×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Честният пояс на Пресвета Богородица пристига в Бургас на Кръстовден
  • Повечето германци се страхуват от руска атака срещу НАТО
  • След дроновете над Полша и Румъния: Зеленски обвини Русия в разширяване на войната
  • Над 100 хиляди души се събраха на антимигранстки митинг в Лондон
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Започваме обследване на магистралите и скоростните пътища със скенер и георадар, каза регионалният министър


21 Август 2023, Понеделник, 12:31 ч.
Автор: Флагман

До края на 2025 г. може да са готови около 80 км от магистрала „Хемус“, каза регионалният министър

Всички магистрални участъци и основни скоростни пътища ще бъдат обследвани с георадар и със скенер за равнинност. Проверката ще започне по основните магистрални участъци до месец. Изискал съм график, по който скенерът за равниност да направи „образна диагностика“ първо на трасета, които са в гаранционни срокове, за да може при евентуална установена нередност, държавата да отправи искове срещу строителите. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков в сутрешния блок на Нова телевизия.

Обследването ще бъде по официално утвърдената Методика на Института за пътища и мостове. Ако диагностиката покаже намалена дебелина на асфалтовия слой, ще бъдат взети ядки съгласно методиката - през определено разстояние от всеки участък.

Взетите ядки асфалт от предходния екип на МРРБ са единични, от участъци с изтекъл гаранционен срок и не по официално утвърдената методика на Института за пътища и мостове. Това практически означава, че при констатирана намалена дебелина на настилката, държавата не може да предявява претенции, коментира министърът.

Цеков обясни, че магистрала „Хемус“ е показателен пример за това как не трябва да се осъществява магистрално строителство. Регионалният министър подчерта, че ако са били съблюдавани законът и общественият интерес, „Хемус“ отдавна щеше да е построена. Той отново припомни, че довършването ѝ е било възложено чрез инхаус договори за близо 2,7 млрд. лв. през 2018 и 2019-та година с цел да се заобиколи закона. „В последните две години и половина по магистрала „Хемус“ не се строи реално“, съобщи още министърът и допълни, че това е така, защото нито един негов предшественик не е имал смелостта да погледне фактите такива, каквито са. Според Цеков в момента има две възможности за завършването на аутобана – държавата да поеме риска да загуби авансите за над 1 млрд. лв. или да търси начин да „санира“ допуснатите закононарушения така, че да продължи строителството по вече сключените договори.

„Държавата е вкарана в правен капан“, обясни регионалният министър и подчерта, че най-добрият вариант е сега чрез законодателни мерки да се даде възможност да продължи строителството. В момента се работи малко в първите три участъка на магистралата, за които са сключени договори през 2018-2019-та година, като към момента цените, на които са сключени договорите не отговарят на пазарните условия, стана ясно още от думите на министъра. Първият участък е готов на 76%, втори и трети – на около 40%. Това означава, че в рамките на следващите две години, в края на 2025-та година, може да са готови още около 80 км от аутобана, обясни Цеков.

Той информира още, че по магистрала „Европа“ се работи и по двата участъка, като се очаква участъкът до Калотина да бъде завършен тази година. Продължават усилията за намиране на решение и за завършването на магистрала „Струма“. В момента се работи по вариант за запазване трасето по източния склон на Кресненското дефиле и се търси алтернативен маршрут в обратната посока извън дефилето. „Идеята е досегашният път да бъде запазен като локален между населените места, така ще се запази и биоразнообразието в района“, подчерта регионалният министър. По думите му веднага щом Европейската комисия одобри този вариант, до края на тази година може да започне проектирането.

„Трасето трябва да се изгради до 2027-ма година“, обясни министърът и допълни, че по този начин ще се даде възможност за алтернативно транспортно решение в региона. Андрей Цеков информира, че вече са започнали предпроектни проучвания за разширяване на магистрала „Тракия“ между София и Пловдив. След което трябва да се извървят процедурите по ОВОС и проектиране, като реалистично до строителство на допълнителни ленти може да се стигне най-рано след 3 години.

Съвсем различен ще бъде подходът по отношение възлагането на зимното поддържане и текущия ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа, стана ясно от интервюто на министъра. За първи път поръчките са обявени с критерий най-ниска цена, „а това е най-голямата гаранция за свободна конкуренция“, каза Цеков. Той допълни, че „още в ден първи след изтичане срока за подаване на офертите се отварят всички цени, извършва се класиране, след което се проверява дали отговарят на предварително зададените условия само първият и вторият. По думите му критериите са направени абсолютно съобразено със спецификата и сложността на въпросната поръчка.

„Републиканската пътна мрежа е около 20 000 км, което означава, че в една област имаме средно около 800 км пътна мрежа, която следва да бъде поддържана“, подчерта министърът и допълни: „Как при това положение е ограничително изискването за наличие на опит на 400 км, т. е. половината от обхвата на пътната мрежа в съответната област? Категорично не е! Законът позволява да бъде два пъти дори, ние сме го сложили половин. Целта е да се гарантира, че въпросният изпълнител ще има достатъчно опит и ресурс да поддържа тази мрежа. Това не препятства малките фирми, защото те могат да се обединят, да направят консорциум и да участват в изпълнението. Бидейки по-малки, имайки по-малки допълнителни разходи, те ще могат да предложат вероятно по-добра цена и предвид това, че прилагаме критерий най-ниска цена шансът да спечелят е огромен“.

Регионалният министър беше категоричен, че при критерия най-ниска цена спечелилите фирми ще работят по заявените от тях суми.

„Няма да има анекси, с които на по-късен етап държавата да плаща допълнително за пътно поддържане“, каза Цеков.


В категории: Политика


2
Коментара
Флагман.БГ Българин стана кмет в Англия Българин стана кмет в Англия 14/09/2025, Неделя 15:40 1
Флагман.БГ Водоноска и джип катастрофираха в София Водоноска и джип катастрофираха в София 14/09/2025, Неделя 15:20 2
2
Коментара по темата
2.
seahorse
21.08.2023 14:59:23
0
2
Този министър не вярва на европейските комисии взели проби от пътищата .а вярва наподкупените от ГЕРБ комисии за които не поставянето на част от материалите не е проблем,Такива калинки ни управляват и затова магистрали и пътища сеят смърт.Мястото на тези разбойници е в затвора !
1.
Ъъъъъ
21.08.2023 12:56:33
1
6
Със скенер и георадар ????!!!!!
Ще проверяваме колко са ни калпави пътищата ???!!
Леле, колко сме умни , начетени и напредничави ??!!
А скенера или георадара ще покажат ли колко са се скапали второкласните , че и първокласните пътища , та всички се юрнаха по магистралите ??!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Човекът, който водеше Тодор Живков на риболов, проговори Човекът, който водеше Тодор Живков на риболов, проговори В лодката на рибаря са се возили още Пенчо Кубадински, Станко Тодоров, а след демокрацията- президентите Желю Желев и Петър Стоянов Българските миди под натиск от климатичните промени Българските миди под натиск от климатичните промени Колкото и тежка да е ситуацията за българските фермери, колегите им в Средиземно море се сблъскват с още по-високи температури ГЕРБ сложи край на сагата с областния управител на Разград, „отлюспиха“ го ГЕРБ сложи край на сагата с областния управител на Разград, „отлюспиха“ го Членството му в партията е прекратено заради неактивност и неплащане на членски внос Едва на 53 г. почина известен наш бизнесмен Едва на 53 г. почина известен наш бизнесмен Сред проектите, в които е участвал като мениджър продукция, са холивудски блокбастъри като "300: Възходът на една империя", "Непобедимите 3", "Код: Ангелът" и др Откриха мъртъв световен шампион Откриха мъртъв световен шампион Според полицията до момента няма подозрителни обстоятелства около смъртта му Българин стана кмет в Англия Българин стана кмет в Англия В продължение на година Мариан Несторов успешно ръководи област с население от 285 000 души Водоноска и джип катастрофираха в София Водоноска и джип катастрофираха в София Катастрофа между автомобил и камион цистерна, миеща улиците в София, стана в неделя рано сутринта на кръстовището между бул. „Константин Величков“ и ул. „Възкресение“ Анелия: Това ме постави на колене, не бях готова за второ дете Анелия: Това ме постави на колене, не бях готова за второ дете Поп фолк певицата сподели лични моменти от живота си в разговор с Мариян Станков – Мон Дьо От вторник идва обрат с времето, в сряда отново дъждове От вторник идва обрат с времето, в сряда отново дъждове Циганското лято започва от 26 октомври и продължава 20 дни Прогнозата: Студ и градушки на 15 септември Прогнозата: Студ и градушки на 15 септември Вятърът ще се ориентира от запад-северозапад, най-късно в Източна България, ще се усили и с него ще нахлува по-студен въздух
НАСА с амбициозен план: Първи полет с екипаж до Марс в началото на 30-те НАСА с амбициозен план: Първи полет с екипаж до Марс в началото на 30-те Ръководителят на американската космическа агенция очерта графика за завръщането на Луната, което ще послужи като трамплин за достигане до Червената планета Китай и САЩ преговарят в Мадрид за митата Китай и САЩ преговарят в Мадрид за митата Президентът Тръмп одобри удължаването на съществуващите мита върху китайски стоки (около 55%) до 10 ноември Българин стана кмет в Англия Българин стана кмет в Англия В продължение на година Мариан Несторов успешно ръководи област с население от 285 000 души Гълъбин Боевски отвлечен и убит като "Наглите"? Гълъбин Боевски отвлечен и убит като "Наглите"? Никой не го е виждал от месеци, върви слух, че е ликвидиран от наркокартела, който му бе издал смъртната присъда Учениците от тази гимназия ще посрещнат 15 септември без покрив Учениците от тази гимназия ще посрещнат 15 септември без покрив ържавата не е отпуснала обещаните средства, а застрахователят – не е изплатил щетите НАСА проучва планета, подобна на Земята НАСА проучва планета, подобна на Земята Тя е една от седемте планети с размерите на Земята, които орбитират около червеното джудже Джебчийките във Венеция подават сигнали срещу граждани, че ги преследват и снимат Джебчийките във Венеция подават сигнали срещу граждани, че ги преследват и снимат Градът е препълнен с посетители и се наблюдава вълна от "удари" на прословутите „джобни крадци“ Беше като при земетресение, разказва свидетел на взрива в мадридското кафене Беше като при земетресение, разказва свидетел на взрива в мадридското кафене Първоначално гледахме от стаите си, а когато се случи експлозията, всичко се разклати, добавя той Не чакайте десетки "Шахеди" и балистични ракети, за да вземете решение, зове Зеленски лидерите на ЕС Не чакайте десетки "Шахеди" и балистични ракети, за да вземете решение, зове Зеленски лидерите на ЕС Руските военни са знаели точно къде летят дроновете им и това не е било своеволно решение на някакви командири от по-ниско равнище, заяви той Tранспортен хаос в Ленинградска област след саботаж, пожарът на танкера е потушен Tранспортен хаос в Ленинградска област след саботаж, пожарът на танкера е потушен Не се потвърждават обаче твърденията за пламъци в една от най-големи петролни рафинерии на Русия 
Володимир ЗЕЛЕНСКИ Володимир ЗЕЛЕНСКИ Руската атака срещу Полша е подобна на събитията в Крим Виц на деня Виц на деня – Докторе, чувам гласове!
– А какво ви казват?
– Че съм луд.
– Ами, слушайте ги – те явно ви познават!
Виц на деня Виц на деня Дядо с внучето гледат снимки от сватбата му:
– Дядо, защо си тъжен на снимката?
– Защото съм разбрал, че вече е късно да избягам…
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Истински мъж никога не пита за посоката… той просто кара, докато жената вика.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори