Родители, внимавайте! Търговци примамват с „несъществуващи“ отстъпки преди първия учебен ден
Един от примерите е инициативата „20% отстъпка на раници“
Изчисляването на отстъпката при продажбата на ученически раници, облекла и пособия в кампании от типа „обратно на училище“ се оказва математическа задача с неизвестно. В някои случаи „търсеното число“ е намалената цена, тъй като на етикета са посочени само старата цена и процентът на намалението. Друг път пък на етикета е изписана само старата цена и нищо не подсказва за по-евтина покупка, въпреки поставена на витрината на обекта или в търговската зала реклама за провеждане на кампания за промоция на „всички“ ученически стоки.
За това предупреждават от онлайн платформата „Ние, потребителите“ във връзка със започналата вече подготовка на децата за новата учебна година.
Един от примерите е инициативата „20% отстъпка на раници“, която е обявена на входа и на обособен щанд в търговските зали на верига магазини за облекла и обувки. В зоната с раниците обаче една част от тях са с намалени цени, друга – с редовни. Аналогична е ситуацията и с подобното послание на друг бранд: "Раници -20%“. По начина на представяне подобни практики могат да въведат в заблуждение потребителя, че съобщението се отнася за всички, поставени в близост артикули от съответната продуктова група, но де факто това не е така, обясняват от "Ние, потребителите“.
Създаването на погрешно впечатление, че обявеното намаление важи за всички посочени видове артикули се постига и с надписи като: "Намаление на всички детски продукти и раници“ и "-20% на всички детски и дамски артикули“, без това да е така. В обектите на тези вериги се срещат редица стоки от уж намалените продуктови групи, които се предлагат само на редовните им цени.
„В тази ситуация е трудно да дадем на родителите работещ съвет, защото покупките за учениците обикновено се случват съвместно с тях. Когато детето си хареса раница или дреха от щанда с уж намалените артикули, а се окаже, че точно за тях отстъпките не важат, е много трудно да му бъде отказано. И така, покрай кампанията за намаления за учебната година в крайна сметка се продават много неща на редовните им цени. Затова контролът от страна на Комисията за защита на потребителите върху тези стоки в момента трябва да е много сериозен“, коментира Габриела Руменова от "Ние, потребителите“.
Как една случайна чаша в древен Китай се превърна в най-популярната напитка в света след водата
КНДР обезврежда над милион мини в Курска област
Нетаняху обвини премиера на Австралия, че с подкрепата за Палестина подхранва антисемитизма
„Ние, потребителите“: Наложеният платеж остава най-сигурната защита при онлайн пазаруване
Рибари уловиха и спасиха 150-килограмова есетра край Бяла (ВИДЕО)
Защо Япония ще остане без панди за първи път от половин век
След оставката на кабинета "Желязков": Започват консултациите при президента Радев
Австралия обяви национален траур след стрелбата в Сидни
Убит ли е Роб Райнер? Режисьорът и съпругата му открити мъртви в дома им в Лос Анджелис
Забрани за тирове и ремонти по ключови пътища преди празниците: Ограничения към Бургас и Варна
Кой е Свети Марин и кои българи празнуват днес - 15 декември
„Клечка кибрит“ на дует Paradox не гори, а пламти на върха на БНТ2
