възглавници на пътническата седалка - дълбоко интегриран компонент, който би изисквал премахване на голяма част от интериора на автомобила за достъп и замяна. Съвременните превозни средства, като Odyssey, разполагат със сложни системи със сензори, монтирани на най-различни трудно достъпни места, което допълнително усложнява ремонта.
Механиците на дилъра не са успели да установят точното местоположение на прекъсването на окабеляваето и препоръчват да се подмени целия кабелен колан за въздушни възглавници. Това е трудоемка работа, която включва премахване на тапицерията, вдигане на килимите и премахване на релсите на седалките за достъп до скритото окабеляване.
Морсинхоф обаче прави това, което всеки шофьор или собственик на автомобил с повече опит би трябвало да стори – търси второ мнение. Той се обажда на механик, при който по-рано е обслужвал колите на семейството, като следва съвета на съпругата си да не каже нито дума за диагнозата на дилърския център, пише automedia.
Само два часа по-късно механикът се обажда, че е изтеглил кодовете за неизправност на въздушната възглавница и е направил проверка. Проблемът е идентифициран – разхлабен конектор под седалката на водача, който е сменен. И системата на въздушната възглавница е нулирана и функционира на чисто. А цената е само 125 долара, като няма чакане за резервни части и допълнителни разходи за труд.
Случаят е отличен пример за това как опитът в реалния свят и логическата диагностика често превъзхождат подхода, използван от сервизите на дилърите. Там работят по правила, които често водят до подмяна на цели системи вместо до най-рентабилното за клиента решение. Още повече, че проблемът с разхлабен конектор е често срещан, като може да бъде причинен от вибрации или предишни ремонти.
























Навсякъде тези "сервизи" предлагат цени, от които шапката ти може да падне.
Абе тия американци са много изостанали във времето. Нека да дойдат в България и нашенските "майстори" ще му обяснят това-онова. Ама било това кабели, свещи или каквото и да е още - защо трябва да се цапаме ръцете и да си губим времето да проверяваме едно по едно. Хайде сега - гевезелъци. Сменя се целия комплект и глупаците плащат и търкат без да мъркат.