×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • 31 юли е FASHION PHOTO DAY в Central Park Бургас, вижте подробности
  • Бизнесът с два месеца гратис за цените в евро
  • Външният дълг нарасна със 7 млрд. евро
  • САЩ заплашват Китай със 100-процентови мита
  • Производители вдигнаха цените на храните с 23%
  • Български са 30% от зеленчуците на пазара
  • Канада обяви, че ще признае палестинската държава през септември
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Започваме обследване на магистралите и скоростните пътища със скенер и георадар, каза регионалният министър


21 Август 2023, Понеделник, 12:31 ч.
Автор: Флагман

До края на 2025 г. може да са готови около 80 км от магистрала „Хемус“, каза регионалният министър

Всички магистрални участъци и основни скоростни пътища ще бъдат обследвани с георадар и със скенер за равнинност. Проверката ще започне по основните магистрални участъци до месец. Изискал съм график, по който скенерът за равниност да направи „образна диагностика“ първо на трасета, които са в гаранционни срокове, за да може при евентуална установена нередност, държавата да отправи искове срещу строителите. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков в сутрешния блок на Нова телевизия.

Обследването ще бъде по официално утвърдената Методика на Института за пътища и мостове. Ако диагностиката покаже намалена дебелина на асфалтовия слой, ще бъдат взети ядки съгласно методиката - през определено разстояние от всеки участък.

Взетите ядки асфалт от предходния екип на МРРБ са единични, от участъци с изтекъл гаранционен срок и не по официално утвърдената методика на Института за пътища и мостове. Това практически означава, че при констатирана намалена дебелина на настилката, държавата не може да предявява претенции, коментира министърът.

Цеков обясни, че магистрала „Хемус“ е показателен пример за това как не трябва да се осъществява магистрално строителство. Регионалният министър подчерта, че ако са били съблюдавани законът и общественият интерес, „Хемус“ отдавна щеше да е построена. Той отново припомни, че довършването ѝ е било възложено чрез инхаус договори за близо 2,7 млрд. лв. през 2018 и 2019-та година с цел да се заобиколи закона. „В последните две години и половина по магистрала „Хемус“ не се строи реално“, съобщи още министърът и допълни, че това е така, защото нито един негов предшественик не е имал смелостта да погледне фактите такива, каквито са. Според Цеков в момента има две възможности за завършването на аутобана – държавата да поеме риска да загуби авансите за над 1 млрд. лв. или да търси начин да „санира“ допуснатите закононарушения така, че да продължи строителството по вече сключените договори.

„Държавата е вкарана в правен капан“, обясни регионалният министър и подчерта, че най-добрият вариант е сега чрез законодателни мерки да се даде възможност да продължи строителството. В момента се работи малко в първите три участъка на магистралата, за които са сключени договори през 2018-2019-та година, като към момента цените, на които са сключени договорите не отговарят на пазарните условия, стана ясно още от думите на министъра. Първият участък е готов на 76%, втори и трети – на около 40%. Това означава, че в рамките на следващите две години, в края на 2025-та година, може да са готови още около 80 км от аутобана, обясни Цеков.

Той информира още, че по магистрала „Европа“ се работи и по двата участъка, като се очаква участъкът до Калотина да бъде завършен тази година. Продължават усилията за намиране на решение и за завършването на магистрала „Струма“. В момента се работи по вариант за запазване трасето по източния склон на Кресненското дефиле и се търси алтернативен маршрут в обратната посока извън дефилето. „Идеята е досегашният път да бъде запазен като локален между населените места, така ще се запази и биоразнообразието в района“, подчерта регионалният министър. По думите му веднага щом Европейската комисия одобри този вариант, до края на тази година може да започне проектирането.

„Трасето трябва да се изгради до 2027-ма година“, обясни министърът и допълни, че по този начин ще се даде възможност за алтернативно транспортно решение в региона. Андрей Цеков информира, че вече са започнали предпроектни проучвания за разширяване на магистрала „Тракия“ между София и Пловдив. След което трябва да се извървят процедурите по ОВОС и проектиране, като реалистично до строителство на допълнителни ленти може да се стигне най-рано след 3 години.

Съвсем различен ще бъде подходът по отношение възлагането на зимното поддържане и текущия ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа, стана ясно от интервюто на министъра. За първи път поръчките са обявени с критерий най-ниска цена, „а това е най-голямата гаранция за свободна конкуренция“, каза Цеков. Той допълни, че „още в ден първи след изтичане срока за подаване на офертите се отварят всички цени, извършва се класиране, след което се проверява дали отговарят на предварително зададените условия само първият и вторият. По думите му критериите са направени абсолютно съобразено със спецификата и сложността на въпросната поръчка.

„Републиканската пътна мрежа е около 20 000 км, което означава, че в една област имаме средно около 800 км пътна мрежа, която следва да бъде поддържана“, подчерта министърът и допълни: „Как при това положение е ограничително изискването за наличие на опит на 400 км, т. е. половината от обхвата на пътната мрежа в съответната област? Категорично не е! Законът позволява да бъде два пъти дори, ние сме го сложили половин. Целта е да се гарантира, че въпросният изпълнител ще има достатъчно опит и ресурс да поддържа тази мрежа. Това не препятства малките фирми, защото те могат да се обединят, да направят консорциум и да участват в изпълнението. Бидейки по-малки, имайки по-малки допълнителни разходи, те ще могат да предложат вероятно по-добра цена и предвид това, че прилагаме критерий най-ниска цена шансът да спечелят е огромен“.

Регионалният министър беше категоричен, че при критерия най-ниска цена спечелилите фирми ще работят по заявените от тях суми.

„Няма да има анекси, с които на по-късен етап държавата да плаща допълнително за пътно поддържане“, каза Цеков.


В категории: Политика


2
Коментара
2
Коментара по темата
2.
seahorse
21.08.2023 14:59:23
0
2
Този министър не вярва на европейските комисии взели проби от пътищата .а вярва наподкупените от ГЕРБ комисии за които не поставянето на част от материалите не е проблем,Такива калинки ни управляват и затова магистрали и пътища сеят смърт.Мястото на тези разбойници е в затвора !
1.
Ъъъъъ
21.08.2023 12:56:33
1
6
Със скенер и георадар ????!!!!!
Ще проверяваме колко са ни калпави пътищата ???!!
Леле, колко сме умни , начетени и напредничави ??!!
А скенера или георадара ще покажат ли колко са се скапали второкласните , че и първокласните пътища , та всички се юрнаха по магистралите ??!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Асен Василев обеща че ще ви направи 8 магистрали, 5 тунела, 7 моста. Е, возете се по тях, каза Бойко Борисов Асен Василев обеща че ще ви направи 8 магистрали, 5 тунела, 7 моста. Е, возете се по тях, каза Бойко Борисов Санитарен кордон има само около ПП, никой не ги иска, обяви лидерът на ГЕРБ Възобновяват директните полети по линия София-Ню Йорк Възобновяват директните полети по линия София-Ню Йорк Тя ще благоприятства развитието на двустранния туризъм, бизнеса и културния обмен между държавите, каза министърът на туризма Мирослав Боршош Кирил подаде сигнал за висока музика, глобиха го 2 хил.лева Кирил подаде сигнал за висока музика, глобиха го 2 хил.лева От полицията са категорични, че мъжът системно подава неверни сигнали ЕК отново атакува Temu - продуктите им били опасни за потребителите ЕК отново атакува Temu - продуктите им били опасни за потребителите Не отговаряли на изискванията за безопасност в ЕС Защо търпим стари павилиони за 70 лв. наем на месец, а няма място за паркиране в Бургас Защо търпим стари павилиони за 70 лв. наем на месец, а няма място за паркиране в Бургас Ламаринените грозотии задръстват и други улици като тази – време е за промяна Почва нова риалити по бТВ, съобщиха имената на трима известни българи, които ще участват Почва нова риалити по бТВ, съобщиха имената на трима известни българи, които ще участват В центъра на шоуто е сблъсъкът между "Праведните“, които се стремят да изградят съюзи и да оцелеят, и "Предателите“, които манипулират останалите с цел да ги елиминират и да останат неразкрити до края Какво ще направите, ако получите тази чиния в скъп ресторант - ще я обърнете върху главата на готвача ли? Какво ще направите, ако получите тази чиния в скъп ресторант - ще я обърнете върху главата на готвача ли? невни потребители настояват за проверка от контролните органи и призовават хората да не мълчат, когато срещат подобно отношение Луксозна яхта предизвика задръстване на пътя Атия – Бургас, спря пред входа на Крайморие Луксозна яхта предизвика задръстване на пътя Атия – Бургас, спря пред входа на Крайморие Плавателният съд, качен върху специализирана платформа, се движеше с изключителна прецизнос Засилени проверки, за да се спре разпространението на шарка при овцете Засилени проверки, за да се спре разпространението на шарка при овцете От вчера е забранено движението в цялата страна на дребни преживни животни, почти без изключение Заслужава ли да се кръсти улица в София на чалгапевец, който се самоуби Заслужава ли да се кръсти улица в София на чалгапевец, който се самоуби Предлагат да има улица "Денис Теофиков" в София
Коя героиня от турските сериали си според зодията Коя героиня от турските сериали си според зодията Любов, драма и зодии – открий коя звезда от турските сериали е твоето астрологично отражение Гръцки кръчмари избиха рибата с нова такса Гръцки кръчмари избиха рибата с нова такса Поискали са 2,5 евро от клиентка за зехтин Това са цените в Албания за Лято 2025, по-евтино е от Гърция Това са цените в Албания за Лято 2025, по-евтино е от Гърция Бaлĸaнcĸaтa cтpaнa тeпъpвa нaбиpa пoпyляpнocт cpeд тypиcтитe, ĸoeтo eлиминиpa пpoблeмa c пpeтъпĸaнитe плaжoвe Канада ще признае Палестина за държава Канада ще признае Палестина за държава Отава следва примера на Великобритания и Франция, които в последната седмица изразиха позиция, че най-късно до септември конфликтът в Газа трябва да приключи Български национал направи супер изненадващ трансфер Български национал направи супер изненадващ трансфер Отиде в Тел Авив Мащабна руска атака по Киев, има загинали Мащабна руска атака по Киев, има загинали Ранени са над 50 човека, поне 2 са жертвите Украйна арестува офицер от ВВС, шпионирал за Русия! Зеленски обсъди с Тръмп мащабни споразумения Украйна арестува офицер от ВВС, шпионирал за Русия! Зеленски обсъди с Тръмп мащабни споразумения Военният е издавал информация на Кремъл за украинските изтребители Камчатка е като филм на ужасите, още се тресе и от събудения вулкан тече лава Камчатка е като филм на ужасите, още се тресе и от събудения вулкан тече лава Пет мощни вторични труса са фиксирани само за 10 минути Отиде си голямата германска спортистка Далмайер Отиде си голямата германска спортистка Далмайер Тя бе едва на 31 години Японската "Баба Ванга" предрекла днешното цунами и коронавируса Японската "Баба Ванга" предрекла днешното цунами и коронавируса Ето подробности
Проф. Николай Слатински Проф. Николай Слатински Надеждата ми е Украйна да издържи, докато Русия се сгромоляса Виц на деня Виц на деня Мъже, запомнете! Не е учтиво да питате дама за възрастта и. Достатъчно е да я попитате, знае ли руски? Виц на деня Виц на деня Съпругата:
- Утре е 30 годишнината от сватбата ни, искаш ли заколим прасето?
- Защо, то какво е виновно?! Брат ти ни запозна...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук - Как се нарича човек, който харесва всичко във фейсбук?
- Вселайко!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори