×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Официално: Срещата между Тръмп и Путин в Будапеща - отменена!
  • Силно земетресение разтърси Източен Тайван
  • Керана Ангелова представя “Книга за Христо Фотев на 4 ноември в Художествената галерия
  • Националната премиера на документалния филм „Потопът и вкаменената гора“ стартира от Бургас на 8 ноември в НХК
  • Днес затварят две улици в ж.к. "Възраждане" - ул. "Дебелт" и ул. "Пробуда"
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Китай пусна влак по-бърз от самолет


07 Юли 2023, Петък, 08:31 ч.
Автор: Флагман

В Китай вече има 42 000 (!) километра високоскоростни пътища

Хиляда километра вече не са разстояние за китайците. И не е нужно да пускате самолет, след като е по-лесно да построите високоскоростна железница. Дори и да е за няколко милиарда долара, пише Труд.

Строителите на железниците в Китай оставиха всички други страни далеч назад. В Китай вече има 42 000 (!) километра високоскоростни пътища. Най-близкият конкурент до Китай е Япония с около 20 000 км. А западните страни са абсолютно безнадеждно изостанали, като например във Франция има малко повече от 3000 километра високоскоростни железници, в Испания - около 2000, а в Германия са само 1 000.

Първите високоскоростни линии са създадени от Тайван и Саудитска Арабия. А в Африка Мароко и Египет се борят за правото да отворят първата си такава линия и двете страни сега строят в надпревара.

Има отделни високоскоростни линии в Турция (от Анкара до Истанбул), във Великобритания (на входа на тунела под Ламанша). В Русия все още има само един такъв път - от Москва до Санкт Петербург. Другите са само в плановете и те са изключително далечни.

Китайците, очевидно, гледат на опитите на другите страни и се смеят. В момента те строят още 28 000 километра високоскоростни железници. Освен това създават все повече и повече високоскоростни влакове, които са на път да започнат да изпреварват самолетите по скорост.

Полетите със самолет на къси разстояния - до 1100 км - стават все по-малко популярни. Това засяга и манията по екологията, която се зароди в Скандинавия. Сега „отговорните“ западни туристи не летят, а шофират.

Железопътният транспорт е много по-ефективен от проектите с малък капацитет като Hyperloop на Илон Мъск. В крайна сметка влаковете могат бързо да транспортират огромен брой хора. Високоскоростните влакове са най-съблазнителната комбинация от достъпност и скорост. Влаковете отдавна са надминали ограничението от 300 км/ч.

И дори тази скорост за китайските железопътни строители е просто дреболия. Китайската корпорация за аерокосмическа наука и промишленост (CASIC) разработи първия в света ултра високоскоростен свръхпроводящ влак с магнитна левитация (маглев). Инженерите вече са провели тестов пуск и влака маглев е способен да достигне колосална скорост от 1000 км/ч.
Вярно е че това е при идеални условия, когато влакът трябва да се движи в специален вакуумен тунел. Вакуумът е необходим, за да се избавите от съпротивлението на въздуха. Същият влак, но без вакуумния тунел, може да развие 625 км/ч.

В бъдеще се очаква влака маглев да се използва за пътуването между клъстерите от мегаполиси по крайбрежието на Китай. Тестова линия за новия експресен влак е построена в град Датонг в северната провинция Шанси.

Китай поставя един след друг нови железопътни рекорди. Шанхайският високоскоростен влак маглев е най-бързият търговски експресен влак в света и дори е включен в книгата на Гинес. Японците искат да се състезават с китайците, но техния влак SCmaglev на компанията Central Japan Railway развива максимална скорост от 600 км/ч. Вярно е че, докато японците само го изпитват, в Датунг вече беше представен един още по-бърз модел.

Тъй като в Китай има все повече и повече високоскоростни влакове, пътуванията с тях стават по-евтини. Еднопосочен билет за стандартна класа за влак маглев в Шанхай струва 50 юана ($7), докато един двупосочен билет струва 80 юана ($11,5). Билетите се продават на автомати както на летището, така и на гарите на трасето Longyang Road.

Маглев използва технологията за магнитна левитация. Вместо да се движат по релсите като обикновените влакове, те се носят над специално изграден коловоз благодарение на магнитите.

Има два типа маглев влакове: тези, които използват електромагнитно и електродинамично окачване. В първия случай електромагнитите са монтирани под влака и над специален водач, по който се движи влака маглев. Във втория случай електромагнитите са монтирани отстрани на влака и в стените на бетонната направляваща.

Когато влакът се движи с висока скорост, намотките генерират магнитна сила, която позволява на влака да левитира и да остане на стабилна височина и разстояние от коловоза.

Преди това обикновените електромагнити бяха използвани за магнитните левитационни влакове, но сега те са свръхпроводящи, които създават много по-силни магнитни полета. Това е единственият начин да се осигури гигантската скорост дори и във вакуум.

Влаковете маглев се считат за по-безопасни от конвенционалните влакове. Генерираната магнитна сила поддържа влака на направляващата през цялото време, дори и при най-тесните завои.

Влакът има спирачни панели монтирани пред влака маглев. И, да кажем, че японският SCmaglev дори има колела, които се отстраняват след стартирането със спирачни накладки.

Вярно е, че влаковете маглев си имат и недостатъци. Те са скъпи за изграждане и изискват специална инфраструктура (релси, тунели и т. н.), която струва милиарди долари. Ето защо, дори тези страни, които имат развита мрежа от железопътни линии, е малко вероятно да преминат към влаковете маглев в близко бъдеще. А в Китай не е необходимо да се преустройва нищо и те просто създават цялата инфраструктура от нулата.


В категории: Бизнес


1
Коментара по темата
1.
Пурко
07.07.2023 10:44:04
1
1
Преди, около, 20год в един, британски, вестник пишеше, че се работи върху план за такава тръба, която да бъде положена на дъното на океана, и да свързва Бристол с Ню Йорк. Влакът щял да се движи на магнитно поле и щял да изминава разтоянието за 2ч и 50 мин. До колкото си спомням, плана трябва да е готов до края на 2030год.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Празник на тиквата оцветява есента в Бургас! Празник на тиквата оцветява есента в Бургас! Цветното събитие ще се проведе на 06 ноември от 16 часа на Централен пазар „Краснодар“ Знаете ли какво е панелният парадокс Знаете ли какво е панелният парадокс Българите забогатяват, но живеят в сгради от времето на социализма Министър Станков: Партньорството между България и Азербайджан ще направи икономиките ни по-конкурентоспособни Министър Станков: Партньорството между България и Азербайджан ще направи икономиките ни по-конкурентоспособни Активно развитие на взаимоотношенията с водещ сектор енергетика бе отчетено в рамките на седмото заседание на Българо-азербайджанската междуправителствена комисия за икономическо сътрудничество  „Сърце и Мозък“ – Бургас: 24 часа спасяване на животи „Сърце и Мозък“ – Бургас: 24 часа спасяване на животи Денонощният спешен център на болницата лекува най-тежките случаи благодарение на мултидисциплинарен екип и високи технологии Ако ползвате револют задължително прочетете тази новина Ако ползвате револют задължително прочетете тази новина Платформата спира да работи с български левове до дни  Кметовете от Бургаска област защитиха шефа на РИОСВ Павел Маринов Кметовете от Бургаска област защитиха шефа на РИОСВ Павел Маринов Оставка се взема и се дава, когато има нарушения, а не на базата на общи приказки, каза Иван Алексиев България обмисля превантивна забрана за износ на дизел и авиационно гориво България обмисля превантивна забрана за износ на дизел и авиационно гориво Проектът на решение ще бъде разгледан първо в комисия, а след това и в пленарната зала Шокиращ слух: Деси Радева се готви да тръгне по стъпките на Хилъри Клинтън, ще се кандидатира за президент Шокиращ слух: Деси Радева се готви да тръгне по стъпките на Хилъри Клинтън, ще се кандидатира за президент Подобна новина днес звучи като екзотика, но дали Първата дама не си подготвя терена  Системно ни палят колите, обявиха жители на столичен квартал Системно ни палят колите, обявиха жители на столичен квартал Сигнализират, че само през тази нощ са изгорели два автомобила, а други 4 са засегнати Радостин Василев към Ивелин Михайлов: Вие сте селяндур Радостин Василев към Ивелин Михайлов: Вие сте селяндур Депутатите ви са некадърници, 10 месеца не могат да напишат закон и да вземат отношение. Катинчарова чете от Chat gpt, каза още Василев
Америка откачи заради тази сделка Америка откачи заради тази сделка Продадоха ЛА Лейкърс за 10 млрд. долара Бил Гейтс си призна грешката за климатичния истеризъм Бил Гейтс си призна грешката за климатичния истеризъм Нищо, че загубихме 10 години с малоумни политики Последният ден на октомври бележи смъртта на първата жена премиер в Индия Последният ден на октомври бележи смъртта на първата жена премиер в Индия Индира Ганди, определяна като месия и ненавиждана от други, променя лицето на своята родина и остава в историята    Кирил Домусчиев: Ако политици и синдикати не се вразумят, ни чака дежавю на кризата от 2009 г. Кирил Домусчиев: Ако политици и синдикати не се вразумят, ни чака дежавю на кризата от 2009 г. Бизнесменът предупреди, че държавата харчи неефективно, а натискът за по-високи осигуровки ще прогони инвеститорите Куюмджиев: До недостиг на горива няма да се стигне, но до повишаване на цената със сигурност Куюмджиев: До недостиг на горива няма да се стигне, но до повишаване на цената със сигурност Ако не бъде одобрена сделката за "Лукойл", ще има криза с горивата Симеон Дянков: Може би е редно да си кажем истината, очаква ни голяма криза Симеон Дянков: Може би е редно да си кажем истината, очаква ни голяма криза През 2027 г. България ще бъде в процедура на свръдефицит, смята бившият финансов министър Атанас Атанасов: Това е бюджет на чантаджиите, никакви предложения за реформа Атанас Атанасов: Това е бюджет на чантаджиите, никакви предложения за реформа Борисов се държи като опозиция на собственото си правителство, той буксува, каза лидерът на ДСБ Мъж влезе в къщата на чичо си и откри непознато дете Мъж влезе в къщата на чичо си и откри непознато дете Детето е влязло в имота през незаключена врата. Страшно наводнение в Ню Йорк, има загинали Страшно наводнение в Ню Йорк, има загинали "Канализационната система не е подготвена за толкова обилни валежи", отчете кметът Адамс Задават се кошмарни дни за 4 зодии Задават се кошмарни дни за 4 зодии Този астрологичен транзит ще окаже силно влияние върху четири зодиакални знака – Риби, Стрелец, Близнаци и Дева
Доналд ТРЪМП Доналд ТРЪМП Няма да си губя времето с Путин, който говори, говори – и нищо Виц на деня Виц на деня - Любовният ми живот е като Coca-Cola.
- Искрящ, бурен и сладък ли?
- Не, бе! Първо беше нормален, после стана Light, а сега вече е Zero!
Виц на деня Виц на деня - Дъще, ела да измиеш чиниите!
- Мамо, аз съм родена за големи неща!
- Добре, ела да измиеш тенджерата!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако не сте джентълмен, то е възможно да сте… лейди
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори