×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Тръмп ще отбележи първите 100 дни от управлението си с митинг в Детройт
  • Ето какво ще е времето днес
  • Тръмп ще намали въздействието на автомобилните мита
  • След великденската ваканция, депутатите се събират за две заседания, започвайки с извънреден парламентарен контрол днес
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Електрическите коли с паспорти от 2027 г.


31 Януари 2024, Сряда, 18:20 ч.
Автор: Флагман.БГ

Бъдещият автомобилен паспорт е цифров документ, свързан с VIN номера и QR код

За въвеждането на дигиталните паспорти се говори от известно време, но скоро те наистина ще станат факт. Ще бъдат задължителни за всички електрически превозни средства, които ще бъдат пуснати в продажба в ЕС от февруари 2027 г.

Бъдещият автомобилен паспорт е цифров документ, свързан с VIN номера и QR код, който при сканиране ще разкрие подробна информация за колата като източника на суровини за производството на въпросния автомобил, но също така и информация, свързана с експлоатацията на превозното средство, като например състоянието и капацитета на батерията.

Паспортът за електрическите возила е част от новия регламент на ЕС, свързан с батериите, който изисква производителите на батерии или автомобилите (в зависимост от това кой е произвел батерията) да разкриват въглеродните емисии от производството и постепенно да включват по-големи дялове на рециклирани материали в периода до 2035 г., когато ЕС ще забрани продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Така нареченият паспорт на акумулатора ще следва пътя на батерията от извличането на суровините през обработката и производството на клетки до рециклирането или използването за други цели след полезния ѝ живот в автомобила.

По-голямата прозрачност ще идентифицира легалните вериги за доставки, но също така ще разкрие информация за произхода на самите батерии. Особено чувствителна е темата за мините, от които се добиват  редки метали за производството на батерии, където деца често работят при изключително тежки условия.

“Много производители не познават веригата за доставки и често доставчиците се сменят около три или четири пъти годишно въз основа на договори, които, особено в сегмента от средния клас автомобили, се променят на базата на по-ниски разходи”, казва Елън Кери, ръководител на външните работи на Circulor, организация, която следи веригата за доставки и паспортизирането на батериите.

Кери разкрива пред британското издание Autocar, че паспортите ще струват между 7 и 13 евро на батерия

Те ще носят информация за произхода на кобалт, литий, никел и калай, включително геолокация на източника (рудника), маса и метод на преработка.

В същото време производителите ще имат възможност да прегледат напълно цялата информация в паспорта, докато друга налична информация ще бъде ограничена.

“Не всеки може да види едни и същи данни. Производителят на автомобила може да види всичко. Купувачът на колата може да разчита само на обща информация, може би малко за веригата за доставки и със сигурност състоянието на капацитета и “здравословното” състояние на батерията”, уточнява Кери.

Паспортите на батерията също могат да бъдат настроени така, че да заобикалят първоначалната верига за доставки и производствените елементи и вместо това да се фокусират върху всичко, което се случва с батерията от производството нататък.

Кери ги нарича “голи паспорти на батерии” и обяснява, че те са предназначени за пазари, които поставят по-голям акцент върху купувачите на употребявани коли и използват остатъчните стойности на електромобилите.

Европейските власти все още не са уточнили точно каква информация трябва да съдържа паспортът на батерията, но тригодишен проект на стойност 27 милиона евро, наречен Battery Pass Consortium, дефинира точно това.

Водени от компанията Systemiq, която се финансира от Германското федерално министерство по икономическите въпроси и климатичните действия, 11-те партньори на проекта включват и автомобилни производители като Audi и BMW, както и Circulor като технологично ръководство.

Те са предложили да се включат 90 части информация в паспорта в седем категории: обща информация за батерията и производителя; съответствие, сертификати и етикет; въглероден отпечатък на батерията; надлежна проверка на веригата за доставки; материали и състав на батерията; циркулярност и ефективност на ресурсите; производителност и издръжливост.

Въпреки че няма да се изискват в САЩ, бъдещите паспорти могат да служат като доказателство, че дадена електрическа кола  отговаря на изискванията за данъчни кредити за чисти превозни средства, които осигуряват до 7500 долара бонус в зависимост от автомобила и неговите емисии.


В категории: Животът


Коментари
Флагман.БГ Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона 29/04/2025, Вторник 22:00 0
Флагман.БГ На десния си крак носи бижута за... На десния си крак носи бижута за... 29/04/2025, Вторник 21:03 1
Големи проблеми с водата в...
Големи проблеми с водата в... 29/04/2025, Вторник 20:40 0
Млада жена нападна полицаи
Млада жена нападна полицаи 29/04/2025, Вторник 20:00 0
Флагман.БГ Спечели чисто нова кола Спечели чисто нова кола 29/04/2025, Вторник 19:40 0
Флагман.БГ Каза за българския футбол Каза за българския футбол 29/04/2025, Вторник 19:24 0
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Отстраненият от шоуто готвач се появи на вечерната резервация с цветя и любовно послание Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Вече са договорени първите групи и стартираха резервациите за организираните пътувания Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона Добрин не завоюва колата от Турнирите, но получи награда за атрактивност Световен шампион пристига в Бургас Световен шампион пристига в Бургас Нафтата със силен трансфер Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици 60% дял на ВЕИ в мощностния баланс е критичен, поясни енергийният експерт Иван Хиновски Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Той сподели, че се съмнява кибератака да е причината за аварията на Иберийския полуостров, заради която няколко държави останаха без ток Големи проблеми с водата в... Големи проблеми с водата в... Хората във врачанско село бедстват Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Европол казва, че влиза от двете пристанища, поясни бившият секретар на МВР проф. Николай Радулов Промяна в движението по "Тракия" утре Промяна в движението по "Тракия" утре Движението при 251-ви км, в посока Бургас, ще е в активната лента за няколко часа Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Гражданите настояват за реализацията й от години
Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Терористът е избягал със скутер Медведев отсече: Русия и САЩ са... Медведев отсече: Русия и САЩ са... Политикът счита, че няма да има крайно изостряне на отношенията между Москва и Вашингтон Драмата с тока не спря Григор Димитров Драмата с тока не спря Григор Димитров Българинът победи чисто великобританец Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Знаете ли, това, което правя, е изключително сериозно, заяви президентът на САЩ Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България "Европа трябва да защитава физичната среда, но и мрежовата", каза пък специалистът по киберсигурност Ясен Такев Почина Ирина Мутафчиева Почина Ирина Мутафчиева Тя е автор на множество публикации в централния периодичен печат и в специализирани издания А ако токът спре в такъв момент? А ако токът спре в такъв момент? Хаосът в Испания можеше да е още по-голям Най-малко 26 души загинаха при експлозия Най-малко 26 души загинаха при експлозия Починали са и деца В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... По неволя: Транзисторите се връщат на мода Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака В Мадрид обаче не бързат с констатациите
Володимир Зеленски, президент на Украйна Володимир Зеленски, президент на Украйна Ние ценим живота на хората, а не парадите Виц на деня Виц на деня Тя разбра, че трябва да си обръсне краката, когато Той я погали и каза:
- Шаро, махай се!
Виц на деня Виц на деня - Като малък исках да стана гробар...
- Защо?
- Спокойна работа, клиентите не се оплакват.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Село - място, където кокошките ходят сурови по улиците.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори