×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Робърт де Ниро открива два хотела у нас
  • Случващото се с Израел може да завърши със световна война, смята Доналд Тръмп
  • Бронз за ансамбъла в многобоя на световната купа в София
  • Няма непосредствена заплаха за националната сигурност на България, обяви премиерът Димитър Главчев
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Китай настъпва, Европа е принудена да рестартира автомобилната си индустрия


24 Февруари 2024, Събота, 09:00 ч.

Автомобилни компании са склонни на обединяване на ресурси и сливания

 

Volkswagen, Renault и Stellantis мислят за немислимото, проучвайки възможностите за свързване със заклети конкуренти, за да произвеждат по-евтини електрически автомобили и да отблъснат екзистенциалните заплахи.

Тъй като китайските съперници и Tesla Inc. разкриват конкурентните слабости на най-големите европейски производители на масови автомобили, стана ясно, че чувството за спешност нараства и подходът да се работи както досега е губещ вариант.

Налице е "перфектно признание, че в бъдеще компаниите, които не са пригодени да се изправят срещу китайската конкуренция, сами ще се поставят в беда", заяви в интервю миналата седмица Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis NV - компанията, създадена от сливането през 2021 г. на италианския Fiat и френската PSA Group. Преди това той е казвал, че европейската автомобилна индустрия е изправена пред "кървава баня", ако не се адаптира, предава dnes.bg.

Притиснати от забавянето на темповете на въвеждане на електрическите превозни средства, ръководителите на автомобилни компании обсъждат идеи, вариращи от обединяване на ресурсите за разработка до обединяване на предприятия в рамките на европейските граници, за да се конкурират по-добре в условията на промяна, която се случва веднъж на поколение. Предстоящите месеци са от решаващо значение.

Според BloombergNEF, вместо да изместят бензиновите автомобили, продажбите на напълно електрически автомобили през тази година ще нарастват с най-бавния темп от 2019 г. насам, като неочакваното забавяне на темпото ще засили конкуренцията. Дори за Tesla забавянето, което доведе до широко разпространено намаление на цените, оказа влияние. Спадът от 20% на акциите през тази година е изтрил около 150 млрд. долара от пазарната й капитализация - повече от два пъти стойността на VW.

Сред неблагоприятните фактори за сектора са правителствата, които намаляват стимулите, фирмите за отдаване под наем, които се сблъскват с нарастващите разходи за ремонт, и потребителите, които са все по-разочаровани от политиките за климата, засягащи джоба им. Изборите в САЩ и Европа биха могли допълнително да подсилят настроенията срещу електрическите превозни средства, точно когато наближава критичната точка.

През 2025 г. в Европейския съюз влизат в сила по-строги правила за емисиите, което означава, че производителите трябва да продават повече автомобили, задвижвани с батерии, или ще бъдат подложени на големи глоби. Според изчисленията на Bloomberg, базирани на данни на компанията и регулаторните органи, при малко вероятния най-лош сценарий Volkswagen AG може да бъде санкциониран с над 2 млрд. евро (2,2 млрд. долара), ако не успее да намали в достатъчна степен емисиите на автомобилния парк.

Тъй като натискът върху европейските производители на автомобили да продават повече електрически превозни средства се засилва, китайските производители, подкрепяни от държавата, навлизат на охлаждащия се пазар с модели, които често са по-добри и по-евтини.

Например цената на Dolphin на BYD Co. е с около 7000 евро по-ниска от тази на аналогично оборудвания VW ID.3, който германският автомобилен производител първоначално представяше като Beetle на ерата на електромобилите. Китайският производител ще подчертае европейските си амбиции, като покаже няколко електрически модела на автомобилното изложение в Женева следващата седмица, включително луксозен SUV, конкуриращ Mercedes-Benz G-класа.

Ако европейските автомобилопроизводители не успеят да разработят работещ план Б, има опасност от сътресения в индустрията, в която работят около 13 милиона души и която представлява 7 % от икономиката на ЕС.

"Ние похарчихме милиарди като индустрия, за да направим електрическата мобилност възможна", заяви Холгер Клайн, главен изпълнителен директор на ZF Friedrichshafen AG, германски производител на части, в който работят около 165 000 души по целия свят. "Сега въпросът е: Имаме ли правилните параметри?"

Главният изпълнителен директор на Renault SA Лука де Мео се застъпва за алианс, подобен на обединението, което създаде европейски производител на самолети, който да се конкурира с Boeing Co. чрез обединяване на активите в Германия, Франция, Испания и Обединеното кралство. Изпълнителният директор твърди, че един "Airbus на автомобилите" би спомогнал за споделяне на огромните разходи за създаване на евтини електрически превозни средства, като същевременно би им позволил да се възползват от по-големия мащаб.

Интересът към по-широкото споделяне на разходите нарасна в края на миналата година, когато Renault представи концепция за електрически градски автомобил, който би струвал по-малко от 20 000 евро - половината от цената на ID.3 на VW. Инициативата на Де Мео е вдъхновена от японските автомобили тип "кей". Популярните миниавтомобили се произвеждат от няколко производители и получават преференциално третиране от регулаторните органи.

Появяват се различни подходи. Таварес от Stellantis открито обсъжда интереса си към сливания и придобивания, докато други са по-фокусирани върху по-малко трънливи сътрудничества.

Миналата седмица де Мео от Renault омаловажи спекулациите за голяма комбинация, като заяви пред телевизия Bloomberg, че гъвкавостта е по-важна от размера. Той потвърди, че разговорите за съвместна платформа за електромобили продължават "наляво и надясно", съобщи Bloomberg TV Bulgaria.

"Много сме отворени за споделяне на този вид инвестиции, защото е много трудно да се правят пари с малки автомобили", каза де Мео, който преди това е работил за Volkswagen, както и за Fiat. "Опитваме се да намерим начин."

Сътресенията в Европа могат да се разпространят и в САЩ, където General Motors Co. и Ford Motor Co. също намаляват инвестициите си в електромобили и са заявили, че са отворени за партньорства с други компании. Администрацията на президента Джо Байдън обмисля да даде на производителите повече време за преминаване към електрически автомобили, съобщи през уикенда New York Times.

Прочети още на: https://www.dnes.bg/eu/2024/02/23/kitai-nastypva-evropa-e-prinudena-da-restartira-avtomobilnata-si-industriia.599292

 


В категории: Бизнес , Политика


4
Коментара
Флагман.БГ Съветът за сигурност демонстрирал лицемерие Съветът за сигурност демонстрирал лицемерие 15/04/2024, Понеделник 08:13 1
4
Коментара по темата
4.
Ххх
25.02.2024 17:00:55
0
0
Как па никой от Европа не постави въпроса за субсидираното автомобилостроене в Китай, благодарение на което те напреднаха толкова?
3.
XX
24.02.2024 12:36:34
1
0
Тия паразитират от години на гърба на европейските данъкоплатци.
Без милиардните дотации да са фалирали още преди 10 години заради скъпата си и некачествена продукция.
2.
Верно е
24.02.2024 11:23:56
1
1
Бринг йор дриймс ще ги съсипе!
1.
още малко
24.02.2024 09:18:16
1
10
се натискайте за екология и ще видим къде ще стигнете......
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
7 години след бруталното убийство в „Меден рудник“ родителите на килъра отказват да приемат истината 7 години след бруталното убийство в „Меден рудник“ родителите на килъра отказват да приемат истината Иван, който закла 11-годишната Никол, защото му отказала целувка, бил ужасно тормозен в затворническото общежитие в Бойчиновци Диона разплака с личната си история Диона разплака с личната си история Певицата впечатли феновете си със сърцераздирателна балада, която носи заглавието “Ако те има”  Като разгонен бик съм, набарах една младичка и...,твърди Митьо Пищова Като разгонен бик съм, набарах една младичка и...,твърди Митьо Пищова Бях я окъсал и спукал гумите. Сърцето ми беше взело да отказва, но се оперирах, призна колоритът Търговците в Одрин ни взеха за балъми, вдигнаха здраво цените заради... Търговците в Одрин ни взеха за балъми, вдигнаха здраво цените заради... Оправдават се с инфлацията, която обаче не е чак толкова висока, колкото са новите цени на основни стоки Как се прави бизнес върху църковни земи, къде отиват приходите и защо НАП не ги проверява Как се прави бизнес върху църковни земи, къде отиват приходите и защо НАП не ги проверява Църквата има привилегията да не декларира приходи от подобна търговия Министри са променили концесията „Челопеч“ в полза на „Дънди“, прокуратурата смята, че има престъпление Министри са променили концесията „Челопеч“ в полза на „Дънди“, прокуратурата смята, че има престъпление Печалбата на концесионера е впечатляваща, а редица министри през годината са подписвали с анекст неизгодната за България концесия Изненадваща дисквалификация в “Един за друг” Изненадваща дисквалификация в “Един за друг” Вечно усмихнатата Галена от Генерал Тошево наруши правилата на екстремното предизвикателство няколко пъти и получи служебна загуба за нея и нейния съпруг Петър Жена му го заплаши да не помисля да си ляга с друг мъж, защото... Жена му го заплаши да не помисля да си ляга с друг мъж, защото... Ще остане без дом и семейство  Кирил Петков проговори за пачките и пуделите Кирил Петков проговори за пачките и пуделите По-сериозният проблем, според него, обаче бил разговорът на главния прокурор с главния секретар Влак удари 20-годишна жена край Благоевград Влак удари 20-годишна жена край Благоевград Тя е починала на място 
Съветът за сигурност демонстрирал лицемерие Съветът за сигурност демонстрирал лицемерие Реакция при атаката срещу посолство в Дамаск нямаше, припомня постоянният представител на Русия в ООН Василий Небензя Близкият изток е на ръба, призна Антониу Гутериш Близкият изток е на ръба, призна Антониу Гутериш Силовите актове на отмъщение са забранени от международното право, добави той US дипломат с предупреждение към Техеран да не предприема действия срещу САЩ и Ерусалим US дипломат с предупреждение към Техеран да не предприема действия срещу САЩ и Ерусалим Съветът за сигурност на ООН е длъжен да не оставя действията на Иран без отговор, каза представителят на САЩ Робърт Ууд Великобритания ще продължи да помага на Израел, обяви Барбара Удуърд в ООН Великобритания ще продължи да помага на Израел, обяви Барбара Удуърд в ООН Действаме по спешност, за да не ескалира напрежението, обяви постоянната представителка на кралството Армията на Израел с няколко кървави сценария за отговор на атаката с дронове и ракети от Иран Армията на Израел с няколко кървави сценария за отговор на атаката с дронове и ракети от Иран Представителят на Иран в ООН обяви, че ще "отговори пропорциално" на американски военни операции Ударите по Израел започнали със знамение? Духовните сили на Космоса ни помагат за чистене на кармата Ударите по Израел започнали със знамение? Духовните сили на Космоса ни помагат за чистене на кармата Любовта на Бога я подобрява в личен, родови, народен и общочовешки план, казва астрологът Филип Филипов Порнозвезда преспа със 122 студенти по време на три седмици ваканция (18+) Порнозвезда преспа със 122 студенти по време на три седмици ваканция (18+) Толкова много желаещи имало да правят секс с нея и колежката й, че тълпи от учащи се редовно се събирали близо до стаята им Гърция забранява на концесионерите шезлонгите по плажовете Гърция забранява на концесионерите шезлонгите по плажовете Между 70 и 85 на сто от плажните ивици трябва да бъдат свободни Знаете ли, че тази звезда бил зъболекар в миньорско селце Знаете ли, че тази звезда бил зъболекар в миньорско селце Изпълнителят участва във формата Хелс Китчън Нестор Ел Маестро вече не е треньор на ЦСКА Нестор Ел Маестро вече не е треньор на ЦСКА Негов заместник ще е Стамен Белчев
Николай СТОИЛОВ, АКФ Николай СТОИЛОВ, АКФ Още преди пуделите бе ясно, че ПП-ДБ не са в МВР за реформи, а за нещо друго Виц на деня Виц на деня - Жена, изпей нещо за гостите.
- Но те вече почнаха да си тръгват.
- Струва ми се много бавно.
Виц на деня Виц на деня Квартирант към хазяин:
- Аз от три месеца живея тук, а Вие чак сега ми казвате че няма баня!?
Статус във фейсбук Статус във фейсбук По-лесно е да съблечеш една жена, отколкото да я облечеш.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори