×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • До 30 април може да се купят винетки на старите цени
  • Кардиналите се събират, за да обсъдят избора на нов папа
  • Григор Димитров открива програмата в Мадрид
  • Фалстарт на делото за промените в ръководството на ДПС
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Китай настъпва, Европа е принудена да рестартира автомобилната си индустрия


24 Февруари 2024, Събота, 09:00 ч.

Автомобилни компании са склонни на обединяване на ресурси и сливания

 

Volkswagen, Renault и Stellantis мислят за немислимото, проучвайки възможностите за свързване със заклети конкуренти, за да произвеждат по-евтини електрически автомобили и да отблъснат екзистенциалните заплахи.

Тъй като китайските съперници и Tesla Inc. разкриват конкурентните слабости на най-големите европейски производители на масови автомобили, стана ясно, че чувството за спешност нараства и подходът да се работи както досега е губещ вариант.

Налице е "перфектно признание, че в бъдеще компаниите, които не са пригодени да се изправят срещу китайската конкуренция, сами ще се поставят в беда", заяви в интервю миналата седмица Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis NV - компанията, създадена от сливането през 2021 г. на италианския Fiat и френската PSA Group. Преди това той е казвал, че европейската автомобилна индустрия е изправена пред "кървава баня", ако не се адаптира, предава dnes.bg.

Притиснати от забавянето на темповете на въвеждане на електрическите превозни средства, ръководителите на автомобилни компании обсъждат идеи, вариращи от обединяване на ресурсите за разработка до обединяване на предприятия в рамките на европейските граници, за да се конкурират по-добре в условията на промяна, която се случва веднъж на поколение. Предстоящите месеци са от решаващо значение.

Според BloombergNEF, вместо да изместят бензиновите автомобили, продажбите на напълно електрически автомобили през тази година ще нарастват с най-бавния темп от 2019 г. насам, като неочакваното забавяне на темпото ще засили конкуренцията. Дори за Tesla забавянето, което доведе до широко разпространено намаление на цените, оказа влияние. Спадът от 20% на акциите през тази година е изтрил около 150 млрд. долара от пазарната й капитализация - повече от два пъти стойността на VW.

Сред неблагоприятните фактори за сектора са правителствата, които намаляват стимулите, фирмите за отдаване под наем, които се сблъскват с нарастващите разходи за ремонт, и потребителите, които са все по-разочаровани от политиките за климата, засягащи джоба им. Изборите в САЩ и Европа биха могли допълнително да подсилят настроенията срещу електрическите превозни средства, точно когато наближава критичната точка.

През 2025 г. в Европейския съюз влизат в сила по-строги правила за емисиите, което означава, че производителите трябва да продават повече автомобили, задвижвани с батерии, или ще бъдат подложени на големи глоби. Според изчисленията на Bloomberg, базирани на данни на компанията и регулаторните органи, при малко вероятния най-лош сценарий Volkswagen AG може да бъде санкциониран с над 2 млрд. евро (2,2 млрд. долара), ако не успее да намали в достатъчна степен емисиите на автомобилния парк.

Тъй като натискът върху европейските производители на автомобили да продават повече електрически превозни средства се засилва, китайските производители, подкрепяни от държавата, навлизат на охлаждащия се пазар с модели, които често са по-добри и по-евтини.

Например цената на Dolphin на BYD Co. е с около 7000 евро по-ниска от тази на аналогично оборудвания VW ID.3, който германският автомобилен производител първоначално представяше като Beetle на ерата на електромобилите. Китайският производител ще подчертае европейските си амбиции, като покаже няколко електрически модела на автомобилното изложение в Женева следващата седмица, включително луксозен SUV, конкуриращ Mercedes-Benz G-класа.

Ако европейските автомобилопроизводители не успеят да разработят работещ план Б, има опасност от сътресения в индустрията, в която работят около 13 милиона души и която представлява 7 % от икономиката на ЕС.

"Ние похарчихме милиарди като индустрия, за да направим електрическата мобилност възможна", заяви Холгер Клайн, главен изпълнителен директор на ZF Friedrichshafen AG, германски производител на части, в който работят около 165 000 души по целия свят. "Сега въпросът е: Имаме ли правилните параметри?"

Главният изпълнителен директор на Renault SA Лука де Мео се застъпва за алианс, подобен на обединението, което създаде европейски производител на самолети, който да се конкурира с Boeing Co. чрез обединяване на активите в Германия, Франция, Испания и Обединеното кралство. Изпълнителният директор твърди, че един "Airbus на автомобилите" би спомогнал за споделяне на огромните разходи за създаване на евтини електрически превозни средства, като същевременно би им позволил да се възползват от по-големия мащаб.

Интересът към по-широкото споделяне на разходите нарасна в края на миналата година, когато Renault представи концепция за електрически градски автомобил, който би струвал по-малко от 20 000 евро - половината от цената на ID.3 на VW. Инициативата на Де Мео е вдъхновена от японските автомобили тип "кей". Популярните миниавтомобили се произвеждат от няколко производители и получават преференциално третиране от регулаторните органи.

Появяват се различни подходи. Таварес от Stellantis открито обсъжда интереса си към сливания и придобивания, докато други са по-фокусирани върху по-малко трънливи сътрудничества.

Миналата седмица де Мео от Renault омаловажи спекулациите за голяма комбинация, като заяви пред телевизия Bloomberg, че гъвкавостта е по-важна от размера. Той потвърди, че разговорите за съвместна платформа за електромобили продължават "наляво и надясно", съобщи Bloomberg TV Bulgaria.

"Много сме отворени за споделяне на този вид инвестиции, защото е много трудно да се правят пари с малки автомобили", каза де Мео, който преди това е работил за Volkswagen, както и за Fiat. "Опитваме се да намерим начин."

Сътресенията в Европа могат да се разпространят и в САЩ, където General Motors Co. и Ford Motor Co. също намаляват инвестициите си в електромобили и са заявили, че са отворени за партньорства с други компании. Администрацията на президента Джо Байдън обмисля да даде на производителите повече време за преминаване към електрически автомобили, съобщи през уикенда New York Times.

Прочети още на: https://www.dnes.bg/eu/2024/02/23/kitai-nastypva-evropa-e-prinudena-da-restartira-avtomobilnata-si-industriia.599292

 


В категории: Бизнес , Политика


4
Коментара
Мъск с много интересно изказване
Мъск с много интересно изказване 28/04/2025, Понеделник 22:00 0
Мъничко куче впечатли мнозина
Мъничко куче впечатли мнозина 28/04/2025, Понеделник 21:34 0
Смразяваща "находка" в коктейл
Смразяваща "находка" в коктейл 28/04/2025, Понеделник 20:48 1
Взе тежко решение
Взе тежко решение 28/04/2025, Понеделник 20:20 0
Флагман.БГ Потъна в скръб Потъна в скръб 28/04/2025, Понеделник 19:03 0
Катастрофа с Вальо Михов
Катастрофа с Вальо Михов 28/04/2025, Понеделник 18:33 0
Флагман.БГ Българки с разтърсващи думи за хаоса в Испания Българки с разтърсващи думи за хаоса в Испания 28/04/2025, Понеделник 18:21 3
4
Коментара по темата
4.
Ххх
25.02.2024 17:00:55
0
0
Как па никой от Европа не постави въпроса за субсидираното автомобилостроене в Китай, благодарение на което те напреднаха толкова?
3.
XX
24.02.2024 12:36:34
1
0
Тия паразитират от години на гърба на европейските данъкоплатци.
Без милиардните дотации да са фалирали още преди 10 години заради скъпата си и некачествена продукция.
2.
Верно е
24.02.2024 11:23:56
1
1
Бринг йор дриймс ще ги съсипе!
1.
още малко
24.02.2024 09:18:16
1
10
се натискайте за екология и ще видим къде ще стигнете......
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Имотната мафия опитала да открадне апартаменти за над 10 милиона лева Имотната мафия опитала да открадне апартаменти за над 10 милиона лева При един от ударите измамниците използвали пълномощно на украински език, за да не може да се провери дали е истинско Протест заради удара на държавата по бай Рибан и стадото му, полицаи не го пуснаха в сградата на БАБХ Протест заради удара на държавата по бай Рибан и стадото му, полицаи не го пуснаха в сградата на БАБХ Вчера овцете му, за които се твърди, че са чумави, са родили четири агънца, а негови приятели разкриха, че е в капан  Политолог: Румен Радев обира проруски вот и го хвърля в канавката Политолог: Румен Радев обира проруски вот и го хвърля в канавката  Така върши чудесна работа на американците, каза доц. Стойчо Стойчев Ще стане ли България рай за французите? Привличаме ги с винен и приключенски туризъм Ще стане ли България рай за французите? Привличаме ги с винен и приключенски туризъм Министърът Мирослав Боршош и посланикът на Франция в България обсъдиха позиционирането на страната ни като световна дестинация Шокиращо провинение близо до София Шокиращо провинение близо до София Мъж без книжка кара мъртво пиян 12-годишно момче е пребито в страната 12-годишно момче е пребито в страната Тежък случай от Луковит Искаме модерна община, но сме заложници на забавените плащания от държавата Искаме модерна община, но сме заложници на забавените плащания от държавата Парите по националната програма се бавят, а законодателят не дава възможност на общините да се разплатят за големите проекти, сигнализира кметът на Карнобат Катастрофа с Вальо Михов Катастрофа с Вальо Михов Инцидентът е с ниска скорост Много тежка катастрофа в София Много тежка катастрофа в София Моторист бере душа Само 15 минути – и вечерята е на масата: рецепта за печено пилешко филе с кашкавалена коричка Само 15 минути – и вечерята е на масата: рецепта за печено пилешко филе с кашкавалена коричка Пoдхoдящo е кaктo зa делничен oбяд, тaкa и зa специaлни пoвoди
Мъск с много интересно изказване Мъск с много интересно изказване Милиардерът коментира технологичния напредък Мъничко куче впечатли мнозина Мъничко куче впечатли мнозина Животното оцеля 529 дни само Продадоха писмо от "Титаник" за невероятна сума Продадоха писмо от "Титаник" за невероятна сума 399 000 долара за вещта Смразяваща "находка" в коктейл Смразяваща "находка" в коктейл Бебе змия реши да отиде на ресторант Взе тежко решение Взе тежко решение Анчелоти си тръгва от Реал Мадрид Подготвени ли сме за аварията като тази, която остави Иберийски полуостров и Южна Франция без ток? Подготвени ли сме за аварията като тази, която остави Иберийски полуостров и Южна Франция без ток? Няколко сценария има и всички са разигравани и многократно репетирани, каза енергийният експерт Еленко Божков Стряскаща информация за колапса в Испания Стряскаща информация за колапса в Испания Може да няма ток 10 часа в голяма част от страната, пълното възстановяване на електропреносната мрежа ще отнеме дни... Потъна в скръб Потъна в скръб Джъстин Бийбър загуби много близък човек Путин изрази огромна благодарност към... Путин изрази огромна благодарност към... От Кремъл поздравяват Северна Корея Българки с разтърсващи думи за хаоса в Испания Българки с разтърсващи думи за хаоса в Испания Положението е тежко
Станка Златева, председател на БФБ Станка Златева, председател на БФБ Али Реза ряпа да яде Виц на деня Виц на деня Първа сутрин след сватбата.
Младоженецът казва:
- Скъпа, пие ли ти се кафе?
Тя усмихната:
- Да, може!
Той:
- Чудесно! Ще направиш ли и за мен, като станеш!
Виц на деня Виц на деня - Тате, тате, може ли на Хелоуин да облека екип на ЦСКА?
- Не сине, тях може да ги отбележиш другата седмица, на Архангелова задушница...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Успешен брак - когато имаш възможност да си хванеш любовница, ама нямаш желание
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори